Yeni aracımızın üzerinde fabrika lastikleri var ve 50 bin km gitmiş değişmek lazım fakat lastik fiyatları ne olmuş öyle uçmuş gitmiş. Bu ebatlarda 400-450 civarında lastik önerebilir misiniz?
Kumho öneririm
Barum bravuris 3 de iyi,ben 245-40-19 ebadını kullanıyorum ve gayet memnunum
https://www.hepsiburada.com/continental-225-45-r17-91y-fr-contipremiumcontact6-oto-lastik-uretim-yili-2018-p-HBV000003FQ3F?magaza=DmN Oto Lastik&wt_gl=cpc.tum.genel.pla&gclid=CjwKCAiAhp_jBRAxEiwAXbniXZ-JgzZr7oYPRPijrdYmXRLDHklGeU1uvfZ8dRMS0ZMMHSkW7LzOJxoCSFsQAvD_BwE
https://kolayoto.com/hankook-ventus...Uf0ZbCCh2KKJNJkEosPD1tfIqMxNqN9xoC0pgQAvD_BwE
https://www.lastikcim.com.tr/goodye...EV5sDoPuigNegH5i3vkzOS9EnI-MKJABoCBYQQAvD_BwE
İnternetten alırsanız fiyatı uygun. Premium contact 6'yı alıp geçin bence.
Bu fiyata en iyi lastik kesinlikle Goodyear Eagle:
https://www.hepsiburada.com/goodyea...l-oto-lastik-uretim-yili-2018-p-HBV000005HBI8
Ancak azıcık çıkarım yukarı diyorsanız o zaman:
https://www.hepsiburada.com/nokian-...ne-yaz-lastigi-uretim-yili-2018-p-OTKMT428507
Conti 6 güzel bir lastik yalnız çok ses yapan ve 3 kanallı bir lastik ileri teknoloji 4 kanallı ürünler varken çok tercih etmem şahsen...
Kusura bakmayin da bir lastigin ileri ya da geri teknoloji olmasi kanal sayisina gore mi belli oluyor ?Bu fiyata en iyi lastik kesinlikle Goodyear Eagle:
https://www.hepsiburada.com/goodyea...l-oto-lastik-uretim-yili-2018-p-HBV000005HBI8
Ancak azıcık çıkarım yukarı diyorsanız o zaman:
https://www.hepsiburada.com/nokian-...ne-yaz-lastigi-uretim-yili-2018-p-OTKMT428507
Conti 6 güzel bir lastik yalnız çok ses yapan ve 3 kanallı bir lastik ileri teknoloji 4 kanallı ürünler varken çok tercih etmem şahsen...
Kusura bakmayin da bir lastigin ileri ya da geri teknoloji olmasi kanal sayisina gore mi belli oluyor ?
Premium Contact 6, Sport contact 5'in ozellikleri kullanilarak onun yerine gelistirilen sportif ozelliklere sahip bir lastiktir.
Sport contact 5 ile Nokian zline lastiklerinin 17 ebatta Adac testine bir bakalim..
https://www.adac.de/infotestrat/tes...17.aspx?ComponentId=254870&SourcePageId=31821
Nokian zline sport contact 5'in bile daha gerisindeyken onun gelistirilmisi olan premium contact 6'dan kanal sayisi fazla diye daha ileri teknoloji mi olacak simdi ?
Ayrica hani illa kanal istiyorsaniz pc6'nin yanak yuzeyine yakın bölgede kullanilan ve fazla lastikte goremeyeceginiz, yeni nesil bir teknoloji olan kisa aralikli derin centikler kanal islevi gormektedir. Bu centiklerin her iki ucundan uzanan kertiklerden de suyun tahliye edildigini gorebilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 17348
Netice itibariyla evet contilerin lastik gurultusu konusunda ekstra sundugu bir sey yoktur. Bu hususta ortalama duzeydedir. Ama piyasanin en iyi 3 lastiginden birine geri teknolojili imasinda bulursaniz kendinizi gectim tavsiye isteyenleri de yaniltmis olursunuz.
Kusura bakmayin da bir lastigin ileri ya da geri teknoloji olmasi kanal sayisina gore mi belli oluyor ?
Premium Contact 6, Sport contact 5'in ozellikleri kullanilarak onun yerine gelistirilen sportif ozelliklere sahip bir lastiktir.
Sport contact 5 ile Nokian zline lastiklerinin 17 ebatta Adac testine bir bakalim..
https://www.adac.de/infotestrat/tes...17.aspx?ComponentId=254870&SourcePageId=31821
Nokian zline sport contact 5'in bile daha gerisindeyken onun gelistirilmisi olan premium contact 6'dan kanal sayisi fazla diye daha ileri teknoloji mi olacak simdi ?
Ayrica hani illa kanal istiyorsaniz pc6'nin yanak yuzeyine yakın bölgede kullanilan ve fazla lastikte goremeyeceginiz, yeni nesil bir teknoloji olan kisa aralikli derin centikler kanal islevi gormektedir. Bu centiklerin her iki ucundan uzanan kertiklerden de suyun tahliye edildigini gorebilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 17348
Netice itibariyla evet contilerin lastik gurultusu konusunda ekstra sundugu bir sey yoktur. Bu hususta ortalama duzeydedir. Ama piyasanin en iyi 3 lastiginden birine geri teknolojili imasinda bulursaniz kendinizi gectim tavsiye isteyenleri de yaniltmis olursunuz.
Islak zeminlerde lastik sırt deseninin rolünün anlaşılmaya başlanması için, bir su pompası gibi düşünmenizin faydası olur. Lastik sırt deseninizdeki kanalların sayısı ne kadar fazla olursa, temas yaması ve yol yüzeyi arasındaki suyun dışarıya pompalanabilmesi de o kadar fazla olmaktadır. O halde daha fazla yol tutuş meydana gelmektedir. Kayda değer bir şekilde, suyu toplamakta ve daha sonra sadece birkaç milisaniye içerisinde temas alanından dışarıya atmaktadır. Örneğin, 195/65 R 15 lastik ebadı saniyede hemen hemen 15 litre suyu dışarıya atabilmektedir.
Karşılaştırma için yolladığınız sayfadaki P.C 5 ise 4 kanallı bir lastik yani P.C 6 dan farklı.
Ayrıca mesaja dikkatlice bakarsanız ben o lastikler P.C 6 dan iyi demedim. Fiyatları sebebiyle daha mantıklı alternatif olur dedim. Buradaki yanlış yönlendirme üzgünüm ama sizin. O lastik yanaklarındaki ileri teknoloji dediğiniz şeyi neredeyse tüm lastik firmaları kullanıyor. Sadece Continental'e özgü bir durum değil.
Ricam benzer örneklere bakalım. Aynı lastikle karşılaştırmaya varım =)
Michelin resmi sayfasından lastik kanalları ile ilgili bilgileri bana anlatmanıza gerek yok ben zaten hepsini inceliyorum. Islak yolda yol tutuş için sadece kanal sayısı bir anlam ifade etmez. Suyun tahliyesinde kanal sayısı kadar lastiğin üzerinde ki kertik oranının lastik yüzeyine oranı da etkilidir. Bununla beraber kullanılan kauçuk malzemenin yapısı da önemlidir. Yani 4 değil 3 kanal var diye bir lastik geri teknoloji olmaz. Aynı şekilde 4 değil 5-6 kanal bile olsa ileri teknoloji olmaz. Islak yolda su tahliyesi ve yol tutuşu direkt etkileyen bir sürü etken var ileri veya geri teknoloji olarak lastiği yargılayabilmek için.http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-Ace-235-45-R18-Summer-Tyre-Test.htm
Bu arada tüm testlerin gerçekliği de tartışılır. Bu teste göre Nokian Continental'den daha iyi.
Michelin resmi sayfasından lastik kanalları ile ilgili bilgileri bana anlatmanıza gerek yok ben zaten hepsini inceliyorum. Islak yolda yol tutuş için sadece kanal sayısı bir anlam ifade etmez. Suyun tahliyesinde kanal sayısı kadar lastiğin üzerinde ki kertik oranının lastik yüzeyine oranı da etkilidir. Bununla beraber kullanılan kauçuk malzemenin yapısı da önemlidir. Yani 4 değil 3 kanal var diye bir lastik geri teknoloji olmaz. Aynı şekilde 4 değil 5-6 kanal bile olsa ileri teknoloji olmaz. Islak yolda su tahliyesi ve yol tutuşu direkt etkileyen bir sürü etken var ileri veya geri teknoloji olarak lastiği yargılayabilmek için.
Karşılaştırma olarak verdiğim Sport Contact 5 lastiği, Premium Contact 6'dan farklı bir lastik değil. Üretici bunu kendisi belirtiyor. Sport Contact 5'in sırt deseni yüzeyi Premium Contact 6'da geliştirilmiş olarak kullanılmıştır. Aşağıdakilere bakarsanız benzer çizgi hatlarıyla üretilip premium contact 6'da daha da geliştirildiğini fark edersiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 17378
Ekli dosyayı görüntüle 17379
Premium Contact 6'nın yanak yüzeyinde kullanılan kertik ve oluk şekilleri benzer halde hangi lastikte var ? Kırmızıyla çizmiş olduğum desen şekli nispeten ek kanal görevi görmektedir. Kertiklerin yanlarından uzanan olukları görebilirsiniz. Goodyear'dan Michelin'e kadar piyasanın diğer lastiklerinin hepsinin örnekleri var. Onların yanak yüzeyine bir bakın bakalım benzer formasyonu kaçında görebileceksiniz ?
Ekli dosyayı görüntüle 17380
Evet, lastik testi yapan kuruluşların yaptıkları iş tartışılır bunda hem fikirim. Ama hangi teste bakmanız gerektiğini, hangi test kuruluşunun kaliteli ve daha dürüst sonuçlarla insanların karşısına çıktığını da az çok bilmek gerekir. ADAC bu hususta neredeyse benchmark seviyesindedir lastik testlerinde. O yüzden her teste değil, hangisine itibar edilmesi gerektiğini iyi bilmek lazım.
Velhasıl, Nokian zline premium contact 6'dan daha iyi bir lastik demediniz bu doğru. Ama premium contact 6 3 kanallı diye sizin tabirinizle ileri teknoloji olmuyorsa, 4 kanallı lastikler doğal olarak premium contact 6'dan daha ileri teknolojiyle üretilmiş oluyor. Bu sizin ilk mesajınızda kullanmış olduğunuz cümleden çıkıyor. Bende diyorum ki bir lastiğin İLERİ yahut GERİ teknoloji olup olmamasını kanal sayısı belirlemez. Herhangi bir lastik diğerinden daha fazla kanal sayısına sahip diye ondan daha İLERİ teknoloji olmaz.
Mevzu kaynakça değil hocam. Fazla sayıda oluğun daha fazla su tahliye etmesi ve 15 jantta saniyede yaklaşık 15 litre su tahliyesi gibi bilgilerin michelin'in resmi sayfasında yazdığını ben de biliyorum demek istedim. Size anlatmaya çalıştığım bir lastiğin ıslak yolda ki hüneri sadece kanal sayısıyla belli olmaz. Michelin tercihi gereği kendi sitesinde sadece kanal sayısına değinmiş. Oysa dediğim gibi lastiğin kauçuk özelliği, üzerinde ki çiziklerin ( kertiklerin ) lastiğin taban yüzeyine oranı gibi bir sürü etken var lastiklerin ıslak yolda ki tutuşunu ve su tahliyesini belirleyen konularda.Hocam ben Michelin sayfasından alıp bunu kullanıyorum bu doğru. Kaynakça kullanmak forumda yasak değil diye biliyorum. Tekrar araştıracağım ama bunu sizin için...
Ancak benim söylediğim şeyler hakkında bu kadar net hatalı demeniz ve aynı kararlılıkla dediklerinizin doğru olduğuna bu kadar emin olmanız beni düşündürüyor. Kaynağınız ne mesela P.C 6'nın 4. çentiklerinin su tahliyesi yaptığını nereden biliyorsunuz ? Nerede yazıyor ? Cidden bu bilgilere nasıl eriştiğinizi merak ettim...
