AÇIK 2021 Polo Hararet Sorunu

TrigerKayışı

Atakan
Düz Yol Gazcısı
33
26
Marka
Volkswagen
Selamlar,

Haziran 2021 trafiğe çıkışlı 1.0 80HP benzinli manuel Polo ile dün önce yolda giderken yol bilgisayarı ekranında uyarı sesini duydum. Bir baktım hararet göstergesi 130'a dayanmış ve uyarı ekranında "Motor aşırı ısındı. Arabayı durdurun!" gibi bir yazı belirdi. Ben de müsait bir yere çektim arabayı ve kontağı kapatıp kaputu açtım, öylece bekledim. Antifriz suyu kaynıyordu ve araba alttan bayağı su boşaltmıştı.

Araç garanti kapsamında olduğu için yol yardım çekicisi ile Doğuş Oto Servisine götürttüm aracı. Bundan önce beklerken canlı teknik servisi aradım, klima açıkken radyatör fanı dönmüyorsa aracı bu şekilde kullanmayın dediler. Radyatör fanı da zaten hiç dönmüyordu. Bu sabah beni aradılar aracınız hazır teslim alabilirsiniz diye. Teslim aldıktan 5 dk. sonra aynı sorun yaşandı. Hemen dönüp servise götürdüm tekrar arabayı, Allahtan erken fark ettim yoksa yine çekici ile uğraşacaktım.

Olay 2. defa olunca bu sefer gerilmeye başladım. Servis danışmanı bu sefer devirdaim pompasının değişeceğini söyledi. Ben de ona telefondaki teknik destek personelinin bana radyatör fanının elektriksel arıza nedeniyle çalışmıyor olabileceğini söylediğini söyledim. O da bana arabada hava olduğu için su eksiltiyor gibi bir şey söyledi tam hatırlamıyorum.

Yetkili birisi var mı diye sorunca beni servis müdürü ile görüştürdüler. Servis müdürü bana araç tahsis edilebileceğini söyledi fakat servis danışmanı aracı yarın teslim alabilirsiniz deyince ben gerek yok dedim. Şu arabayı bana doğru düzgün yapın verin dedim araba daha 1600 km'de.



Bakalım yarın ne diyecekler. 2. kez geldiğimde ruhsatı da aldılar. Demin Volkswagen'im uygulamasından sorgulama yaptım servis geçmişinde bir şey de gözükmüyordu. Sabah teslim aldığım bayiiyi ve müşteri hizmetlerini arayacağım, sorun büyük ise arabayı iade etmek ya da değiştirmek (bunu hiçbir marka yapmıyor sanırım ama bir soracağım) istediğimi söyleyeceğim. Eğer sorunun kaynağı gerçekten devirdaim pompası ise ve çözülecekse eyvallah. Yoksa babam oradaki elemanlara ağır bir azar çekecek. Sözde uluslararası sertifikalı personeller. Eğitimi uzaktan aldılar galiba

Olay bu arkadaşlar tam da düğün gününde böyle bir tatsızlık yaşadık. Dediğim gibi sorun büyük ise her türlü hakkımı arayacağım, gerekiyorsa bayi müdürü ile görüşürüm bu işe bir çözüm bulsunlar. Şikayetimi de nerede yapabilirim bilmiyorum ama ciddi ciddi şikayet edeceğim hayatımda ilk kez sıfır araba almışım. Sizin varsa bildiğiniz "şu hakkın var şöyle yap" diye söylerseniz çok memnun olurum, iyi akşamlar.. Kusura bakmayın tadınızı bozduysam
 
Yaşadığınız durum oldukça üzücü :(
Daha önce bir elektronik alet ile yaşadığım problem nedeniyle tüketici kanununu okumuştum. Bu kanuna göre alıcının bazı hakları var fakat mahkeme süreci, bilirkişi vs. süreç nasıl işler çok bilgi sahibi değilim. Değeri yüksek bir mal olduğundan Tüketici Hakem Heyetinin değil, doğrudan Tüketici Mahkemesinin alanına girer.

Basına vermek, belki bir çözüm olabilir. Bu aşamada bayi adı ve araç markasından bahsedilirse onlarında bazı 'karşı' hakları doğabilir. Dikkat etmekte fayda var.
 
"Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde, aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumunda, tüketici, malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir."

garanti süresi içerisinde altıdan fazla arıza kısmını ben de yeni öğrendim. =) Mutlaka servis girişini yazılı olarak isteyin. Aynı arıza bir kez daha tekrar ederse de iade hakkınız olacaktır.

Pratikte bu işler ne kadar işler derseniz, özellikle otomotivde çok yokuşlu bir yoldur. Olmuyorsa satın dedirtir. Umarım başka sorun yaşamazsınız ama yaşarsanız yine de iadeyi deneyin.
 
Aynı arızadan üç kez servise gelirse, mecbur değiştirmek zorundalar. O yüzden de bazen arıza tekrarlarında ya hiçbir şey yazmıyorlar, ya da farklı şey yazıyorlar. Peşine düşün.
 
Sağolun cevaplar için, sabah aradılar fan soketi çıkmış diye yerinden (umarım öyledir). Bir de 30 km test sürüşü yapmışlar. Servise girdiğine dair bir rapor isteyeceğim, durumu yazarım buraya.
 
Fan soketi çıkmıştır takılır düzelir ama o gördüğü hararet ilerde size sıkıntı yaratabilir. Servise kayıt açılıp yazılması konusunda ısrarcı olun. Yarın bir gün bi sıkıntı çıktığında zamanında üretici hatasından dolayı arabanın hararet gördüğünün bi kaydı olmazsa kabul etmezler
 
130 derece hararet görmüş bir araca kayıt açtırmazsanız başınız ağrır, yarın bir gün contadan dolayı su da kaçırır suya yağda karıştırır. Siz dosyanızı açtırın sonra ne soketi takacaklarsa taksınlar.

Zaten ilerde su eksiltiyor yağ eksiltiyor diye 1-2 defa daha şikayet ettiniz mi ya motoru açarlar ya da cıngar çıkarırsanız aracı değiştirirler.
 
130 Hararet görmüş garantili aracı rapor veya dosya olmadan teslim almayın. Detaylı şekilde servis geçmişine işlesinler basit A4 kağıdına 2 kalem yazı yazıp yollamasınlar. Gerekirse raporu kaşe imza yaptırın. Yarın bir gün conta ile ilgili sorun olursa başınız ağrır arkasında durmazlar eşeği sağlam kazığa bağlayın her türlü evrakı alın. Çekici ile götürdüğünüz günün kaydını da yaptırın. Geçmiş olsun
 
130 derece görmüş arabaya kayıt açtırınca dert açtırmayınca yine dert ne yazıkki. Araba alırken her zaman servis kaydı sorgularım bunun orda gözükmesi de kötü. Geçmiş olsun iyi bir avukat bulmakta fayda var.
 
Aracı teslim aldım 2 kere de test ettim klimayı açarak bu sefer fan açtı, hararet 90'ı da geçmedi. Dünki danışmana sormuştum hani dedim telefondaki Volkwagenim uygulamasından görebiliyorduk hiçbir kayıt gözükmüyor diye. Bana bilgisayardan gösterince ikna olur gibi oldum. Bir kağıt istedim servisten çıktığına dair. 3 parça kağıdın en başında 19010160 kod - "Soğutma sistemi kontrol edildi" diye. Servis danışmanı / Müşteri kısmında imza kaşe yok umarım ileride bir şey olursa işe yarar... Benim aldığım kağıt kopyaydı ama onlardaki kağıtta imza kaşe vardı.

Baktım bir de iç dış yıkamışlar belli oluyor lastikleri vs parlatmışlar.
 
En son haliyle mesele havada kalmış ama yağ seviyesini su seviyesini titizlikle takip edin.
Kağıtta aslında soğutma yazısından ziyade "1 iş günü içinde 2 kere hararet sorunu yaşanan aracın problemi giderildi" gibi bir şey yazmaları gerekiyordu... Benim de boşluğuma geldi aklıma gelmedi söylemedim onlara. Şimdi aklımdaki tek soru motorun / motor bloğunun bir zarar görüp görmediği. Bugün teslim aldıktan sonra 7km'lik yolun ardından normal bir şekilde eve vardım.

Kimisi hararet halinde sıcak havayı tahliye etmek amacıyla klimayı son kademede sıcak yönünde olacak şekilde birkaç km gidebilir diyor. İnşallah bir zarar görmemiştir... Bugün radyatör fanını kontrol ettim çalışıyordu, antifriz eklemişler belli oluyor çizgiden. Motor biraz sallantılı çalışıyor ama sanırım 3 silindirli olduğu için.
 
Servis danışmanını aradım sabah, açmayınca aracı satın aldığım satış danışmanını aradım belki bir yardımı dokunur diye. İnternet sitesinden şasi numarasıyla sorguladığımda "Aracınız için tanımlı bir servis aksiyonu bulunmamaktadır." yazısını gördüm. Fakat servis danışmanından bir iş emri kağıdı almıştım açıklama kısmında "Soğutma sistemi kontrol edildi" yazıyordu (iş emri kağıdı). Bu durumu satış danışmanına söyleyince o da zaten olması gerekenin bu olduğunu söyledi. Açıklama kısmında "araç hararet yaptı" gibi bir ibare yazılmıyormuş (?). Sonra satış danışmanına bu motorda contada vs. 2-3 gün sonra bir sorun olursa ne olacak dedim. O da yine müşterinin haklı olduğunu söyledi. "Kullanıcı hatası" gibi bir durum yaşanmayacağını söyledi.

