mazda323hb

Profesör
434
Marka
Peugeot
Herkese merhabalar arkadaşlar.

Birkaç senedir bindiğim 2007 model Citroen C4'ün kilometresinin 300 bin olmasından, boyasının artık iyice güneş yanıklarıyla dolmasından hemde çıkabilecek potansiyel masraflarından dolayı yeni bir araca geçmeye karar verdim. C4'ün satışını verdikten sonra yeni araç için kafamda birkaç kriter belirlemiştim.

-Çok km yaptığım ve kullandığım güzergah yokuşlu olduğu için dizel olmaı.

-Hb olmalı.

-Km maksimum 150 bin olmalı.

- Mümkünse dolu paket olmalı.



Biraz araştırma yaptıktan sonra Astra J'lerin 1.3 dizel cosmo paketleri radarıma takıldı. Arkadaşımda da olduğu için donanımını,konforunu vs bildiğim bir araçtı. Biraz araştırma yaptıktan sonra yaşadığım yerde 2-3 tanesine bakmaya gittim. Benim şanssızlığıma mı yoksa J kasalarda genel bir sorun mu bilmiyorum baktığım araçlarda geç çalışma sorunu vardı. 1 tanesinde de AFL farlar ilk açılışta hareket etmiyor sabit kalıyordu.

Anlayacağınız baktığım opeller turşu çıkınca il dışına çıkıp da opel bakmaya cesaret edemedim.

Araç arayışım devam ederken bi arkadaşın arkadaşında 308'e denk geldim. Onu sürdüm,kullandım. Kafamda opelle karşılaştırdım. Opelden daha çok beğendim, daha özenilmiş bir araç gibi geldi 308. Sürdüğüm araçta 1.6 e hdi allure paketti, donanım olarak çok zengin,motor olarak da çok sessiz ve performanslıydı. Ayrıca PSA grubunda olan torsiyon probleminin neredeyse tamamen çözüldüğünü farkettim.

İlanlardan bakınca e-hdi'lerin bütçemi aştığını gördüm. Bende düz hdi active paketlere bakmaya başladım. Onlar bütçem dahilindeydi ama aklımda 92 bg yeterli olur mu, active pakette kalite düşüşü yaşanmış mıdır gibi sorular dönerken Ankara'dan ilk sahibinden 95 bin km'de fiyat olarak da uygun bir 308'e denk geldim ve ertesi gün hemen gidip satın aldım.

Ankara'dan Denizli'ye ilk gelirken abimle farkettiğimiz ilk şey aracın sessizliği oldu. Motor sesi şanzıman oranlarının uzunluğundan neredeyse hiç içeriye yansımıyor. Rüzgar sesi 120'lere kadar neredeyse yok. 120'den sonra da rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor. Bu model yıllarında uzun süre bindiğim tek araç astra j olduğu için onla kıyaslıyorum, yalıtım ve konfor anlamında astra j'den birkaç gömlek üstün olduğunu farkettim.



Tüketim olarak da eğer çok kasarsanız(100 km sabit hızla) 3.5'ları görebiliyorsunuz ama çok kasmadan 120-130 giderseniz 4.5 litreyle uzun yolu tamamlayabiliyorsunuz.

Aracı alalı yaklaşık 11 bin km oldu, 11 bin km'nin ortalaması 4.9 litre.



Araçtan genel olarak çok memnunum ama sevmediğim birkaç noktası da var;
1- Klima kontrolünün dokunmatik ekrandan yapılması. Araçta çift taraflı klima olduğu için her iki tarafında derecesini tek tek ayarlamanız gerekiyor. Keşke senkron düğmesi konulsaydı tek tarafı ayarlayıp diğeri de o dereceye otomatik gelse dedim.

2-Aracın vites geçişleri. Kullandığım allure paket 308'de vites çok rahat kaymak gibi geçerken, kendi aracımda biraz kemikli yolu uzun şekilde geçiyor. Bunu sevmedim.

3-Motor performansı. 92 bg bir araç olduğu için performans gibi bir iddiası tabi ki yok ama uzun şanzıman oranları sayesinde keşke 20 bg daha olsa veya uzun 5 vites yerine kısa kısa 6 koysalarmış daha iyi yürüyebilirmiş araç.

4- Ön kol dayamayı en üst seviyeye ve en ileriye alınca bozuk yollarda trim sesi yapabiliyor fakat kolunuzu dayadığınızda trim sesi kesiliyor. Bundan başka trim sesi araçta duyamadım.

5- Araçta sadece kolçağın önünde 1 tane bardaklık var keşke 2 tane olsaymış dedim.

6- Bluetoothla müzik dinlediğiniz zaman telefondan şarkıyı değiştirdiğinizde veya sesle oynadığınızda 2 saniye gecikmeli olarak geliyor.

7- Benim yaşamadığım ama internette çoğu kişinin yaşadığı direksiyon ve gösterge tasarımından kaynaklı direksiyondan göstergeleri görememeleri. Ben uzun boylu olduğum için yaşamadım ama almayı düşünenler için ekleyeyim dedim.


Kısaca active paketteki özelliklerden bahsedeyim. Active en boş paket değil ama bence en boş paket olarak da değerlendirebilir çünkü access(en boş paket) pakette deri direksiyon,kolçak,dokunmatik ekran bile bulunmuyor. O yüzden yok saymak en mantıklısı.

-Hız sabitleme-sınırlama

-Dokunmatik ekranla beraber gelen çift bölge klima.

-Bluetooth-usb.

-Soğutmalı torpido, 4 cam otomatik, ön kolçak.

-Katlanır ayna, 8 airbag.

ve 3 harfli güvenlik donanımları.



Active paketlere ek olarak geri görüş kamerası,ön arka park sensörü, cam tavan opsiyon olarak alınabiliyormuş. Benim aldığım araçta bunlar yok.

Benim gibi eski bir araçtan geçiş yapıyorsanız yeterli denebilir.



Parasına ve sunduklarına bakarsak mantıklı bir seçim yaptığımı düşünüyorum. Aklımda hala opelin donanımları(özellikle afl farları) kalmış olsa da genel olarak 308'in daha iyi bir araba olduğuna arkadaşımla hemfikir kaldık.



Sonuç olarak araçtan memnunum, düşünenlere tavsiye ederim. Merak ettiğiniz şeyler varsa sorabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • 20240106_142739.jpg
    20240106_142739.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
  • 20231226_171932.jpg
    20231226_171932.jpg
    4.2 MB · Görüntüleme: 0
2 yıl kadar önce 120 lik ve EAT6 şanzıman active olanı için babamı ikna etmeye çalışmıştım. Sorunsuzluk dayanıklılık yüksek hız rahatlığı konularında laguna2 den sonra daha rahat edeceğini ve memnun kalacağını düşünüyordum. Nihayetinde hacim gibi bahanelerle ikna edemedik ancak bugün de alınsa memnun kalacağımıza inandığım bir arabadır. Active ile gelen 205/55/16 ebadı da allure paketteki ebada kıyasla bir avantaj olarak sayılabilir.

Bence doğru bir seçim olmuş. Güle güle kullanmanız dileğiyle.🧿
 
  • Beğeni
Tepkiler: mazda323hb
Güle güle kullanın.Allah kaza,bela göstermesin.

Hayırlı uğurlu olsun hocam. Masaallah. Allah kaza bela gostermesin
Teşekkürler arkadaşlar daha iyileri sizin olsun inş.

2 yıl kadar önce 120 lik ve EAT6 şanzıman active olanı için babamı ikna etmeye çalışmıştım. Sorunsuzluk dayanıklılık yüksek hız rahatlığı konularında laguna2 den sonra daha rahat edeceğini ve memnun kalacağını düşünüyordum. Nihayetinde hacim gibi bahanelerle ikna edemedik ancak bugün de alınsa memnun kalacağımıza inandığım bir arabadır. Active ile gelen 205/55/16 ebadı da allure paketteki ebada kıyasla bir avantaj olarak sayılabilir.

Bence doğru bir seçim olmuş. Güle güle kullanmanız dileğiyle.🧿
Teşekkür ediyorum hocam.
Evet hacim anlamında eksileri var arka koltuk C den ziyade B. O yüzden aile kullanımına pek uygun değil gibi. Ben tek kişi olduğum için sorun bile etmedim. Allure paketteki 17 jantla araç daha gergin, 16 jantlarla daha yumuşak konfora yönelik. Active paketin tek avantajı bu olabilir gerçekten de.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve mete25
Çok güzel araç güzel kombinasyon :) Güle güle binin , aynısının üst modeli yakın bir arkadaşımda var hiç beğenmiyorum bu kasa daha mantıklı üst kasayla hiç bir şey değişmiyor boşa verilen para gibi geliyor bana :D Bagaj kapağının komple plastik olmasına ayrıca şaşkınım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mazda323hb
Çok güzel araç güzel kombinasyon :) Güle güle binin , aynısının üst modeli yakın bir arkadaşımda var hiç beğenmiyorum bu kasa daha mantıklı üst kasayla hiç bir şey değişmiyor boşa verilen para gibi geliyor bana :D Bagaj kapağının komple plastik olmasına ayrıca şaşkınım :D
Teşekkürler hocam. Bagaj kapağının plastik olmasını da sizden duydum valla : D
 
Geçtiğimiz günlerde arabaya bi takım şeyler ekledim.
-Camlara film çekildi.
-Uzun anten yerine kısa anten takıldı.
-Kışlıklar yerine Continental Ecocontact'lar geldi. Fark muazzam : D

Kullandıkça daha çok sevmeye başladım. 108 bin km olduk, bakıma 2 bin kaldı.
8a2a734a-db23-4f13-85c2-c4e41e95783d.jpg
 
Güncel olarak 123 bin km'de
-Antifriz değişti
-Fren hidroliği değişti.

İlk defa gittiğim bosch servisiydi. Çalışma şekilleri hoşuma gitti, antifriz temizliği yaparken videoya almışlar. Doldur boşalt yapmadık demek için. Toplam tutar 1950. Az mı çok mu kestiremedim açıkçası.

Yağ bakımına 2 bin km kaldı. Memnunum, sadece pedalların olduğu yerden trim sesi başladı 1500 devir civarında. Sebebini de rus otomobil forumunda buldum, vida gevşiyormuş o sıkılacak. Başka da bir problemim yok.
 
Güncel olarak 123 bin km'de
-Antifriz değişti
-Fren hidroliği değişti.

İlk defa gittiğim bosch servisiydi. Çalışma şekilleri hoşuma gitti, antifriz temizliği yaparken videoya almışlar. Doldur boşalt yapmadık demek için. Toplam tutar 1950. Az mı çok mu kestiremedim açıkçası.

Yağ bakımına 2 bin km kaldı. Memnunum, sadece pedalların olduğu yerden trim sesi başladı 1500 devir civarında. Sebebini de rus otomobil forumunda buldum, vida gevşiyormuş o sıkılacak. Başka da bir problemim yok.
125 bin km de periyodik bakimini yaptirdim.
Yag bakimi 3400 tl, mazot filtresi dahil.
Pedallarin oradaki trim sesinin kaynagi hava filtre kutusunun ordan geliyormus usta eliyle biseyler yapti cozdu.
Bir sonraki bakimda motor kulagi degisecek acelesi yok dendi, ben bir sey farketmemistim. Sarsintili calisiyormus. Yan sanayi iyi degil orjinal takalim dedi ortalama 4k.

Yaklasik 30 bin km dir periyodik bakim harici ilk masrafi. Feda olsun :)))))
 
Arkadaşlar burayı bos bıraktım baya ama arabayla ilgili bir olay da yasamadıgım için yazacak bisey de yok haliyle.
İş yerinden bir arkadaşım bu bütçelere araç bakıyormus bana sordu sen ne yasadın vs diye. Ona anlattım unutmadan buraya da yazayım. Google da aratanlar için de ufak çaplı rehber olur.

