Yaklaşık 2 senedir, hunharca modifiye ettiğim Polo GTI'ımı satıp yerine RWD, manuel ve kilitli diferansiyeli olan güçlü bir araç almak istiyordum ama hem yüklü poloyu satmak zor hemde bu kriterleri kafamdaki bütçede karşılayan araçlar ya eski ya da bir şeyleri eksikti. Baktığım araçlar;
E46 M3 : Eski ve çoğunun kmler yüksek, temiz denilebilecekler pahalı
E86 Z4M : Uygun fiyatlı 2 adet denk geldi ancak denk geldiği zaman alamadım, iyi bir seçenekti sadece biraz uğraştırabilirdi
E92 M3 : Genel olarak pahalı ve binmesi de masraflı
Mx-5 ND 2.0 Power Sport : 2016 yazında birçok bayiyi aradım, çoğu 2.0 getiremeyiz dedi. Bir tanesi 8-9 ay sonra gelir dedi benimde kafam o yatmadı o yüzden bu da kaldı, sonradan zaten fiyatı uçtu gitti, 2016 yazında 160bin tl idi sıfırı, yakın zamanda 250 civarına gelmişti şimdi 30. yıl versiyonu için 350-400'lerden bahsediliyor. Bir de kısa süre sonra revizyonlu model çıkacağının haberleri geldi ve ilk partideki araçların şanzımanının dayanıksız olduğu haberleri çıktı falan ondan dolayıda biraz soğuk kaldım hep. Bu araç için planım bir süre stock binip BBR GTI Bolt-on turbo kit takmaktı, 250hp 1000kg gayet keyifli bir araç olurdu.
Genel olarak z4 3.5i, z4 2.8i, 335i, 335d : Kilit yok ve 3'lerin yüzü çok eski, manuelde yoktu sanırım bakarken
428i : Hızlı ve yeni bir araç ama biraz pahalı ve yine kilit yok, çoğu xdrive gelmiş, birde evde 420d cabrio var yani çok benzer bir araç olmuş olacaktı
Kilit durumu aslında çözülebilirdi ama sanırım BMW alacaksam M olsun diye şartladım birazda kendimi ama neyse hiçbiri olmadı zaten
Bir de araya bir 4C Spider karıştı çok yakın zamanda ama onunla da fiyatta anlaşamadığımız için olmadı malesef. Şimdi tabi E92'ye pahalı diyosun 4C nerden çıktı diyenler olucaktır ama 4C'deki durum satılan aracın 2750km'de olması, spider olması ve novitec ecu'ya sahip olup avrupadaki benzer araçlarla aynı fiyatta olması idi. Bu yurtdışına oranlı fiyat avantajının dışında aracın yürütme masrafları da düşük çünkü kendisi hafif ve minik bir araç olduğu için lastikler küçük, frenler küçük, motor küçük ve giulietta 1.75tbi ile temelde aynı. Yani hem nadir ve değerli bir araç hemde pahalı olmasına rağmen binmesi çok masraflı olmayan bir araç hem de sürüş keyfi bir hayli yüksek bir araçtı.
Konu aracımıza gelirsek, bir gece yine oyun sonrası discordda araba bakarken arkadaş (1M videosundan tanıyacağınız soğuk kanlı mühendis Kerim) bu aracı attı. Ben FWD istemiyorum kafasında olduğum için çok ilgilenmedim ama daha sonra bir de aracın pistteki test videosunu attı. Videodan sonra arabayı biraz daha inceledim ve parçaları takan kişininde ciddi araştırma yaparak ve para harcayarak güzel parçalar takmış olduğunu gördüm. O cuma akşamının gazı ile gaz veren Kerimle Pazar günü arabaya bakmaya gittik.
Aracın beni etkileyen yönleri;
Fabrikasyon Recaro Sportster koltuklar
Farbikasyon R.S. Monitor 2.0
Oz Ultraleggera jantlar
KW Clubsport Coilover
Fabrikasyon LSD
Bol bol sertleştirilmiş yürüyen bağlantı parçası
Yağ soğutucu
Forge Blowoff'un sesi
Egzozun RS moddaki patırdamaları
Yani araç bu durumda aradığım kriterlerin RWD olmak dışındakileri karşılıyordu ama öyle baktığımız zaman Leon Cupra, Type-r falan karşılıyor. Bunun beni çeken tarafı üzerindeki opsiyonlar ve parçalar oldu, aracın para harcanacak bir kısmı yoktu, fiyat olarak Leon Cupra veya FK8 Type-r'dan daha uygundu ve kendi çapında nadir bir araçtı.
İlk günkü etkileşimden 1 hafta sonra aracı aldım, aşağıdaki de noter çıkışı arabaya ilk oturuşum. Polo ile karşılaştırınca Megane 2 yıl daha yeni olmasına rağmen daha eski gözüküyor ama teknolojik bakımdan polodan baya önde, bu da baya hoşuma gitti. Araçta polodan fazla olarak anahtarsız giriş, navigasyon (telefondakinden daha iyi olamasa da) ve bluetooth var.
Aracın şu anda bir kaç problemi var ve hem pist günlerinin iptal olmasından hem de çok ilgilenecek vakit olmamasından genelde garajda yatıyor ancak bu sene aracın eksiklerini kapatıp pistte iyi bir süre çıkarmayı hedefliyorum, konuyu da araca bir şeyler yaptıkça güncelleyeceğim.
E46 M3 : Eski ve çoğunun kmler yüksek, temiz denilebilecekler pahalı
E86 Z4M : Uygun fiyatlı 2 adet denk geldi ancak denk geldiği zaman alamadım, iyi bir seçenekti sadece biraz uğraştırabilirdi
E92 M3 : Genel olarak pahalı ve binmesi de masraflı
Mx-5 ND 2.0 Power Sport : 2016 yazında birçok bayiyi aradım, çoğu 2.0 getiremeyiz dedi. Bir tanesi 8-9 ay sonra gelir dedi benimde kafam o yatmadı o yüzden bu da kaldı, sonradan zaten fiyatı uçtu gitti, 2016 yazında 160bin tl idi sıfırı, yakın zamanda 250 civarına gelmişti şimdi 30. yıl versiyonu için 350-400'lerden bahsediliyor. Bir de kısa süre sonra revizyonlu model çıkacağının haberleri geldi ve ilk partideki araçların şanzımanının dayanıksız olduğu haberleri çıktı falan ondan dolayıda biraz soğuk kaldım hep. Bu araç için planım bir süre stock binip BBR GTI Bolt-on turbo kit takmaktı, 250hp 1000kg gayet keyifli bir araç olurdu.
Genel olarak z4 3.5i, z4 2.8i, 335i, 335d : Kilit yok ve 3'lerin yüzü çok eski, manuelde yoktu sanırım bakarken
428i : Hızlı ve yeni bir araç ama biraz pahalı ve yine kilit yok, çoğu xdrive gelmiş, birde evde 420d cabrio var yani çok benzer bir araç olmuş olacaktı
Kilit durumu aslında çözülebilirdi ama sanırım BMW alacaksam M olsun diye şartladım birazda kendimi ama neyse hiçbiri olmadı zaten
Bir de araya bir 4C Spider karıştı çok yakın zamanda ama onunla da fiyatta anlaşamadığımız için olmadı malesef. Şimdi tabi E92'ye pahalı diyosun 4C nerden çıktı diyenler olucaktır ama 4C'deki durum satılan aracın 2750km'de olması, spider olması ve novitec ecu'ya sahip olup avrupadaki benzer araçlarla aynı fiyatta olması idi. Bu yurtdışına oranlı fiyat avantajının dışında aracın yürütme masrafları da düşük çünkü kendisi hafif ve minik bir araç olduğu için lastikler küçük, frenler küçük, motor küçük ve giulietta 1.75tbi ile temelde aynı. Yani hem nadir ve değerli bir araç hemde pahalı olmasına rağmen binmesi çok masraflı olmayan bir araç hem de sürüş keyfi bir hayli yüksek bir araçtı.
Konu aracımıza gelirsek, bir gece yine oyun sonrası discordda araba bakarken arkadaş (1M videosundan tanıyacağınız soğuk kanlı mühendis Kerim) bu aracı attı. Ben FWD istemiyorum kafasında olduğum için çok ilgilenmedim ama daha sonra bir de aracın pistteki test videosunu attı. Videodan sonra arabayı biraz daha inceledim ve parçaları takan kişininde ciddi araştırma yaparak ve para harcayarak güzel parçalar takmış olduğunu gördüm. O cuma akşamının gazı ile gaz veren Kerimle Pazar günü arabaya bakmaya gittik.
Aracın beni etkileyen yönleri;
Fabrikasyon Recaro Sportster koltuklar
Farbikasyon R.S. Monitor 2.0
Oz Ultraleggera jantlar
KW Clubsport Coilover
Fabrikasyon LSD
Bol bol sertleştirilmiş yürüyen bağlantı parçası
Yağ soğutucu
Forge Blowoff'un sesi
Egzozun RS moddaki patırdamaları
Yani araç bu durumda aradığım kriterlerin RWD olmak dışındakileri karşılıyordu ama öyle baktığımız zaman Leon Cupra, Type-r falan karşılıyor. Bunun beni çeken tarafı üzerindeki opsiyonlar ve parçalar oldu, aracın para harcanacak bir kısmı yoktu, fiyat olarak Leon Cupra veya FK8 Type-r'dan daha uygundu ve kendi çapında nadir bir araçtı.
İlk günkü etkileşimden 1 hafta sonra aracı aldım, aşağıdaki de noter çıkışı arabaya ilk oturuşum. Polo ile karşılaştırınca Megane 2 yıl daha yeni olmasına rağmen daha eski gözüküyor ama teknolojik bakımdan polodan baya önde, bu da baya hoşuma gitti. Araçta polodan fazla olarak anahtarsız giriş, navigasyon (telefondakinden daha iyi olamasa da) ve bluetooth var.
Aracın şu anda bir kaç problemi var ve hem pist günlerinin iptal olmasından hem de çok ilgilenecek vakit olmamasından genelde garajda yatıyor ancak bu sene aracın eksiklerini kapatıp pistte iyi bir süre çıkarmayı hedefliyorum, konuyu da araca bir şeyler yaptıkça güncelleyeceğim.