2018 kasımında eşimin daha önceden konusunu açtığım polonun direksiyonunu aşırı hissiz bulması(ki o konuda da ilk yorumlar direksiyon hassasiyeti idi) ile yeni bir araç arayışına girmiştik.Nissanın akıl almaz kampanyası ile bu aracı aldık keşke tekrar yapsalar. Araç sokaklarda sıkça rastladığınız 2011 den beri üretilen 2013 te ufak bir makyaj geçiren japon efsanesi . Avrupada 2018 de yeni kasa olmasına rağmen bizde 2019 sonuna kadar güncel kasa olarak 2011 devam etti.
19 ayda 9800 km bindiğimiz araçta herhangi bir problem yaşamadık.Hep güzel anılarımız oldu.
Aracın bana göre artıları:
-yakıt tüketimi (clionun 8 yaktığı yerde 6.5)
-mükemmel manevra kabiliyeti
-geniş akılcıl iç mekan
-bana göre tipi
-fiyatına segmentine göre özellik olarak dolu bir araç olması
-kör noktasının sıfıra yakın olması
-yüksek oturma pozisyonu
-3 torpido gözü(biri makyaj malzemeleri için )
Eksileri
-dar yapısı nedeniyle dike yakın direksiyon pedal konumu. Özellikle benim diz kapağı altında bacağıma çok kramp giriyordu.
-kötü ses izolasyonu
-kalitesiz iç mekan
-arka camların manuel olması
aracın teknik verileri
-382 cm uzunluk(bence a segmenti yapıyor bu boyut)
-166 cm genişlik
-151 cm yükseklik
Bagaj hacmi 265 litre. Bagajı yatırarak ev taşıdık fotoları bulunca eklerim.
-945 kg ağırlık.
-0-100 14.5 saniye
-0.60 3 saniye (bana göre)
-110 nm tork
-80 bg
aracın hatırladığım özellikleri:
-6 havayastığı
-abs esp
-hız sabitleme sınırlama
-Bluetooth
-cd çalar usb aux
-elektirikli yan aynalar
-deri direksiyon
-sürücü kol dayama
-follow me home
hatırladığım kullanışlı özellikleri bunlardı. Kalan özellikleri için google amcaya sorabilirsiniz.
Aracın bir şanzıman problemi olduğu ile ilgili onlarca şikayet ve mutsuz müşteri olduğunu hem duydum hem okudum. Araçta jatconun ürettiği en sorunlu şanzumanlardan sayılan Jf011e kodlu şanzuman var. Kapalı kutu sistemli şanzumanlarda tamirin mümkün olmadığı ve şanzuman sisteminin komple değiştiğini öğrendim. Şikayet var. Com da 40 bine aracı alıp 37-38 bin tl şanzuman masrafı çıktığı ile ilgili yine azımsanmayacak kadar çok şikayet var. Buna sebep olarak 5 bin devir üstü aracı kullanmak yada aşırı dur kalk trafiğe girmek gösterilmiş. Şehir içi kullanım amacıyla üretilen bir aracın şehir içine girmesi kontrendike . Cvt şanzuman sayesinde 160 la giderken devir 3.5binde duruyordu aşırı titreşimden foto çekememiştim ama 130 la giderkenki fotoyu atayım.
Plaka gizleme alışkanlığım yoktur ama araç artık bizim değil.
Dip not:araç pek çok ülkede renault pulse adıyla satılmış.
Dip not2:Kanadada 1.6 atmosferik manuelleriyle micra cup adı altında eğlenceli bir organizasyonları da var
19 ayda 9800 km bindiğimiz araçta herhangi bir problem yaşamadık.Hep güzel anılarımız oldu.
Aracın bana göre artıları:
-yakıt tüketimi (clionun 8 yaktığı yerde 6.5)
-mükemmel manevra kabiliyeti
-geniş akılcıl iç mekan
-bana göre tipi
-fiyatına segmentine göre özellik olarak dolu bir araç olması
-kör noktasının sıfıra yakın olması
-yüksek oturma pozisyonu
-3 torpido gözü(biri makyaj malzemeleri için )
Eksileri
-dar yapısı nedeniyle dike yakın direksiyon pedal konumu. Özellikle benim diz kapağı altında bacağıma çok kramp giriyordu.
-kötü ses izolasyonu
-kalitesiz iç mekan
aracın teknik verileri
-382 cm uzunluk(bence a segmenti yapıyor bu boyut)
-166 cm genişlik
-151 cm yükseklik
Bagaj hacmi 265 litre. Bagajı yatırarak ev taşıdık fotoları bulunca eklerim.
-945 kg ağırlık.
-0-100 14.5 saniye
-0.60 3 saniye (bana göre)
-80 bg
aracın hatırladığım özellikleri:
-6 havayastığı
-abs esp
-hız sabitleme sınırlama
-Bluetooth
-cd çalar usb aux
-elektirikli yan aynalar
-deri direksiyon
-sürücü kol dayama
-follow me home
hatırladığım kullanışlı özellikleri bunlardı. Kalan özellikleri için google amcaya sorabilirsiniz.
Aracın bir şanzıman problemi olduğu ile ilgili onlarca şikayet ve mutsuz müşteri olduğunu hem duydum hem okudum. Araçta jatconun ürettiği en sorunlu şanzumanlardan sayılan Jf011e kodlu şanzuman var. Kapalı kutu sistemli şanzumanlarda tamirin mümkün olmadığı ve şanzuman sisteminin komple değiştiğini öğrendim. Şikayet var. Com da 40 bine aracı alıp 37-38 bin tl şanzuman masrafı çıktığı ile ilgili yine azımsanmayacak kadar çok şikayet var. Buna sebep olarak 5 bin devir üstü aracı kullanmak yada aşırı dur kalk trafiğe girmek gösterilmiş. Şehir içi kullanım amacıyla üretilen bir aracın şehir içine girmesi kontrendike . Cvt şanzuman sayesinde 160 la giderken devir 3.5binde duruyordu aşırı titreşimden foto çekememiştim ama 130 la giderkenki fotoyu atayım.
Plaka gizleme alışkanlığım yoktur ama araç artık bizim değil.
Dip not2:Kanadada 1.6 atmosferik manuelleriyle micra cup adı altında eğlenceli bir organizasyonları da var
Son düzenleme: