2014 F32 4.20d

konuyu yeni gördüm.

Zaten farklı başlıklardaki mesajlarınız ile arabnız konusunda az çok fikir sahibiydik ama böyle garaj konusu açık tek başlıkta her şeyi yazmak daha verimli oluyor.

Özellikle kule gergisinin tasarımı çok güzel, kaputu açınca waauuuv etkisi yaratıyordur görenlerde.

Kazasız belasız, güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
11147797490 Krank Kece, 11318570649-13528589971 Zincir, 11417797896 Yag popma zinciri, 11518512234 Termostat, 11518516203 Termostat govdesi, 11518516204 Devirdaim, Kayis, Zinciri Tutan Disli (Bunu degistirmeye motor sokuldukten sonra karar verdik numarasini bilmiyorum sanayine arayip buldum) Yag bakimi yapildi, radyator suyu degisti diskler taslandi bi suru is yapildi biraz karistirdim. Unuttugum eksik bisey varsa eklerim tekrar. @alkın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan ve alkın
11147797490 Krank Kece, 11318570649-13528589971 Zincir, 11417797896 Yag popma zinciri, 11518512234 Termostat, 11518516203 Termostat govdesi, 11518516204 Devirdaim, Kayis, Zinciri Tutan Disli (Bunu degistirmeye motor sokuldukten sonra karar verdik numarasini bilmiyorum sanayine arayip buldum) Yag bakimi yapildi, radyator suyu degisti diskler taslandi bi suru is yapildi biraz karistirdim. Unuttugum eksik bisey varsa eklerim tekrar. @alkın
saolun hocam yorduk sizi
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
Selamlar, farkindasınızdır 2020 çok acayip ilerliyor. Bu sürenin başlarında ekonomik davranmak istesem de sonunda ufak ufak arabaya bi şeyler yapmaya başladım. Uzun süredir spacerlarla gelen markasız uzun bijonları kullanıyordum ve beni baya korkutuyorlardı. Sürekli gazlıyoruz ediyoruz özellikle frenler ısnıyor, her viyadük geçisinde show tvye haber olcaz heralde diyordum, buna bir çözüm getirdim. Nisan ayının sonuna doğru İngiltereden F kasalar için yapılmış saplama kiti sipariş verdim. Aslında çok daha önce almak vardı aklımda ama ürünleri sepete ekleyip ekleyip kurdan dolayı vazgeçiyordum. Sonunda karantinada çok sıkılıp sipariş geçtim. Montajını da kendim yapmak istediğimden bir adet tork anahtarı ve gerekli lokmalarını aldım. İzeltaş cidden kaliteli ürünler üretiyor tavsiye ederim. Bir hafta sonu bu kiti otoparkta monte ettim.

bscap0003.jpg


FormatFactory20200731_135947.jpg
Bir süre pek bir şey yapmadım malum arabayı da ayda bir anca çıkarıyordum. Uzun süredir takip ettiğim, stok diferansiyellere LSD dönüşüm yapan bir firma var, RacingDİffs adında, kendileri F kasalar hariç tüm BMWlar için bu kiti üretiyorlardı. Yanlış olmasın karantinadan önce maille sorduğumda benim arabama uygun model üretmediklerini henüz üzerine çalıştıklarını söylemişlerdi. 24 Şubatta firmanın Türkiye sayfasıyla konuşmuşum “üretilği dönem irtibata geçerseniz ben almak istiyorum diye”. Mayıs 26da siparişe hazır diye dönüş gelmiş ve 18 Haziranda sipariş vermişim.(Bu parçanın takılması için “Ring Gear” denen dişlinin çıkması ve montajın yapılması gerekiyor. Normal diferansiyellerde bu dişli 12-14 cıvata ile sabitlenmiş ancak BMW saolsun F kasalarda bunu kaynakla tutturmuş ve çıkarılması için ısıtılıp kesilmesi, işi bitince de tekrar kaynaklanması gerekiyor. Bu işlem önemli olduğundan acele etmemeye kara verdim, TR distributeri Arda Bey de konu hakkında yönlendirmede bulunacağını söylediği için hiiç aceleye getirmiyordum.) Buna sonra gelicez çünkü bunun montajı Ağustos sonuna kadar yapılmadı.

Bu dönemde sürekli olarak pist açılsa diye konuşuyoruz ve aklımda da pist için slick lastik almak var ama günlük lastiklerimin olduğu 18 jantlara sürekli sök tak yapmak da istemiyorum. Sarı sitede bir adet filtre oluşturdum, 5x120 göbekte 17” jantları günlük olarak takip etmeye başladım(Belki ocaktan beri). Jant pistte kullanılacağı için BMW üretimi olması lazımdı ve aklımda özellikle boş paket F10larla gelen 17x8” olan V-Spoke 236lar vardı. Sürekli olarak gerçekten uygun fiyata jant buluyor ama “amaan kim uğraşacak” diyerek sallamıyordum. Temmuz ortasında bu jant işi ciddiye bindi. Biliyorsunuz Atanın Fiesta Stsi var ve çok garip lastik ebadı bulunuyor. 215/40/18 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Bu ebatla piste girersek yerine lastik nasıl bulucaz diye geyik yaparken çok uygun fiyata 225/45/17 ebadında 4 tane Michelin Sport Cup2ye rastladık. Ben gaza gelip lastikleri aldım. Ciddiye bindi diyorum ya elimde 4 adet lastik ve bunlara takacak bir jant takımı yoktu . :D Ufak bir süre daha arandıktan sonra şu görmüş olduğunuz jantlara denk geldim. (2009 7 Serisi)

FormatFactory20200827_162516.jpg
FormatFactory20200813_130323.jpg

Böyle çok efendi oldu ya.
Ağırlıkları ve ebatları f/p olarak kafama yattı ve jantları aldım. Aldığım lastikler Bursada bir arkadaşımdaydı ve kendisine göndermek için acele etmesine gerek olmadığını zaten gönderse ne yapacağımı söyleyip duruyordum.

Ağustos başlarına geldiğimizde nedense bir boya merakı sardı(Fiesta Yüzünden) ve Paddock Detailden randevu aldım ve 17sine anlaştık. Teslim etmeden önce de Ata ile birlikte biraz yorgun olan arka tamponu daha önceden elimde olan temizi ile değiştirdik.

FormatFactory20200808_185645.jpg

Araba girdi çıktı, kil, demir tozu, cila seramik sonuç şu şekilde;


İlbey gördüğü en çok demir tozu olduğunu söylüyor, haklı da sanki. :D

Şimdi bi özet geçelim çok karıştı gibi hissediyorum.
Jantlar var, depoda
Lastikler var, Bursada
Kilit var, ofiste
Lastik basınç sensörleri var, torpidoda,
Fren soğutma trimleri var, taaaaa 1 sene önceden beri odamda.

Acelem yok kafama göre takılıyorum. Rahatım, taa ki 20 Ağustosta gelen o bildirime kadar. Ah o bildirim ah. Pist gününden 9 gün önce pist duyurusu yaptı adamlar. Lastikler takılı değil, diff takılı değil nerde nasıl takıcaz belli değil, bakıma çok az kaldı.Ben bir cuma günü kardeşimi bi yere bırakıyordum ve yolda bir anda arkadan çok yüksek bir metal metale sürtme sesi gelmeye başladı. Bu ses sadece ve sadece hızlanırken geliyor. 120-130 civarında bile gelmiyor ama hızlanırken geliyor. 140bin(daha geceşemiş burç yok) kmde olmamıza istinaden artık bişeyleri dağıttım diye düşünerek ustama gittim, araba lifte kalkmışken de bakımı yapıldı. Diff’in denge ağırlığı üzerindeki bir ezik nedeniyle diffin vuruk olduğunu düşündük. Bunu düzeltip geçmesini umduk ama geçmedi. Bu olaylar c.tesi oldundan p.tesiye bırakıp arabayı kullanmamaya karar verdim. Bu sırada önce RacingDiff Ardayı, sonra Bursadaki arkadaşımı arayıp işlerin ciddiye bindiğini söyledim :D Arda saolsun gün içinde dönüp P.tesi diff montakı için Maslak Garage 475e gidebileceğimi hatta ustanın p.tesi beni beklediğini söyledi. 1 haftada yapılacak o kadar çok iş vardı ki. P.tesi diff işlemi yapıldı,

FormatFactory20200824_121024.jpg

Baba Mrb.

WhatsApp Image 2020-08-25 at 12.53.06.jpeg

Diff işlemi yapılırken gelen sesin çok basit bir şey olduğu, el freni telinin yerinden çıkıp şafta değdiğini fark ettik. Ama diffe işlem yapmıyor olsak uzun süre bulabileceğimizi düşünmüyorum, orda şanslıyım. Daha sonra kendim evin önünde slickli jantlarıma geçtim. Çarşamba günü fren soğutma parçasını boyaya verdim ve son olarak cuma günü fren soğutma parçasını monte ettik. Bakmayın böyle bir cümlede yazdığıma o parçayı takarken fabrikasyon olmayan bir parçayı takmanın ne bela olduğunu öğrenmiş oldum. Zaten Cumartesi geldiğine göre artık piste gidebiliriz. Videoyu şöyle bırakıyorum. Gelenler fark etmiştir uzun süreden sonra açıldığı için çok fazla “Turist” vardı. Çok uzun bir süreci bir seferde yazmaya kalktım arada boşluklar oluştuysa tamamlarım.


Hepinize güvenli sürüşler.
 
Son düzenleme:
Yazınızı keyifle okudum, her şey ucu ucuna yetişmiş şanslıymışsınız.Video'yu vakit bulabildiğim kadar izledim, güzel çizginiz var, iddialı fakat riske girmeyen bir çizgi olmuş. Naçizane tavsiyem cama monteli olan süreyi bence daha da az dikkat dağıtıcı bir yere koymanız istemsiz olarak sizi gaza getirebilir, kazaya ya da kötü bir duruma mahal vermesin.

Kırmızı 911'e selam selam da yani tüm çizginizi mahvetmiş çok tehlikeli anlar yaşanmış. Yani baktın arkadaki araç senden güçsüz ve sürekli virajlarda tepene biniyor yol ver dimi? Yok olmaz, Porsche sürüyoruz ya önde olmamız lazım :D

Belki bir gün diyerek ilk pist tecrübesi için kendime umut vereyim bari :D
 
Son düzenleme:
Yol vermek ne demek ki? :D
Neyse 911'de tokatlamadım demezsiniz. :D

s-2f2ae5790635c5653b8e8d44d605d897c4b631ce.webp


Dikkat ettim 8'den sonraki düzlükte iki düzlük arası dar bir viraj var(tam ismini bilmiyorum üzgünüm) orada dar virajda biraz erkenden apexi kesiyorsunuz gibi hissettim.

R5'te da ne ciğer varmış yahu :S @Ozgur Gunes ile de aynı seansa düşmüşsünüz. Güzel olmuş güzel.
 
Son düzenleme:
Diff konuaunda yorumlarin nedir? Hissedilir fark yaratti mi suruste acaba?

Ben de kendi aracim için ayni kiti aldim ama henuz takma firsatim olmadi.
 
Genel cevap vereyim, bu fren soğutma zamazingosunun bu kadar işe yarayacağını düşünmemiştim açıkcası. Bu nedenle de hızlı turlarda "undershoot" ettim yani baya erken durdum. Biraz öğrenip frene ona göre başlamam lazım. Diff konusuna gelirsek cidden kilit şekilnde çalışıyor ona yorumum yok, özellikle silcklerle dolasştığım 2 gün baya düz gitmeyi unuttum. Saolsunlar sokakta tutmadıklarından 120yle de 30 la da sürekli yan gezdim. Pistte talihsizlik oldu lastik basınç mevzuna confortta takılı kaldı araba o nedenle özellikle kilidin çalışacağı yerlerde arabayı çok sıkamadım. Ama şimdiye kadar yapması gerekeni gayet yapıyor. Önemli not olsun: Yol tutan lastiklerinizle araba yanlamayı unutuyor, her virajdan hızlanarak çıkmaya başlıyorsunuz.
 
Bmw 1 kazası ve tampona mantar takma için geçmiş olsun.Maşallah araç çok güzel zaten 3 veya 5 serisindense 4 lerin bu kasası hep daha güzel gelmiştir bana.Zamanım kısıtlı göz gezdirebildim konuya vaktim olunca uzun uzun okuyacağım.Son dokunuşlardan sonra özellikle demir tozu ve pist hazırlıklarından sonra iyi günlerde binmenizi diliyorum,keyifli sürüşler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
İnsafsız 21 dk nedir :D şu bijon mevzusunu dm den kouşalım da ben de alayım, taklaya geliyoduk valla
 
  • Beğeni
Tepkiler: TuncYcl
Videoyu çok beğendim eminim çok eğlenceli olmuştur. :) Ben de piste çıkmak istiyorum fakat araca kıyamıyorum, pist sanki yıpratıyormuş gibi geliyor...