AÇIK 275k araç önerisi

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4
 
Son düzenleme:
Solution
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi...

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Model biraz düşük ama geri kalan herşeyi sağlıyor 😁

Bu kasa kafanıza yattıysa daha uyguna da çözebilirsiniz ama bu kadar düşük KM'li ve boyasızını bulmanız zor.

Bu arabanın sadece tamponları boyalıymış. 258'e falan verse iyi olur da araba emsallerine göre iddalı. Vermeyebilir.

Ekli dosyayı görüntüle 39734
Başlık da iddialıymış.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Neden?Turbolular hor kullanılmış ise biraz riskli değil mi?
Sedan 1400 kilo 1.2 jetta 1000 kilo 1.2 cliodan daha az yakıyor çünkü. Gidişi zaten apayrı. Bu devirde atmosferik araba almam verimsiz yaktığı kadar gitmiyor. Atmosferik artık zevk işine kaçmaya başladı günümüze pek uygun değil. İkinci elde risk her zaman var ister atmosferik al ister turbolu. Riski azaltırsın ilk sahibinden olur bakımı kaydı kuydu belli olur. Onun dışında istediğin expertiz istediğin usta baksın atmosferikte olsa turboda olsa sana motor garantisi veremez.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Sedan 1400 kilo 1.2 jetta 1000 kilo 1.2 cliodan daha az yakıyor çünkü. Gidişi zaten apayrı. Bu devirde atmosferik araba almam verimsiz yaktığı kadar gitmiyor. Atmosferik artık zevk işine kaçmaya başladı günümüze pek uygun değil. İkinci elde risk her zaman var ister atmosferik al ister turbolu. Riski azaltırsın ilk sahibinden olur bakımı kaydı kuydu belli olur. Onun dışında istediğin expertiz istediğin usta baksın atmosferikte olsa turboda olsa sana motor garantisi veremez.
Teşekkürler.
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
639
752
1,820
Tekirdağ
Marka
Porsche
Bu paraya atmosferik bakma bence. Ne alırsan al turbolu al

Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 TSİ İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi adam tork var der 1.2 - 1.4 Turbo alır.

Kimi adam yağ - su 300.000 devam edeyim , belki LPG'de takarım der 1.6 atmosferik Auris alır 😁
 
Son düzenleme:

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi adam tork var der 1.2 - 1.4 Turbo alır.

Kimi adam yağ - su 300.000 devam edeyim , belki LPG'de takarım der 1.6 atmosferik Auris alır 😁
Detaylı açıklamalar için teşekkürler.Bu bütçe çok arada gibi.İlanları tarıyorum ve bu fiyat aralığında ya modelden 2-3 yaş düşmek lazım ya da km 150 binlere çıkmak lazım gibi.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi adam tork var der 1.2 - 1.4 Turbo alır.

Kimi adam yağ - su 300.000 devam edeyim , belki LPG'de takarım der 1.6 atmosferik Auris alır 😁
İkinci el araç almanın zar atmaktan farkı yok. En çok güvendiğin araç sanayiden çıkmaz en güvenmediğin araç sanayiye düşürmez. O yüzden ikinci elde şu motor sağlam falan diyemem ben. Motordan çok geçmişine sahibine bakarım çok el değiştirmemiş olsun kayıtları olsun yeterli benim için. Yürütme bakım olarak turbonun bir sorununu görmedim. Benim 1.2 tsi yakında 100 bin devirecek su yağ devam hala. 1.4tsi 150hp passatta aynı şekilde. Yakıt çok fark etmez konusuna katılmıyorum atmosferik ile turbo araçta minimum 1 2 litre fark ediyor senede 15 bin yapan birisi için 9 10 bin lira fark demek şu an. Lpg olayına girilirse sadece onun avantajı var atmosferikte. Lpgde hep böyle ucuz kalır mı sanmıyorum açıkçası. Tsi motora da yapılıyor diye biliyorum ama araştırmadım yalan olmasın.
 
Solution

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
"2.elde şu araba sağlam diyemem ben" lafına ben de katılıyorum.
Anlaşamadığımız konu şu ; maksimum 280.000TL diyelim.

100.000KM altı , hadi boyasız demeyelim , çok el değiştirmemiş temiz 1.2TSİ Jetta var mı ki ?

Hatta direk 2012 üstü , 130.000KM altı , 2-3 parça boyalı şeklinde temiz diyebileceğimiz Turbo + C segment araba yok zaten.

Olan var da onlar da 1.2TSİ değil işte.

Atmosferik arabaların daha temizlerini alıyorsun.

Forumda her bütçede illa günceli takip etmek adına yanlış yönlendirmeler görüyorum sıklıkla.

Turbo Benzin + Otomatik değilse araba çöp.

Herkes 1.3TCe + EDC , TSİ + DSG , 1.2 Puretech + EAT 8 , G20 BMW alamıyor.

Alt bütçelerde ise ne Turbo motorlar atmosferiklerden o kadar iyi , ne de otomatik şanzımanlar manuellerden.

Fiesta 1.4 atmosferik + Tork konvertörlü 4 ileri Otomatik.
Araba 12lt yakıyor , 90'la giderken 4000 devirde gidiyor.

1.0 Ecoboost + Manuel al abi.. Olmaaaz. Sebep ?

Yıl olmuş 2020 Manuel araba mı kaldı..

Büyük şehir kadın kullancıysa , otomatik şartsa evet 1.4 atmosferik + 4 ileri mecbur.
E alınır.

Gazcı gençse ; 1.0 Ecoboost + Manuel.
E ona da o alınır.
Mizacını tam anlayamıyorum :) ben jetta 1.2 tsi al demedim örnek verdim turbolu olsun dedim. İster tsi ister tdi isterse tce hiç fark etmez şu paralara atmosferik 1.4 1.6 almaktansa 0.9 tce almak bile daha mantıklı. Ha illa 1.2 tsi almak isterse seat toledo 1.2 tsi bakılır bulunurda denk geliyor.

