Bırak eski stepneyi, 300 km boyunca debriyajsız gittim. Direksiyona geçmesini bilen bir zahmet tek lastiği sıkıntılıyken de 300-500 km boyunca ekstra özenli, dikkatli bir sürüş yapıversin; yapamayacak olan da yanında yapabilecek sürücü olmadan uzun yola çıkmasın. Bu devirde kaç arabada tam boy stepne var? Stepnesi olanların çoğu ince, 80km/h hız sınırı koyuyor. 10 yıllık tam boy stepne de en az o ince lastikler kadar tutar.
80'lik lastiklerin limiti maksimum o kadardır ama en azından yanakları olsun, hamuru olsun taze lastiktir. Kullanılarak yıpranmamıştır. Stepneye koyulan 5 yıl kullanılmış ( 5 yılın üstüne stepnede de kaç yıl bekler Allah bilir ) lastik gibi herhangi bir darbede yanağına bir şey olur mu, çakıla, taşa girdiğimde bir yeri açılır mı v.b soru işaretlerini daha az barındırır. Pek ala 80'lik lastik dahil taze tam boy stepnede de taktıktan sonra bunlar görülebilir ama en azından lastik gibi önemli bir konuda az bir maliyetle riski azaltmış olursun. Benim ne şartlarda ve kaç yıl kullanıldığı belli olmayan lastik mezarlığına atılmış, telleri çıkmaya başlamış, içine beton dökülüp sağa sola koyulacak nitelikte ki lastikle bile mecburiyetten yol yapmışlığım var. Yani ne koyarsan koy patlak olmadığı müddetçe o lastik her türlü gider biliyorum ama neticede hocam burada, bizim konuştuklarımız arasında tek bir doğru yok. Kimisi aracından çıkan eski lastiği alır koyar bagajına ve aldığı riski bilerek dediğin gibi kullanır, kimisi de bir depo yakıt parasını verir 7-8 yıl kafam rahat binerim der. Bu fikirlerin hepsini de benimseyecek, uygulayacak bir çok insan çıkacaktır. Kime hangisi daha mantıklı, daha risksiz, daha az maliyetli, daha az zahmetli, güvenli veya pahalı v.s geliyorsa şartlarına göre değerlendirip onu uygulayacaktır.