23' Passat Variant Business | Yılların Hayali Gerçek Oldu.

Hayırlı uğurlu olsun.Kazasız sürüşler dilerim.👍
Gördüğüm kadarıyla çoğunluk Sw taraftarı.Sebebi nedir acaba? Ülkemizde sw kasa neden tutmuyor?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff
Hayırlı uğurlu olsun.Kazasız sürüşler dilerim.👍
Gördüğüm kadarıyla çoğunluk Sw taraftarı.Sebebi nedir acaba? Ülkemizde sw kasa neden tutmuyor?
SW'ler genelde daha temiz kullanılıyor ve kullanan kitle belli,
genelde yüksek araç sevmeyen ve aracın kullanışlı olmasına önem veren babalar alıyor,

Tutulmama sebebi genelde sedan versiyonlara göre daha pahalı oluyor, ikinci elde satılma hızı da biraz daha düşük, malum araba almadan önce insanlar aracın kullanışlı olmasına değil ne kadar kolay satılıra bakıyor, o yüzden piyasada hep dandik sedanlar tutuluyor,

Bide SW yerine ticariye yöneliyorlar, sonuçta ikisi de aynı bagaj hacmi sunuyor ve ticari daha ucuza geliyor, bu kafada olanların sayısı az değil,

Haricinde SW versiyonlar sedanlara nazaran daha kaliteli oluyor, alt takımda model içinde farklılık olabiliyor,
Örnek olarak son nesil focusların sedanları ve hbleri torsiyon ile geliyor ama sw olanlar bağımsız ile geliyor,

Mk3 mondeolarda ise sedanlarda eski tip bağımsız varken swlerde Mk4 mondeoda kullanılan bağımsız var,

Skoda octivalarda SW'ler 4x4 ile gelebiliyor hatta, sedanları ise dümdüz torsiyon,

Gibi gibi bir sürü örnek var,
Ekonomik koşullar düzgün olsaydı emin olun SW ve MPV tipi araçlar yok satardı bizim ülkemizde, şimdi onların yerini dandik suvcuklar yer almaya başladı
 
SW'ler genelde daha temiz kullanılıyor ve kullanan kitle belli,
genelde yüksek araç sevmeyen ve aracın kullanışlı olmasına önem veren babalar alıyor,

Tutulmama sebebi genelde sedan versiyonlara göre daha pahalı oluyor, ikinci elde satılma hızı da biraz daha düşük, malum araba almadan önce insanlar aracın kullanışlı olmasına değil ne kadar kolay satılıra bakıyor, o yüzden piyasada hep dandik sedanlar tutuluyor,

Bide SW yerine ticariye yöneliyorlar, sonuçta ikisi de aynı bagaj hacmi sunuyor ve ticari daha ucuza geliyor, bu kafada olanların sayısı az değil,

Haricinde SW versiyonlar sedanlara nazaran daha kaliteli oluyor, alt takımda model içinde farklılık olabiliyor,
Örnek olarak son nesil focusların sedanları ve hbleri torsiyon ile geliyor ama sw olanlar bağımsız ile geliyor,

Mk3 mondeolarda ise sedanlarda eski tip bağımsız varken swlerde Mk4 mondeoda kullanılan bağımsız var,

Skoda octivalarda SW'ler 4x4 ile gelebiliyor hatta, sedanları ise dümdüz torsiyon,

Gibi gibi bir sürü örnek var,
Ekonomik koşullar düzgün olsaydı emin olun SW ve MPV tipi araçlar yok satardı bizim ülkemizde, şimdi onların yerini dandik suvcuklar yer almaya başladı
Kalp emojisi olsaydı direkt basardım hocam. Ekonomik koşullar bir kenara bizim insanımızın tercih ve zevklerinin yanlış ve saçma olması dolayısıyla sw'ler çok daha az ön planda oluyor...
 
Hayırlı uğurlu olsun.Kazasız sürüşler dilerim.👍
Gördüğüm kadarıyla çoğunluk Sw taraftarı.Sebebi nedir acaba? Ülkemizde sw kasa neden tutmuyor?
Teşekkür ederim. SW otomobiller daha kullanışlı kesinlikle. Passat'tan örnek verecek olursak, sedan versiyonundan 1mm kısa(yani aynı boyda diyebiliriz) ama daha kullanışlı bir hacim sunuyor. Ayrıca yine passat özelinde konuşabiliriz Sedan versiyona göre SW versiyon daha sessiz, yalıtımına daha iyi çalışılmış, aynı zamanda daha iyi yol tutuyor çünkü gövde yapısı gereği HB benzeri bir karakter sergiliyor. Tasarım kişisel bir yorum ama ben sw otomobilleri daha bütün olarak buluyorum tasarımda. Tutulmama sebebi ise 90'lar ve 2000'lerde Toros, Kartal gibi araçlar yerine hayatımıza giren Doblo, Caddy gibi ticariler (ki ben de uzun bir süre Caddy kullandım sırf kullanışlılığı ve ekonomik olmasından dolayı) son zamanlarda ise tek vasfı kaldırıma çıkabilmek olan şehir SUVCUK'ları furyası oldu. Aslında ele alınca benim bu arabayı aldığım fiyata 2021 2022 50 60 bin kmlerde orta paket Tucson'lar alınıyordu, halbuki bu araç henüz 1 yaşında, 17 bin km olmak üzere ayrıca daha kaliteli, daha konforlu ve daha iyi bir yol tutuş ve sürüş zevki sunuyor. Tamamen popülariteye kurban giden otomobiller SW'ler maalesef.
Herkes sw sever ama kimse almaz sonra neden tutulmuyor denir.

Siz oyle yapmamissiniz kazasiz belasiz insallah
Teşekkür ederim, SW candır, satma gibi bir düşüncemiz olmadığı için hiç o kısmını düşünmedik işin ama Passat Wagon da olsa sedanı kadar olamasa da iyi kötü talep görecektir illaki ya, özellikle yeni kasanın sadece SW geliyor olması ile insanlar bir ümit, ulan neden sadece sw acaba diye düşünür belki :)
SW'ler genelde daha temiz kullanılıyor ve kullanan kitle belli,
genelde yüksek araç sevmeyen ve aracın kullanışlı olmasına önem veren babalar alıyor,

Tutulmama sebebi genelde sedan versiyonlara göre daha pahalı oluyor, ikinci elde satılma hızı da biraz daha düşük, malum araba almadan önce insanlar aracın kullanışlı olmasına değil ne kadar kolay satılıra bakıyor, o yüzden piyasada hep dandik sedanlar tutuluyor,

Bide SW yerine ticariye yöneliyorlar, sonuçta ikisi de aynı bagaj hacmi sunuyor ve ticari daha ucuza geliyor, bu kafada olanların sayısı az değil,

Haricinde SW versiyonlar sedanlara nazaran daha kaliteli oluyor, alt takımda model içinde farklılık olabiliyor,
Örnek olarak son nesil focusların sedanları ve hbleri torsiyon ile geliyor ama sw olanlar bağımsız ile geliyor,

Mk3 mondeolarda ise sedanlarda eski tip bağımsız varken swlerde Mk4 mondeoda kullanılan bağımsız var,

Skoda octivalarda SW'ler 4x4 ile gelebiliyor hatta, sedanları ise dümdüz torsiyon,

Gibi gibi bir sürü örnek var,
Ekonomik koşullar düzgün olsaydı emin olun SW ve MPV tipi araçlar yok satardı bizim ülkemizde, şimdi onların yerini dandik suvcuklar yer almaya başladı
Katılıyorum. Passat için konuşacak olursak sedan'ın ülkemizdeki algısı malum, kullanan kitle de malum, arabaların temizliği de ona göre, SW'ler daha bilinçli kullanılmış, algı olarak da Aile Babası izlenimi veriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız binin inşallah. benim de bir sonraki durağım olur fiyatı bu skalada devam ederse. buraya yazayım almak nasip olursa editlerim 😀
 
Hayırlı uğurlu olsun hocam Allah kaza bela vermesin. Araç hakkında ilk görüşleriniz nedir
 
SW'lerin tercih edilmemesinin nedeni bence tek arabaya sahip olabilmemizden kaynaklanıyor.

Bizim için araba hiçbir zaman ulaşım aracı olmadı.. Hep lüks tüketim..

Senede 1 tatil , çevre illere ufak çaplı geziler için C HB / B SUV herkese fazla fazla yetiyor.

Alışverişte yapamıyoruz artık, bagaj da lazım olmuyor..

Daha fazla para bağlayacak olan gösteriş amacıyla araba alıyor..
O da S serisi gibi dursun diye E serisi sedan alıyor..
A6 gibi dursun diye Passat sedan alıyor..
Touareg gibi dursun diye Tiguan alıyor..
vs.

E serisi sedan isteyen birine sor mesela neden SW'sini almıyorsun diye..
Büyük ihtimal ; SW alacak olsam C serisi SW
hatta Passat SW alırım , zaten Mercedes'in bir havası kalmayacak diye düşünecek.

Ben de hep SW almak istiyordum aslında ama 32 yaşında çocuksuz bir çiftiz 😅

Şu an zaten ihtiyacım yok , 2 çocuk olsa (ki şu durumda 1 tane bile düşündürüyor) yine gerek yok. SW'nin hakkını vermek için en az 3 çocuk lazım gibi geliyor bana 🤓

Bir de çocuklar büyüdüğünde o kadar kullanışlılığa ihtiyacım olmayacak 🤔
 
Son düzenleme:
Selamlar. Malumunuz BBA Caddy'mizi sattık. Aslında serüven satışın öncesinden başlıyor. Caddy'i alırken, arkası geniş olur, 4 kişi binilmesi gereken durum olursa rahat eder felsefesiyle yaklaşıp ticari almıştık, nitekim o şekilde kısa mesafelerde sıkıntı olmadan binilebiliyordu ama arka süspansiyonu özellikle ilk aldığım günden beri doğal olarak sert ve zıp zıp takılıyodu kendi halinde. Bu da arkayı çok sallayıp içerdekileri huzursuz ediyordu. Bu mevzuya çoğunlukla şehir içinde bindiğimiz için iyi kötü tahammül ediyorduk ama bu yaz bir iki uzun yolda evdekilerin çok yorulması, arkaya olması gerektiği gibi 3 kişi biniyor olmasıyla artık avantajı da kalmamıştı. En son Balıkesir'den gelirken Otobanda aşırı rüzgarda 110 ile rüzgarın etkisiyle şeritte savrulması, daha 1.5 yaşında 30 bindeki arabanın her yerinden trim sesi gelmesi, yeni MQB Evo platformunun saçma sapan elektronik hata vermeleri iyice arabadan soğumama yol açtı. Bir de biraz şımarıklık yapasım tuttu yıllardır hayal ettiğim, her ortamda mutlaka konusu oraya gelen sw sevgim ve Passat Variant aşkım kendini ortaya koydu, ekonomik durumları biraz toparladık şükür 23 model, 16 bin kmde, ilk sahibinden DOD'a bırakılmış, ufak tefek çizikler var gibi eksperde işaretlenmiş ama arabanın başında çizikleri bulamadım, meğerse sürtünen çalı vs neyse onun izi çıkmış tertemiz içi dışı gayet güzel bir makine nasip oldu. Donanım olarak Caddy'den eksikleri var evet ama Caddy bana donanımın her şey olmadığını, konfor, kalite, yalıtımın daha önemli olduğunu, kullanmadığın donanıma para vermenin saçmalık olduğunu öğretti. Bunun eksik donanımlarını tamamlamak kolay, tamamen duygusal :) 🫰🏻💸 Zamanla sıkıldıkça istediğim şeyleri ekleyip uzun uzun binmeyi düşünüyorum. İlk izlenimlerim 12 yıl boyunca ticari ile zulüm çektiğim oldu. Şimdilik pek kullanmadım sadece Balıkesir'den Eve getirdik ama aynı yolu 15 gün önce Caddy ile arabayla savaşa savaşa gelmiş olmamdan sonra ip gibi sürüş çok iyiydi. bi ara göstergeye baktığımda fark etmeden 140 150 lere çıktığımı gördüm usulca yavaşladım :) Şimdilik aramız iyi, Allah herkese gönlüne göre versin inşallah :)

Bu arada ufak bir not ekleyeyim. Kurumsal firmalardan araç alımında Noterde güvenli ödeme zorunluluğu geldi malum, biz ilk deneklerdendik çok sıkıntı yaşadık, 6 saatin sonunda devir işlemini yapabildik. Bankaların sistemi ile Noterlerin sistemi yeni yeni entegre oluyor, biraz sabır sınavı ama işin sonu güzel bitti şükür.
Ekli dosyayı görüntüle 47516
Ekli dosyayı görüntüle 47517
Ekli dosyayı görüntüle 47518Ekli dosyayı görüntüle 47519Ekli dosyayı görüntüle 47520Ekli dosyayı görüntüle 47522Ekli dosyayı görüntüle 47523Ekli dosyayı görüntüle 47521

Kazasız belasız kullanmanızı temenni ederim, hayırlı olsun.
Tekstil işi ile uğraşmayan bireylerin hafif ticari araç almasını mantıklı bulmuyorum. Ben de bir dönem hafif ticari olarak Connect ve Caddy satın aldım ama hem bana hem işime uygun olmadığını gördüm. Ağırlık öneminden daha çok, hacim için kullanılması gereken bu araçlar bu şekilde kullanılırsa daha mantıklı oluyor. Hiç unutmuyorum Connect ve Caddy'e aynı anda 600KG malzeme koymuştum. İkisi de aynı zamanda çeşitli arızalar vermişlerdi. 600KG parça için bu kadar sorun çıkaran aracı elimde tutacağıma satar Egea alırım, ona 600KG malzeme atarım dedim ve dediğimde oldu. Connect ve Caddy ile 80.000KM'yi zar zor devirirken Egea ile 130.000KM rahat rahat devirdim. Bu zamanki aklım o zaman olsaydı Egea SW alırdım o ayrı konu.
Bundan sonraki aracımın SW olması için çabalayacağım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alikemal51
Hayırlı uğurlu olsun hocam Allah kaza bela vermesin. Araç hakkında ilk görüşleriniz nedir
Teşekkür ederim sağolun, henüz 350 km yol yaptım bunun 225 km’si aldığımda eve gelirken oldu zaten. D sınıfı kesinlikle fark ettiriyor, konfor, yalıtım, kalite olarak. Ayrıca Bu nesil( Golf7-7.5 Passat B8-8.5) VW’in zirvesi bence bunu da çok net hissediyorum, kalite ve elektronik altyapı olarak özellikle Yeni VW’lerden çok daha rafine daha sağlam hissettiriyor. Yakıt olarak genel ortalamam 6.5 ama bunun 125 kmsi hep kısa mesafe evin çevresi vs vs tam anlamıyla araba ısınmadan yapılan kmler. Kalanı uzun yol, onda da 5.7 tüketti ki balıkesir bursa arası otoban malum hep yokuş çıkıyor iniyor ve aşırı rüzgarlı. Caddy aynı yolda 6.2 tüketmişti 15 gün önce. Şimdilik gayet memnunuz evdeki herkes mutlu, donanım eksiklerini de bu süreçte hiç hissetmiyorum, car play ve geri görüş dışında hiç birini adam akıllı kullanmıyormuşum onu fark ettim 😅 İç dış detayını da bu hafta kauçuk paspas ve bagaj havuzu aldıktan sonra yapıp tamamen benim arabam hissini yakalarım diye düşünüyorum zira hâlâ sanki emanet araba kullanıyormuşum gibi hissediyorum.
SW'lerin tercih edilmemesinin nedeni bence tek arabaya sahip olabilmemizden kaynaklanıyor.

Bizim için araba hiçbir zaman ulaşım aracı olmadı.. Hep lüks tüketim..

Senede 1 tatil , çevre illere ufak çaplı geziler için C HB / B SUV herkese fazla fazla yetiyor.

Alışverişte yapamıyoruz artık, bagaj da lazım olmuyor..

Daha fazla para bağlayacak olan gösteriş amacıyla araba alıyor..
O da S serisi gibi dursun diye E serisi sedan alıyor..
A6 gibi dursun diye Passat sedan alıyor..
Touareg gibi dursun diye Tiguan alıyor..
vs.

E serisi sedan isteyen birine sor mesela neden SW'sini almıyorsun diye..
Büyük ihtimal ; SW alacak olsam C serisi SW
hatta Passat SW alırım , zaten Mercedes'in bir havası kalmayacak diye düşünecek.

Ben de hep SW almak istiyordum aslında ama 32 yaşında çocuksuz bir çiftiz 😅

Şu an zaten ihtiyacım yok , 2 çocuk olsa (ki şu durumda 1 tane bile düşündürüyor) yine gerek yok. SW'nin hakkını vermek için en az 3 çocuk lazım gibi geliyor bana 🤓

Bir de çocuklar büyüdüğünde o kadar kullanışlılığa ihtiyacım olmayacak 🤔
Olabilir, geniş aile değilse zaten pek avantajı kalmıyor. Bizde 2 kardeş, babaanne dede vs derken aile kalabalık olunca, bagajı da çok kullanılıyor iç hacmi de. Öyle olunca ister istemez geniş araba isteği doğuyor ama fark ettiğim kadarıyla C-SUV’ler biraz daha dar bu araca göre.
Kazasız belasız kullanmanızı temenni ederim, hayırlı olsun.
Tekstil işi ile uğraşmayan bireylerin hafif ticari araç almasını mantıklı bulmuyorum. Ben de bir dönem hafif ticari olarak Connect ve Caddy satın aldım ama hem bana hem işime uygun olmadığını gördüm. Ağırlık öneminden daha çok, hacim için kullanılması gereken bu araçlar bu şekilde kullanılırsa daha mantıklı oluyor. Hiç unutmuyorum Connect ve Caddy'e aynı anda 600KG malzeme koymuştum. İkisi de aynı zamanda çeşitli arızalar vermişlerdi. 600KG parça için bu kadar sorun çıkaran aracı elimde tutacağıma satar Egea alırım, ona 600KG malzeme atarım dedim ve dediğimde oldu. Connect ve Caddy ile 80.000KM'yi zar zor devirirken Egea ile 130.000KM rahat rahat devirdim. Bu zamanki aklım o zaman olsaydı Egea SW alırdım o ayrı konu.
Bundan sonraki aracımın SW olması için çabalayacağım.
Teşekkürler ☺️ Ticari ile aile yaşamı zor, dezavantajları bir süre sonra insanı çok sıkıyor. En başta da her yıl muayene ve hız sınırı
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
Hayırlı olsun, Allah güle güle binmeyi nasip etsin. Abimde 2015 modeli var. Çok kullanışlı güzel bir araba aldınız. Bol keyifli sürüşler dilerim.
 
En büyük eksik olarak gördüğüm Geri Görüş Kamerasını’da Orijinal Logo Kamera ile hallettik. Vagcom Bursa’da Gökhan Abi ve Recep Abi’ye teşekkür ediyorum gerçekten gizli özellik, donanım ekleme vs konusunda gözü kapalı güvendiğim bir yer, artık müşteri ilişkisinden öteye taşındı dostluğa geçtik. Bulgaristan Fabrikası üretimi de vardı ama kendisinin tavsiyesi ile Alman üretimi olan kamerayı sipariş edip onun montajını yaptık. Fark olarak ikisi arasında kasa farkı var, ürün aynı ama Alman üretiminde arka kısımda plastik bir kasa ile muhafazaya alınmış. Artık geriye cam filmi ve katlanır ayna dokunuşu kaldı. Onlar da yavaş yavaş sırayla bakalım :) Evden destek almadan halledeceğim bu işleri o yüzden YouTube istatistikleri ne kadar yüksek olursa o kadar hızlı olacak 😅


e46d7966-fe31-442f-8bf3-6bf7b573f39f.jpeg


IMG_2534.jpeg
IMG_2581.jpeg
 
Son düzenleme:
Usta hayırlı olsun, ticari araçlar aileye gelmiyor gerçekten arkada oturanlara işkence oluyor. Passat station ile ayrı güzel güle güle kullanın inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mehmeetakiff
Usta hayırlı olsun, ticari araçlar aileye gelmiyor gerçekten arkada oturanlara işkence oluyor. Passat station ile ayrı güzel güle güle kullanın inşallah.
Teşekkür ederim, ticariyi aile arabası kullanmak zor oluyor evet. Caddy yine sınıfına göre iyi durumda, B Suv kıvamında biraz. Diğerleri daha kötü.