Egea'da baktım şimdi bu paralara bir sürü 1.3 multijet var. Yani bunlar dururken gidip atmosferik auris falan almanın bir mantığı yok bana göre.

1.2 rapid bulmakta mümkün nasıl araba yok ben anlamadım :) eminim 1.5 dci fluencede bulunur

 
Son düzenleme:

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Accent Blue 1.4 kullanıcısı olarak,bu karşılaştırmada Egea derim.Aradaki segment farkı gerçekten önemli.Accentin öne geçtiği noktalar da yok değil elbette,motor bakımından Egea'dan üstündür örneğin,yürütme maliyeti olarak çok farklı değiller.Konfor bakımından Egea fersah fersah iyidir.Bu ikisi arasından benim tercihim Egea olurdu.
Teşekkürler.Kullanıcı yorumu çok daha önemli tabi.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4
Egea 1.4 lerin yag yaktiklari bagira bagira soyleniyor . Bu aylarda 2 tane farkli yayin izledim ikisinde de fiat olursa 1.0 dediler….
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Egea 1.4 lerin yag yaktiklari bagira bagira soyleniyor . Bu aylarda 2 tane farkli yayin izledim ikisinde de fiat olursa 1.0 dediler….
1.4 fiyat olarak en uygun motoru.Tabi 1.0 daha sonra çıkarıldı ve daha teknolojik diye biliyorum.Yağ yakma sorunu kaliteli yağ ile çözülüyor diye burada da bahsedilmişti sanki.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Dandik Opar yerine Selenia yağ kullanıldığında böyle bir sıkıntı yaşanmadığı da bağıra bağıra söyleniyor. Sorun servislerin ucuza kaçmak için kullandığı vasat motor yağında.

+1
Egea'da kaliteli yağ kullanıldığında kronik denebilecek sorun kapı gergilerinin ses yapması olacaktır =) Sık sık yağlamak gerekir. Daha sonraki kullanım deneyimi, fiyatının karşılığı kadar iyi olacaktır.
Abi biraz komik geldi bu yag kullanilirsa sorun yok digerinde yakar vs bu rx8 de degil ki wankel olsun bilemedim. Makyajlisi var mi bilmiyorum revize olani almak daha iyi gibi.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Kendi aracımdaki 20 küsür yıl önce yapılmış düz mpi 16v atmosferik benzinli Ecotec motor bile yağ seçiyor. Eksilttiği yağ var, eksiltmediği yağ var. Bir İtalyan motoru yağı ayırt etmese komik bulurum.
Abi turk diyorlar parcasi bol diyorlar fiat icin emrenin bir tarafinda patladi fiat . Ki biliyorsun adamlar eski parcaci. O yuzden bence de kesinlikle italyan.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,832
2,106
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Taksilerin içinde bulunan biri olarak ve bu arabalar takside kullanıldığı için bende görüşümü belirteyim.Egea'ların 1.4 benzinlisi adamı kanser eder,hele ki LPG ile kullanılıyorsa.1.3 Multijetlerde kalkış esnasında arabada kalabalıksanız araç bi "hığğ" edip kalkıyor.Kalabalık değilseniz eğer bir sorun olmuyor, o kasa için yeterli bir motor, yedek parça olarak daha uygun.1.6 Benzinlileri de Manuel ise biraz daha "kullanılabilir" olur fakat parça bulmakta diğer Fiat motorlarına göre zorlanırsınız.1.6 Multijet ise tabiri caizse Filo Ferrari'sidir.Basınca yürür tabi buna bağlı olarak da şu fiyatlarda yakar.Egea'lar hakkında genel konuşacak olursak kör noktası bol olan bir araç.Kaputun ucunu görmek için başınızı hafifçe yukarı kaldırabilirsiniz.Dikiz aynasından geri görüş ise kısıtlı.İç mekan açık ara Blue'dan kalitelidir,Torpido , kapılar yumuşak.Oturuş pozisyonu biraz aşağıda gibi.Pedalların pozisyonu diğer Fiat modelleri gibi değil.Güzel yerleştirilmiş.Vitesin konumu da aynı şekilde ideal.Blue kısmına gelecek olursak kısaca şoför dostu olduğunu söyleyebiliriz.Direksiyonu pamuk gibidir.Vites geçişleri yumuşaktır.Oturuş pozisyonu idealdir fakat iç mekan malzemeleri egea gibi değildir serttir.Egea'dan üstün olduğu konu görüş açılarıdır.Etrafa biraz daha hakimsiniz.Lastik iz genişliği biraz dardır.Viraja fazla hızlı girerseniz kullandığınız lastiğe de bağlı olarak kayabilirsiniz.Motor olarak 1.4 motoru başarılıdır.Bir süre sonra manifold sesi gelmeye başlıyor gaza basınca bi Pır Pır yapıyor.Kalkış esnasında LPG li kullanımda yine araçta kalabalıksanız araba biraz can çekişiyor.Bu kalkışı yokuşta yapıyorsanız zaten kalkmıyor.Eğer uygun fiyatlı bulunursa 1.6 Dizelleri tercih edilebilir tabi sizin yazdığınız seçenekler benzinli araçlar, büyük ihtimalle LPG ile kullanacaksınız.Yerinizde olsam seçeneklerim arasına Corolla'yı da eklerim.
Dizeller bütçemi fazlaca aşıyor.2017'de Corolla Life paket kullanmıştım.Trim sesi dışında iç tasarımı farklı, yakışıklı,sorunsuz ve tutan bir araç.Ancak yine bütçemi aşıyor maalesef.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım