EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
601
23
Marka
Seat
Abilerim, ablalarım, dostlarım selamlar. 30.000 TL bütçe ile araba bakıyoruz. Ben Opel Corsa C beğeniyorum 1.2. 4 kişiyiz. Yakıt fark etmez, benzinli olursa LPG de olsa iyi olur benzin pahalı malum :) Kilometresi fazla olmasın(2004 model araçtan 150.000 altı zor bulunur o yüzden bakımlı bir araç olmalı), yılına göre güzel kondisyonda ne kadar bulunur bilmem de olsa hiç tadından yenmez :D Önceki aracımız 307'ydi onu çok seviyordum da maalesef aramızdan ayrıldı. Önerilerinizi bekliyorum iyi forumlar.
 
Tata indigo da kullanılan dizel motor vw motoru mu? 1.4 tdi yazıyor donanım paketi olarakta trend comfort yazıyor bi de vista da 1.3 tdi var
1.3 Quadrajet dedikleri şey bildiğimiz 1.3 Multijet 1.4 TDI hakkında bilgim yok ama Indica'da deneyimlemiştim. Motor kucakta çalışsa o kadar ses gelir, konforsuz olurdu herhalde. Ama bu 1.3 mj motorlu vistaları hiç deneyimleme fırsatım olmadı. Bazen ben de diyorum 25-30 bin liraya ne kadar kötü olabilir yani diye :)
 
1.3 Quadrajet dedikleri şey bildiğimiz 1.3 Multijet 1.4 TDI hakkında bilgim yok ama Indica'da deneyimlemiştim. Motor kucakta çalışsa o kadar ses gelir, konforsuz olurdu herhalde. Ama bu 1.3 mj motorlu vistaları hiç deneyimleme fırsatım olmadı. Bazen ben de diyorum 25-30 bin liraya ne kadar kötü olabilir yani diye :)
Bende ara sıra geely echo ya bakıyorum diyorum önden farlar sayesinde hafiften Mercedes havası arkadan corolla 9.nesil 15 20 ye ne kadar kötü olabilir diye
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
arkadaşımda tata vista 1.3 multijet vardı benim de arada kullanmışlığım vardır aracı şimdi sattı sebebi araç ihtiyacı yok yeni araba almadı yani araçı deneyimleyin bence şöyle düşünün aynı motorlu emsal bir punto 45 civarı iken bu aracı 30000 e alabiliyorsunuz aradaki fiyat farkı değermi bilmiyorum ama araçta gözlemlediğim puntoda dahi olmayan yumuşak malzeme torpido ,ışıklı güneşlikler,ışıklı kontak anahtarı girişi ,koltuk altı çekmece gibi donanımlar var ve 1.3 90 bg lik ti arkadaştaki motorun çekişi çok iyiydi arabanın sacı hyundai yada çoğu japondan daha kalın izlenimi veriyordu bende bu fiyata alabileceğiniz araçlar kısıtlıdır diye düşünüyorum o yüzden bu fiyat aralığında önerdiğim araçlardandır kendileri dostlar
 
arkadaşımda tata vista 1.3 multijet vardı benim de arada kullanmışlığım vardır aracı şimdi sattı sebebi araç ihtiyacı yok yeni araba almadı yani araçı deneyimleyin bence şöyle düşünün aynı motorlu emsal bir punto 45 civarı iken bu aracı 30000 e alabiliyorsunuz aradaki fiyat farkı değermi bilmiyorum ama araçta gözlemlediğim puntoda dahi olmayan yumuşak malzeme torpido ,ışıklı güneşlikler,ışıklı kontak anahtarı girişi ,koltuk altı çekmece gibi donanımlar var ve 1.3 90 bg lik ti arkadaştaki motorun çekişi çok iyiydi arabanın sacı hyundai yada çoğu japondan daha kalın izlenimi veriyordu bende bu fiyata alabileceğiniz araçlar kısıtlıdır diye düşünüyorum o yüzden bu fiyat aralığında önerdiğim araçlardandır kendileri dostlar
O yönden öyle ama çok ciddi parça sıkıntısı var. Bir benzin pompası bozulsa bir far gerekse veya tampon değişmesi gerekse bunlar hep sıkıntı, bence değmez. Sanayide, benzin pompası gelecek diye 3 hafta bekleyen tata indigo gördüm, kimse o kadar beklemek istemez.
 
O yönden öyle ama çok ciddi parça sıkıntısı var. Bir benzin pompası bozulsa bir far gerekse veya tampon değişmesi gerekse bunlar hep sıkıntı, bence değmez. Sanayide, benzin pompası gelecek diye 3 hafta bekleyen tata indigo gördüm, kimse o kadar beklemek istemez.
arkadaşım yedpadan alıyordu parçaları her parçası var diyordu ,dediğiniz gibiyse tabiki haklısınız motor gurubu parçaları fiat motor zaten ama kaporta parçasını bileiyorum yalan olmasın ha bir de bu araç modelli olduğu için kredi çıkıyor bu fiyat aralığında kredi çıkan nadir araçlardan

far pahalıymış sanki https://www.parcaofisi.com/tata-vista-far-lambasi-sag-2011-2014.html
ön tampon https://www.parcaofisi.com/tata-vista-tampon-on-2011-2014.html
 
arkadaşımda tata vista 1.3 multijet vardı benim de arada kullanmışlığım vardır aracı şimdi sattı sebebi araç ihtiyacı yok yeni araba almadı yani araçı deneyimleyin bence şöyle düşünün aynı motorlu emsal bir punto 45 civarı iken bu aracı 30000 e alabiliyorsunuz aradaki fiyat farkı değermi bilmiyorum ama araçta gözlemlediğim puntoda dahi olmayan yumuşak malzeme torpido ,ışıklı güneşlikler,ışıklı kontak anahtarı girişi ,koltuk altı çekmece gibi donanımlar var ve 1.3 90 bg lik ti arkadaştaki motorun çekişi çok iyiydi arabanın sacı hyundai yada çoğu japondan daha kalın izlenimi veriyordu bende bu fiyata alabileceğiniz araçlar kısıtlıdır diye düşünüyorum o yüzden bu fiyat aralığında önerdiğim araçlardandır kendileri dostlar

Tata'yı detaylı incelemedim o konuda yorum yok.
Ancak yüksek mm sac demek daha kaliteli demek değildir. Hele güvenlik olarak alakası yok, görüyoruz ince sac kullanan Japon araçlarında 5 yıldız altına düşen az var.

Görüşüm, aynı paraya 2010+ Tata alacağıma, 5 yaş fazla Japon alırdım.
Çin arabası alacaksam da sadece Geely Emgrand'a bakardım (onu da almazdım da, illa Çin malı olacaksa en alınabilir duran o, güvenlik testi bulunan tek Çin aracı).
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
Tamamen şahsi düşüncemdir
Tata bildiğim kadarıyla kaporta olarak parça sorunu çıkarabiliyor, parça bulunsa da biraz pahalı olabiliyor. Bu nedenle punto için sınırları zorlar belki yüksek km bakarım yine tata almam. Ya da en temizi punto yerine palio-albea bakar 1.3 multijet olarak onları alırım. Piyasada az sayıda olan arabaların (%100 demeyim yine de) ekonomik yürütüleceğine inancım yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve EOK
Tamamen şahsi düşüncemdir
Tata bildiğim kadarıyla kaporta olarak parça sorunu çıkarabiliyor, parça bulunsa da biraz pahalı olabiliyor. Bu nedenle punto için sınırları zorlar belki yüksek km bakarım yine tata almam. Ya da en temizi punto yerine palio-albea bakar 1.3 multijet olarak onları alırım. Piyasada az sayıda olan arabaların (%100 demeyim yine de) ekonomik yürütüleceğine inancım yok
Tata alacağımı hiç sanmıyorum zaten. Punto güzel bir araç ama temizleri bütçeyi biraz aşıyor 35 lere çıkıyor 1.3 Multijet'ler. 2004 sonrası makyajlı Corsa C 1.2 veya 1.4 Twinport olabilir. Ne kadar yaktığının çok da bi önemi yok ama yani aşırıya da kaçmamak lazım :D KM sıkıntısı çok yok sonuçta kapının önünde dursun diye alınmıyor araçlar. ama yine de 250K'yı geçmemesi de güzel olur :D @bt abiden görüp gaza geldim bu Corsa mevzusunda. Direksiyon sıkıntısını makyaj sonrası düzeltmişler yanlış bilmiyorsam. Görünüşü de güzel bir araba bence fıtı fıtı gideriz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila ve Toprak
Tata alacağımı hiç sanmıyorum zaten. Punto güzel bir araç ama temizleri bütçeyi biraz aşıyor 35 lere çıkıyor 1.3 Multijet'ler. 2004 sonrası makyajlı Corsa C 1.2 veya 1.4 Twinport olabilir. Ne kadar yaktığının çok da bi önemi yok ama yani aşırıya da kaçmamak lazım :D KM sıkıntısı çok yok sonuçta kapının önünde dursun diye alınmıyor araçlar. ama yine de 250K'yı geçmemesi de güzel olur :D @bt abiden görüp gaza geldim bu Corsa mevzusunda. Direksiyon sıkıntısını makyaj sonrası düzeltmişler yanlış bilmiyorsam. Görünüşü de güzel bir araba bence fıtı fıtı gideriz :D
Corsa da güzeldir dediğim gibi bi tık daha yüksek model palio da bulabilirsiniz dizel olarak. Nedir ne değildir pek bilmem ama corsa c yıllarına denk gelen fiestaların da tipini severim 1.4tdci leri fena değil diye duymuştum
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Corsa da güzeldir dediğim gibi bi tık daha yüksek model palio da bulabilirsiniz dizel olarak. Nedir ne değildir pek bilmem ama corsa c yıllarına denk gelen fiestaların da tipini severim 1.4tdci leri fena değil diye duymuştum
Onun makyajlısını beğeniyorum. 1.6 TDCI motor PSA grubunun HDİ 90 HP'lik motoru sanırım. Hem bildiğim de bir motor. Sanırım bunlar da güzelmiş bakılabilir. Ford'un motoru Peugeot'la aynı olmasına rağmen Ford Peugeot'tan daha iyi gidiyor. 307 varken 1.6 TDCI Focus'la yürümüştüm. Az bir fark da olsa güzel gidiyorlar. Fiesta'yı da ekledim listeye.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Tata'yı detaylı incelemedim o konuda yorum yok.
Ancak yüksek mm sac demek daha kaliteli demek değildir. Hele güvenlik olarak alakası yok, görüyoruz ince sac kullanan Japon araçlarında 5 yıldız altına düşen az var.

Görüşüm, aynı paraya 2010+ Tata alacağıma, 5 yaş fazla Japon alırdım.
Çin arabası alacaksam da sadece Geely Emgrand'a bakardım (onu da almazdım da, illa Çin malı olacaksa en alınabilir duran o, güvenlik testi bulunan tek Çin aracı).
haklısınız doğruya doğru saç kalınlığı herşey demek değil sonuçta hint arabası tata ve bildiğim kadarıyla punto altyapısını kullaıyor ve punto da çarpışma testinden bayağı zayıf puan aldı diye biliyorum geely emgrand tipi hoşuma gidiyor hiç binmedim 1.5 motorunun toyota olduğunu söylüyorlar ama onun güvenlik testi varmı bilmiyorum


vista için bunu buldum euroncap değil ama asia ncap miş ::))
geely 4 yıldız almış güzel değer
punto 0 yıldız
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EOK