AÇIK 275k araç önerisi

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
2,083
31
Marka
Renault
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4
 
Son düzenleme:
Çözüm
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi...
Model biraz düşük ama geri kalan herşeyi sağlıyor 😁

Bu kasa kafanıza yattıysa daha uyguna da çözebilirsiniz ama bu kadar düşük KM'li ve boyasızını bulmanız zor.

1.33 motorluları baya uyguna bulursunuz ama onlar ömür törpüsü gerçekten.

Bu arabanın sadece tamponları boyalıymış. 258'e falan verse iyi olur da araba emsallerine göre iddalı. Vermeyebilir.

Screenshot_20220611_230800.jpg
 
Son düzenleme:
Model biraz düşük ama geri kalan herşeyi sağlıyor 😁

Bu kasa kafanıza yattıysa daha uyguna da çözebilirsiniz ama bu kadar düşük KM'li ve boyasızını bulmanız zor.

Bu arabanın sadece tamponları boyalıymış. 258'e falan verse iyi olur da araba emsallerine göre iddalı. Vermeyebilir.

Ekli dosyayı görüntüle 39734
Başlık da iddialıymış.
 
Neden?Turbolular hor kullanılmış ise biraz riskli değil mi?
Sedan 1400 kilo 1.2 jetta 1000 kilo 1.2 cliodan daha az yakıyor çünkü. Gidişi zaten apayrı. Bu devirde atmosferik araba almam verimsiz yaktığı kadar gitmiyor. Atmosferik artık zevk işine kaçmaya başladı günümüze pek uygun değil. İkinci elde risk her zaman var ister atmosferik al ister turbolu. Riski azaltırsın ilk sahibinden olur bakımı kaydı kuydu belli olur. Onun dışında istediğin expertiz istediğin usta baksın atmosferikte olsa turboda olsa sana motor garantisi veremez.
 
Sedan 1400 kilo 1.2 jetta 1000 kilo 1.2 cliodan daha az yakıyor çünkü. Gidişi zaten apayrı. Bu devirde atmosferik araba almam verimsiz yaktığı kadar gitmiyor. Atmosferik artık zevk işine kaçmaya başladı günümüze pek uygun değil. İkinci elde risk her zaman var ister atmosferik al ister turbolu. Riski azaltırsın ilk sahibinden olur bakımı kaydı kuydu belli olur. Onun dışında istediğin expertiz istediğin usta baksın atmosferikte olsa turboda olsa sana motor garantisi veremez.
Teşekkürler.
 
Bu paraya atmosferik bakma bence. Ne alırsan al turbolu al

Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 TSİ İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi adam tork var der 1.2 - 1.4 Turbo alır.

Kimi adam yağ - su 300.000 devam edeyim , belki LPG'de takarım der 1.6 atmosferik Auris alır 😁
 
Son düzenleme:
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi adam tork var der 1.2 - 1.4 Turbo alır.

Kimi adam yağ - su 300.000 devam edeyim , belki LPG'de takarım der 1.6 atmosferik Auris alır 😁
Detaylı açıklamalar için teşekkürler.Bu bütçe çok arada gibi.İlanları tarıyorum ve bu fiyat aralığında ya modelden 2-3 yaş düşmek lazım ya da km 150 binlere çıkmak lazım gibi.
 
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi adam tork var der 1.2 - 1.4 Turbo alır.

Kimi adam yağ - su 300.000 devam edeyim , belki LPG'de takarım der 1.6 atmosferik Auris alır 😁
İkinci el araç almanın zar atmaktan farkı yok. En çok güvendiğin araç sanayiden çıkmaz en güvenmediğin araç sanayiye düşürmez. O yüzden ikinci elde şu motor sağlam falan diyemem ben. Motordan çok geçmişine sahibine bakarım çok el değiştirmemiş olsun kayıtları olsun yeterli benim için. Yürütme bakım olarak turbonun bir sorununu görmedim. Benim 1.2 tsi yakında 100 bin devirecek su yağ devam hala. 1.4tsi 150hp passatta aynı şekilde. Yakıt çok fark etmez konusuna katılmıyorum atmosferik ile turbo araçta minimum 1 2 litre fark ediyor senede 15 bin yapan birisi için 9 10 bin lira fark demek şu an. Lpg olayına girilirse sadece onun avantajı var atmosferikte. Lpgde hep böyle ucuz kalır mı sanmıyorum açıkçası. Tsi motora da yapılıyor diye biliyorum ama araştırmadım yalan olmasın.
 
Çözüm
Motordan çok geçmişine sahibine bakarım çok el değiştirmemiş olsun kayıtları olsun yeterli benim için.

"2.elde şu araba sağlam diyemem ben" lafına ben de katılıyorum.
Anlaşamadığımız konu şu ; maksimum 280.000TL diyelim.

100.000KM altı , hadi boyasız demeyelim , çok el değiştirmemiş temiz 1.2TSİ Jetta var mı ki ?

Hatta direk 2012 üstü , 130.000KM altı , 2-3 parça boyalı şeklinde temiz diyebileceğimiz Turbo + C segment araba yok zaten.

Olan var da onlar da 1.2TSİ değil işte.

Atmosferik arabaların daha temizlerini alıyorsun.

Forumda her bütçede illa günceli takip etmek adına yanlış yönlendirmeler görüyorum sıklıkla.

Turbo Benzin + Otomatik değilse araba çöp.

Herkes 1.3TCe + EDC , TSİ + DSG , 1.2 Puretech + EAT 8 , G20 BMW alamıyor.

Alt bütçelerde ise ne Turbo motorlar atmosferiklerden o kadar iyi , ne de otomatik şanzımanlar manuellerden.

Fiesta 1.4 atmosferik + Tork konvertörlü 4 ileri Otomatik.
Araba 12lt yakıyor , 90'la giderken 4000 devirde gidiyor.

1.0 Ecoboost + Manuel al abi.. Olmaaaz. Sebep ?

Yıl olmuş 2020 Manuel araba mı kaldı..

Büyük şehir kadın kullancıysa , otomatik şartsa evet 1.4 atmosferik + 4 ileri mecbur.
E alınır.

Gazcı gençse ; 1.0 Ecoboost + Manuel.
E ona da o alınır.
 
Son düzenleme:
"2.elde şu araba sağlam diyemem ben" lafına ben de katılıyorum.
Anlaşamadığımız konu şu ; maksimum 280.000TL diyelim.

100.000KM altı , hadi boyasız demeyelim , çok el değiştirmemiş temiz 1.2TSİ Jetta var mı ki ?

Hatta direk 2012 üstü , 130.000KM altı , 2-3 parça boyalı şeklinde temiz diyebileceğimiz Turbo + C segment araba yok zaten.

Olan var da onlar da 1.2TSİ değil işte.

Atmosferik arabaların daha temizlerini alıyorsun.

Forumda her bütçede illa günceli takip etmek adına yanlış yönlendirmeler görüyorum sıklıkla.

Turbo Benzin + Otomatik değilse araba çöp.

Herkes 1.3TCe + EDC , TSİ + DSG , 1.2 Puretech + EAT 8 , G20 BMW alamıyor.

Alt bütçelerde ise ne Turbo motorlar atmosferiklerden o kadar iyi , ne de otomatik şanzımanlar manuellerden.

Fiesta 1.4 atmosferik + Tork konvertörlü 4 ileri Otomatik.
Araba 12lt yakıyor , 90'la giderken 4000 devirde gidiyor.

1.0 Ecoboost + Manuel al abi.. Olmaaaz. Sebep ?

Yıl olmuş 2020 Manuel araba mı kaldı..

Büyük şehir kadın kullancıysa , otomatik şartsa evet 1.4 atmosferik + 4 ileri mecbur.
E alınır.

Gazcı gençse ; 1.0 Ecoboost + Manuel.
E ona da o alınır.
Mizacını tam anlayamıyorum :) ben jetta 1.2 tsi al demedim örnek verdim turbolu olsun dedim. İster tsi ister tdi isterse tce hiç fark etmez şu paralara atmosferik 1.4 1.6 almaktansa 0.9 tce almak bile daha mantıklı. Ha illa 1.2 tsi almak isterse seat toledo 1.2 tsi bakılır bulunurda denk geliyor.

Egea'da baktım şimdi bu paralara bir sürü 1.3 multijet var. Yani bunlar dururken gidip atmosferik auris falan almanın bir mantığı yok bana göre.

1.2 rapid bulmakta mümkün nasıl araba yok ben anlamadım :) eminim 1.5 dci fluencede bulunur

 
Son düzenleme:
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4

Easy olmayan, alabildiğiniz en yeni Egea'yı tercih edin derim. Otomatik vites gibi bir zorunluluğunuz yoksa doğrudan gidilecek yol bana göre. En azından ben olsam öyle yapardım.