AÇIK 275k araç önerisi

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
2,096
31
Marka
Renault
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4
 
Son düzenleme:
Çözüm
Ya evet. Ben ondan sordum LPG'de mi binilecek diye.

Hem benzinde binerken güzel , hem LPG de takılabilecek , sorunsuz deyince 1.6 atmosferik japon geliyor akla.

FB7 Civic'ler bu paralara yok. Auris - Corolla'ya çıkıyor yol direk 🤔

Turbo deyince şimdi model - km - segment - ya da sorunsuzluktan - yürütme maliyetinden biraz düşmüş olucaz.

Mesela 1.6 Auris yerine , 1.4 TSİ Golf 6 - 1.4T Astra J alınır.
B segment dersek 1.2 Turbo İbiza - Fabia bulunur.

Şimdi B segmentte de Manuel olması biraz ters bizim TR piyasasında.

Üstüne 100.000KM altı - boyasız bulunmaz onlar , yakıt çok farketmeyecek. Ve LPG takmak istese takamayacak. Opel'e takılıyor da biraz çetrefilli.

Sorunsuzluktan da baya düşmüş olucaz.

Bence tercih meselesi. Kimi...
Accent Blue 1.4 kullanıcısı olarak,bu karşılaştırmada Egea derim.Aradaki segment farkı gerçekten önemli.Accentin öne geçtiği noktalar da yok değil elbette,motor bakımından Egea'dan üstündür örneğin,yürütme maliyeti olarak çok farklı değiller.Konfor bakımından Egea fersah fersah iyidir.Bu ikisi arasından benim tercihim Egea olurdu.
 
Accent Blue 1.4 kullanıcısı olarak,bu karşılaştırmada Egea derim.Aradaki segment farkı gerçekten önemli.Accentin öne geçtiği noktalar da yok değil elbette,motor bakımından Egea'dan üstündür örneğin,yürütme maliyeti olarak çok farklı değiller.Konfor bakımından Egea fersah fersah iyidir.Bu ikisi arasından benim tercihim Egea olurdu.
Teşekkürler.Kullanıcı yorumu çok daha önemli tabi.
 
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4
Egea 1.4 lerin yag yaktiklari bagira bagira soyleniyor . Bu aylarda 2 tane farkli yayin izledim ikisinde de fiat olursa 1.0 dediler….
 
Egea 1.4 lerin yag yaktiklari bagira bagira soyleniyor . Bu aylarda 2 tane farkli yayin izledim ikisinde de fiat olursa 1.0 dediler….
Dandik Opar yerine Selenia yağ kullanıldığında böyle bir sıkıntı yaşanmadığı da bağıra bağıra söyleniyor. Sorun servislerin ucuza kaçmak için kullandığı vasat motor yağında.
Easy olmayan, alabildiğiniz en yeni Egea'yı tercih edin derim. Otomatik vites gibi bir zorunluluğunuz yoksa doğrudan gidilecek yol bana göre. En azından ben olsam öyle yapardım.
+1
Egea'da kaliteli yağ kullanıldığında kronik denebilecek sorun kapı gergilerinin ses yapması olacaktır =) Sık sık yağlamak gerekir. Daha sonraki kullanım deneyimi, fiyatının karşılığı kadar iyi olacaktır.
 
Dandik Opar yerine Selenia yağ kullanıldığında böyle bir sıkıntı yaşanmadığı da bağıra bağıra söyleniyor. Sorun servislerin ucuza kaçmak için kullandığı vasat motor yağında.

+1
Egea'da kaliteli yağ kullanıldığında kronik denebilecek sorun kapı gergilerinin ses yapması olacaktır =) Sık sık yağlamak gerekir. Daha sonraki kullanım deneyimi, fiyatının karşılığı kadar iyi olacaktır.
Abi biraz komik geldi bu yag kullanilirsa sorun yok digerinde yakar vs bu rx8 de degil ki wankel olsun bilemedim. Makyajlisi var mi bilmiyorum revize olani almak daha iyi gibi.
 
Egea 1.4 lerin yag yaktiklari bagira bagira soyleniyor . Bu aylarda 2 tane farkli yayin izledim ikisinde de fiat olursa 1.0 dediler….
Yeni FireFly motorun pek rafine olduğunu düşünmüyorum,performansı,verileri ve tüketimi bakımından pekte öyle teknoloji harikası bir motor değil.Her türlü 1.4 motordan iyidir ama ayırt edici bir motor olduğunu zannetmiyorum.1.4 Fire motorda kaliteli yağ cidden farkediyor,özellikle Selenia,Liqui Moly gibi yağlarda yağ tüketimi minimum düzeyde olacaktır.
 
Eğer ki 1.4 motorlu egea düşünecek olursanız, bu araç yağı çok yüksek oranla buharlaştırarak yakıyor. Isıya karşı dayanımı daha iyi bir yağ seçeneğine geçtiğinizde farkı görürsünüz. Sıfırından beri bizde olan ortalama 7binde bir bakıma giren bu motorlu egeamız opar yağlar ile 2 bakım arası yaklaşık 0.5-0.7 litre yağ eksiltirken selenia yağ kullanan serviste yapılan bakımdan sonra neredeyse hiç eksiltmeden tekrar bakıma girdi. Denemek için yine opar yağa döndük yine eksiltmeye başladı. Bunun dışında yorum veya öneride bulunmuyorum eğer siz egeaya karar verirseniz veya sorunuz olursa etiketlemeniz yeterli
 
Abi biraz komik geldi bu yag kullanilirsa sorun yok digerinde yakar vs bu rx8 de degil ki wankel olsun bilemedim. Makyajlisi var mi bilmiyorum revize olani almak daha iyi gibi.
Kendi aracımdaki 20 küsür yıl önce yapılmış düz mpi 16v atmosferik benzinli Ecotec motor bile yağ seçiyor. Eksilttiği yağ var, eksiltmediği yağ var. Bir İtalyan motoru yağı ayırt etmese komik bulurum.
 
Kendi aracımdaki 20 küsür yıl önce yapılmış düz mpi 16v atmosferik benzinli Ecotec motor bile yağ seçiyor. Eksilttiği yağ var, eksiltmediği yağ var. Bir İtalyan motoru yağı ayırt etmese komik bulurum.
Abi turk diyorlar parcasi bol diyorlar fiat icin emrenin bir tarafinda patladi fiat . Ki biliyorsun adamlar eski parcaci. O yuzden bence de kesinlikle italyan.
 
*Maksimum bütçe 260-275 bin.
*2014 ve üstü
*Maksimum 100k km
*Manueli
*Sedan veya hatchback
*Diğer önemli iki kriter ise sorunsuz ve yürütme maliyeti düşük olmalı.
Aklımdakiler;
-Egea 1.4 Urban
-Hyundai Accent Blue 1.4
Taksilerin içinde bulunan biri olarak ve bu arabalar takside kullanıldığı için bende görüşümü belirteyim.Egea'ların 1.4 benzinlisi adamı kanser eder,hele ki LPG ile kullanılıyorsa.1.3 Multijetlerde kalkış esnasında arabada kalabalıksanız araç bi "hığğ" edip kalkıyor.Kalabalık değilseniz eğer bir sorun olmuyor, o kasa için yeterli bir motor, yedek parça olarak daha uygun.1.6 Benzinlileri de Manuel ise biraz daha "kullanılabilir" olur fakat parça bulmakta diğer Fiat motorlarına göre zorlanırsınız.1.6 Multijet ise tabiri caizse Filo Ferrari'sidir.Basınca yürür tabi buna bağlı olarak da şu fiyatlarda yakar.Egea'lar hakkında genel konuşacak olursak kör noktası bol olan bir araç.Kaputun ucunu görmek için başınızı hafifçe yukarı kaldırabilirsiniz.Dikiz aynasından geri görüş ise kısıtlı.İç mekan açık ara Blue'dan kalitelidir,Torpido , kapılar yumuşak.Oturuş pozisyonu biraz aşağıda gibi.Pedalların pozisyonu diğer Fiat modelleri gibi değil.Güzel yerleştirilmiş.Vitesin konumu da aynı şekilde ideal.Blue kısmına gelecek olursak kısaca şoför dostu olduğunu söyleyebiliriz.Direksiyonu pamuk gibidir.Vites geçişleri yumuşaktır.Oturuş pozisyonu idealdir fakat iç mekan malzemeleri egea gibi değildir serttir.Egea'dan üstün olduğu konu görüş açılarıdır.Etrafa biraz daha hakimsiniz.Lastik iz genişliği biraz dardır.Viraja fazla hızlı girerseniz kullandığınız lastiğe de bağlı olarak kayabilirsiniz.Motor olarak 1.4 motoru başarılıdır.Bir süre sonra manifold sesi gelmeye başlıyor gaza basınca bi Pır Pır yapıyor.Kalkış esnasında LPG li kullanımda yine araçta kalabalıksanız araba biraz can çekişiyor.Bu kalkışı yokuşta yapıyorsanız zaten kalkmıyor.Eğer uygun fiyatlı bulunursa 1.6 Dizelleri tercih edilebilir tabi sizin yazdığınız seçenekler benzinli araçlar, büyük ihtimalle LPG ile kullanacaksınız.Yerinizde olsam seçeneklerim arasına Corolla'yı da eklerim.
 
Taksilerin içinde bulunan biri olarak ve bu arabalar takside kullanıldığı için bende görüşümü belirteyim.Egea'ların 1.4 benzinlisi adamı kanser eder,hele ki LPG ile kullanılıyorsa.1.3 Multijetlerde kalkış esnasında arabada kalabalıksanız araç bi "hığğ" edip kalkıyor.Kalabalık değilseniz eğer bir sorun olmuyor, o kasa için yeterli bir motor, yedek parça olarak daha uygun.1.6 Benzinlileri de Manuel ise biraz daha "kullanılabilir" olur fakat parça bulmakta diğer Fiat motorlarına göre zorlanırsınız.1.6 Multijet ise tabiri caizse Filo Ferrari'sidir.Basınca yürür tabi buna bağlı olarak da şu fiyatlarda yakar.Egea'lar hakkında genel konuşacak olursak kör noktası bol olan bir araç.Kaputun ucunu görmek için başınızı hafifçe yukarı kaldırabilirsiniz.Dikiz aynasından geri görüş ise kısıtlı.İç mekan açık ara Blue'dan kalitelidir,Torpido , kapılar yumuşak.Oturuş pozisyonu biraz aşağıda gibi.Pedalların pozisyonu diğer Fiat modelleri gibi değil.Güzel yerleştirilmiş.Vitesin konumu da aynı şekilde ideal.Blue kısmına gelecek olursak kısaca şoför dostu olduğunu söyleyebiliriz.Direksiyonu pamuk gibidir.Vites geçişleri yumuşaktır.Oturuş pozisyonu idealdir fakat iç mekan malzemeleri egea gibi değildir serttir.Egea'dan üstün olduğu konu görüş açılarıdır.Etrafa biraz daha hakimsiniz.Lastik iz genişliği biraz dardır.Viraja fazla hızlı girerseniz kullandığınız lastiğe de bağlı olarak kayabilirsiniz.Motor olarak 1.4 motoru başarılıdır.Bir süre sonra manifold sesi gelmeye başlıyor gaza basınca bi Pır Pır yapıyor.Kalkış esnasında LPG li kullanımda yine araçta kalabalıksanız araba biraz can çekişiyor.Bu kalkışı yokuşta yapıyorsanız zaten kalkmıyor.Eğer uygun fiyatlı bulunursa 1.6 Dizelleri tercih edilebilir tabi sizin yazdığınız seçenekler benzinli araçlar, büyük ihtimalle LPG ile kullanacaksınız.Yerinizde olsam seçeneklerim arasına Corolla'yı da eklerim.
Dizeller bütçemi fazlaca aşıyor.2017'de Corolla Life paket kullanmıştım.Trim sesi dışında iç tasarımı farklı, yakışıklı,sorunsuz ve tutan bir araç.Ancak yine bütçemi aşıyor maalesef.
 
Benim aracın (2012 1.2 Aveo) üstüne 100k verip de 2015 1.2 veya 1.4
Ibiza almak ne kadar mantıklı olur sizce? Segment farkı yok.Sadece 3 yıl model yükselmiş ve km 60-70k düşmüş olacak.