KAPALI 350.000 TL'ye Otomatik Hatchback Araç Önerileriniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mechanic1

Araba
Taklacı Güvercin
27
Marka
Opel
Max 350.000 TL ye şehir içinde binmelik otomatik arıza çıkarmayacak 100.000 km civarını geçmeyecek bir hachback araba bakıyorum benzinli olması öncelikli ama dizel de olsa olur
Corsa ve fiesta var ama boş paket almak istemiyorum mümkünse dolu olmalı

Corsa için 1.2 ve 1.4 motor var araştırdım kadarıyla

Fiesta için ise sadece 1.4 var birde 1.6 ları var ama fiyat olarak bütçeme aşıcak gibi duruyor

Bu araçlardan hangisini almak daha mantıklı olur hangisi daha masrafsız olur arıza anlamında

Özellikle fiesta kaldı aklımda ama çok fazla bir bilgim de yok

Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 
İlle de atmosferik ve benzinli otomatik olacaksa kesinlikle Fiesta 1.6 PowerShift öneririm hem çok daha performanslı hem de çok daha az yakan bir modeldir.Corsa'ların motorları ciddi manada yakıyor ve gitmiyor,bununda sorumlusu tam otomatik şanzıman.Arıza bakımından Opel daha sağlam olur ancak 1 gram sürüş zevki arıyorsanız direkt Fiesta'ya yönelmelisiniz bence.
 
Sedan pek düşünmüyoruz açıkçası şehir içinde fıtı fıtı binmelik bir araba hem hachback hemde otomatik olmalı km olabildiğince düşük olmalı zaten şehir içi binelecek sadece uzun yıllar götürsün diye düşük km bakıyorum hemde arıza açısından
Aklımda fiesta 1.6 kaldı muhtemelen fiesta alırız gibi geliyor ama fiyatlar da düşerse diye korkmuyor değilim
 
Son düzenleme:
Sedan pek düşünmüyoruz açıkçası şehir içinde fıtı fıtı binmelik bir araba hem hachback hemde otomatik olmalı km olabildiğince düşük olmalı zaten şehir içi binelecek sadece uzun yıllar götürsün diye düşük km bakıyorum hemde arıza açısından
Aklımda fiesta 1.6 kaldı muhtemelen fiesta alırız gibi geliyor ama fiyatlar da düşerse diye korkmuyor değilim
Fiesta çok güzel araba hem yol tutuşu hemde 1.6 benzinli motorun sorunsuzluğu ile alınabilir.
Hararetten şikayet eder bazı kişiler ama
Amcamda vardı gaziantepte aktif olarak biniyor arabaya,araba 45 derecenin altında bir kere hararet yapmadı.
Gelelim piyasa mevzusuna şuan ötv olayından dolayı çok karışık yarı kesim araba fiyatı düşecek diye kendi arabalarını şuan uygundan(kendilerince) vermeye çalışıyor eğer herkes bu düşünceyle davranırsa ve ötvde güzellik yapılırsa fiyatlar güzel bir oranda düşer.
Birde diğer kesim var kışın ihtiyaç sıkıntısı olacağı için elindeki aracın 2 kat arttırmayı düşünen insanlar gibi.
Önümüz çok kararsız olduğu için çok kafanız bulanır bence şuan almanız mantıklı olur.
 
Max 350.000 TL ye şehir içinde binmelik otomatik arıza çıkarmayacak 100.000 km civarını geçmeyecek bir hachback araba bakıyorum benzinli olması öncelikli ama dizel de olsa olur
Corsa ve fiesta var ama boş paket almak istemiyorum mümkünse dolu olmalı

Corsa için 1.2 ve 1.4 motor var araştırdım kadarıyla

Fiesta için ise sadece 1.4 var birde 1.6 ları var ama fiyat olarak bütçeme aşıcak gibi duruyor

Bu araçlardan hangisini almak daha mantıklı olur hangisi daha masrafsız olur arıza anlamında

Özellikle fiesta kaldı aklımda ama çok fazla bir bilgim de yok

Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
Kazaları ve onarımları iyi incelenmesi koşuluyla şöyle bir fırsat aracı buldum:
Bunların şanzımanı tam otm. Amerikan pazarında da satılan, taş gibi dedikleri cinsten şanzımandır bu. Sorun çıkarmaz. Bu ilk parti urban plus'lar da donanım olarak anormal dolu. Trameri şişiren de o zaten :'D

Corsa 1.2'lerde easytronic otomatikleştirilmiş robotize manuel şanzıman var. Tercih meselesi... 1.4'leri tam otomatik olur. Ama aşırı yakar.
Fiesta 1.4 daha az yakar sanmayın, o da güzel yakıyor eski nesil otm. şanzımanıyla :') Powershift'lerine bakmak gerek. Çift kavramadır, sağlamlığı hakkında bilgim yok, belki bir tık az yaktırır ama yine ekonomik değildir.

Yukarıda önerdiğim egea da tüketim konusunda Corsa ve fiesta kadar üzücüdür ama en azından o kadar tüketince 1.6 motorlu C sınıfı geniş kocaman ve full donanımlı arabayı yürütüyoruz deyip teselli bulur insan :'D
 
Son düzenleme:
Eski nesil tam otomatik tork konvertörü aman aman tövbe gerçekten çok kötü oluyor her yönden eksi araç için attığınız ilan güzelmiş ama 350 üstüne çıkabilmek zor gerçekten
400 e çıkabilsek seçenek baya çoğalacak ama ne yazık ki çıkamıyoruz
 
Ah şu ötv meselesi aklımı allak bullak etti ya aldıktan sonra düşerse cidden üzülürüm yani ama yükselirse de gerçekten alamayız çok kötü olur
 
Eski nesil tam otomatik tork konvertörü aman aman tövbe gerçekten çok kötü oluyor her yönden eksi araç için attığınız ilan güzelmiş ama 350 üstüne çıkabilmek zor gerçekten
400 e çıkabilsek seçenek baya çoğalacak ama ne yazık ki çıkamıyoruz
pazarlık payı vardır yazıyor ya, ona istinaden 350'yi zorlayın diye attım zaten 😁
 
Merhaba benim gönlüm her zaman tam otomatikten yana ancak madem yarı otomatikler radarınızda binmeye alacaksanız Mitsubishi Colt öneririm, zira performans olarak da yakıt tüketimi olarak da sorun çıkarmama açısından da 2 seçenekten daha iyi bir araçtır. Robotize bir şanzımanı var, geçişler tüm tek kavramalılarda olduğu gibi biraz sarsıntılı ve yavaş ancak tabi ki çift kavramalara göre daha az sorun çıkarıyor. İç hacmi de oldukça ferahtır. Yavru köpekbalığı ;)
 
Merhaba benim gönlüm her zaman tam otomatikten yana ancak madem yarı otomatikler radarınızda binmeye alacaksanız Mitsubishi Colt öneririm, zira performans olarak da yakıt tüketimi olarak da sorun çıkarmama açısından da 2 seçenekten daha iyi bir araçtır. Robotize bir şanzımanı var, geçişler tüm tek kavramalılarda olduğu gibi biraz sarsıntılı ve yavaş ancak tabi ki çift kavramalara göre daha az sorun çıkarıyor. İç hacmi de oldukça ferahtır. Yavru köpekbalığı ;)
Eksileride ben yazayim ; yalitim , konfor , yakit tuketimi , yedek parca ve servis .
 
Powershift çift kavrama şanzıman nasıldır acaba dsg kadar hızlı olmasada iyi bir tork konvertörlü kadar iyi diye biliyorum sadece sorunsuzluk açısından nasıldır onu merak ediyorum sonuçta çift kavrama bu konuda bilgisi olan var mı
 
Yedek parçanın çoğu kısmında haklısınız, ama Opel ve bilimum Alman otomobilleri de yedek parça konusunda orjinal dışında pek verim alınabilen araçlar değil. Opel'in yedek parça tedarik hızı da pek iyi sayılmaz. 6 sene fiesta ya binmiş 1 sene de Opel'e tahammül etmiş biri olarak asla yanlarından geçmem diyebilirim :) Zevk ve tercih meselesi. Olay konfor ve yalıtım ise zaten ne Corsa ne de Fiesta Polo'nun yanından geçemez. Kardeşi Fabia da bence Corsa ve Fiesta'dan üstündür. Ama ben eski araçta Japon-Koreciyim, kafam rahat olsun varsın fazla ses alsın varsın virajlara 5-10 km eksik hızla girsin :)
 
Powershift çift kavrama şanzıman nasıldır acaba dsg kadar hızlı olmasada iyi bir tork konvertörlü kadar iyi diye biliyorum sadece sorunsuzluk açısından nasıldır onu merak ediyorum sonuçta çift kavrama bu konuda bilgisi olan var mı
Ford'dan ayrılma Ustabaşı olarak çalışmış bir tanıdık ve kayınpederden (kendisi 50 senelik ustadır) ve onun arkadaşı sadece otomatik şanzıman tamiri yapanlardan aldığım geri bildirimler pek iyi değil. Çift kavramada hemen hepsinin yakıt tasarrufu ve seriliğin karşılığında aldıkları var. DCT bir nebze olsun daha az sorun çıkarıyor deniyor ancak neticesinde o da bir çift kavrama. Kullanım şekline bağlı daha çok. Kalabalık şehir içi trafik ve dur kalklar çift kavramalar için eziyet ısınma erken volant ve balata, kavrama bitirme sorunları var. Ama akıcı trafikte kullanıyorsanız 40-60 bin km arası çok sorun yaşanmıyor. Kalabalıkta tek çare CVT ve TK.
 
