Selamlar,
Ozellikle 100 yil versiyon ic doseme ve dis rengi sebebiyle cok iyi gorunuyor, gule gule kullanin. 2021 sonu satisina baslayan makyajli kasadan cok farki var mi, arastirma sansi bulmus muydunuz?
Selamlar teşekkür ederim, bahsettiğiniz konuda bolca araştırma yaptım

Öncelikle makyajla görünenden çok daha fazla değişim var. Makyaj dediğiniz gibi 2021 yılının sonunda geldi fakat aslında ilk güncelleme değil. 2021 yılının başında orta ekranda bir güncelleme mevcut. Güncelleme gelene kadar 2018den itibaren bütün Mazdalarda bulunan orta ekran mevcuttu, android auto, apple carplay ve navigasyon opsiyoneldi, ülkemizede oldukça az geldi. 2021 yılında yeni bir yazılım ile daha büyük ekrana geçildi (yanlış hatırlamıyorsam 10,25inç). Android auto ve Apple carplay kablolu olarak standart hale geldi.
Makyajlı kasada aracın sürüş karakterini etkileyecek bir sürü revize var. Mazda 2022 yılında yeni 3 ve CX-30 ile tanıttığı Skyactiv Vehicle Architecture adını verdiği bir prensip değişimi yaptı, makyajlı kasayada bunları uyarladı. Basit bir yay amörtisör değişimiyle kalmıyor bu olay. Şasinin rijitliği, awd sisteminin yazılımı ve şanzımanın karakteristiğinde belirgin bir değişim var. Makyaj öncesinde awd sistemi aktif olarak yolu izleyip awd sistemini anlık ayarlıyordu, bu sistemin adı i-Activ idi. Makyajlı seride bu sistem Mazdanın Mi-Drive adını verdiği aktif sürücü modu ile birleştirildi. Makyaj öncesi kasada bir sport modu bulunuyor fakat makyaj sonrası kadar hissedilir bir tuş değil. Mi-Drive ile ikiden fazla sürüş modu ile geliyor, hepsinde şanzıman, esp, vectoring control gibi yol sistemleri daha iyi çalışarak virajlarda daha kontrollü hissettiriyor. Şanzıman ikisindede 6 ileri tork konvertörlü. Makyajla birlikte oranlar değişmiyor diye biliyorum. Makyaj öncesinin eksiklerinden ikisi şanzımanın normal modda iken vites düşürmekte isteksizliği ve 2-3. vites değişimlerinin diğerlerine kıyasla nispeten sarsıntılı olmasıydı fakat makyaj ile yazılımsal ve donanımsal değişiklik yapılmış ve bu sorunun önüne geçilmiş. Motor kısmında ise bildiğim kadarıyla güç ve tork değerlerinde bir değişim yok, fakat şanzımandaki geliştirmelerden dolayı araç daha atik ve canlı hissettiriyor. Hibrit seçeneği ekleniyor elbette. Hafif hibrit bu sistem 24 volt mimarisi kullanıyor. 50nm gücü var. Tek başına elektrikle gitmiyor arka planda çalışarak tüketimi düşürmeye çalışıyor ama pratikte çok bir değişim yok. Az yükte iken silindir kapatma özelliği var araçta fakat 2022-2024 yılları arasında çip krizi nedeniyle bu özellik mevcut değil o yıllarda. Makyaj öncesi kasa daha sert hissettiren bir araç, makyajdan sonra yapılan şasi, süspansiyon, awd ve şanzıman güncellemeriyle daha yumuşak ve rafine bir araç haline geliyor, fakat direksiyon hissinden kesinlikle bir kayıp yok.
Donanım kısmına gelirsek makyaj öncesinde adaptif cruise control ve şeritten çıkma ikazı var, makyaj ile aktif şeritte tutma asistanı ekleniyor. Bose ses sisteminde bir değişiklik yok. Adaptif farlar makyaj öncesinde 12 bölgeye sahip, makyajla birlikte 20 bölgeye çıkıyor. Hayalet göstergede makyaj öncesi ile aynı yarı dijital yarı mekanik bir tasarımda. İlginç bir şekilde iki versiyondada tabela okuma özelliği sadece navigasyon ile aktif oluyor yani navigasyon kartı yok ise tabela okuma da çalışmıyor.
Özetle mekanik altyapıda bayağı bir geliştirme mevcut. Zaten çok güzel olan platform iyice rafine hale getirilmiş. Eğer almayı düşünürseniz iki versiyonuda oldukça güzeldir
