KAPALI 2019 KİA Sportage Düşünüyorum Nasıldır?

BoraA.

Elit Apaçi
63
Marka
Chevrolet
Öncelikle merhaba. Uzun bir süreden sonra bugün bir KİA bayisine gidip Sportage ile ilgilendim ve otomobil baya hoşuma gitti. Test sürüşüne de şöyle bir çıkıp biraz kullanma fırsatım oldu (tabi 2012 model Aveo’dan sonra baya yağ gibi gitti :). Fiyatları da bana öyle çok uçuk gibi gelmedi (136.000 - 190.000 arası). Şimdi, sizce fiyatına göre makul bir araç mıdır? Ayrıca, daha önceden KİA Sportage kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Aracın büyük sorunları var mıdır, memnun musunuz, bakım fiyatları iyi midir gibi gibi bir çok sorum var. Yardımcı olursanız sevinirim, iyi forumlar...
 
Çok yakar az kaçar . Bunu her yerde hep yazacağım. :)

Bu konuda biraz haklısınız ama rakipleri de baya pahalı. 3008 240.000'lerden başlıyor. Qasqai artık baya demode oldu, VW gurubuna Doğuş otodan dolayı pek yaklaşmak istemiyorum(Onlarda zaten baya pahalı). Artık duruma bakacacağız. Bugün de gidip Tucson'a bakacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dreamer
Turbo Benzinli alınmadıktan sonra hiç mantıklı bir otomobil değil.
Dizel alsanız dizel gibi değil hem yakıyor hem de ağır gitmiyor. Atmosferik benzinli alsanız gerek yakıt gerek gidişi zulüm olur. Turbo benzinli alırım 11 litre yakması çok da dert değil derseniz o zaman keyifli otomobil Tucson da Sportage da kullandım. Makyajsız halleriyle Tucson yeni kasalarda Sportage öneririm. Bu arada 2.elleri gayet makul onu da düşünün derim 125 e 2 3 yaşında düşük km Turbo Dolu Sportage alınıyor Tucson da keza aynı seviyede

Bunların dışında heybetli dursun derseniz Grandland X güzeldir yada Kadjar olabilir heybetli değildir lakin alırken de fiyatlar makul yakıtı da bunlara kıyasla ciddi az. 1.2 Turbo Touch donanım 2015 model 50.000 civarı Kadjar lar 85 e bulunuyor 8 litre yakar mis gibi :) Sıfır fiyatlarını ise bilmiyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: dreamer
Screenshot_2019-03-01-19-29-44-824_com.google.android.apps.docs.png

Kadjar in fiyatları bu bayilerde fiyatı dahada düşer ek olarak düşünebilirsiniz
 
Turbo Benzinli alınmadıktan sonra hiç mantıklı bir otomobil değil.
Dizel alsanız dizel gibi değil hem yakıyor hem de ağır gitmiyor. Atmosferik benzinli alsanız gerek yakıt gerek gidişi zulüm olur. Turbo benzinli alırım 11 litre yakması çok da dert değil derseniz o zaman keyifli otomobil Tucson da Sportage da kullandım. Makyajsız halleriyle Tucson yeni kasalarda Sportage öneririm. Bu arada 2.elleri gayet makul onu da düşünün derim 125 e 2 3 yaşında düşük km Turbo Dolu Sportage alınıyor Tucson da keza aynı seviyede

Bunların dışında heybetli dursun derseniz Grandland X güzeldir yada Kadjar olabilir heybetli değildir lakin alırken de fiyatlar makul yakıtı da bunlara kıyasla ciddi az. 1.2 Turbo Touch donanım 2015 model 50.000 civarı Kadjar lar 85 e bulunuyor 8 litre yakar mis gibi :) Sıfır fiyatlarını ise bilmiyorum

Dediğiniz gibi Opel Grandland X olabilir (o da biraz pahalıymış :)) lakin Kadjarın fiyatları kendisine göre pek öyle parlak değil. 2. El de şu anlık pek düşünmüyorum. Çünkü sıfırın tadı bana göre ayrıdır :D.
 
Bugün Tucson’a da bakmaya gittim, test sürüşüne de çıktım. Doğal olarak Sportage’dan pek de farkı yoktu. Tasarım anlamıyla hoş. Ama 19 jantlarla bana biraz yoldaki bozuntuları hissettirdi (nedense bana sarsıntı Sportage’da daha az geldi (onda da 19’lar vardı) psikolojik de olabilir). Bir de Tucson da sadece Style donanım paketinde 17 jantlar var. O donanım da çok boş geldi bana. O yüzden hala Sportage tarafındayım ama tabi daha beklemedeyiz ;)

Fiyatlar güncelleniyor deniyor fiyatlarda. Sizin aleyhinize bir şey çıkmaz umarım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Tucson’un fiyatlarında yaklaşık 2.000 TL zam gelmişti (olur o kadar :)) lakin Sportage’da ne olur bilemem. Lansman fiyatları galiba bitiyor. Hayırlısı...
 
Bugün Tucson’a da bakmaya gittim, test sürüşüne de çıktım. Doğal olarak Sportage’dan pek de farkı yoktu. Tasarım anlamıyla hoş. Ama 19 jantlarla bana biraz yoldaki bozuntuları hissettirdi (nedense bana sarsıntı Sportage’da daha az geldi (onda da 19’lar vardı) psikolojik de olabilir). Bir de Tucson da sadece Style donanım paketinde 17 jantlar var. O donanım da çok boş geldi bana. O yüzden hala Sportage tarafındayım ama tabi daha beklemedeyiz ;)



Tucson’un fiyatlarında yaklaşık 2.000 TL zam gelmişti (olur o kadar :)) lakin Sportage’da ne olur bilemem. Lansman fiyatları galiba bitiyor. Hayırlısı...
19 Jant alırken iki kere düşünün derim gerekirse bayiye 19 verin 18 alın :)
Zira hem konfor eksisi hem de ona lastik alması var
 
3 yıl ve 36 bin km'dir Tucson 1.6 T-GDI 4x4 DCT Elite Plus kullanıyorum, öncelikle daha önce de pek çok konuda da bahsettiğim "şanzıman ısındı" konusuna değinmek istiyorum. İlk aldığımızda aşırı zorlamaya gerek kalmadan bu uyarıyı verebiliyordu, P'ye alıp soğumasını beklemeniz gerekiyordu, bildiğim kadarıyla bunu yapmazsanız da kitlenip kalıyordu (uyarı çıktığında P'ye alıp beklediğim için ben hiç karşılaşmadım). Ancak 2016 yaz aylarında yapılan güncelleme ile bu sorun çözüldü, en azından bir daha hiç karşılaşmadım. Eskisinden çok daha zorladığım zamanlar da oldu, yine de uyarı, kitlenme vs. bir sıkıntı yaşamadım.

Geçtiğimiz ocak ayında bir pazar günü Kartepe'ye gitmek gibi bir hata yaptık, 1760 kg'lık araç + 4 kişiyle birlikte 10 km dik yokuşu yaklaşık 1.5 saatte çıktık, sadece sonlara doğru çok hafif titremeye başladı ancak koku yapmadı. 10 km sonunda da hiç durmadan anayoldan ayrılıp Kuzu Yayla Tabiat Parkı'na 2 km'lik ağır karlı bir tırmanış daha yaptık ve bir önceki cümlede belirttiğimden başka bir sorunla karşılaşmadık.

Biraz uzun oldu fakat bu şartlar altında yolda kalmadıysam İstanbul trafiğinde sıkıntı yaşamanızın mümkün olmadığını detaylı bir şekilde anlatmak istedim. Hafif arazi, kar ve çamur şürüşleri dışında ağır araziye girmeyecekseniz şanzımanı dert etmenize gerek yok. Makyajlı Tucson'un yol bilgisayarına şanzıman sıcaklığı ve çekiş göstergesi de kondu zaten, Sportage'da da varmır muhtemelen. Aklınıza takılan ya da genel olarak araçla ilgili merak ettiğiniz başka bir şey de varsa tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
3 yıl ve 36 bin km'dir Tucson 1.6 T-GDI 4x4 DCT Elite Plus kullanıyorum, öncelikle daha önce de pek çok konuda da bahsettiğim "şanzıman ısındı" konusuna değinmek istiyorum. İlk aldığımızda aşırı zorlamaya gerek kalmadan bu uyarıyı verebiliyordu, P'ye alıp soğumasını beklemeniz gerekiyordu, bildiğim kadarıyla bunu yapmazsanız da kitlenip kalıyordu (uyarı çıktığında P'ye alıp beklediğim için ben hiç karşılaşmadım). Ancak 2016 yaz aylarında yapılan güncelleme ile bu sorun çözüldü, en azından bir daha hiç karşılaşmadım. Eskisinden çok daha zorladığım zamanlar da oldu, yine de uyarı, kitlenme vs. bir sıkıntı yaşamadım.

Geçtiğimiz ocak ayında bir pazar günü Kartepe'ye gitmek gibi bir hata yaptık, 1760 kg'lık araç + 4 kişiyle birlikte 10 km dik yokuşu yaklaşık 1.5 saatte çıktık, sadece sonlara doğru çok hafif titremeye başladı ancak koku yapmadı. 10 km sonunda da hiç durmadan anayoldan ayrılıp Kuzu Yayla Tabiat Parkı'na 2 km'lik ağır karlı bir tırmanış daha yaptık ve bir önceki cümlede belirttiğimden başka bir sorunla karşılaşmadık.

Biraz uzun oldu fakat bu şartlar altında yolda kalmadıysam İstanbul trafiğinde sıkıntı yaşamanızın mümkün olmadığını detaylı bir şekilde anlatmak istedim. Hafif arazi, kar ve çamur şürüşleri dışında ağır araziye girmeyecekseniz şanzımanı dert etmenize gerek yok. Makyajlı Tucson'un yol bilgisayarına şanzıman sıcaklığı ve çekiş göstergesi de kondu zaten, Sportage'da da varmır muhtemelen. Aklınıza takılan ya da genel olarak araçla ilgili merak ettiğiniz başka bir şey de varsa tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım.
Kartepe forumda videosu dönen Kartepe mi? Eğer o ise şanzıman orada sıkıntı çıkarmadı ve 36.000 de hala sorun yoksa dct sorunlu denemez. Tabi genelde bu durum nedir bilmiyoruz
 
3 yıl ve 36 bin km'dir Tucson 1.6 T-GDI 4x4 DCT Elite Plus kullanıyorum, öncelikle daha önce de pek çok konuda da bahsettiğim "şanzıman ısındı" konusuna değinmek istiyorum. İlk aldığımızda aşırı zorlamaya gerek kalmadan bu uyarıyı verebiliyordu, P'ye alıp soğumasını beklemeniz gerekiyordu, bildiğim kadarıyla bunu yapmazsanız da kitlenip kalıyordu (uyarı çıktığında P'ye alıp beklediğim için ben hiç karşılaşmadım). Ancak 2016 yaz aylarında yapılan güncelleme ile bu sorun çözüldü, en azından bir daha hiç karşılaşmadım. Eskisinden çok daha zorladığım zamanlar da oldu, yine de uyarı, kitlenme vs. bir sıkıntı yaşamadım.

Geçtiğimiz ocak ayında bir pazar günü Kartepe'ye gitmek gibi bir hata yaptık, 1760 kg'lık araç + 4 kişiyle birlikte 10 km dik yokuşu yaklaşık 1.5 saatte çıktık, sadece sonlara doğru çok hafif titremeye başladı ancak koku yapmadı. 10 km sonunda da hiç durmadan anayoldan ayrılıp Kuzu Yayla Tabiat Parkı'na 2 km'lik ağır karlı bir tırmanış daha yaptık ve bir önceki cümlede belirttiğimden başka bir sorunla karşılaşmadık.

Biraz uzun oldu fakat bu şartlar altında yolda kalmadıysam İstanbul trafiğinde sıkıntı yaşamanızın mümkün olmadığını detaylı bir şekilde anlatmak istedim. Hafif arazi, kar ve çamur şürüşleri dışında ağır araziye girmeyecekseniz şanzımanı dert etmenize gerek yok. Makyajlı Tucson'un yol bilgisayarına şanzıman sıcaklığı ve çekiş göstergesi de kondu zaten, Sportage'da da varmır muhtemelen. Aklınıza takılan ya da genel olarak araçla ilgili merak ettiğiniz başka bir şey de varsa tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım.

Elinize sağlık. Merak ettiğim her şey artık bugün kafamda yer etti. Sinan Bey'in yeni Sportage testini de izledim ve ardından yine KİA bayisine gittim :D. Bugün iyice şöyle bir arabayı yokladım ve bugün kendimi araca daha yakın hissetim. En geç ay sonuna kadar almayı düşünüyorum. Çünkü gelecek ay artık lansman fiyatları biter hem de ÖTV indirimi biter.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Elinize sağlık. Merak ettiğim her şey artık bugün kafamda yer etti. Sinan Bey'in yeni Sportage testini de izledim ve ardından yine KİA bayisine gittim :D. Bugün iyice şöyle bir arabayı yokladım ve bugün kendimi araca daha yakın hissetim. En geç ay sonuna kadar almayı düşünüyorum. Çünkü gelecek ay artık lansman fiyatları biter hem de ÖTV indirimi biter.
Hocam araçlar hakkında hemen hemen her şey konuşulmuş. Zaten gönlünüzde ki de belli. Şimdiden hayırlısı olsun inşaallah. Araç alımı için ufak bir tavsiye vermem gerekirse seçimden sonraya veya seçim sonuçlarının belli olduğu zamana denk getirmemeye çalışın bu alımı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BoraA.
Kartepe forumda videosu dönen Kartepe mi? Eğer o ise şanzıman orada sıkıntı çıkarmadı ve 36.000 de hala sorun yoksa dct sorunlu denemez. Tabi genelde bu durum nedir bilmiyoruz
O videodaki Tuscon'u ben sürüyordum :) Orada da gazladık ettik, uygun yer bulunca açtım gazı yanladım falan ama ondan sonra kuzenlerle gittim tekrar, yazıda anlattığım kuzenlerle gittiğimiz geziydi :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
Elinize sağlık. Merak ettiğim her şey artık bugün kafamda yer etti. Sinan Bey'in yeni Sportage testini de izledim ve ardından yine KİA bayisine gittim :D. Bugün iyice şöyle bir arabayı yokladım ve bugün kendimi araca daha yakın hissetim. En geç ay sonuna kadar almayı düşünüyorum. Çünkü gelecek ay artık lansman fiyatları biter hem de ÖTV indirimi biter.
Hayırlı olsun diyelim, güle güle kullanın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: BoraA.
O videodaki Tuscon'u ben sürüyordum :) Orada da gazladık ettik, uygun yer bulunca açtım gazı yanladım falan ama ondan sonra kuzenlerle gittim tekrar, yazıda anlattığım kuzenlerle gittiğimiz geziydi :)
Sizin yakıt ortalamanız nedir. Kaçtır Tucson almayı düşünüp yakıttan vazgeçiyorum. Gözleminizi detaylı yazarsanız sevinirim sakin açık sakin trafik orta tempo dikkatsiz vs
 
Sizin yakıt ortalamanız nedir. Kaçtır Tucson almayı düşünüp yakıttan vazgeçiyorum. Gözleminizi detaylı yazarsanız sevinirim sakin açık sakin trafik orta tempo dikkatsiz vs
Uzun yolda 6.4 litrelere kadar düşürebildim, hatta 5.9 litre değerini bile gördüm ama o kadar kasmıştım ki yolda uyumamak için hızlanmam gerekti. Gerçekçi değerler verecek olursam şehirler arası yolda dikkatsiz sürmeden, fazla da kasmadan 7.5 litre civarı yakıyor. Civarı diyorum çünkü hızlanmalar tüketimi çok artırıyor, trafik ışığı sayısı ve rakım arttıkça 8 litrelere doğru çıkıyor. Otoban sürüşlerinde ise 120 km/h sabit hız, mecburi yavaşlama ve hızlanmalarla birlikte 8-8.5 litre arası yakıyor. Şehir içindeyse akıcı trafikte sakin sürüşte 10.5 litre değerini yakalayabiliyorum ancak trafik ve trafik ışığı artınca 11-12 litrelere yükseliyor, eğer gidilen mesafe de kısaysa 13 litreyi kolayca görebiliyorum. İstanbul'da trafik yokken 80 km/h sabit hızla 8 litrenin altını görmek çok kolay, %50 şehir içi %50 şehir dışı akıcı sürüşte de 9-9.5 litre değeri yakalanabiliyor.

Daha yüksek değerlerden bahsedecek olursam birkaç mesaj önce yazdığım trafik + Kartepe gezisinde ortalamam 16.5 litre civarıydı. 48 km yolun sadece 12 km'lik kısmı yoğun trafik ve yokuş yukarıydı ve 1.5 saat civarı sürdü, kalan kısmı tamamen sakin sürüş. Trafik başlamadan önceki 36 km'nin ortalaması da 7.5 litre civarlarındaydı. Bunun haricinde performanslı sürüşlerde 16 litre gibi bir ortalamayı görmek pek de zor değil. Bir ara piste gidip çıkabileceği maksimum tüketimi de görme planım var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
Uzun yolda 6.4 litrelere kadar düşürebildim, hatta 5.9 litre değerini bile gördüm ama o kadar kasmıştım ki yolda uyumamak için hızlanmam gerekti. Gerçekçi değerler verecek olursam şehirler arası yolda dikkatsiz sürmeden, fazla da kasmadan 7.5 litre civarı yakıyor. Civarı diyorum çünkü hızlanmalar tüketimi çok artırıyor, trafik ışığı sayısı ve rakım arttıkça 8 litrelere doğru çıkıyor. Otoban sürüşlerinde ise 120 km/h sabit hız, mecburi yavaşlama ve hızlanmalarla birlikte 8-8.5 litre arası yakıyor. Şehir içindeyse akıcı trafikte sakin sürüşte 10.5 litre değerini yakalayabiliyorum ancak trafik ve trafik ışığı artınca 11-12 litrelere yükseliyor, eğer gidilen mesafe de kısaysa 13 litreyi kolayca görebiliyorum. İstanbul'da trafik yokken 80 km/h sabit hızla 8 litrenin altını görmek çok kolay, %50 şehir içi %50 şehir dışı akıcı sürüşte de 9-9.5 litre değeri yakalanabiliyor.

Daha yüksek değerlerden bahsedecek olursam birkaç mesaj önce yazdığım trafik + Kartepe gezisinde ortalamam 16.5 litre civarıydı. 48 km yolun sadece 12 km'lik kısmı yoğun trafik ve yokuş yukarıydı ve 1.5 saat civarı sürdü, kalan kısmı tamamen sakin sürüş. Trafik başlamadan önceki 36 km'nin ortalaması da 7.5 litre civarlarındaydı. Bunun haricinde performanslı sürüşlerde 16 litre gibi bir ortalamayı görmek pek de zor değil. Bir ara piste gidip çıkabileceği maksimum tüketimi de görme planım var.
Genelde 10km mesafeye 2 3 trafik işigi genelde yol açık bazen iniş bazen tatlı yokuş özellikle az yaksin diye kasmadan fakat gaza da çok yüklenmeden gidiyorum. Herhalde benim senaryomda 12 litre yakması olası uzun yolda da hafif tempolu kullanırım orada da 9 yakar gibi hissediyorum da korkum ciddi yürüyen bir makine olduğu için sürekli tempolu kullanırım 15 yakar düşüncesi bakalım Hayırlısı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Genelde 10km mesafeye 2 3 trafik işigi genelde yol açık bazen iniş bazen tatlı yokuş özellikle az yaksin diye kasmadan fakat gaza da çok yüklenmeden gidiyorum. Herhalde benim senaryomda 12 litre yakması olası uzun yolda da hafif tempolu kullanırım orada da 9 yakar gibi hissediyorum da korkum ciddi yürüyen bir makine olduğu için sürekli tempolu kullanırım 15 yakar düşüncesi bakalım Hayırlısı
15 yakması için virajdan viraja koşmanız, sürekli gaz-fren-gaz-fren şeklinde gitmeniz lazım. Tempolu kullanımdan kastınız uzun yolda hız sınırının üstünde (hızı sürekli değiştirmemek koşuluyla) seyretmek ise 11-12 litreyi geçmez diye düşünüyorum. Birkaç kere top speed ve her yolculukta bir iki kere hız sınırının üstüne çıkıp kısa sürede hız sınırına geri inmek dışında baştan sona hız sınırının üstünde yaptığım yolculuk olmadığı için o konuda net bir tüketim veremiyorum maalesef.