Yukarıda yazdıgım şeylerin dısında bir sorunla karsılasmadım.
En büyük sikayetim performansı. Daha dogrusu uzun şanzıman oranlarından dolayı aracı şehir içinde sürmek çok keyifsiz. 2 bin devire geldi vites atayım yürüteyim diyemiyorsunuz, gaz pedalında bir güç olsun diyorsanız minimum 2500 3000 devir çevirmeniz lazım. Şehir içi hızları için konusuyorum tabi.
Diğer şikayetim klima açınca motorun şehiriçinde iyice ölmesi.
Tabi bunlar beklenmedik şeyler değil. C segmenti, uzun şanzıman oranlı 90 bg vgt olmayan bir turbolu dizel için çok olagan şeyler.
Kıyas olması için söylüyorum, astra j 1
3 dizelden çok daha iyi bir performansa sahipsiniz hala.
1.5 corolla ile 170 e kadar basabas sonrasında corollanın öne geçtiği,
1.5 dizel manuel a180 ile başabaş,
Volvo s40 dizel ile çok minimal de olsa 308 in önde olabildiği bir performanstan bahsediyorum.

Belki de benim 150 bg ve üstü araca ihtiyacımdan dolayı bu kadar negatif de düşünüyor olabilirim.

Bunun dısında 1.6 dizellerde olan volant sesimiz var. Benim eski c4 ümde, eşimin c3 ünde ve 308 de de olan bir ses. Volant değişse de tekrarlıyor. O yüzden ellemedim, zaten camlar kapalıysa duymuyorsunuz. Anca rolantide camlar açık olacak duvar kenarında olacaksınız ses duvara çarpıp sekecek de duyacaksınız. Dert olarak görmedim, kavramaya da bir etkisi yok sonuçta.

Onun dısında benim de beklediğim iç trimlerin çabuk dağılacağı,ses yapacağı bir durumdu. 50 bini aşkın kullanıyorum, aldıgımdan beri olan kol dayamanın en üst ve ileri konumda oldugunda çıkan ses dısında başka bir trim sesi yok araçta.
Yine kalan trimlerde bariz bir deforme yok. Psa nın gelişimine en güzel örnek.

Hep elektronik sorunlardan bahsedilir ama ben bir kez plaka ampullerinin patlaması dısında bir sorun yasamadım.

Ben işe git gel yapıyorum git gel şeklinde toplam 200 km. Uzun yolda hiçbir zaman yorulmadıgım bir araç oldu. Yukarıda performansını kıyasladıgım araçlara göre bariz şekilde daha sessiz ve süspansiyon konforu ya eşit ya daha iyi. Buraya ufak bir şerh de koymam lazım ama viraj içindeki derin çukurlarda malum torsiyondan dolayı anlık bi arkanın kayması olası ama bunu standart bir kullanıcının anlaması zor. Aracın tüm huyunu bilen biri falan olmanız lazım.

Dış kaporta anlamında eski psaların kapılarını açtıgınızda iğrenç bi gacır gucur sesi çıkar ama benim aracımda yok. Yine not olarak internette olan araçlarda gördüm sanırım kullanıma bağlı ama yine de eskilerine göre çok iyi seviyede.
Yine kapı toklugu olarak bir golf olmasa da rahatsız eden bir durum yok.

Aklımda kalanlar bunlar. Önümüzdeki ay aracı ilana koyup 1.5 dizel eat 8 li makyajlı kasasını almayı düsünüyorum. Araçtan memnunum kısaca.

Golf 7 nesli bir aracı 700 bin tl ye alabiliyorken fiyat bandında rakipsiz oldugunu düsünüyorum.
 
Güle güle kullanın. Gelmiş geçmiş en başarılı 308 jenerasyonu benim gözümde budur. Bana hep 306 ruhunu hissettiriyor. O ruha aykırı tek olay iç hacminin darlığı. Eskileri 307,5 gibi, yenileri ise fazla oyuncaklı ve fazla sıkıntı potansiyeline sahip geliyor bana.
 
Güle güle kullanın. Gelmiş geçmiş en başarılı 308 jenerasyonu benim gözümde budur. Bana hep 306 ruhunu hissettiriyor. O ruha aykırı tek olay iç hacminin darlığı. Eskileri 307,5 gibi, yenileri ise fazla oyuncaklı ve fazla sıkıntı potansiyeline sahip geliyor bana.
Teşekkürler hocam. Sanki pejoyu pejo yapan bir araç gibi hissetiriyor bana. Tek atımlık kurşunları varmış onu da bu araçta kullanmıslar gibi geliyor. Sonrasında 3008 vs derken marka yürüdü gitti tabi