Yedek parçanın çoğu kısmında haklısınız, ama Opel ve bilimum Alman otomobilleri de yedek parça konusunda orjinal dışında pek verim alınabilen araçlar değil. Opel'in yedek parça tedarik hızı da pek iyi sayılmaz. 6 sene fiesta ya binmiş 1 sene de Opel'e tahammül etmiş biri olarak asla yanlarından geçmem diyebilirim :) Zevk ve tercih meselesi. Olay konfor ve yalıtım ise zaten ne Corsa ne de Fiesta Polo'nun yanından geçemez. Kardeşi Fabia da bence Corsa ve Fiesta'dan üstündür. Ama ben eski araçta Japon-Koreciyim, kafam rahat olsun varsın fazla ses alsın varsın virajlara 5-10 km eksik hızla girsin :)
Problem aslinda orjinal veya yan sanayi degil . En son makyajlanan versiyonu ile bir direge carpti esimin kardesi parcalarin orjinalini gectim yan sanayisi cikmasi vs hicbirsey bulamadik. Benzer muadil uydurma seklinde toplandi ve satildi. ( alan kisiye resimlerle gosterildi elbette) o yuzden bende japoncuyum ama turkiyede suzuki - mitsubishi - mazda haric .
 
Yedek parça konusunda sıkıntı çıkaracağını açıkçası bende düşünüyorum fiesta gerçekten hafif böyle hathach genleri ve 1.6 motorla beraber yürümesi cezbediyor ama şanzımanları tam olarak nasıl olacak orası büyük soru işareti çift kavrama gerçekten korkutucu 😬
 
Kazaları ve onarımları iyi incelenmesi koşuluyla şöyle bir fırsat aracı buldum:
Bunların şanzımanı tam otm. Amerikan pazarında da satılan, taş gibi dedikleri cinsten şanzımandır bu. Sorun çıkarmaz. Bu ilk parti urban plus'lar da donanım olarak anormal dolu. Trameri şişiren de o zaten :'D

Corsa 1.2'lerde easytronic otomatikleştirilmiş robotize manuel şanzıman var. Tercih meselesi... 1.4'leri tam otomatik olur. Ama aşırı yakar.
Fiesta 1.4 daha az yakar sanmayın, o da güzel yakıyor eski nesil otm. şanzımanıyla :') Powershift'lerine bakmak gerek. Çift kavramadır, sağlamlığı hakkında bilgim yok, belki bir tık az yaktırır ama yine ekonomik değildir.

Yukarıda önerdiğim egea da tüketim konusunda Corsa ve fiesta kadar üzücüdür ama en azından o kadar tüketince 1.6 motorlu C sınıfı geniş kocaman ve full donanımlı arabayı yürütüyoruz deyip teselli bulur insan :'D

Ciddi anlamda dolu 1.6 fiesta powershift ler 400.000 rahat rahat buluyor fiyatları şaka gibi 😔
Bu paraya fiesta alınacağına sizin attığınız ilandaki gibi bir araç almak çok daha mantıklı hep adaptiv şerit takip kör nokta VS de var hasarı iyi incelemek kaydıyla dediğiniz gibi daha mantıklı en azından c segment arabaya binmiş oluruz her yönüyle daha iyi olacaktır c segment
 
Uzun süre önce listeme eklediğim, gelecek planlarım arasında olan bir araç olan c3 exclusive'i önerebilirim. Tam otomatik şanzıman ve atmosferik motoruyla sorunsuz binilebileceğini düşünüyorum. Full paket bir araç. Eksi olarak normalin biraz üstünde yakması muhtemel
 
Alabileceğin en iyi şey 4 ileri Tork konvertörlü Fiesta.

Benim bir lafım var. D segment üstü ya da Premium binmiyorsan otomatik bakmayacaksın hemşerim 😁

Bu lafı çürüten EAT8 ve EDC oldu sadece.

Onun dışında hala B - C segment araba alan , parayı çalışarak kazanan adamı kıllandıran mevzular bunlar 😅

Anca şehir içi arabası olarak kapının önüne koyacaksın 15lt / 100KM yakacak , 90'la giderken 4000 devir dönecek umrunda olmayacak.

Easytronic'ten gir , 4 ileriden çık , Kuru kavrama DSG'ye uğra , MCP'yi gör , CVT'den dolaş..

Bi ZF8HP değil , Bi 9G - tronic değil , Bi DQ250 DSG değil.

Değil işte canım kardeşim , Justin Bieber'ım , birtanem , sol yanım değil 🤣
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...