2020 BMW M140i

Merhabalar,
Resmi telefon üzerinden yüklerken sorunla karşılaşmamdan dolayı link'i paylaştım. Karşımızda arka ve ön yüzü olmak üzere yeni BMW 1 serisi.
Bir BMW sever olarak Mercedes'teki Mercedes E den başlar muhabbeti zannediyorumki BMW için BMW 3'ten başlar olarak güncelleyebiliriz. Arka kısmın ziyadesiyle Audi A1 olduğu kanaatindeyim. Ve F20'yi fazlasıyla seven ve ilkini sattıktan sonra yine F20 almış biri olarak bu segmentteki tercihimi Mercedes yeni A serisinden yana kullanacağımı düşünüyorum. Ve hatta bir ara küçük hacim benzinli 4x4 Mercedes A'dan bahsediliyordu şayet gelirse o araç C premiumdaki yeni gözdem :) Sizlerin yorumları nedir? Beğendiniz mi aracı?
2020-bmw-m135i-xdrive.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,058
4,332
4,220
varsova
Marka
Porsche
onden ceker olursa ZF ile de gelmez, ZF yok , arkadan itis yok, ee niye gidip bmw alacam ? benim tercihimi etkileyen 2 faktor ortadan kalktigina gore C segmentinde rakiplerinden bir farki kalmiyor. 3 farkli 1 serisi kullanmis biri olarak artik sende herkes gibisin bmw 1 series diyorum
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Hiç sevmediğim E36-E46 compact bile daha hoş gelmeye başladı çünkü en azından özgündü, marka prensiplerine aykırı değildi. Güncel Bmw'ler gittikçe sıradanlaştı, diğer markalara benzedi, ruhunu kaybetti.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
onden ceker olursa ZF ile de gelmez, ZF yok , arkadan itis yok, ee niye gidip bmw alacam ? benim tercihimi etkileyen 2 faktor ortadan kalktigina gore C segmentinde rakiplerinden bir farki kalmiyor. 3 farkli 1 serisi kullanmis biri olarak artik sende herkes gibisin bmw 1 series diyorum
Getrag'ın çift kavramasıyla gelecek diye biliyorum ben yeni 1 serisini. Ama arkadan itiş olayına tamamen katılıyorum.

X2 M35i'de M süspansiyon sistemi var yalnız. O ayrı bir konu. Normal süspansiyonlar ile ağırlık transferleri daha çok hissediliyor. Bu da tedirginlik yaratıyor. O yüzden karşılaştırmak doğru değil bence.
Genel kanı yine de X2'nin zevkli bir araba olduğu yalnız. Yine tekrarlıyorum, önden çeker olduğu için ben almam ama 1 serisi zevksiz bir araba olmayacak gibi gözüküyor bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,058
4,332
4,220
varsova
Marka
Porsche
Getrag'ın çift kavramasıyla gelecek diye biliyorum ben yeni 1 serisini. Ama arkadan itiş olayına tamamen katılıyorum.


Genel kanı yine de X2'nin zevkli bir araba olduğu yalnız. Yine tekrarlıyorum, önden çeker olduğu için ben almam ama 1 serisi zevksiz bir araba olmayacak gibi gözüküyor bence.
X2 kiralik arac olarak kullandim, kendi segmentinde zevkli bir arac denebilir belki ama ayni suspansiyon sistemiyle (ikisinde de standart dusunursek) 1 serisi kadar yol tutmuyor. bu yeni arac mutlaka iddali olacaktir, uretenler biseyler dusunmustur ama ben onyargiliyim.. cift kavramaya razi olacaksak A3 var, mercedes var. premium olmasa da kaliteli bir golf var. rakiplerinden ayrildigi farklari ortadan kaldirdi.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Getrag'ın çift kavramasıyla gelecek diye biliyorum ben yeni 1 serisini. Ama arkadan itiş olayına tamamen katılıyorum.


Genel kanı yine de X2'nin zevkli bir araba olduğu yalnız. Yine tekrarlıyorum, önden çeker olduğu için ben almam ama 1 serisi zevksiz bir araba olmayacak gibi gözüküyor bence.
Arabanın zevkli olup olmadığı değil konu, M süspansiyon ile önden çeker olan araçta tekerlekler yere daha sert bastığı için ve ağırlık transferi daha az hissedildiği için tedirginlik yaratmaz. Diğerlerinde hem ön çeker hem ağırlık transferi = tedirginlik.. Ha limitlerde bir şey olmuyordur o ayrı konu. Ama X1, 2 AT ve GT rezillikten ibaret.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Arabanın zevkli olup olmadığı değil konu, M süspansiyon ile önden çeker olan araçta tekerlekler yere daha sert bastığı için ve ağırlık transferi daha az hissedildiği için tedirginlik yaratmaz. Diğerlerinde hem ön çeker hem ağırlık transferi = tedirginlik.. Ha limitlerde bir şey olmuyordur o ayrı konu. Ama X1, 2 AT ve GT rezillikten ibaret.
Hocam ağırlık transferinin negatif yönü nasıl oluyor da tedirginlik yaratıyor? Anlamadığım için soruyorum yanlış anlamayın, ne tarz bir sorun oluyor yani? Üç aracı da kullanmadım ben, ama X2 ve yeni gelecek 1 serisi daha alçak araçlar olduğu için muhtemelen dediğiniz yönden de iyileştirmeler olmuştur illa ki.
 

ESEB19

Profesör
Beta Programı
8 Eyl 2016
423
425
1,395
Marka
Volkswagen
İnşallah küçük bir B serisi gibi olmaz biraz andırıyor
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Hocam ağırlık transferinin negatif yönü nasıl oluyor da tedirginlik yaratıyor? Anlamadığım için soruyorum yanlış anlamayın, ne tarz bir sorun oluyor yani? Üç aracı da kullanmadım ben, ama X2 ve yeni gelecek 1 serisi daha alçak araçlar olduğu için muhtemelen dediğiniz yönden de iyileştirmeler olmuştur illa ki.
Çok basit, %50 ve üstü oranda ayağınız gazda gidiyorsunuz, viraja girdiniz önden çeker olması ve ağırlık transfer sonucu önden kaymaya iyice açık hale gelmiş oluyor araç. Arkadan itişin zevkini vermez. Bunu engellemek için sürekli DSC devreye girecek filan falan..
 

godofwar

Asfalt Kurutucu
13 Mar 2019
75
113
535
Arkadaşlar tamam ben de 1 serisinin arkadan itiş gelmesini isterdim ama sırf önden çeker diye de önyargılı olmamak gerek. Önden çeker olup da yine sürüş zevki yüksek bir sürü model var. Videolardan izlediğimiz kadarıyla önden çeker 2 gt, x1 gibi araçlar zayıf kalmış olabilir fakat bu araçlar BMWnin sürüş zevki vadettiği araçlar değil neticede. Bir mpv ve suv ne kadar zevkli olabilir. O yüzden ümitsiz olmamak gerek diye düşünüyorum
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Arkadaşlar tamam ben de 1 serisinin arkadan itiş gelmesini isterdim ama sırf önden çeker diye de önyargılı olmamak gerek. Önden çeker olup da yine sürüş zevki yüksek bir sürü model var. Videolardan izlediğimiz kadarıyla önden çeker 2 gt, x1 gibi araçlar zayıf kalmış olabilir fakat bu araçlar BMWnin sürüş zevki vadettiği araçlar değil neticede. Bir mpv ve suv ne kadar zevkli olabilir. O yüzden ümitsiz olmamak gerek diye düşünüyorum
O zaman o modelleri Sheer Driving Pleasure sloganı altında satmayacak. Koca markanın tarihinde (1929 - Günümüz) 2 AT & GT ve X1'e kadar önden çeker model ürettiğini görmedim. Bilen, gören, duyan varsa beni bilgilendirsin, eksiklerimi tamamlayayım.

Tutturmuşlar bir "maliyetler" lafı, yutturabildiğine satıyorlar artık... Almanya 2. Dünya Savaşı gördü, bu süreçten sonraki ekonomik buhranını gördü. O dönem hiç mi maliyet endişesi olmadı bu markanın? Hiç mi darboğaza düşülmedi globalde? 2000'li yılların ortalarına kadar mükemmel işler çıkartan koca marka 2008 global krizinden sonra "maliyetleri" düşünerek anlamsızca işlere girdi öyle mi?

Buna inanan varsa helal olsun demekten başka çarem yok. Kalkmış birde Holger Stauch (BMW 1 ve 2 serisi Araç Proje Yöneticisi) ön çekerin öneminden falan bahsediyor. Neyi, nasıl satacaklarını şaşırdılar artık.

Ben burada bir şeyler söylerken, fikirlerimi savunurken elbette kişisel eleştirilerimi katarak konuşuyorum ancak BMW AG adına hem geçmişte hemde bugün aldığım görevler itibariyle BMW USA'den de, AG'den de, AGMC'den de, TR'den de yöneticilerle konuşma fırsatı buluyorum. Olay maliyetlerde falan değil. Maliyetler bu kadar söz konusu olsa ürün gamının yarısından fazlasını önden çekere geçirirler. Maliyetler bu kadar önemli olsa teknolojisini geliştiremez, ayıla bayıla kullandığımız iDrive - ConnectedDrive'dan tutun, kullanılan tüm malzemelerin kalitesinden tutun, detaylardaki her şeye kadar kısmaları gerekirdi. Bunu kendileri de kabul ediyorlar. Konuyu bölgesel ya da satış yapılan pazarlar özelinde düşünmenin bir anlamı yok. "For only Turkish Market" etiketli tüm ürünlerini bir kenara atın.

Maliyetleri düşüneceksiniz, bir yandan 8 serisi'ni baştan yaratacaksınız, X7'ye Amerika'da 1 milyar dolarlık ek yatırım yapacaksınız! Fakat 1 Serisi'nde "maliyetler" deyip önden çekere geçmek zorunda kaldık diyeceksiniz. Gülerler...

Hoş, bu konu başka bir başlık altında tartışılır ama bana bu tip söylemler ve bakış açıları (BMW'den bahsediyorum) son derece samimiyetsiz ve anlamsız geliyor.
 
Son düzenleme:

godofwar

Asfalt Kurutucu
13 Mar 2019
75
113
535
O zaman o modelleri Sheer Driving Pleasure sloganı altında satmayacak. Koca markanın tarihinde (1929 - Günümüz) 2 AT & GT ve X1'e kadar önden çeker model ürettiğini görmedim. Bilen, gören, duyan varsa beni bilgilendirsin, eksiklerimi tamamlayayım.

Tutturmuşlar bir "maliyetler" lafı, yutturabildiğine satıyorlar artık... Almanya 2. Dünya Savaşı gördü, bu süreçten sonraki ekonomik buhranını gördü. O dönem hiç mi maliyet endişesi olmadı bu markanın? Hiç mi darboğaza düşülmedi globalde? 2000'li yılların ortalarına kadar mükemmel işler çıkartan koca marka 2008 global krizinden sonra "maliyetleri" düşünerek anlamsızca işlere girdi öyle mi?

Buna inanan varsa helal olsun demekten başka çarem yok. Kalkmış birde Holger Stauch (BMW 1 ve 2 serisi Araç Proje Yöneticisi) ön çekerin öneminden falan bahsediyor. Neyi, nasıl satacaklarını şaşırdılar artık.

Ben burada bir şeyler söylerken, fikirlerimi savunurken elbette kişisel eleştirilerimi katarak konuşuyorum ancak BMW AG adına hem geçmişte hemde bugün aldığım görevler itibariyle BMW USA'den de, AG'den de, AGMC'den de, TR'den de yöneticilerle konuşma fırsatı buluyorum. Olay maliyetlerde falan değil. Maliyetler bu kadar söz konusu olsa ürün gamının yarısından fazlasını önden çekere geçirirler. Maliyetler bu kadar önemli olsa teknolojisini geliştiremez, ayıla bayıla kullandığımız iDrive - ConnectedDrive'dan tutun, kullanılan tüm malzemelerin kalitesinden tutun, detaylardaki her şeye kadar kısmaları gerekirdi. Bunu kendileri de kabul ediyorlar. Konuyu bölgesel ya da satış yapılan pazarlar özelinde düşünmenin bir anlamı yok. "For only Turkish Market" etiketli tüm ürünlerini bir kenara atın.

Maliyetleri düşüneceksiniz, bir yandan 8 serisi'ni baştan yaratıp, X7'e Amerika'da 1 milyar dolarlık ek yatırım yapacaksınız! Fakat 1 Serisi'nde "maliyetler" deyip önden çekere geçmek zorunda kaldık diyeceksiniz. Gülerler...

Hoş, bu konu başka bir başlık altında tartışılır ama bana bu tip söylemler ve bakış açıları (BMW'den bahsediyorum) son derece samimiyetsiz ve anlamsız geliyor.
Hocam bunların hepsi kapitalizmin dibi markalar. O yüzden her hareketlerini normal karşılamak lazım. Hoş zaten bizim ülkemizde herhangi birini almak imkansız hale geldi. İmkanı olan da milletin m3 aldığı paraya 116 alıp mutlu oluyor maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
O zaman o modelleri Sheer Driving Pleasure sloganı altında satmayacak. Koca markanın tarihinde (1929 - Günümüz) 2 AT & GT ve X1'e kadar önden çeker model ürettiğini görmedim. Bilen, gören, duyan varsa beni bilgilendirsin, eksiklerimi tamamlayayım.

Tutturmuşlar bir "maliyetler" lafı, yutturabildiğine satıyorlar artık... Almanya 2. Dünya Savaşı gördü, bu süreçten sonraki ekonomik buhranını gördü. O dönem hiç mi maliyet endişesi olmadı bu markanın? Hiç mi darboğaza düşülmedi globalde? 2000'li yılların ortalarına kadar mükemmel işler çıkartan koca marka 2008 global krizinden sonra "maliyetleri" düşünerek anlamsızca işlere girdi öyle mi?

Buna inanan varsa helal olsun demekten başka çarem yok. Kalkmış birde Holger Stauch (BMW 1 ve 2 serisi Araç Proje Yöneticisi) ön çekerin öneminden falan bahsediyor. Neyi, nasıl satacaklarını şaşırdılar artık.

Ben burada bir şeyler söylerken, fikirlerimi savunurken elbette kişisel eleştirilerimi katarak konuşuyorum ancak BMW AG adına hem geçmişte hemde bugün aldığım görevler itibariyle BMW USA'den de, AG'den de, AGMC'den de, TR'den de yöneticilerle konuşma fırsatı buluyorum. Olay maliyetlerde falan değil. Maliyetler bu kadar söz konusu olsa ürün gamının yarısından fazlasını önden çekere geçirirler. Maliyetler bu kadar önemli olsa teknolojisini geliştiremez, ayıla bayıla kullandığımız iDrive - ConnectedDrive'dan tutun, kullanılan tüm malzemelerin kalitesinden tutun, detaylardaki her şeye kadar kısmaları gerekirdi. Bunu kendileri de kabul ediyorlar. Konuyu bölgesel ya da satış yapılan pazarlar özelinde düşünmenin bir anlamı yok. "For only Turkish Market" etiketli tüm ürünlerini bir kenara atın.

Maliyetleri düşüneceksiniz, bir yandan 8 serisi'ni baştan yaratıp, X7'e Amerika'da 1 milyar dolarlık ek yatırım yapacaksınız! Fakat 1 Serisi'nde "maliyetler" deyip önden çekere geçmek zorunda kaldık diyeceksiniz. Gülerler...

Hoş, bu konu başka bir başlık altında tartışılır ama bana bu tip söylemler ve bakış açıları (BMW'den bahsediyorum) son derece samimiyetsiz ve anlamsız geliyor.
Olay zaten maliyet değil. Satışlarda diğer C+ segmentlere göre gerideler. Bunun asıl nedeni de herkesin istediği bagaj ve arka yaşam alanı hacmi. Türkiye'de bile herkes tutturmuş 1'in arkası çok dar diye. Dar da biz o araçla 4 kişi+bavullar seyahat ettik kaç kere, demek ki o kadar dar değil, ama anlatamıyorsun. Arabayı alan kitlenin de %90-95'i sürüşü önemsemediği için arkadan itişten vazgeçmeleri çok normal.

Bence de X1'dir, 2 active tourer'dır örtüşmüyor o "sheer driving pleasure" sloganıyla, ama bu demek değil ki yeni 1 serisi zevksiz bir araba olacak. Şahsen ben de almam, ama büyük bir pazar ve bu pazardan haklı olarak olabildiği kadar fazla pay almaya çalışıyorlar, ki bu da oldukça anlaşılır bir gerekçe.
 

ShadoWalkn

Panpa
27 Eyl 2016
1,423
2,430
2,570
İstanbul
Olay zaten maliyet değil. Satışlarda diğer C+ segmentlere göre gerideler. Bunun asıl nedeni de herkesin istediği bagaj ve arka yaşam alanı hacmi. Türkiye'de bile herkes tutturmuş 1'in arkası çok dar diye. Dar da biz o araçla 4 kişi+bavullar seyahat ettik kaç kere, demek ki o kadar dar değil, ama anlatamıyorsun. Arabayı alan kitlenin de %90-95'i sürüşü önemsemediği için arkadan itişten vazgeçmeleri çok normal.

Bence de X1'dir, 2 active tourer'dır örtüşmüyor o "sheer driving pleasure" sloganıyla, ama bu demek değil ki yeni 1 serisi zevksiz bir araba olacak. Şahsen ben de almam, ama büyük bir pazar ve bu pazardan haklı olarak olabildiği kadar fazla pay almaya çalışıyorlar, ki bu da oldukça anlaşılır bir gerekçe.
1 serisi'nin dar olması aynen dediğin gibi göreceli. Bende 4 kişi ile seyahate çıktım. Z4 muamelesi yapılıyor anlamsız bir şekilde.

"Arabayı alan kitlenin %90 - 95'i sürüşü önemsemiyor" lafı tamamen bizim halkın uydurması ve forumlarda yazılanlara istinaden genel inanış halini almış bir genellemeden ibaret.

Satış esnasında müşteri ile yapılan görüşmelerde satış danışmanları otomobili sadece anlatarak satmaya çalışmazlar.

Müşterinin gerçek istek ve ihtiyaçların ne olduğu da sorulur. Müşteri bilgisi sisteme girildiğinde hangi modelle ilgilendiğiniz, satın almak için neleri önemsediğiniz (ailede başka biri satın alma fikrine dahil oluyor mu, finansal ödeme seçenekleri ve çözümleri nelerdir, otomobilden ne bekleniliyor, doğru model ve opsiyon seçenekleri değerlendirildi mi) gibi soruların cevapları sisteme kaydedilir. Bunlar veritabanlarında tutulur.

Satış birimi yöneticileri bir otomobil satın alın ya da almayın müşteri tercihlerini, isteklerini, en çok hangi opsiyonların satıldığı gibi verileri tarayarak model model, paket paket ayrıştırıp gerektiğinde paket yenilemesi yapıyor, finansal çözümleri değiştiriyor, hangi modelin ne kadar tercih edildiği gibi istatistikleri çıkartıyorlar.

1 serisi satın alan kişilerin tamamına yakınının aracın arkadan itiş olup olmadığıyla ilgilenmediği safsatadan ibarettir. 1 serisi;

- BMW'nin giriş seviyesi otomobili olması ve finansal açıdan en ulaşılabilir BMW olması sebebiyle tercih edilir. (Bu madde, arkadan itiş konusuna açıklık getirmiyor.)

- C segmentinde arkadan itiş sunan tek marka ve model olmasıyla da tercih edilir.

- Müşteri kitlesi genellikle gençlerdir.

Liste böyle uzar gider. Müşteri tercih ve davranışlarının ilk 3'ü bu şekilde şekillenmişken %90 - 95 diye oran vermek ne yazık ki doğru değil.

Her şeyi bir kenara bırakalım, sizin ve benim gibi arkadan itişin ne olduğunu bilen, nasıl keyifli olduğunu bilen müşterilerin sırf bu sebepten dolayı artık yeni 1 serisi tercih etmeyeceğimizi beyan etmek = müşteri kaybı demektir.

Şahsen almam, tavsiye de etmem. İsterse marka "en keyifli 1 serisi" diye özel olarak tanıtım yapsın. Sen ana müşteri kitlenin tamamını hiçe sayarak başkalarıyla sidik yarıştıracağım diye "maliyet" bahanesi altında çaktırmadan önden çekere geç, üstelik bunu X1 20d xDrive'da bile uygula (elektronik olarak devreye giriyor 4 çeker olayı, sürekli 4 çeker değil), sonra müşterinin de her şeyi kabul edeceğini düşün.

Sheer Driving Disgrace
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım