Selamlar, farkindasınızdır 2020 çok acayip ilerliyor. Bu sürenin başlarında ekonomik davranmak istesem de sonunda ufak ufak arabaya bi şeyler yapmaya başladım. Uzun süredir spacerlarla gelen markasız uzun bijonları kullanıyordum ve beni baya korkutuyorlardı. Sürekli gazlıyoruz ediyoruz özellikle frenler ısnıyor, her viyadük geçisinde show tvye haber olcaz heralde diyordum, buna bir çözüm getirdim. Nisan ayının sonuna doğru İngiltereden F kasalar için yapılmış saplama kiti sipariş verdim. Aslında çok daha önce almak vardı aklımda ama ürünleri sepete ekleyip ekleyip kurdan dolayı vazgeçiyordum. Sonunda karantinada çok sıkılıp sipariş geçtim. Montajını da kendim yapmak istediğimden bir adet tork anahtarı ve gerekli lokmalarını aldım. İzeltaş cidden kaliteli ürünler üretiyor tavsiye ederim. Bir hafta sonu bu kiti otoparkta monte ettim.
Bir süre pek bir şey yapmadım malum arabayı da ayda bir anca çıkarıyordum. Uzun süredir takip ettiğim, stok diferansiyellere LSD dönüşüm yapan bir firma var, RacingDİffs adında, kendileri F kasalar hariç tüm BMWlar için bu kiti üretiyorlardı. Yanlış olmasın karantinadan önce maille sorduğumda benim arabama uygun model üretmediklerini henüz üzerine çalıştıklarını söylemişlerdi. 24 Şubatta firmanın Türkiye sayfasıyla konuşmuşum “üretilği dönem irtibata geçerseniz ben almak istiyorum diye”. Mayıs 26da siparişe hazır diye dönüş gelmiş ve 18 Haziranda sipariş vermişim.(Bu parçanın takılması için “Ring Gear” denen dişlinin çıkması ve montajın yapılması gerekiyor. Normal diferansiyellerde bu dişli 12-14 cıvata ile sabitlenmiş ancak BMW saolsun F kasalarda bunu kaynakla tutturmuş ve çıkarılması için ısıtılıp kesilmesi, işi bitince de tekrar kaynaklanması gerekiyor. Bu işlem önemli olduğundan acele etmemeye kara verdim, TR distributeri Arda Bey de konu hakkında yönlendirmede bulunacağını söylediği için hiiç aceleye getirmiyordum.) Buna sonra gelicez çünkü bunun montajı Ağustos sonuna kadar yapılmadı.
Bu dönemde sürekli olarak pist açılsa diye konuşuyoruz ve aklımda da pist için slick lastik almak var ama günlük lastiklerimin olduğu 18 jantlara sürekli sök tak yapmak da istemiyorum. Sarı sitede bir adet filtre oluşturdum, 5x120 göbekte 17” jantları günlük olarak takip etmeye başladım(Belki ocaktan beri). Jant pistte kullanılacağı için BMW üretimi olması lazımdı ve aklımda özellikle boş paket F10larla gelen 17x8” olan V-Spoke 236lar vardı. Sürekli olarak gerçekten uygun fiyata jant buluyor ama “amaan kim uğraşacak” diyerek sallamıyordum. Temmuz ortasında bu jant işi ciddiye bindi. Biliyorsunuz Atanın Fiesta Stsi var ve çok garip lastik ebadı bulunuyor. 215/40/18 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Bu ebatla piste girersek yerine lastik nasıl bulucaz diye geyik yaparken çok uygun fiyata 225/45/17 ebadında 4 tane Michelin Sport Cup2ye rastladık. Ben gaza gelip lastikleri aldım. Ciddiye bindi diyorum ya elimde 4 adet lastik ve bunlara takacak bir jant takımı yoktu .
Ufak bir süre daha arandıktan sonra şu görmüş olduğunuz jantlara denk geldim. (2009 7 Serisi)
Böyle çok efendi oldu ya.
Ağırlıkları ve ebatları f/p olarak kafama yattı ve jantları aldım. Aldığım lastikler Bursada bir arkadaşımdaydı ve kendisine göndermek için acele etmesine gerek olmadığını zaten gönderse ne yapacağımı söyleyip duruyordum.
Ağustos başlarına geldiğimizde nedense bir boya merakı sardı(Fiesta Yüzünden) ve Paddock Detailden randevu aldım ve 17sine anlaştık. Teslim etmeden önce de Ata ile birlikte biraz yorgun olan arka tamponu daha önceden elimde olan temizi ile değiştirdik.
Araba girdi çıktı, kil, demir tozu, cila seramik sonuç şu şekilde;
İlbey gördüğü en çok demir tozu olduğunu söylüyor, haklı da sanki.
Şimdi bi özet geçelim çok karıştı gibi hissediyorum.
Jantlar var, depoda
Lastikler var, Bursada
Kilit var, ofiste
Lastik basınç sensörleri var, torpidoda,
Fren soğutma trimleri var, taaaaa 1 sene önceden beri odamda.
Acelem yok kafama göre takılıyorum. Rahatım, taa ki 20 Ağustosta gelen o bildirime kadar. Ah o bildirim ah. Pist gününden 9 gün önce pist duyurusu yaptı adamlar. Lastikler takılı değil, diff takılı değil nerde nasıl takıcaz belli değil, bakıma çok az kaldı.Ben bir cuma günü kardeşimi bi yere bırakıyordum ve yolda bir anda arkadan çok yüksek bir metal metale sürtme sesi gelmeye başladı. Bu ses sadece ve sadece hızlanırken geliyor. 120-130 civarında bile gelmiyor ama hızlanırken geliyor. 140bin(daha geceşemiş burç yok) kmde olmamıza istinaden artık bişeyleri dağıttım diye düşünerek ustama gittim, araba lifte kalkmışken de bakımı yapıldı. Diff’in denge ağırlığı üzerindeki bir ezik nedeniyle diffin vuruk olduğunu düşündük. Bunu düzeltip geçmesini umduk ama geçmedi. Bu olaylar c.tesi oldundan p.tesiye bırakıp arabayı kullanmamaya karar verdim. Bu sırada önce RacingDiff Ardayı, sonra Bursadaki arkadaşımı arayıp işlerin ciddiye bindiğini söyledim
Arda saolsun gün içinde dönüp P.tesi diff montakı için Maslak Garage 475e gidebileceğimi hatta ustanın p.tesi beni beklediğini söyledi. 1 haftada yapılacak o kadar çok iş vardı ki. P.tesi diff işlemi yapıldı,
Diff işlemi yapılırken gelen sesin çok basit bir şey olduğu, el freni telinin yerinden çıkıp şafta değdiğini fark ettik. Ama diffe işlem yapmıyor olsak uzun süre bulabileceğimizi düşünmüyorum, orda şanslıyım. Daha sonra kendim evin önünde slickli jantlarıma geçtim. Çarşamba günü fren soğutma parçasını boyaya verdim ve son olarak cuma günü fren soğutma parçasını monte ettik. Bakmayın böyle bir cümlede yazdığıma o parçayı takarken fabrikasyon olmayan bir parçayı takmanın ne bela olduğunu öğrenmiş oldum. Zaten Cumartesi geldiğine göre artık piste gidebiliriz. Videoyu şöyle bırakıyorum. Gelenler fark etmiştir uzun süreden sonra açıldığı için çok fazla “Turist” vardı. Çok uzun bir süreci bir seferde yazmaya kalktım arada boşluklar oluştuysa tamamlarım.
Hepinize güvenli sürüşler.