Kısacası satış danışmanı bana sistemde 1 kere servis kaydının gözüktüğünü söyledi ve yoldayken aynı hararet durumu yaşandığında bunun videosunu çekmemi tavsiye etti. Sorunu bir daha yaşadığımda kesinlikle bir 2. iş emri kağıdı çıkarttırmam gerektiğini söyledi. Şimdi 1-2 tur atacağım bakayım arabada bir sorun var mı. Conta testi yaptırmakta kararsızım..
 
Servis danışmanını aradım sabah, açmayınca aracı satın aldığım satış danışmanını aradım belki bir yardımı dokunur diye. İnternet sitesinden şasi numarasıyla sorguladığımda "Aracınız için tanımlı bir servis aksiyonu bulunmamaktadır." yazısını gördüm. Fakat servis danışmanından bir iş emri kağıdı almıştım açıklama kısmında "Soğutma sistemi kontrol edildi" yazıyordu (iş emri kağıdı). Bu durumu satış danışmanına söyleyince o da zaten olması gerekenin bu olduğunu söyledi. Açıklama kısmında "araç hararet yaptı" gibi bir ibare yazılmıyormuş (?). Sonra satış danışmanına bu motorda contada vs. 2-3 gün sonra bir sorun olursa ne olacak dedim. O da yine müşterinin haklı olduğunu söyledi. "Kullanıcı hatası" gibi bir durum yaşanmayacağını söyledi.

Kısacası satış danışmanı bana sistemde 1 kere servis kaydının gözüktüğünü söyledi ve yoldayken aynı hararet durumu yaşandığında bunun videosunu çekmemi tavsiye etti. Sorunu bir daha yaşadığımda kesinlikle bir 2. iş emri kağıdı çıkarttırmam gerektiğini söyledi. Şimdi 1-2 tur atacağım bakayım arabada bir sorun var mı. Conta testi yaptırmakta kararsızım..
O servis aksiyonu dediği geri çağırma şeyidir muhtemelen o yüzden yoktur bişey. Servis kaydı öyle sorgulanamıyor çünkü
 
Geçmiş olsun..

ancak 1 fan soketi çıktı diye hararetin 130 dereceye çıkması bana normal gelmiyor.. klima fanı çalışmasa radyatör fanı çalışır yine o dereceleri görmez diye düşünüyorum.

bizim eski opelller bu konuda nam salmıştır.. 100 derecelerde dolaşır çoğu.. birkaç tane ek koruma tedbiride vardır.. ama bu 40 sene öncesinin teknolojisi.. yani harareti çıkan araca fan soketi çıkmış demek çok baştan savma bir cevap bence.. ve pekte inandırıcı değil. inşallah ondandır sorunsuzca binin umarım..
 
Geçmiş olsun..

ancak 1 fan soketi çıktı diye hararetin 130 dereceye çıkması bana normal gelmiyor.. klima fanı çalışmasa radyatör fanı çalışır yine o dereceleri görmez diye düşünüyorum.

bizim eski opelller bu konuda nam salmıştır.. 100 derecelerde dolaşır çoğu.. birkaç tane ek koruma tedbiride vardır.. ama bu 40 sene öncesinin teknolojisi.. yani harareti çıkan araca fan soketi çıkmış demek çok baştan savma bir cevap bence.. ve pekte inandırıcı değil. inşallah ondandır sorunsuzca binin umarım..

Teşekkürler... Önce basınç testi yaptık dediler. Sonra devirdaim değişecek dediler. Ertesi sabah fan soketi dediler. Aslında bir parça değişse kağıtta mutlaka yazardı. Fan soketi dediklerine inanıyor gibiyim çünkü sabah 8 buçuk gibi hemen aradılar yoksa daha geç arayabilirlerdi. İş emri kağıdında da "Soğutma sistemi kontrol edildi" yazması bunun bir açıklaması oluyor sanırım. Bugün aracı 1 saat test ettim klimalı bir şekilde hiçbir sorun yok çalışmasında. Yalnız yakıt tüketimini klima kapalı halde bile 12 l /100km den aşağı düşüremedim. Bu hararet sorunundan önce 7 ile 9 arasında değişiyordu. Birkaç güne düzelir diye umuyorum. Yağ sıcaklığı da en fazla 109'u gördü (ki sanırım 140 a kadar toleransı var normal değeri 90-110 arası olması lazım).