2021 Egea 1.3 Multijet E6 Gaz Kelebeği arızası

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
8 Eyl 2016
112
59
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Merhabalar.
Geçen haftalarda DPF+EGR+ADBLUE sistemlerini iptal ettirdim. Gaz kelebeği arızalandığı için rölanti titremesi vardı. Gaz kelebeğini beyinden iptal ettiler. Bunun bir sakıncası veya tehlikesi var mıdır? İnternette araştırdım ancak bilgi mevcut değil. Tecrübeleri olanlar paylaşırsa herkese fikir ve destek olmuş oluruz.
 

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,117
5
5,105
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Motorda iptal edilecek başka parça kalmadı sanırım :)

Dizel araçta gaz kelebeği emmeye giren havayı düzenler, çalışma prensibi tamamen benzinli motorlardan farklı olarak araç çalışırken gaz kelebeği tamamen açıktır.EGR valfine giren havanın daha stabil olmasını dolayısıyla EGR’nin daha düzgün çalışmasını sağlar, tabii siz onu da iptal ettirdiğiniz için bununda bir önemi yok.

İptali halinde aracınızın rölanti dengesizliği artabilir. Aracınızın stop etmesini bu kelebek sağladığı için artık stop ederken hava girişini kelebek kesmeyecektir, dolayısıyla stop ederken sadece yakıt gönderimi kesilecektir ve bu da sarsıntılı stop etmeye, start stop’un düzgün çalışmamasına ve avans bozukluğuna sebep olacaktır.

Gaz kelebeği iptali performans artışı elde etmek için yapılır ancak sizinkinin bilinçli bir uygulama olduğunu düşünmüyorum. Hem çevreye hem motorunuza daha fazla eziyet etmeden bence kelebeği değiştirin derim, ilerde kurum sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz.
 

keremkarakaya

Kerem Karakaya
Profesör
8 Eyl 2016
112
59
1,035
İstanbul
Marka
Opel
Motorda iptal edilecek başka parça kalmadı sanırım :)

Dizel araçta gaz kelebeği emmeye giren havayı düzenler, çalışma prensibi tamamen benzinli motorlardan farklı olarak araç çalışırken gaz kelebeği tamamen açıktır.EGR valfine giren havanın daha stabil olmasını dolayısıyla EGR’nin daha düzgün çalışmasını sağlar, tabii siz onu da iptal ettirdiğiniz için bununda bir önemi yok.

İptali halinde aracınızın rölanti dengesizliği artabilir. Aracınızın stop etmesini bu kelebek sağladığı için artık stop ederken hava girişini kelebek kesmeyecektir, dolayısıyla stop ederken sadece yakıt gönderimi kesilecektir ve bu da sarsıntılı stop etmeye, start stop’un düzgün çalışmamasına ve avans bozukluğuna sebep olacaktır.

Gaz kelebeği iptali performans artışı elde etmek için yapılır ancak sizinkinin bilinçli bir uygulama olduğunu düşünmüyorum. Hem çevreye hem motorunuza daha fazla eziyet etmeden bence kelebeği değiştirin derim, ilerde kurum sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz.
Tahmin ettiğiniz gibi bilinçli olarak iptal ettirmedim. Sanayide sordum soruşturdum herkes iptali konusunda ikna edici olduğu için iptal ettirdim. Sarsıntılı kapanma mevcut ama bunun haricinde ben kullanımda bir zarar hissetmedim, aksine rölanti bozukluğu düzeldi. Gaz kelebeği 18.000₺ civarında ilerliyor şuan.
Eğer 18.000₺ değecek bir sebep bulursam değiştireceğim ama 18.000₺'ye değecek bir sebep yoksa bulaşmayı düşünmüyorum. Yeteri kadar masraf ettim, yorulmaya başladım. :)
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,675
1
5,194
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Gaz kelebeğinin EGR ve sarsıntısız stop etme özelliklerinin yanında bir misyonu daha var dizelde. Yeni nesil turbo dizellerde turbodan vs yağ çekerek ambeleye kalkma işini bitirmeye yarıyor. Çünkü kontak kapanınca gaz kelebeği kapanıyor.

Yarın öbür gün turbonuz yağ basmaya başlarsa ve "biraz böyle gitsin de sonra bakarız çaresine" derseniz, bir gün motorunuz ambeleye kalkacak çünkü artık onu durduracak mekanizma şu an iptal. Bilginiz olsun.
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,580
2,750
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Gaz kelebeğinin EGR ve sarsıntısız stop etme özelliklerinin yanında bir misyonu daha var dizelde. Yeni nesil turbo dizellerde turbodan vs yağ çekerek ambeleye kalkma işini bitirmeye yarıyor. Çünkü kontak kapanınca gaz kelebeği kapanıyor.

Yarın öbür gün turbonuz yağ basmaya başlarsa ve "biraz böyle gitsin de sonra bakarız çaresine" derseniz, bir gün motorunuz ambeleye kalkacak çünkü artık onu durduracak mekanizma şu an iptal. Bilginiz olsun.

Aracın ağzından burnundan duman gelmesi durumu olarak açıklayabiliriz sanırım bu durumu ve devamında motorun bitmesi durumu söz konusu oluyor.

Burda doğru bilinen yanlışlar kısmı mevcut; Ambleye kalkan aracın egzozu kapatılır mı kapatılmaz mı? Bazı kaynaklar egzozu kapatın derken bazıları sakın yapmayın diyor. Hava emme girişini kapatılması tavsiye ediliyor. Her taraf duman iken kaputu açmak cesaret isteyecek bir durum bence. Teknik olarak yetkin bir ağızdan doğru bilgiyi öğrenmek isterim. (Not aracım dizel değil :) )
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,675
1
5,194
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Aracın ağzından burnundan duman gelmesi durumu olarak açıklayabiliriz sanırım bu durumu ve devamında motorun bitmesi durumu söz konusu oluyor.

Burda doğru bilinen yanlışlar kısmı mevcut; Ambleye kalkan aracın egzozu kapatılır mı kapatılmaz mı? Bazı kaynaklar egzozu kapatın derken bazıları sakın yapmayın diyor. Hava emme girişini kapatılması tavsiye ediliyor. Her taraf duman iken kaputu açmak cesaret isteyecek bir durum bence. Teknik olarak yetkin bir ağızdan doğru bilgiyi öğrenmek isterim. (Not aracım dizel değil :) )
Emmeyi kapatmak daha mantıklı. Duman zaten egzozdan geliyor olacak, egzozu tıkamak zor olacaktır, tıkansa da motor hemen stop etmeyebilir.

Frene basılıyken en üst vitese atıp debriyajı bırakmak en mantıklısı. Veya tozsuz karbondioksit yangın söndürücüyü emme kanalına sıkmak
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,829
3
9,812
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Tüm cevaplar verilmiş bana da okumak kalmış , arkadaşlarımın ellerine sağlık diyorum :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım