2018 Volvo XC40, 21 Eylül lansmanı öncesi sızdırıldı!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Volvo, XC90 ve XC60'tan sonra crossover/SUV yelpazesini daha küçük XC40 ile genişletecek.
Volvo'nun global Facebook hesabı üzerinden dün yayınladığı video ile 21 Eylül'de tanıtılacağı söylenen XC40, markanın Macaristan versiyonu tarafından sızdırıldı. Bahsi geçen teaser klibinin uzatılmış versiyonunu internete yükleyen Volvo kolu sayesinde aracı tepeden tırnağa görmüş olduk.

Tahmin edildiği gibi 40.1 konseptinden pek uzaklaşmayan araç, renk düzeni ve çizgiler açısından sergi aracıyla neredeyse aynı diyebiliriz.


2018-volvo-xc40-screenshot-from-teaser-video.jpg

volvo-401-concept.jpg



Üretim modelinin geçirdiği değişiklikler arasında gömme düzeninden geleneksel tasarıma geçen ön kapı kollarını ve yine geleneksel yerleşim için vazgeçilen "gizli" arka kapı kollarını gösterebiliriz.

2018-volvo-xc40-screenshot-from-teaser-video.jpg

volvo-401-concept.jpg

2018-volvo-xc40-screenshot-from-teaser-video.jpg

volvo-401-concept.jpg

Henüz yasal olmayan yan görüş kameraları da yerini tıpkı tavan gibi siyaha boyanmış kapaklara sahip normal aynalara bırakmış. Ön ve arka yüzde konsept ile bayilerde görülecek versiyonların neredeyse birbirinin kopyası olduğunu söylemek mümkün fakat far grafikleri ve ön ızgara ufak değişiklikler görmüş.

İşler kabinde ilginçleşiyor çünkü XC40'ın havalandırma kanalları, büyük kardeşleri XC60 ve XC90'dan ziyade S90/V90 ikilisini andırıyor. İç mekânda göze çarpan diğer detaylara örnek olarak tamamen dijital gösterge paneli, kablosuz şarj ve parlak siyah dekorasyon elemanları gösterilebilir.



İsveçli markanın kompakt araçlar için geliştirdiği CMA platformundan çıkan ilk araç olma unvanını taşımaya hazırlanan XC40, önümüzdeki hafta perşembe günü, yani 21 Eylül'de İtalya'daki Volvo Studio'da tanıtılacak.

https://tr.motor1.com/news/180489/2018-volvo-xc40-sizdi/
 
Bu segment için tamamen gereksiz fiyatlar. Avrupa'da bile...

X1 dediğin 1 serisi'nin,
XC40 dediğin V40'ın,
GLA dediğin A class'ın üstüne geliştirilmiş halleri.

Ne 44.000€'sundan bahsediyorlar onu anlamadım ben. Tamamı için lafım aynı. Paranın karşılığını zerre vermeyen otomobiller grubunda bence hepsi.

SUV desen değil, tam anlamıyla C segmenti desen o da değil. İçi öyle ahım şahım geniş değil, X1'e istedikleri fiyat 209.000₺'den başlıyor mesela, o da alıp binilecek bir donanımda değil. SUV adı altında satılıyor, millette cipe biniyoruz zannediyor. Yazık günah.

SUV, Trabzon - Maçka - Şolma Yaylası'ta tırmanabileceğin, Kastamonu - Daday - Ayılar Deresi'nden geçebileceğin, Antalya - Bey Dağları patika yollardan gidebileceğin, kuzey egede Kaz Dağları - Sarıkız zirvesine çıkabileceğin araçlara denir. Bunlar değil yaylayı, zirveyi, dereyi yumuşak zemin görse batıp kalacak "yol şeysi" tanımından ibaret normallerine göre 5 - 10 cm yüksek otomobiller. SUV diye satış yapılmasını hiçbir şekilde doğru bulmuyorum.

Segment uydurup birbirleriyle sidik yarıştıran 3, 5 markanın, bu tipteki otomobilleri alacak paranız varsa bile oyunlarına gelmeyin derim ben.
 
Bu segment için tamamen gereksiz fiyatlar. Avrupa'da bile...

X1 dediğin 1 serisi'nin,
XC40 dediğin V40'ın,
GLA dediğin A class'ın üstüne geliştirilmiş halleri.

Ne 44.000€'sundan bahsediyorlar onu anlamadım ben. Tamamı için lafım aynı. Paranın karşılığını zerre vermeyen otomobiller grubunda bence hepsi.

SUV desen değil, tam anlamıyla C segmenti desen o da değil. İçi öyle ahım şahım geniş değil, X1'e istedikleri fiyat 209.000₺'den başlıyor mesela, o da alıp binilecek bir donanımda değil. SUV adı altında satılıyor, millette cipe biniyoruz zannediyor. Yazık günah.

SUV, Trabzon - Maçka - Şolma Yaylası'ta tırmanabileceğin, Kastamonu - Daday - Ayılar Deresi'nden geçebileceğin, Antalya - Bey Dağları patika yollardan gidebileceğin, kuzey egede Kaz Dağları - Sarıkız zirvesine çıkabileceğin araçlara denir. Bunlar değil yaylayı, zirveyi, dereyi yumuşak zemin görse batıp kalacak "yol şeysi" tanımından ibaret normallerine göre 5 - 10 cm yüksek otomobiller. SUV diye satış yapılmasını hiçbir şekilde doğru bulmuyorum.

Segment uydurup birbirleriyle sidik yarıştıran 3, 5 markanın, bu tipteki otomobilleri alacak paranız varsa bile oyunlarına gelmeyin derim ben.
B-suv denilen araçlar için %100 katılıyorum ancak c-suv diye kategorize edilen

Honda cr-v
Jeep compass
Mazda cx5

Gibi araçları harcamamak gerek. 4x4 performansı, hacim, donanım, güvenlik ve yüksek sürüş keyfi olarak c-suv un hakkını veren araçlarda var.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve HusoRX7
Hangi C - SUV bir Range Rover'ın, Discovery'nin, Land Cruiser'ın ağır arazide yapabildiklerini yapar?

Ben cevaplayayım, hiç biri... Anca dağ bayır tepe mangal yapmaya gidersiniz o araçlarla..
1 discovery fiyatı ile yukarıda saydığım 3 araç alınabiliyor [emoji16]

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Ben gayet ciddiyim savımda ki paylaştığım video çok az da olsa fikir verebilir arazi yetenekleri konusunda

Ciddisinde, hiç SUV kullanmamışsın maalesef. Kullandıysan da off road yapmamışsın. Standart bir parkurda, standart bir iniş ve 20 cmlik derinliği olan su geçişi kalanı toprak yolda ilerleme.

Esas büyük SUV'ler ile aralarında yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı ve tepe açısı olarak ne kadar fark olduğunu umarım bilmiyorsundur. Biliyorsan bunun üstüne havalı süspansiyon ile yükseltme yapılarak bu açıları artırabilip çok daha dik yerlere tırmanmak, dik yerlerden inmek, tepe geçişleri yapmak (altı oturmasın diye) gibi imkanlar sunarken ve araçların beline kadar (kapı kolları hizası) su geçirmezlik özelliği varken havalı süspansiyonu olmayan, açıları düşük olan, bildiğim kadarıyla maksimum 48 cm su geçişlerine izin verebilen Compass diğerlerinin yapabildiği her şeyi yapabiliyor demek çok çok iddialı olur. Videoda ekstra bir şey göremedim. X1'de geçer oralardan. Benim bahsettiğim şey şundan ibaret.


Compass buralardan geçer dersen zaten başka yorumum olmayacak.
 
Ciddisinde, hiç SUV kullanmamışsın maalesef. Kullandıysan da off road yapmamışsın. Standart bir parkurda, standart bir iniş ve 20 cmlik derinliği olan su geçişi kalanı toprak yolda ilerleme.

Esas büyük SUV'ler ile aralarında yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı ve tepe açısı olarak ne kadar fark olduğunu umarım bilmiyorsundur. Biliyorsan bunun üstüne havalı süspansiyon ile yükseltme yapılarak bu açıları artırabilip çok daha dik yerlere tırmanmak, dik yerlerden inmek, tepe geçişleri yapmak (altı oturmasın diye) gibi imkanlar sunarken ve araçların beline kadar (kapı kolları hizası) su geçirmezlik özelliği varken havalı süspansiyonu olmayan, açıları düşük olan, bildiğim kadarıyla maksimum 48 cm su geçişlerine izin verebilen Compass diğerlerinin yapabildiği her şeyi yapabiliyor demek çok çok iddialı olur. Videoda ekstra bir şey göremedim. X1'de geçer oralardan. Benim bahsettiğim şey şundan ibaret.


Compass buralardan geçer dersen zaten başka yorumum olmayacak.


2013 Range Rover 3.0 TDV6
Standart açılar (Yaklaşma/Uzaklaşma/Karın): 26.0 / 24.6 / 20.1 derece
Off-road açıları (Yaklaşma/Uzaklaşma/Karın): 34.7 / 29.6 / 28.3 derece

trail hawk
yaklaşma (30,0°), karın (23,7°) ve uzaklaşma (33,6°)
(evet sadece yaklaşma uzaklaşma yetmez )
yine de senin dediğin gibi olsun peki. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
2013 Range Rover 3.0 TDV6
Standart açılar (Yaklaşma/Uzaklaşma/Karın): 26.0 / 24.6 / 20.1 derece
Off-road açıları (Yaklaşma/Uzaklaşma/Karın): 34.7 / 29.6 / 28.3 derece

trail hawk
yaklaşma (30,0°), karın (23,7°) ve uzaklaşma (33,6°)
(evet sadece yaklaşma uzaklaşma yetmez )
yine de senin dediğin gibi olsun peki. :)
Benim dediğimle bir alakası yok. Sonuç belli. 1 derecenin bile önemi büyüktür. Şasi kısa olduğu için Compass'ın karın açısı önde, onun dışında SUV'nin yeri belli. Compass ile videodaki parkurun tamamlanması mümkün değil.
 
Evet. Eminim yapar. O zaman herkes satsın SUV'larını Compass alsın :D
Hocam herkes ayni zekada ayni fikirde ayni zevklerde degil maalesef yani her range sahibinin aracini satip jeep almasini beklemek sacma olur.
Sunuda eklemek lazim turkiyede kac range sahibi araziye girmistir?.jeep in amaci bambaska range in bambaska. Birisi denince aklima sigara anahtar cuzdan digeri denince hakiki arazi araci aklima geliyor :)
 
Son düzenleme:
2013 Range Rover 3.0 TDV6
Standart açılar (Yaklaşma/Uzaklaşma/Karın): 26.0 / 24.6 / 20.1 derece
Off-road açıları (Yaklaşma/Uzaklaşma/Karın): 34.7 / 29.6 / 28.3 derece

trail hawk
yaklaşma (30,0°), karın (23,7°) ve uzaklaşma (33,6°)
(evet sadece yaklaşma uzaklaşma yetmez )
yine de senin dediğin gibi olsun peki. :)
O kadarda sey yapmamak lazim ne zaman arazi konulari acilsa aklima hep su videolar gelir
Acikcasi eski kasa defendar toplarim ama oyuncaklari icin yeni kasalarina onca paralari asla bayilmam :)
 
O kadarda sey yapmamak lazim ne zaman arazi konulari acilsa aklima hep su videolar gelir
Acikcasi eski kasa defendar toplarim ama oyuncaklari icin yeni kasalarina onca paralari asla bayilmam :)
Çok iyi ayar vermiş.
Bak sen pandaya [emoji16]

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...