2012 Golf 6 TDI ve 2014 Jetta TDI uzun dönem kullanım yorumlarım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mriya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Merhaba, işim gereği sürekli uzun yol yapıyorum ayrıca şehir içinde de mecburen yol yapıyoruz. Senelik 60-80 bin km aralığında bir kullanımım var. Şahsi aracım 2010 Avensis 1.6 lpgli. Önceleri onunla uzun yola gittim, kmsi artınca Golfe geçtik Golf de 150.000e yaklaşınca baya arıza yapmaya başladı, Jetta'ya geçiş yaptık. Golf'le Jetta arası farkları ve iki aracın da genel karakteristiğini paylaşmak istedim. Çok çeşitli araçlara sahip oldum, otoparkta arabanın yerini değiştirip araç hakkında yorum yapanlardan olmadığımı belirtmek adına söylüyorum:) Umarım faydalı bir yazı olur.

Golf 2012 model, 105lik TDI, manuel ve comfortline idi. 100 binden sonra ön takım ve arka takımdan sesler gelmeye başladı. Amortisörler patladı önce önler sonra arkalar. Z rotlar değişti, ısıtma bujisi ışığı kafasına göre takılıyordu nedenini bulamadılar. Motor arıza ışığı keza kafasına göre takılıyordu, EGR diyen oldu, hava debimetresi diyen oldu, katalizör diyen oldu, hiçbiri de net bir şey demediği için yaptırmadım. Arka rulmanlardan anormal bir ses geliyordu, en son satarken eski kamyonların diferansiyel sesine benzemeye başlamıştı :) Bir de son dönemler kaloriferimiz bozuldu, bazen sıcak bazen soğuk üflüyordu. Motordan bazen hırıltı geliyordu, ustalar tabi ki bir şey duyamadılar. Teyp cd'mizi geri vermiyordu, komşunun Jettasında da aynı problem var. Şanzıman, debriyaj mekanik olarak sağlam. Araç kötü kullanılıyor diyen olursa buraya yine benim kullandığım Avensisin arıza listesini de koyabilirim ama nazar değer:)

Jetta ise 2014 model 50.000 km'de, highline donanım, dsg şanzıman. Aynı aracın yine şirkette 2013 modeli de var.

Jetta ile Golf arasında bir tek cümle ile kıyaslama yapmak gerekirse, ağır olacak ama Jetta Golf'ün A+ Çin malı çakması gibio_O Hani VW'nin meşhur kapı kapanma sesi var ya, oradan başlayayım. Jetta'nın sadece arka bagaj kapağını normal şekilde kapatın, başka bir marka olsa vay be araba değil teneke dersiniz, ama VW olduğu için demiyoruz tabi ki:cool:

Süspansiyonların ayarları çok farklı, ya da amortisörler arası kalite farkı var. Golf plastik tümseklerden D sınıf bir araç gibi geçerken Jetta ise gürültü ve sarsıntıyı hissettiriyor. Normal yol bozukluklarında da Golf bariz şekilde daha iyi. Fluence,Focus ve özellikle Corolla'nın da konfor hususunda Jetta'dan daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Yol tutuş olarak da çok rahatlıkla söyleyebilirim ki Golf bariz daha iyi. Tabi ki sedan araç dezavantajlıdır ama Golf'ün direksiyon tepkileri, yola oturuşu, viraj kabiliyeti, yüksek hız stabilitesi, düşük viteslerde gazladığınızda traksiyonu vs her bakımdan çok üstün. Jetta bu konuda sınıfının ortalamasında.

Golf'ün en sevmediğim yanı koltuklarıydı. Uzun yolda her tarafım ağrıyordu. Jetta bu konuda daha iyi ama Jettanın deri koltukları çin malı sentetik kumaş gibi:) Jetta'nın oturma pozisyonu daha yüksek, Golf'ün koltuğunu en alta indirdiğinizde kısa boylular önünü zor görür. Bu da yine daha spor bir sürüş sağlıyordu. Golf'ün motor sesi düşük devirlerde Jetta ile aynı seviyede ve sınıfındaki araçlardan fazlaydı ama yüksek hızlarda Golfte motor sesi yerini rüzgar sesine bırakıyordu. Jetta'da motor sesi yüksek devirlerde çok fazla ve çirkin, diğer yandan rüzgar sesi az alıyor. Jetta'da yol sesi daha fazla, çamurluk içlerinde yalıtım yok sanırım.

Golf'ün sevmediğim bir diğer yanı da şanzımanıydı. 5 vites ve de oranlar çok uzun. Özellikle 1-2 ve 3. viteslerde sürekli oynamanız gerekiyor, yoksa devir düşük ya da yüksek kalıyor. Alınacaksa DSG alınmalı bence ama o da hem çok pahalı hem de arıza yaparsa sıkıntı büyük. DSG vites değişimleri tabi ki mükemmel, şu an da Jetta'da en sevdiğim şey vites. Yalnız şöyle bir sıkıntısı var, kalkarken hemen 2'ye atıyor ve arabaya yarım debriyaj yaptırıyor. Hem hissinden hem motor sesinden dolayı hem de debriyaj yiyiyor diye ben o durumlarda manuele çekip 1'e alıyorum, sonra tekrar D'ye alıyorum. Eğer bunu sürekli yaparsa debriyajı yakıp yolda kalabilir.

Motora gelirsek ikisi de aynı motor ama Golf daha iyi gidiyor. Açıkçası bu konuda çok şaşkınım, 7 ileri olması nedeniyle devir bandını daha güzel kullanır daha iyi gider diye düşünüyordum ama bariz yavaş. Tüketim olarak da manuel golf dsg jetta'dan özellikle şehir içinde daha az yakıyor, bu da şaşırtıcı. Performans demişken her iki araç da şehir içinde bir nebze yetse de uzun yolda yetersiz. 105'lik motorla 90'lık Corolla dışında C segmentinde geçebileceğiniz bir araç yok, ona bile ciddi fark atamıyor. Fluence, Focus vs aklınıza hangi 1.6 dizel geliyorsa hepsi de hızlıdır. 140'dan sonra özellikle Jetta gitmiyor, bu konuda 190la giderken yanımızdan o biçim geçen astra cdti'ı ayrı bir klasmana koyuyorum. Fabrika verilerine değil kullandığıma göre söylüyorum. Her iki aracın da karışık kullanımda 6-7lt arası mazot tüketimi var. Yüksek de değil Fluence gibi çok düşük de değil. Bu arada yeni 110'luk TDI'lar performans olarak 5 hp'den daha fazlasına sahip. VW'de bilemem ama A3 110'luk haliyle çok daha farklı gidiyor.

Jetta 50.000'de olmasına rağmen trim sesleri geliyor, Golf'ü yolcu ederken sesler vardı ama bu km'lerde iken ses yapan bir yeri yoktu. Golf'ün malum kaput amortisörü var Jetta'da yok. Jetta'nın kapı içleri sınıfındaki en kötü malzeme olabilir.

Genel yönleriyle araçları anlatmaya çalıştım, ayrıntılara girersek daha çok yazacak şey var. Özet olarak Jetta ile Golf arasında ciddi bir kalite farkı var. Jetta TDI DSG Highline fiyatlarına alınabilecek çok daha iyi araçlar var, ya da aynı ayar bir araç alıp cebinizde ciddi para kalabilir.
 
Merhabalar hoşgeldiniz, yorumlarınız için teşekkürler ilgilenen arkadaşların çok fazla olacağından emin olabilirsiniz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
ben golfün jettadan iyi yol tuttuğunu sanmıyorum,özellikle golf 6 ise,jetta golf 7dende iyi tutuyor,golf 6 viraj devrilecek neredeyse ama jettadan iyi demişsiniz şaşırtıcı
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Golf ile kaza yaptınız mı? Octaviamız şu an 240 binde ve arka amortisörlerden biri patlak ama ses yapmıyor, sağ ön kapıdan ara sıra ses geliyor. Haaa bi de kasisten, çukurdan geçerken veya frene bastığımda sol ön tekerden cızırtı sesi geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Golf e sahip olmadık ama jetta 4 5 6 vardı

jetta 4 (bora) tam bir alman golften çok daha iyi yol tutuşu o minicik ama ağır kasası yola oturması mükemmel

Jetta 5 boraya göre daha az yol tutuşu ama yinede golften iyi ve hitler motordu kaliteliydi

Jetta 6 sıradan bir alman yine yol tutuşu vs diğer arabalara göre başarılı ama malzeme kalitesi golfe göre daha az

Avensis 2005 bunu yazmıycaktım ama bunu alcak varsa bilgilensin toyotanın tartışmasız en iyi modeli sanki bir alman malzeme kalitesi yola oturuşu süperdi ve lpglydi şehir içi 23 şehir dışı 19 kr yakardı

Hocam 2010 avensis hakkında bilgi verirmisin yeni kasası nasıldı malzemesi vs.

Kullandığımız focus 2005 carisma 98 ve toyota 2008 hakında da isteyen olursa görüşlerimi yazabilirim ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...