2016 Ford Fiesta 1.6 Powershift İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
  • Marka-Model: Ford Fiesta
  • Motor: 1597 cc , 4 silindirli atmosferik benzinli
  • Güç: 105 hp @ 6300 d/d
  • Tork: 150 Nm @ 4200-4500 d/d
  • Şanzıman: 6 ileri çift kavrama
  • 0-100 km/s: 10,5 sn
  • Son hız: 184 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
  • Test aracının km: 11700 km
  • Ağırlık: 1114 kg
  • Bagaj hacmi: 276 litre
  • Lastik: 195/45/15
Bu araba daha önce test ettiğim ve kullanmaktan çok zevk aldığım 1.4 Ford Fiesta’nın makyajlı versiyonu. Bu arabayı genel olarak makyajsız Fiesta ve Citroen C3 ile karşılaştıracağım onları da okumanızı tavsiye ederim.



İç Mekan:
Kullanışlılık: Makyaj ile çok az değişiklik yapılmış. Ama hala çok iyi olduğunu söyleyemem.

Ön kapının içinde irili ufaklı gözler var. 1.5 litre+0.5 litre suyu alabiliyor. Arka kapılarda göz yok ve herhangi bir kaplaması da yok.

DSC_0398.jpg


DSC_0398-1024x768.jpg


DSC_0397-1024x768.jpg


Nedense konsolun içindeki gözü iptal etmişler bunun sebebini anlamadım.

Vitesin önünde sığ ve kullanışsız bir yer var. Makyaj ile burada bir değişiklik beklerdim. Keşke biraz daha derin olsaydı.

DSC_0407.jpg


Vitesin hemen arkasında aux ve usb girişlerinin olduğu kullanışlı bir oyuk onun da arkasında 2 tane bardaklık var.

DSC_0400-768x1024.jpg


Bardaklıkların da arkasında arkadaki yolcularında kullanabileceğim güzel

DSC_0399.jpg


bir göz var.



DSC_0399-1024x768.jpg


Torpidosu orta büyüklükte ve kaydırmaz plastik yerine sünger kullanılmış.

DSC_0404.jpg




DSC_0404-768x1024.jpg


Test dışı: Ben otomobillerde ısrarla bu sün



gerin neden kullanıldığını anlamıyorum. Çünkü kirlendi mi temizlenmesi çok zor bu ve daha önce test ettiğim Opel Zafira da da torpidolar pislik içindeydi. Keşke makyajsız kasadaki gibi kaydırmaz plastik kullansalar.

Bagaj: Sınıfı için yeterli. Eksileri ise yükleme eşiği yüksek,koltukları yatırınca düz bir zemin oluşmuyor ve (belki bu araba ile alakalı) stepneye ulaşmak biraz zor.

DSC_0395.jpg


DSC_0394-1024x768.jpg




DSC_0395-1024x768.jpg


Kalite: Makyaj ile en çok değişen yerlerden birisi burası.

  1. El freni deri kaplanmış sanırım virajları düşünerek bunu yapmışlar
  2. Vites topuzu deri kaplanmış ve tasarımını da çok beğendim.
  3. Konsolun üstü üst sınıflarda bile zor karşılaşacağınız yumuşak bir malzeme kullanılmış. Dokusunu çok beğendim.
Donanım: Kiralık araba olunca boş donanım oluyor maalesef. Tek eksikliğini hissettiğim park sensörüydü.

Trend donanım özellikleri:

  • 15″ jant
  • Gövde rengi ön/arka tamponlar
  • Gövde rengi elektrikli, ısıtmalı ve sinyalli yan aynalar
  • Gündüz yanan ön farlar
  • Manuel Klima
  • Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
  • Elektrik destekli direksiyon sistemi
  • Tek tuşla açılıp kapanabilen elektrikli ön camlar
  • Direksiyondan kumandalı Radyo/CD/MP3 çalabilen müzik sistemi
  • USB-Aux Bağlantı noktası
  • Yol Bilgisayarı
  • MyKey
  • Ford EcoMode
  • ABS
  • EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi)
  • Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları
DSC_0403.jpg


DSC_0410-1024x768.jpg


Konfor:
Bu konuda makyaj ile hiç bir şey değişmemiş.

Süspansiyon: Gergin ayarlanmış ama 15 inç ve 45 yanak lastiklerle keşke biraz daha yumuşak olsa diyorsunuz araba engebeli yollarda çok fazla sallanıyor. C3 teki yumuşaklık bu araba da kesinlikle yok.

Yalıtım: Makyaj ile en çok değişmesi beklediğim yer burasıydı. Maalesef Ford hiç bir değişiklik yapmamış. Rüzgar sesi 85-95 civarında geliyor ve lastik sesi direk içeride bide 15 inç lastikler var daha büyük lastikler olsa neler olur düşünmek istemiyorum keşke Ford yalıtıma birazcık daha önem verseydi. C3 bu konu biraz daha iyiydi.

Yaşam Alanı: Ford bu konuda da maalesef çok cömert davranmamış. Önde hiç bir sıkıntı yok ama arkası birazcık dar 1.80 boyundayım ve koltuğu kendime göre ayarlayınca arkama otururken birazcık zorlandım.

DSC_0397.jpg


Koltuklar: Gayet rahat,yanal destekleri iyi virajlarda iyi kavrıyor ve ideal sürüş pozisyonunuzu bulabiliyorsunuz.

DSC_0390.jpg


DSC_0389-1024x768.jpg


Motor:
1.6 atmosferik ünite 105 hp 150 tork üretiyor. Bu motor bu araba için fazlasıyla yeterli. Çok güzel hızlanıyor. 190 km kadar soluksuz çıkıyor. Yol müsait olsa daha da çıkar gibi hissettirdi.

Yakıt: Arabayı tam 420 km kullandım. Bu kullanım genelde trafik ya da gazlama vardı. Araba 100 km de 8 litre yaktı. Daha sakin kullanımlarda daha düşeceğine eminim. Agresif kullanımlarda ortalama 12 litre çıktı. Sakin kullanımlarda 5 litre gördüm.

DSC_0406-768x1024.jpg


Şanzıman: 6 ileri,kuru tip çift kavrama Powershift kullanılmış.Bir kaç yerde hata vermesi dışında çok beğendim. İlk önce artılarından başlayalım.

  • 6. Vites 2500 devirde 120 km hız yapıyor. Uzun yol için çok iyi.
  • Geçiş hızı gayet iyi. Arabayı çok iyi yürütüyor.
  • Spor modu etkili çalışıyor.
  • İlk gaz tepkisi çift kavramalı rakipleri gibi bir ölülük yok.
Eksileri:

  • Bazen vites düşürmekte nazlı davrandığı oluyor
  • Bazen yokuş inerken vites yükseltmeyi unutuyor.
  • Kullanımı zor manuel mod
DSC_0400.jpg


DSC_0407-768x1024.jpg


Sürüş:
Sürüş keyfi makyaj ile birazcık geriye gittiğini söyleyebilirim ama yeteneklerinde hiç bir değişiklik yok.

  • +Görüş açıları,sürüş pozisyonu çok iyi arabaya hakim olabiliyorsunuz.
  • +Şasi dengesi harika. Limitlerde bile çok güven veriyor.
  • +Elektrikli direksiyon olmasına rağmen tepkileri güzel
  • -ESP KAPANMIYOR
Direksiyon: Makyaj ile elektrikli direksiyon gelmiş. Elektrikli direksiyonlar arasından en iyi örneklerden biri olsa da hidrolik direksiyonun hissi maalesef yok bu da sürüş keyfini makyajsız kasaya göre birazda olsun baltalıyor ama C3 deki gibi bir ölülük kesinlikle yok. Bu direksiyonun tek sorunu 180 km gibi yüksek hızlarda birazcık yumuşak kalması.

DSC_0405.jpg


DSC_0390-1024x768.jpg


Sonuç:
Bu arabanın (bu testi yazdığım tarih:17.03.2017) liste fiyatı 63000 tl ve ikinci elleri de 40000-50000 tl arası değişiyor. Eğer arabayı ihtiyaçtan çok zevk için kullanmak istiyorsanız ve aynı zamanda da biraz daha yeni model bir araba istiyorsanız bu araba tam size göre. Tek yapmanız gerek o sürekli devreye giren esp bir çözüm bulmanız. Çözümünü bulduktan sonra tam bir petrolhead arabasına dönüşecek.



DSC_0391.jpg


DSC_0392-1024x768.jpg



Kaynak: http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Hem de 1.6, merakla bekliyorum 1.6sına hiç binmedim performans olarak iyidir de tüketim falan nasıl bakalım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,795
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şöyle d veya daha üst segment bir aracın yanına, şehir içinde kullanmalık, bazen de stres atmalık şekilde bir fiesta alıp koyabilmek lazım aslında. Sokak aralarına girip çılgınca direksiyon çevireceksin.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Şöyle d veya daha üst segment bir aracın yanına, şehir içinde kullanmalık, bazen de stres atmalık şekilde bir fiesta alıp koyabilmek lazım aslında. Sokak aralarına girip çılgınca direksiyon çevireceksin.

bi de bu çılgınlığı yapabilecek en güzel arabalardan fiesta'lar :)
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Aynen.. Bazen hiç bişi yapmadan sadece sağa sola direksiyon çeviriyorsun. Affedersiniz ' mal mıyım la ben ' diye triplere giriyorsunuz, ama iş öyle değil aslında. Direksiyonla haşır neşir olmak çok eğlenceli çünkü :)

şoför olarak hiç bulunmadım, şoförü vermek istemiyordu çünkü :D defalarca gezdik dolaştık 2011 1.4 dizeldi sanırım yakıtına hayret etmiştim, bi de şoförün aldığı keyfi net görüyordum. En son kaza yapmasa değiştirmeye niyeti yoktu araba perte gitti :)) Sıfır i20 aldı pişman :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,795
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
şoför olarak hiç bulunmadım, şoförü vermek istemiyordu çünkü :D defalarca gezdik dolaştık 2011 1.4 dizeldi sanırım yakıtına hayret etmiştim, bi de şoförün aldığı keyfi net görüyordum. En son kaza yapmasa değiştirmeye niyeti yoktu araba perte gitti :)) Sıfır i20 aldı pişman :)
Segmenti geregi boyle direksiyon tepkilerine en musait araclardan zaten fiesta. Daha ust segment fordlarda da buna benzer hisler alabiliyorsun ama direkt fiesta kadar olmuyor. Zaten ben de kullandigim araclar icinde fiestadan daha keskin hislere sahip olanina rastlamadim. i20'yi cok severim hatta bayilirim ama onda oyle bir direksiyon bulmak zor. Insaallah yenisi de ayni sekilde gelir.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,534
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Segmenti geregi boyle direksiyon tepkilerine en musait araclardan zaten fiesta. Daha ust segment fordlarda da buna benzer hisler alabiliyorsun ama direkt fiesta kadar olmuyor. Zaten ben de kullandigim araclar icinde fiestadan daha keskin hislere sahip olanina rastlamadim. i20'yi cok severim hatta bayilirim ama onda oyle bir direksiyon bulmak zor. Insaallah yenisi de ayni sekilde gelir.

İnşallah abi, i20'si 1.4 otomatik benzinli, yakıyor diyo :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
İlk intiba olarak arabaya makyajla baya şey katmışlar ama fiestayı fiesta yapan bir çok şeyi de almışlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
1.6 motorla dün ya gazladım ya da ağır trafiğe girdim. Araba çok güzel ilerliyor 180 e soluksuz çıktı ve daha da gider gibi geldi. Yakıt verisi şuan gerçekçi olmayacak ama 9.3 yakıyor. Bu arada direksiyon hiç beklediğim gibi değil :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,795
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
1.6 motorla dün ya gazladım ya da ağır trafiğe girdim. Araba çok güzel ilerliyor 180 e soluksuz çıktı ve daha da gider gibi geldi. Yakıt verisi şuan gerçekçi olmayacak ama 9.3 yakıyor. Bu arada direksiyon hiç beklediğim gibi değil :(
Makyajdan önceki kasalar daha iyidir. O kasalarda tam olarak elektrikli direksiyona geçilmemişti, şuan kullandığın kasanın üzerinde tam elektrikli Epas denilen sistem var. Dolayısıyla eski kasanın tepkilerini beklemek zor, ama elektrikli direksiyon kullanan güncel rakipleri arasında bir kıyasa tutmak gerekir. Çünkü kullanılan sistemler ak ve kara kadar farklı.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Makyajdan önceki kasalar daha iyidir. O kasalarda tam olarak elektrikli direksiyona geçilmemişti, şuan kullandığın kasanın üzerinde tam elektrikli Epas denilen sistem var. Dolayısıyla eski kasanın tepkilerini beklemek zor, ama elektrikli direksiyon kullanan güncel rakipleri arasında bir kıyasa tutmak gerekir. Çünkü kullanılan sistemler ak ve kara kadar farklı.

Elektrik direksiyonlar arasında baya iyi yalnız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,795
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Elektrik direksiyonlar arasında baya iyi yalnız :)
Tabii muadillerine bakmak lazım. Eski Ford direksiyonlarının hissini artık bulamayız, ben 2005 focus collection, 98 mondeo ve 2010 fiesta'nın direksiyon tepkilerini yeni nesillerde bulamıyorum. Çünkü artık yeni nesiller Epas sistemi ile çalışıyor. Ama kıyas yaparken de mevcut elektrikli muadilleri arasında yapmaya çalışıyorum. Genel olarak elektrik direksiyonların içinde iyi seviyede. En azından lanet ettirecek, of pof dedirtecek kıvamda değil.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Tabii muadillerine bakmak lazım. Eski Ford direksiyonlarının hissini artık bulamayız, ben 2005 focus collection, 98 mondeo ve 2010 fiesta'nın direksiyon tepkilerini yeni nesillerde bulamıyorum. Çünkü artık yeni nesiller Epas sistemi ile çalışıyor. Ama kıyas yaparken de mevcut elektrikli muadilleri arasında yapmaya çalışıyorum. Genel olarak elektrik direksiyonların içinde iyi seviyede. En azından lanet ettirecek, of pof dedirtecek kıvamda değil.

Yüksek hızda yumuşak kalıyor onu sevmedim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım