KAPALI 4x4 Jipe Keyfi Geçelim mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Beyler selam,

Babam şu an 2014 B180 CDI'a biniyor, güzel araç hoş araç, mercedes vs. ama keyfi bir değişim yapabilir miyiz diye düşündüm. Babam yıllardır sağlam 4x4 araç ister, ben de bunu fazlasıyla karşılayacak bir araç bulduğumu düşünüyorum. Suzuki Vitara 4x4 1.4T otomatik vites olanlar hoşuma gitti. Temiz ikinci el düşük kmliler 120-130 aralığında, 2018den kalma panoramik sunroofsuz(zaten sunroof istemiyorum) sıfırı anladığım kadarıyla 150-155 bin lira civarında. Ben kullandım, epey hoşuma gitti.

Yeni kasa suzuki swift sporttaki motoru koymuşlar, nürburgring'de bu motoru epey zorladım ettim, ben düşük hacim motorların arasında şu an piyasadaki en iyi motor.

Vitara'nın yalıtım ve süspansiyon sertliğini deneyemedim test sırasında, yalıtım eminim zayıf ama eldeki B'nin de pek iyi diyemeyeceğim. Yol tutuşunu çok beğendim, virajda zorladım epey, yol tutuşu gerçekten epey iyi. İç-bagaj hacmi fazlasıyla yeterli. Boyutları falan ideal geldi. Donanım olarak tek paket geliyor ve donanım taşan bir araç. 6 ileri tork konvertörlü bir şanzıman var ve çok başarılı. 10.1" multimedyadan ve güvenlik ekipmanlarından bahsetmiyor bile. SUV isteyenler için bence çok mantıklı. Nürburgring'teki RENT4RING'in dediğine göre bu araç dynoda 163 hp veriyormuş, yani bmw deki n13 gibi underrated bir motora sahip.

Şimdi, öncelikle B'yi bi ilana koyacağım. Bakalım gideri nedir, eğer giderse bunun sıfır veya ikinci eline yönelmeyi planlıyoruz. Sizler ne düşünüyorsunuz?

İkinci el 1-2 örnek:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ucuden-satilik-garaj-arabasi-693397109/detay/

4000 tl hasarlı olan mantıklı geldi, detay sorguladım, önemsiz bir kaza.
 

Hasar detayı şöyle:

Mesaj: (1/2) ***E142 plakali SUZUKI VITARA 1.4 S AT markali araca ait 29.03.2018 kaza tarihli eksper rapor bilgileri: KM: 1, Iscilik Toplam Tutar: 884.0TL, Parca Toplam Tutar: 3978.55TL, Degisen Parca Bilgileri: SAG ON SALINCAK(1 adet, Orijinal), SAG ON AMORTISOR(1 adet, Orijinal), LASTIK 215/55R17 94V EC5(1 adet, Orijinal), ON VIRAJ DEMIRI ASKI KOL(1 adet, Orijinal), ANTIFRIZ(3 adet, Orijinal), EK BILGI: Araca ait detay bilgileri (plakasi degismis mi, son sahiplik suresi, vs) ogrenmek icin DETAY bosluk PLAKA yazip bu mesaji cevaplayabilirsiniz. Ornek: DETAY 34XYZ34. Sorgulama ucreti 7 B002
 
@Ozgur Gunes
Sol ön ve sol arkayı bir yerlere değdirmiş, sürtmüş boya düşmesi var. Onun dışında iyi duruyor.


Üstteki 127.500 lira olan Ankara'daki 4x4 kırmızı aracın sahibi aksesuar için para harcamış. Kol dayama, basamak, kapı şeritleri, sis farı kaşları. Bunları bugün yaptırmak istesen 3000 bin lirayı geçer (zam gelmediyse ve indirim alınamazsa yan basamak 1800, kol dayama 800, far kaşı 300-400 liraydı, kapı şeritlerini hatırlamıyorum). Önemsiyorsanız dikkate almanızda yarar var.

(Kaşları yan sanayi olarak bir firma 100 liradan sattı, diğer aksesuarları da bulmak mümkün. Mesela basamak 700-800 liraya satılıyordu en son. Eğer aksesuarlar bayiden alınmaysa üstte yazdığım fiyatlar geçerli.)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@Ozgur Gunes hacım 4x4 demişsin de başlıkta paylaşılanlar hep 4x2 :/

mercedes b serisine ısınamadım ben, ama siz premium seviyorsunuz bmw mercedes vs. onlardan sonra suzukinin iç mekan sertliği konforu nasıldır bilemiyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Biz kullanıyoruz S e ilave olarak kırmızı plastik detaylar vs bütün aksesuarlar dahil 0 km olarak 120 bin tl ye almıştık. Evin 2. aracı olarak çok çok iyi bir tercih. 1 senede yaşadığımız tek problem multimedya ekranının kilitlenmesi oldu. Onuda reset tuşuna iğneyle basılı tutup düzelttik. Aracın süspansiyonu aks aralığınında kısa olmasıyla en büyük eksiği. Sert olduğu için uzun yolda bi süre sonra yorduğunu hissediyorsunuz o çok küçük titreşimlerle. Kasisten geçerkende ön teker geçtikten sonra arkada bi gümbürtü kopuyor :D onun dışında donanımlar şahane direksiyon gayet iyi ve ilk gaz tepkisi çok canlı ve sürmesi keyifli bi araç. Kaputun G-class gibi düz olması sürerken ayrı bir hava katıyor. Bence B suv lar içinde gerçek SUV olan tek araç (jimny nin olayı biraz farklı olduğundan onu dahil etmiyorum). Şanzımanda o fiyata göre gayet iyi. Ful şehir içi kullanılıyor Suzuki miz ve 9.7 yakıt tüketimine sahip bilginize :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@Ozgur Gunes üstte önerilen Rav4'ün fiyatı uygun değil.
Daha yaşlı olsa da sorun değil aracın içi kaliteli olsun (aslında test ettim beğendim arabayı demişsin demek ki içini biliyorsun) denirse 2012-13-14 model Cx5 2.0i bulabilirsiniz. Verileri makul.

Biz kullanıyoruz S e ilave olarak kırmızı plastik detaylar vs bütün aksesuarlar dahil 0 km olarak 120 bin tl ye almıştık. Evin 2. aracı olarak çok çok iyi bir tercih. 1 senede yaşadığımız tek problem multimedya ekranının kilitlenmesi oldu. Onuda reset tuşuna iğneyle basılı tutup düzelttik. Aracın süspansiyonu aks aralığınında kısa olmasıyla en büyük eksiği. Sert olduğu için uzun yolda bi süre sonra yorduğunu hissediyorsunuz o çok küçük titreşimlerle. Kasisten geçerkende ön teker geçtikten sonra arkada bi gümbürtü kopuyor :D onun dışında donanımlar şahane direksiyon gayet iyi ve ilk gaz tepkisi çok canlı ve sürmesi keyifli bi araç. Kaputun G-class gibi düz olması sürerken ayrı bir hava katıyor. Bence B suv lar içinde gerçek SUV olan tek araç (jimny nin olayı biraz farklı olduğundan onu dahil etmiyorum). Şanzımanda o fiyata göre gayet iyi. Ful şehir içi kullanılıyor Suzuki miz ve 9.7 yakıt tüketimine sahip bilginize :)

Tüketim verisi çok değişken bir şey.
Hangi şehirde kullanılıyor? Sürüş temponuz nasıl (akıcı sürüş mü, yoksa ileride ışığı görüp tapa gaz gidip sonuna kadar fren mi)? Ortalama hızınız kaç? Güzergahta yokuş fazla mı vs. vs. bir çok değişken var.
Örneğin benim açımdan 9.7 çok fazla.
1.4'ün teknik verisi 1.6'dan düşük. Ben 1.6 kullanıyorum 8 bin küsur km oldu tamamı İstanbul'da, ortalama hızım 29 km/s. Ortalamam 6.9lt/100km. Aynı araçla 8.5 yaktığını söyleyen de var. Tüketim kasmam gibi bir durum söz konusu değil, normal sürüşüm ile veri bu.

O nedenle fabrika verisine bakıp kendi kullandığımız araçlarda sapma oranına göre tahmin yürütmek daha sağlıklı geliyor bana.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@Ozgur Gunes
Sol ön ve sol arkayı bir yerlere değdirmiş, sürtmüş boya düşmesi var. Onun dışında iyi duruyor.


Üstteki 127.500 lira olan Ankara'daki 4x4 kırmızı aracın sahibi aksesuar için para harcamış. Kol dayama, basamak, kapı şeritleri, sis farı kaşları. Bunları bugün yaptırmak istesen 3000 bin lirayı geçer (zam gelmediyse ve indirim alınamazsa yan basamak 1800, kol dayama 800, far kaşı 300-400 liraydı, kapı şeritlerini hatırlamıyorum). Önemsiyorsanız dikkate almanızda yarar var.

(Kaşları yan sanayi olarak bir firma 100 liradan sattı, diğer aksesuarları da bulmak mümkün. Mesela basamak 700-800 liraya satılıyordu en son. Eğer aksesuarlar bayiden alınmaysa üstte yazdığım fiyatlar geçerli.)

Kral çok güzel konuşmussun, ağzına sağlık öncelikle :)

Valla şu ilk attığın adamın kıstasları iyi, 100 bin civarı araçlarla takas düşünürüm demiş. Ben benim aracın üstüne 10-12 bin civarında fazla versem mantıklı olur. Bi arayacağım yarın, şu an geç oldu saat, işine gelirse...

127500 olan mantıklı harbiden, 124 olanın km nerdeyse 20 bin fazla, aksesuar eksiği var ve muhtelif çizikleri var. Gözümde 118 falan İzmir’de olanın ederi. Bide başka şehre gitmem gerekecek. Benimki 107-108 falan satış ederi diye düşünüyorum, hatta daha fazla olabilir, aralık ayında 104 e alıcı çıkmıştı, arka cam patlayınca satmaktan vazgeçmiştim.

@Ozgur Gunes hacım 4x4 demişsin de başlıkta paylaşılanlar hep 4x2 :/

mercedes b serisine ısınamadım ben, ama siz premium seviyorsunuz bmw mercedes vs. onlardan sonra suzukinin iç mekan sertliği konforu nasıldır bilemiyorum

Harbiden 4x2 imiş haaa, eyvallah, yanlışlıkla 4x2 alacaktık :D

Yok ya, premium fantazim geçti :D vardı haklısın zamanında, boş bir fantazi olduğunu anlamış oldum. B premium falan değil zaten. İç mekan kalitesi gram umrumda değil, yeterki trim sesi olmasın, malzemeler soyulmasın. Tek kıstasım bu.

Biz kullanıyoruz S e ilave olarak kırmızı plastik detaylar vs bütün aksesuarlar dahil 0 km olarak 120 bin tl ye almıştık. Evin 2. aracı olarak çok çok iyi bir tercih. 1 senede yaşadığımız tek problem multimedya ekranının kilitlenmesi oldu. Onuda reset tuşuna iğneyle basılı tutup düzelttik. Aracın süspansiyonu aks aralığınında kısa olmasıyla en büyük eksiği. Sert olduğu için uzun yolda bi süre sonra yorduğunu hissediyorsunuz o çok küçük titreşimlerle. Kasisten geçerkende ön teker geçtikten sonra arkada bi gümbürtü kopuyor :D onun dışında donanımlar şahane direksiyon gayet iyi ve ilk gaz tepkisi çok canlı ve sürmesi keyifli bi araç. Kaputun G-class gibi düz olması sürerken ayrı bir hava katıyor. Bence B suv lar içinde gerçek SUV olan tek araç (jimny nin olayı biraz farklı olduğundan onu dahil etmiyorum). Şanzımanda o fiyata göre gayet iyi. Ful şehir içi kullanılıyor Suzuki miz ve 9.7 yakıt tüketimine sahip bilginize :)

Sizinki çok yakıyomuş, biraz fazla geldi, bizde 7 civarı yakar tahminim. Ben bide pistte biliyosun tecrübe ettim bu motoru, pistte bile aşırı çok yakmamıştı.

120 bin tl ye ne zaman almıştın kanka sen?

Multimedya problemi benim de dikkatimi çekti, test aracında geri vitese takınca açılmadı ekran :( bozulunca garantili araba, bayi tanıdık, bi şekilde hallederiz diye düşünüyorum.

C SUV değil mi vitara? Boyutlar falan C gibi.

Bizim B de sert ve yalıtımı başarılı değil. Suzuki bu konularda pek aşağı kalmaz gibime geliyor o yüzden. En kötü subiye veririz arabayı, 5-6 bin liraya mis gibi yalıtımı olur, nolcak.

Kol dayama şart bir aksesuar benim gözümde bu araçta.

Güzel yorumların için teşekkürler :)

@Ozgur Gunes üstte önerilen Rav4'ün fiyatı uygun değil.
Daha yaşlı olsa da sorun değil aracın içi kaliteli olsun (aslında test ettim beğendim arabayı demişsin demek ki içini biliyorsun) denirse 2012-13-14 model Cx5 2.0i bulabilirsiniz. Verileri makul.



Tüketim verisi çok değişken bir şey.
Hangi şehirde kullanılıyor? Sürüş temponuz nasıl (akıcı sürüş mü, yoksa ileride ışığı görüp tapa gaz gidip sonuna kadar fren mi)? Ortalama hızınız kaç? Güzergahta yokuş fazla mı vs. vs. bir çok değişken var.
Örneğin benim açımdan 9.7 çok fazla.
1.4'ün teknik verisi 1.6'dan düşük. Ben 1.6 kullanıyorum 8 bin küsur km oldu tamamı İstanbul'da, ortalama hızım 29 km/s. Ortalamam 6.9lt/100km. Aynı araçla 8.5 yaktığını söyleyen de var. Tüketim kasmam gibi bir durum söz konusu değil, normal sürüşüm ile veri bu.

O nedenle fabrika verisine bakıp kendi kullandığımız araçlarda sapma oranına göre tahmin yürütmek daha sağlıklı geliyor bana.

RAV4 e bakıp kapadım zaten, hiç mantıklı gelmedi. Ayrıca dediğin CX5 lere baktım, yakıt umrumda değil dediysem o kadar da değil :) Arkadaşta vardı bu motorlu Mazda 6, tabiri caizse içiyordu. Tüp falan da hayatta taktırmayız. Bide model yenilemek ve km düşürmek fena olmaz bu paralara.

Bence Subaru Forester gibi bir 4x4 e geçmek daha güzel olacaktır. Arkadaşımda ekonomik nedenlerden dolayı satmadan önce dizeline daha sonra 240hp benzinlisi vardı. Yakıt tüketimi benzinli için 10-11lt, dizel için 8-9lt civarındaydı.

Attığın ilanlardan biraz tuzlu ama 4x4 denince direk aklıma bunlar geliyor.


Subaru nun eski olması ve 10-11 in babam adına hiç inandırıcı gelmemesi sebebiyle listeye dahil edemiyorum :( bide vergisi yüksektir zaten.
 
@Ozgur Gunes üstte önerilen Rav4'ün fiyatı uygun değil.
Daha yaşlı olsa da sorun değil aracın içi kaliteli olsun (aslında test ettim beğendim arabayı demişsin demek ki içini biliyorsun) denirse 2012-13-14 model Cx5 2.0i bulabilirsiniz. Verileri makul.



Tüketim verisi çok değişken bir şey.
Hangi şehirde kullanılıyor? Sürüş temponuz nasıl (akıcı sürüş mü, yoksa ileride ışığı görüp tapa gaz gidip sonuna kadar fren mi)? Ortalama hızınız kaç? Güzergahta yokuş fazla mı vs. vs. bir çok değişken var.
Örneğin benim açımdan 9.7 çok fazla.
1.4'ün teknik verisi 1.6'dan düşük. Ben 1.6 kullanıyorum 8 bin küsur km oldu tamamı İstanbul'da, ortalama hızım 29 km/s. Ortalamam 6.9lt/100km. Aynı araçla 8.5 yaktığını söyleyen de var. Tüketim kasmam gibi bir durum söz konusu değil, normal sürüşüm ile veri bu.

O nedenle fabrika verisine bakıp kendi kullandığımız araçlarda sapma oranına göre tahmin yürütmek daha sağlıklı geliyor bana.
Şehir içi aracı olarak kullanıyoruz daha çok. Günde 3 kere kesin bir şekilde gittiği güzergah şu şekilde 10 tane felan kasis ev okul arası güzergah 3 km. Yani motor soğuk oluyor bu günde 3 kere yaptığı güzergah. Onun dışında şehir içi olarakta çorluda kullanılıyor. Çorlu trafiğini şöyle özetleyeyim, bir uçtan bir uca 10 km ya var ya yok ama o 10 km yi 20 dk da felan gidersiniz. Bayağı dur kalk ve kasis olduğu için fazlasıyla gaz fren yapıyorsunuz yani. Bence İstanbul trafiği öyle çok ölümcül değil bilmiyorum katılır mısınız ama mesela 2 kilometre ölümcül trafiğe girsin araç 9 litre ortalası olsun o 2 kilometre için sonraki 4 km rahat ilerlesin 5.5 litre yaksın ortalama olarak 6.xxx litre oluyor. Daha küçük ve sıkışık yerlerde o yaktığınız 9 litreyi telafi edecek düzlük alan yok işte :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Kral çok güzel konuşmussun, ağzına sağlık öncelikle :)

Valla şu ilk attığın adamın kıstasları iyi, 100 bin civarı araçlarla takas düşünürüm demiş. Ben benim aracın üstüne 10-12 bin civarında fazla versem mantıklı olur. Bi arayacağım yarın, şu an geç oldu saat, işine gelirse...

127500 olan mantıklı harbiden, 124 olanın km nerdeyse 20 bin fazla, aksesuar eksiği var ve muhtelif çizikleri var. Gözümde 118 falan İzmir’de olanın ederi. Bide başka şehre gitmem gerekecek. Benimki 107-108 falan satış ederi diye düşünüyorum, hatta daha fazla olabilir, aralık ayında 104 e alıcı çıkmıştı, arka cam patlayınca satmaktan vazgeçmiştim.



Harbiden 4x2 imiş haaa, eyvallah, yanlışlıkla 4x2 alacaktık :D

Yok ya, premium fantazim geçti :D vardı haklısın zamanında, boş bir fantazi olduğunu anlamış oldum. B premium falan değil zaten. İç mekan kalitesi gram umrumda değil, yeterki trim sesi olmasın, malzemeler soyulmasın. Tek kıstasım bu.



Sizinki çok yakıyomuş, biraz fazla geldi, bizde 7 civarı yakar tahminim. Ben bide pistte biliyosun tecrübe ettim bu motoru, pistte bile aşırı çok yakmamıştı.

120 bin tl ye ne zaman almıştın kanka sen?

Multimedya problemi benim de dikkatimi çekti, test aracında geri vitese takınca açılmadı ekran :( bozulunca garantili araba, bayi tanıdık, bi şekilde hallederiz diye düşünüyorum.

C SUV değil mi vitara? Boyutlar falan C gibi.

Bizim B de sert ve yalıtımı başarılı değil. Suzuki bu konularda pek aşağı kalmaz gibime geliyor o yüzden. En kötü subiye veririz arabayı, 5-6 bin liraya mis gibi yalıtımı olur, nolcak.

Kol dayama şart bir aksesuar benim gözümde bu araçta.

Güzel yorumların için teşekkürler :)



RAV4 e bakıp kapadım zaten, hiç mantıklı gelmedi. Ayrıca dediğin CX5 lere baktım, yakıt umrumda değil dediysem o kadar da değil :) Arkadaşta vardı bu motorlu Mazda 6, tabiri caizse içiyordu. Tüp falan da hayatta taktırmayız. Bide model yenilemek ve km düşürmek fena olmaz bu paralara.



Subaru nun eski olması ve 10-11 in babam adına hiç inandırıcı gelmemesi sebebiyle listeye dahil edemiyorum :( bide vergisi yüksektir zaten.
Geçen sene mayıs ayında Çorlu Suzuki den aldık. Showroom aracıydı. Çorlu nun güzergahı çok sakat. Aslında şöylede bi durum var aracın ilk 3 vitesi biraz kısa oranlı olsa daha az yakar bence. Ama ilk 3 vites fazla oranlı. Mesela benim f20 de 4. Viteste olduğu yerde bu 2. vites 2500 devirde. C suvda olabilir pek o konuyu hatırlamıyorum ama B diye aklımda kalmış :D şahsen çok keyifli araba, bayağı mutlu edebilecek bi araba aynı zamanda. Bence tek ve en büyük sıkıntısı konfor
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Multimedya problemi benim de dikkatimi çekti, test aracında geri vitese takınca açılmadı ekran :( bozulunca garantili araba, bayi tanıdık, bi şekilde hallederiz diye düşünüyorum.

C SUV değil mi vitara? Boyutlar falan C gibi.

Multimedya ile ilgili şikayetler ilk nesil ekranda görülmüş. Benim üçüncü nesil ekranda bir sorun yok, ikinci nesil ekranlı araçlar biliyorum onlarda da sorun yok. Olursa da yokuşa süren bir tutumları yok zaten.

Vitara B suv (subcompact suv) olarak geçiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Multimedya ile ilgili şikayetler ilk nesil ekranda görülmüş. Benim üçüncü nesil ekranda bir sorun yok, ikinci nesil ekranlı araçlar biliyorum onlarda da sorun yok. Olursa da yokuşa süren bir tutumları yok zaten.

Vitara B suv (subcompact suv) olarak geçiyor.
Vitara C-suv olarak üretildi de, Suzuki'nin kalıplar küçük. Swift de A sınıfı ebatlarında B sınıfı =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R