205-65-R15 veya Muadili Performans Lastiği Tavsiyesi

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
925
Beğeni puanı
2,986
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Selamlar.

Önceki başlıklara bir göz gezdirdim ama aradığımı bulamadım. Tecrübesi olanlar, 205-65-R15 veya muadili bir ebatta performans lastiği önerebilir mi ? Tecrübeleri de oldukça önemli.
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
930
Beğeni puanı
2,719
Puanları
3,520
Yaş
38
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Hocam çok anlamamakla birlikte yanak kalınlığı sebebiyle alacağınız lastiğin pek performans lastiği olma ihtimali olduğunu düşünmüyorum. Aşırı kalın bir yanak ölçüsü verdiğiniz ve özellikle viraj kabiliyeti yok gibi bişey olacaktır hangi markayı alırsanız alın. Tabanı bir beden büyütüp jantıda bir iki beden büyütüp yanak kalınlığını 2 hatta 3 beden ufaltmanız daha iyi olacaktır. Örneğin 215 50 17 gibi
 
Son düzenleme:

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
925
Beğeni puanı
2,986
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Hocam çok anlamamakla birlikte yanak kalınlığı sebebiyle alacağınız lastiğin pek performans lastiği olma ihtimali olduğunu düşünmüyorum. Aşırı kalın bir yanak ölçüsü verdiğiniz ve özellikle viraj kabiliyeti yok gibi bişey olacaktır hangi markayı alırsanız alın. Tabanı bir beden büyütüp jantıda bir iki beden büyütüp yanak kalınlığını 2 hatta 3 beden ufaltmanız daha iyi olacaktır. Örneğin 215 50 17 gibi
Yanak fazla kalın, farkındayım. O ebatta ne kadar olabiliyorsa işte artık. Aynı jantta daha düşük yanak kalınlığı olan opsiyonlar da olur. Jantı değiştirirsem işler başka yerlere gidecek. Onu da hallederiz de, olay şu anki jantlarla alakalı :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,623
Beğeni puanı
39,646
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
205 65 15 ebadında bulabileceğin en performanslı lastikler Nokian iLine, Goodyear efficientgrip performance 4 kanallı Avrupa üretim, Dunlop sport Fm800, Hankook Ventus Prime 3 K125, Conti Premium Contact 5.

Geçebileceğin ebatlardan biri 215 60 15. Ama bu ebatta iyi markaları geçtim, vasat markaların bile lastiği yok denecek kadar az. En azından ben bulamadım belki bir başkası bulur.

Diğer ebat ise 225 60 15. Bu ebatta da dişe dokunur ancak Conti Eco Contact 6 ve Kumho Ecsta HS51 var.

Lastiklerin fiyatlarına bakmadım. Oldukça enteresan ebatlar olduğundan fiyatlar da enteresan olabiliyor. Araştırırken bütçene uygun hangisi gelirse ona yönelebilirsin. Performans istiyorum illa taban genişlesin diye düşünmüyorsan ki 225 60 15'e geçmediğin sürece dişe dokunur bir fark alman zor, orijinal ebatta kalıp Nokian, Goodyear, Hankook, Conti ve Dunlop'tan birini tercih edebilirsin. O lastikler arasında da ben olsam Premium contact 5 alırdım.

Bu arada eğer bu ebadı üretici firma fabrikasyon olarak aracına koymuşsa ona da selam olsun. Herhalde müşteriler lastik seçerken çok bilinmeyenli denklem çözsün istemişler.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,524
Beğeni puanı
43,752
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
65 yanakta sağa sola esnemeyecek sağlam bir şeyler arıyorsan Bridgestone modellerine bak derim. 70 yanak kullanırken 40 yanak gibi dirayet sunan tek lastik oydu benim tecrübelerimde. Bridgestone'un en iyi tutanına bak işte, ne kadar tutabilirse... :D
 

Levent Bursalioglu

Levent Bursalıoğlu
Profesör
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
57
Beğeni puanı
109
Puanları
1,060
Yaş
22
Konum
Alanya
Marka
Seat
Bridgestone turanza t005 lastiği son zamanlarda çok övülen bir lastik, yapılan testlerde 15 inc ebatında en performanslı lastikler den biri çıkıyor, kendi aracıma da almayı düşünüyorum, sizde bir göz atabilirsiniz
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,623
Beğeni puanı
39,646
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Bridgestone turanza t005 lastiği son zamanlarda çok övülen bir lastik, yapılan testlerde 15 inc ebatında en performanslı lastikler den biri çıkıyor, kendi aracıma da almayı düşünüyorum, sizde bir göz atabilirsiniz
Bu lastiğin araştırmasını yapıp haberini hazırlamıştım. Söylenene göre Bridgestone'nun bütçe lastiklerinde bu zamana kadar ki kötü yol tutuş algısını kıracağı belirtiliyor. Testlerde de söylediğiniz gibi başarılı sonuçlar aldı. Lakin size tavsiyem lastiği seçerken sadece test sonuçlarına bakmamanız olur. Test sonuçlarını da muhakkak kullanıcı deneyimleri ve zamanla birleştirmek gerekiyor.

Örneğin 225 45 17 gibi çok fazla kullanılan, her markanın artık ustalaştığı bir lastik ebadında ciddi kötü iş çıkarmış T005. Golf 8 testinde aracın bu denli kötü tepkiler vermesinin bir payı da lastiklerden. Zaten testi yapanlar da lastiklerin tutuşunun yetersiz olduğunu belirtmişler.

Tabi lastik modelleri aynı olsa da her ebatta farklı sonuçlar alabiliyorlar. 17 inç ile 15 inç arasındaki üretimden doğan başarı farkı muhakkak olacaktır. Fakat 17 inç jantta bu kadar kötü iş çıkarması, beklenenden de aşağıda bir tutuş performansı sergilemesi 15 inç jantta ki başarısını da şaibeye düşürüyor. Söylediğim gibi testler önemli, ama başarısı konusunda bir lastikten emin olunmak isteniyorsa o lastiğe zaman verilmeli, kullanıcı deneyimlerinin çoğunluğuna muhakkak bakılmalı. Ben 15 inç jantta T005 kötüdür diye iddia etmiyorum. Cidden testlerde bahsedildiği gibi başarılı da olabilir. Sadece risk almadan evvel biraz daha beklemek lazım diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

nacker

Profesör
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
340
Beğeni puanı
594
Puanları
1,195
Konum
İstanbul
Bu lastiği kullanan araç nedir?:)
Onun haricinde, nokian'ın modellerini eğer araç sürekli sıcak yollarda kullanılmayacaksa öneririm ben. Hamuru 30 derece üzerinde laçkalaşıyor biraz. Tehlikeli seviyede değil ama o kadar kalın yanakta virajdan viraja vurunca etkisi hissedilir. Normal kullanımda ise bir problem olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Levent Bursalioglu

Levent Bursalıoğlu
Profesör
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
57
Beğeni puanı
109
Puanları
1,060
Yaş
22
Konum
Alanya
Marka
Seat
Bu lastiğin araştırmasını yapıp haberini hazırlamıştım. Söylenene göre Bridgestone'nun bütçe lastiklerinde bu zamana kadar ki kötü yol tutuş algısını kıracağı belirtiliyor. Testlerde de söylediğiniz gibi başarılı sonuçlar aldı. Lakin size tavsiyem lastiği seçerken sadece test sonuçlarına bakmamanız olur. Test sonuçlarını da muhakkak kullanıcı deneyimleri ve zamanla birleştirmek gerekiyor.

Örneğin 225 45 17 gibi çok fazla kullanılan, her markanın artık ustalaştığı bir lastik ebadında ciddi kötü iş çıkarmış T005. Golf 8 testinde aracın bu denli kötü tepkiler vermesinin bir payı da lastiklerden. Zaten testi yapanlar da lastiklerin tutuşunun yetersiz olduğunu belirtmişler.

Tabi lastik modelleri aynı olsa da her ebatta farklı sonuçlar alabiliyorlar. 17 inç ile 15 inç arasındaki üretimden doğan başarı farkı muhakkak olacaktır. Fakat 17 inç jantta bu kadar kötü iş çıkarması, beklenenden de aşağıda bir tutuş performansı sergilemesi 15 inç jantta ki başarısını da şaibeye düşürüyor. Söylediğim gibi testler önemli, ama başarısı konusunda bir lastikten emin olunmak isteniyorsa o lastiğe zaman verilmeli, kullanıcı deneyimlerinin çoğunluğuna muhakkak bakılmalı. Ben 15 inç jantta T005 kötüdür diye iddia etmiyorum. Cidden testlerde bahsedildiği gibi başarılı da olabilir. Sadece risk almadan evvel biraz daha beklemek lazım diye düşünüyorum.
Evet katılıyorum size bekleyip görmek kullanıcı deneyimlerini dinlemek en sağlıklı yol
Testlerde de şu dikkatimi çekmişti ebat büyüdükçe lastiğin performansı git gide düşüyor diğer lastik markalarının gerisinde kalıyor ya ebat büyüdükçe ile üretimin de bir sorun oluyor yada düşük ebatta genelde rakipleri ekonomi sınıfı lastikler olduğundan öne çıkabilmiş durumda
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,623
Beğeni puanı
39,646
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Evet katılıyorum size bekleyip görmek kullanıcı deneyimlerini dinlemek en sağlıklı yol
Testlerde de şu dikkatimi çekmişti ebat büyüdükçe lastiğin performansı git gide düşüyor diğer lastik markalarının gerisinde kalıyor ya ebat büyüdükçe ile üretimin de bir sorun oluyor yada düşük ebatta genelde rakipleri ekonomi sınıfı lastikler olduğundan öne çıkabilmiş durumda
Yeni Bridgestone Turanza T005 girmiş olduğu 2020 ADAC SUV yaz lastiği testinde 235/55 R17 ebatta ikinci, 2020 Auto Zeitung yaz lastiği testinde 225/50 R17 ebatta ikinci, 2019 Auto Bild yaz lastiği testinde 225/45 R17 ebatta onuncu, 2019 NAF yaz lastiği testinde 205/55 R16 ebatta yedinci, 2019 ADAC yaz lastiği testinde 185/65 R15 ebatta ise birinci olmuştur.

Görüldüğü üzere bazı ebatlarda, üstelik birbirine yakın ebatlarda biraz istikrarsız bir görüntü çiziyor. Söylediğiniz gibi rakip olarak karşılaştırıldığı lastik modelleri de burada önemli. Şimdi bu şekilde istikrarsız bir görüntü varken risk alıp tabi ki bu lastik denenebilir. Tercih ettiğiniz ebatta çok da iyi çıkabilir. Ama henüz yeni çıkmış bir model olduğu için tam görüş söyleyebilmek adına biraz zamana ihtiyacı olan bir lastik modeli gibi duruyor.
 
Üst