AÇIK 307 stop etme sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ozanckl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ozanckl

Profesör
221
32
Marka
Ford
2006 model 1.6 hdi 110 luk 307 ile yine başım dertte.
2 hafta kadar önce 100 110 km hızla giderken araç çekişten düşmeye başladı. Motor lambası sarı şekilde yandı. Depollution system faulty uyarısını verdi. Sağa doğru yanasirken araç stop etti. Yağı suyu tam. 10 dk sonra yeniden çalıştı. Cihaza bağlattık egr arızası görünüyor ama egr valfi değişeli 5 6 bin km falan oldu. Hatayı sildik yol tecrübesi yaptık devam ettik.Dün yine aynı sorun biraz daha farklı senaryo ile karşıma çıktı. Stop ettikten sonra çalışmadı. Biraz süre sonra marşa bastım rolanti devrine gelmeden stop etti. Biraz daha bekledim çalıştı gaz verdim 3 bine kadar ayağımı gazdan çektim rolanti devrine düşünce direkt stop etti. Sonra çalıştı ama sanki arkadan birşey arabayı tutuyor gibi ve sendeleyerek gidiyor gibiydi. 5 6 bin km kadar önce triger devir daim egr egzantirik gibi şeyler sıfırlandı. Bu kadar masrafa hala adam olmadı bu araba.
Uzun oldu kusura bakmayın. Umarım açıklayıcı olmuştur. Yarın yeniden sanayi yolları görünüyor. Tecrübelerinize istinaden yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
 
Hocam akışmetrenin fişini çekip denediniz mi hiç?
Stop etme dışında diğer belirtiler akışmetre bozuk iken kendi aracımda da mevcuttu.
 
3 tane arıza çıktı
Egr arızası (6 bin km önce değişmişti)
Yakıt basıncı düşük
Kızdırma bujisi
Şu an izlenecek yol şu şekilde
Egr iptal edilecek yazılım atılacak Yakıt filtresi değişip tecrübe edilecek
 
3 tane arıza çıktı
Egr arızası (6 bin km önce değişmişti)
Yakıt basıncı düşük
Kızdırma bujisi
Şu an izlenecek yol şu şekilde
Egr iptal edilecek yazılım atılacak Yakıt filtresi değişip tecrübe edilecek
EGR ve yakıt filtresi orijinal miydi ? Buna rağmen sorun çıktıysa ikisini de orijinal taktırıp üstüne kurum temizliği iyi gelebilir tamamen iptalden ziyade.Yakıt filtresinde orijinalin haricinde Mann öneririm.
 
EGR ve yakıt filtresi orijinal miydi ? Buna rağmen sorun çıktıysa ikisini de orijinal taktırıp üstüne kurum temizliği iyi gelebilir tamamen iptalden ziyade.Yakıt filtresinde orijinalin haricinde Mann öneririm.
İkisi de orijinaldi. Benim anlam veremediğim kısım da o zaten. Orijinal olduğu halde neden sorun çıkardı değişeli 6 bin km olmuşken. 2013 focusta da egr değişti ondan sonra sorun olmadı. 2 aracı da seri ve sıkıştırarak kullanıyorum. Euro 4 motor olmasından dolayı mı veya başka birseyden mi sorun oldu acaba pejoda
 
Bazen başka arızalar başka kodlara bağlı olabiliyor veya orijinal cihazla okuyunca başka arıza verebiliyor. O yüzden egr kısmını bence en son plana atın.

Eğer varsa arızaların P ile başlayan kodlarını atarsanız daha makbule geçer. EGR arızasından titreme, çekiş düşüklüğü, rölantide sallanma vs yapabilir ama EGR arızasından stop etme olabileceğini pek sanmıyorum. Bana kalırsa problem yakıt hattından geliyor.

Isındıktan sonra sağa çekip 10 dakika soğuduktan sonra yola devam etmesi de sensör arızası ihtimalini getiriyor. Gene de net bir şeyler söylemek için başka verilere ihtiyaç var.
 
Bazen başka arızalar başka kodlara bağlı olabiliyor veya orijinal cihazla okuyunca başka arıza verebiliyor. O yüzden egr kısmını bence en son plana atın.

Eğer varsa arızaların P ile başlayan kodlarını atarsanız daha makbule geçer. EGR arızasından titreme, çekiş düşüklüğü, rölantide sallanma vs yapabilir ama EGR arızasından stop etme olabileceğini pek sanmıyorum. Bana kalırsa problem yakıt hattından geliyor.

Isındıktan sonra sağa çekip 10 dakika soğuduktan sonra yola devam etmesi de sensör arızası ihtimalini getiriyor. Gene de net bir şeyler söylemek için başka verilere ihtiyaç var.
Yakıttan kaynaklı olarak egr ye kurum yaptırmış olabilir mi ? Bu ikisi birbiri ile bağlantılı ise sensör son ihtimal gibi. Egr ve kat iptali kafamdaydı zaten. Böylelikle aradan çıkmış olacak
 
Egr iptali yapıldı yakit filtresi değişti. Arabayı sıkıştırma şansım olmadı. Şu an için sorun yok gibi ama takipteyim.
 
Başka bir kaynaktan alıntılıyorum:
"P1351 IDM giriş devresi arıza / ateşleme bobini kontrol devresi Yüksek voltaj SID 803/EDC16C3 - Pre / Post röle devresi ısıtma. Röle ve kontrol edilmeyen kızdırma bujileri"
Sorun kızdırma bujileri deniyor. Çözüm de şurada: https://www.otoyedekmarket.com/urun/peugeot-307-1-6-hdi-isitma-bujisi-orjinal
Yakıt pompası üzerindeki müşir değişecek şu anda sonrasında tecrübe edicez. Kızdırma bujisi arızası da vardı ama çok üzerinde durmadım. Kızdırma bujisinden dolayı stop etme yapar mı ki ?
 
Yakıt pompası üzerindeki müşir değişecek şu anda sonrasında tecrübe edicez. Kızdırma bujisi arızası da vardı ama çok üzerinde durmadım. Kızdırma bujisinden dolayı stop etme yapar mı ki ?
kızdırma bujisi sadece ilk marşta silindir içini ısıtıyor benim bildiğim, zaten çalışan bi motorda devrede olmaz bence alakssı yoktur ama pejo bu sonuçta her arızadan huylanabilir beyni
 
kızdırma bujisi sadece ilk marşta silindir içini ısıtıyor benim bildiğim, zaten çalışan bi motorda devrede olmaz bence alakssı yoktur ama pejo bu sonuçta her arızadan huylanabilir beyni
Bir daha pejo almam demiştim ilk 307 mi satarken bu elektrik elektronik sorunları yüzünden. Sagolsun yine sorunlardan eksik etmedi beni
 
Yakıt pompası üzerindeki müşir değişecek şu anda sonrasında tecrübe edicez. Kızdırma bujisi arızası da vardı ama çok üzerinde durmadım. Kızdırma bujisinden dolayı stop etme yapar mı ki ?
Normalde çalışan aracı stop ettirmez ama beyinden bir korumaya alma veya soketiyle alakalı başka arızaları tetikleyen bir durumu oluyorsa bilemem. Fransızlar tesisatı döşerken çok teferruatlı düşünüyorlar, arıza yaşanırsa insan kestiremiyor :D
 
Abi selam, MAF ve MAP sensörlerini kontrol ettirmeni öneririm. Antipollution hatasını birçok farklı sebepten verebiliyor araç maalesef o yönde bir sıkıntısı vardı. Bizde de var bir 307, sensörlere baktırdıktan sonra sorunluları değiştirdikten sonra bir daha arıza yakmadı.
(Antipollution Fault için yazıldı)
 
Son düzenleme:
Abi selam, MAF ve MAP sensörlerini kontrol ettirmeni öneririm. Antipollution hatasını birçok farklı sebepten verebiliyor araç maalesef o yönde bir sıkıntısı vardı. Bizde de var bir 307, sensörlere baktırdıktan sonra sorunluları değiştirdikten sonra bir daha arıza yakmadı.
(Antipollution Fault için yazıldı)
Egr iptali olduktan sonra antipollution hatası vermedi. Ama bir süre kullandıktan sonra teklemeye başlayınca sensörleri elden geçirelim diye düşündüm. Pejonun sensör derdi bitmiyor gerçekten 🙄😀
 
Selamlar benzer bir sorun mudur bilemiyorum sadece fikir vermesi açısından yazıyorum. 1.5 mondeoda soğukken çalıştır git bir sorun olmuyordu araba ısındıktan sonra bir anda teklemeye başlayıp stop ediyordu sıcakken tekrar çalıştırmaya çalışınca çalışmıyor çok uzun marş basıp çalışıyor ve tekrar stop ediyordu, 10-20dk soğumasını bekleyip çalıştırınca yine sorunsuz ilerliyordu arıza kodu yoktu daha sonra makinaya bağlıyken yapmasını denedik orda yakıt basınç arızası vermişti, benzin geri dönüş valfi sorunluydu sanırım o zaman ve depodaki pompayla beraber değişmişti ve düzelmişti. Dediğim gibi fikir vermesi açışından yazdım benzeriyse geri dönüş valfi ve pompa kontrol edilebilir.