Bu arada yaptığım hatayı düzeltip kaynakça yazıyorum
Mevzu kaynakça değil hocam. Fazla sayıda oluğun daha fazla su tahliye etmesi ve 15 jantta saniyede yaklaşık 15 litre su tahliyesi gibi bilgilerin michelin'in resmi sayfasında yazdığını ben de biliyorum demek istedim. Size anlatmaya çalıştığım bir lastiğin ıslak yolda ki hüneri sadece kanal sayısıyla belli olmaz. Michelin tercihi gereği kendi sitesinde sadece kanal sayısına değinmiş. Oysa dediğim gibi lastiğin kauçuk özelliği, üzerinde ki çiziklerin ( kertiklerin ) lastiğin taban yüzeyine oranı gibi bir sürü etken var lastiklerin ıslak yolda ki tutuşunu ve su tahliyesini belirleyen konularda.
Pc 6'nın yanak yüzeyine yakın bölgede ki çentiklerin dizaynının su tahliyesi görevi gördüğünü anlamak zor değil. Lastiklerin üzerinde ki çentiklerin temel anlamda 2 görevi vardır; birincisi su tahliyesi sağlamak, ikincisi asfalt yüzeyine tutunup daha hassas direksiyon hakimiyeti sağmak. Conti yanak yüzeyinde kullanılan bu desene asimetrik oluk geometrisi diyor. Üreticiler bu çentiklerin dizaynı üzerinde çeşitli geliştirmeler yaparak optimum su tahliyesi ve tutuş oranını bulmaya çalışır. O yüzden desenler de benzerlik gösterdiği gibi farklılık gösterebilir. Bu sebeple pc6'nın 4.kanalı olmaması münasebetiyle belirttiğim kısma 4.kanala benzer işlev görebilsin, aynı zamanda viraj sırasında yanal kuvvetlere daha iyi direnebilsin diye farklı bir çentik dizaynı getirilmiştir.
Benim dediğim doğru sizin dediğin yanlış demiyorum. Sizin söylediğiniz çok sayıda kanal daha fazla su tahliyesi ve daha iyi ıslak yol tutuş yorumunuz doğru. Eksik kısım ise lastiğin 3 veya 4 kanallı olması tek başına ileri yahut geri teknolojili olabilmesi adına bir etken değildir. Bunu anlatmaya çalışıyorum.
Lastikler hakkında kertik dizaynı, kullanılan silika ve kauçuk malzemeleri, kertik - yüzey oranı etkisi, desen dizaynı v.b bir çok açıklamayı google'da pdf dosya şeklinde lastik teknolojileri üzerine yazılmış tez konuları üzerinden bulabilirsiniz kaynak olarak. Tyrereviews, rezulteo gibi siteler de çok kıymetlidir ama onlar teknik ayrıntılara pek girmezler. Dediğim gibi google üzerinden çeşitli araştırmaları ve tezleri pdf dosya şeklinde aratıp indirebilirsiniz.
Mevzu kaynakça değil hocam. Fazla sayıda oluğun daha fazla su tahliye etmesi ve 15 jantta saniyede yaklaşık 15 litre su tahliyesi gibi bilgilerin michelin'in resmi sayfasında yazdığını ben de biliyorum demek istedim. Size anlatmaya çalıştığım bir lastiğin ıslak yolda ki hüneri sadece kanal sayısıyla belli olmaz. Michelin tercihi gereği kendi sitesinde sadece kanal sayısına değinmiş. Oysa dediğim gibi lastiğin kauçuk özelliği, üzerinde ki çiziklerin ( kertiklerin ) lastiğin taban yüzeyine oranı gibi bir sürü etken var lastiklerin ıslak yolda ki tutuşunu ve su tahliyesini belirleyen konularda.
Pc 6'nın yanak yüzeyine yakın bölgede ki çentiklerin dizaynının su tahliyesi görevi gördüğünü anlamak zor değil. Lastiklerin üzerinde ki çentiklerin temel anlamda 2 görevi vardır; birincisi su tahliyesi sağlamak, ikincisi asfalt yüzeyine tutunup daha hassas direksiyon hakimiyeti sağmak. Conti yanak yüzeyinde kullanılan bu desene asimetrik oluk geometrisi diyor. Üreticiler bu çentiklerin dizaynı üzerinde çeşitli geliştirmeler yaparak optimum su tahliyesi ve tutuş oranını bulmaya çalışır. O yüzden desenler de benzerlik gösterdiği gibi farklılık gösterebilir. Bu sebeple pc6'nın 4.kanalı olmaması münasebetiyle belirttiğim kısma 4.kanala benzer işlev görebilsin, aynı zamanda viraj sırasında yanal kuvvetlere daha iyi direnebilsin diye farklı bir çentik dizaynı getirilmiştir.
Benim dediğim doğru sizin dediğin yanlış demiyorum. Sizin söylediğiniz çok sayıda kanal daha fazla su tahliyesi ve daha iyi ıslak yol tutuş yorumunuz doğru. Eksik kısım ise lastiğin 3 veya 4 kanallı olması tek başına ileri yahut geri teknolojili olabilmesi adına bir etken değildir. Bunu anlatmaya çalışıyorum.
Lastikler hakkında kertik dizaynı, kullanılan silika ve kauçuk malzemeleri, kertik - yüzey oranı etkisi, desen dizaynı v.b bir çok açıklamayı google'da pdf dosya şeklinde lastik teknolojileri üzerine yazılmış tez konuları üzerinden bulabilirsiniz kaynak olarak. Tyrereviews, rezulteo gibi siteler de çok kıymetlidir ama onlar teknik ayrıntılara pek girmezler. Dediğim gibi google üzerinden çeşitli araştırmaları ve tezleri pdf dosya şeklinde aratıp indirebilirsiniz.
Kıymetli zamanını ayırdığın için çok teşekkür ederim. İlk mesajıma bakarsan şunu anlatmaya çalıştım:
1- Oluk sayısı yeni bir olay. Ben Continental'in yaptığı şey kötü oldu demiyorum ancak oluk sayısı artırmak güncel bir olay. (2010 öncesi 2 oluk 3 oluk vardı. Hatta 175 65 14 Lassa lastiklerim o yıllarda tek olukluydu )
2- Söylediğin sitelere inan girip bakıyorum. Testleride önemsiyorum. Lastik benim için bir arabada en önemli şey. Her adlığım araca 4 lastik takarım hemen. Hiç düşünmem yeni eski diye. (Cactus'e 225 55 16 Pirelli P1 Verde aldım mesela) Bir lastiği de en fazla 20.000 km kullanırım. Çünkü ülkemin yol şartları ve belediyeleri bir lastiğe 40.000 km binmeye imkan vermez... Bu sebeple lastik alırken mümkün mertebe fiyat / fayda gözetirim. Bu sebeple P.C 6 500 TL diye bu lastikler daha ileri teknoloji ürünler dedim.(1. maddeden sebeple hareket ederek.)
3- Continental premium contact 6 gerçekten güzel lastik. Bunu ben söylesem de güzel söylemesem de... Lakin arkadaşımın fiyat bandına yüksek geliyor ve ileriye dönük benim gibi 20.000 km de lastik değiştiren birine ek masraf açıyor... Yoksa tabiki bu adamlar senden benden çok düşünüp bu işi yapıyor. Eleştirmek bana mı düştü
Goodyear mevzusunun kanal sayısı farklı bir konu. Çünkü efficientgrip performance modeli altında 2 farklı üretim kalitesi ve yeri gibi bir durum mevcut. Avrupa üretim orjinal efficientgrip performance 4 kanallı iken ucuz maliyetli ve üretimli Türkiye versiyonu ise 3 kanallı, daha kalitesiz kauçuk ile üretiliyor. Yani aynı modelin vasat ve iyi versiyonları mevcut. O sebeple orada 3 ve 4 kanal olayının farkını belirtmiştim. Eğer orjinalinde, hem Avrupa hem Türkiye üretimi aynı kanal sayısına sahip olsa ve benzer üretim tekniklerinde geçse problem olmazdı.Bu arada sizin daha önce Goodyear'ı sırf 3 kanallı diye almadığınızı biliyorum. Lastik almadan önce sizin yorumlarınızı okumuştum. 4 kanallı ve 3 kanallı ayrımı yapıldığını sırf bu sebeple
3 kanallı diye bu lastikten vazgeçtiğinizi görmüştüm.
Biraz araştırdım Michelin değil diğer firmalarda kanal sayısı konusunda mutabık:
http://www.teklastik.com.tr/sirt-deseni-ne-ise-yarar.html
https://www.bilus.com.tr/blog/11/lastik-nedir-iyi-lastik-nasil-anlasilir/
http://www.akdagotolastik.com/lastik-deseni-ne-ise-yarar/
Son olarak Continental verdiği demeçte ne diyor bakın:
Buna ek olarak lastiklerde bulunan kanallar, zemin ile lastik yüzeyi arasında kalan suyun tahliyesini sağlar. Bu sayede aracınız zemine daha sağlam basar ve yola tutunma seviyesi artar. Böylece lastiklerin yol ve hava koşullarına göre kullanılması hayati önem taşır.
Çentik değil kanal diyor bakın
buradan orijinal metne ulaşabilirsiniz. Dikkat edin başlık lastik teknolojisi !
http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/lastik-teknolojisinin-bitmeyen-yarisi-40374244
Goodyear mevzusunun kanal sayısı farklı bir konu. Çünkü efficientgrip performance modeli altında 2 farklı üretim kalitesi ve yeri gibi bir durum mevcut. Avrupa üretim orjinal efficientgrip performance 4 kanallı iken ucuz maliyetli ve üretimli Türkiye versiyonu ise 3 kanallı, daha kalitesiz kauçuk ile üretiliyor. Yani aynı modelin vasat ve iyi versiyonları mevcut. O sebeple orada 3 ve 4 kanal olayının farkını belirtmiştim. Eğer orjinalinde, hem Avrupa hem Türkiye üretimi aynı kanal sayısına sahip olsa ve benzer üretim tekniklerinde geçse problem olmazdı.
Lastikler üzerinde ki kanal sayısı artık jantların inç değerine göre değişiklik gösteriyor. Ekonomi odaklı 15 inç janta uygun lastikler bir kaç sene evvel dediğiniz gibi 2 kanal civarındaydı. Daha sonra bunu 4'e kadar çıkardılar. Şimdilerde çoğu üretici tekrar düşürüp 3 kanala geçmeye başladı. Çünkü otomobil üreticileri performans beklentili lastiklerini artık 16, hatta 17 inç janttan itibaren sunmaya başladı. 16'dan küçük jantlar ise ( hatta yakında 16 jantlar da ekonomi ebatı olarak görülecek ) ekonomi temelli düşünülüp 3 kanala düşürülmeye başlandı.
Ben anlatmayı beceremedim size; lastiğin çalışma prensibini gözünüzde canlandırmadığınız sürece okuduklarınızdan anlayamazsınız lastiğin nasıl çalıştığını. Bu görselde çizmiş olduğum mavi renkli ovallerin içinde yer alan dikine yarıklar kanal görevi görür, bunların kenarından doğru uzanan çentikler ise ( kırmızı ile çizdiğim ) dikine yarıklardan gelen suyu yanlara doğru atar. Zaten birleşim yerlerinde boşluk olduğunu da görebilirsiniz. Bu çentikler hem markanın dediği gibi grip dediğimiz tutuşu sağlar hem de oluk benzeri yarıktan gelen suyun sağa ve sola atılmasına yardımcı olur. Onun haricinde lastikte boyuna uzanan diğer 3 kanal suyun dikine tahliyesini sağlar sadece.
Ekli dosyayı görüntüle 17411
Mavi ile çizdiğim kısımlar diğer 3 kanal gibi birleşmediğinden, yani araları kapalı olduğundan oraya giren su kırmızı ile çizdiğim çentiklerden tahliye ediliyor. Bir kısmı sağ tarafa lastiğin yanak bölgesine atılıyor, iç tarafta kalan çentik ise hemen yanında ki oluğun içine doğru atıyor suyu. Konunun en başında kısmen 4.kanal işlevi görüyor dediğim mevzu da buydu.Otopark'ı şimdi daha çok sevmeye başladım
Hocam o mavi ile çizdiğiniz yerler birleşmiyor ya hani birbirleriyle bağlantısı yok ya hani ben o yüzden kanal işlevi görmez diyorum...
Bu arada burayı takip edenler hay kanalını diyordur duyar gibiyim