KAPALI 50.000-65.000 TL Arası Otomatik HB C Segmenti Az Yakan Görünüşü ve Performansı Güzel Araç Önerisi?

Muh06

Taklacı Güvercin
75
Merhabalar. Alacağım araç ilk arabam olacak acemiyim ve Ankara'da yaşıyorum. Bu yüzden otomatik bir araç almayı düşünüyorum. Genç, bekar bir erkeğim. Buna göre görünüşü güzel, performansı iyi ve az yakan araç önerilerinizi bekliyorum. Masrafsız bir araç arıyorum kronik sorunları olmayan. C segmenti araç olursa daha iyi olur.
 
Son düzenleme:
Aslında biraz spor bir araba istiyorum. Görünüş olarak güzel sürüşü keyifli felan. Attığım ilandaki Opel Astra 1.4 T ler nasıl sizce?
Kronik ve çözülemeyen elektronik sorunları olan bir arabadır. Turbo beslemeli motoru zorlandığında da kol çıkarma gibi felaket bir narinliği vardır.

Ben eski kasa Toyota Auris 1.6 cvt öneririm. Sorunsuz, performansı iyi arabadır. Normal şartlar altında bakımlar dışında arıza onarımı için ekstra masraf yapmazsınız. Yeni kasası da belirttiğiniz bütçede bulunabiliyor ama hepsi yüksek hasar kayıtlı.

Eski kasa Mazda 3 de bakabilirsiniz. Focus Mk2 ile ortak platforma sahip, sürüşü keyifli arabadır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Muh06 ve Bilal
Kronik ve çözülemeyen elektronik sorunları olan bir arabadır. Turbo beslemeli motoru zorlandığında da kol çıkarma gibi felaket bir narinliği vardır.

Ben eski kasa Toyota Auris 1.6 cvt öneririm. Sorunsuz, performansı iyi arabadır. Normal şartlar altında bakımlar dışında arıza onarımı için ekstra masraf yapmazsınız. Yeni kasası da belirttiğiniz bütçede bulunabiliyor ama hepsi yüksek hasar kayıtlı.

Eski kasa Mazda 3 de bakabilirsiniz. Focus Mk2 ile ortak platforma sahip, sürüşü keyifli arabadır.
Hocam eski kasalarda cvt değil 4 ileri tk aisin var arkadaşımda var 2011'i gayet güzel araba fakat yakıt tüketimi şanzıman sayesinde biraz fazla yakıyor lpg dışında kullanılırsa üzecektir ama şanzımana rağmen performansı yeterli.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Hocam eski kasalarda cvt değil 4 ileri tk aisin var arkadaşımda var 2011'i gayet güzel araba fakat yakıt tüketimi şanzıman sayesinde biraz fazla yakıyor lpg dışında kullanılırsa üzecektir ama şanzımana rağmen performansı yeterli.
Makyaj öncesi MMT (2007-2010), makyajdan sonra (2011-2012) 4 ileri TK oldu, onu ekleyeyim.

*Yalnız makyajlı kasa olmamasına rağmen 2010 modellerde tk şanzımanlı nadir de olsa var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve bt
Astra 1.4 T alırsam lpg siz mi önerirsiniz yani? Öyle de 10 lt yakıyor çok gibi geldi bana sanki. Önereceğiniz bir araç var mı daha az yakan görünüşü performansı güzel?
Astra 1.4 T alırsanız sadece satmanızı önerebilirim. :)
Kronik ve çözülemeyen elektronik sorunları olan bir arabadır. Turbo beslemeli motoru zorlandığında da kol çıkarma gibi felaket bir narinliği vardır.

Ben eski kasa Toyota Auris 1.6 cvt öneririm. Sorunsuz, performansı iyi arabadır. Normal şartlar altında bakımlar dışında arıza onarımı için ekstra masraf yapmazsınız. Yeni kasası da belirttiğiniz bütçede bulunabiliyor ama hepsi yüksek hasar kayıtlı.

Eski kasa Mazda 3 de bakabilirsiniz. Focus Mk2 ile ortak platforma sahip, sürüşü keyifli arabadır.
Başınıza çift kavrama derdi almayı kabul ederseniz Megane III Coupe 1.5 dci edc modelleri de vardır. Hatta Megane III'ün sw kasaları bile çok sportif tasarıma sahiptir. Az yakar, çok kaçar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Muh06
Neden öyle söylediniz? Astralar 10-12 lt yakıyor şehir içi. Tüp taktırmak mantıklı değil mi şehir içi kullanım için yakıttan tasarruf için?
Şöyle ki, turbo ile LPG'nin zıt şeyler olduğunu düşünüyorum. Turbonun performansına ihtiyaç varsa, aynı araçtan iktisatlı tüketim beklenmemesi gerektiğini düşünüyorum, bastığın kadar yakacaktır. Bir araç LPGli olacaksa atmosferik motorlu olması gerektiğini düşünüyorum, kaldı ki Opellerin atmosferikleri bile bazı markalara göre LPG dayanımında daha başarısız diye söyleniyor.

Fazla yakıt tüketeceğinin farkındayım. Astra j 1.6 kullanmıştım, sakin sürüş senaryosunda bile İstanbul'da kimi C sınıfı araçlarla 7.3-7.4 tüketime sahip olduğuma benzer rota ve sürüş şeklinde 9.4 lt altına düşüremedim.

Her şeyi geçtik diyelim, LPG ile turbolu aracın uyumu vs. LPG'nin turbolu araçlara uygulanması da daha maliyetli. Kaç yıl önce 7-8 bin liralardan bahsediliyordu. Km başına tüketim düşecek diye başta bu kadar yüksek bir parayı vermek benim mantığımla uyuşmuyor. Bir de alınan arabaya verilen zarar ve muhtemelen ikinci elde satmak istendiğinde kişilerin yaklaşımı LPGsiz araç kadar hoş olmayacaktır.
 
Şöyle ki, turbo ile LPG'nin zıt şeyler olduğunu düşünüyorum. Turbonun performansına ihtiyaç varsa, aynı araçtan iktisatlı tüketim beklenmemesi gerektiğini düşünüyorum, bastığın kadar yakacaktır. Bir araç LPGli olacaksa atmosferik motorlu olması gerektiğini düşünüyorum, kaldı ki Opellerin atmosferikleri bile bazı markalara göre LPG dayanımında daha başarısız diye söyleniyor.

Fazla yakıt tüketeceğinin farkındayım. Astra j 1.6 kullanmıştım, sakin sürüş senaryosunda bile İstanbul'da kimi C sınıfı araçlarla 7.3-7.4 tüketime sahip olduğuma benzer rota ve sürüş şeklinde 9.4 lt altına düşüremedim.

Her şeyi geçtik diyelim, LPG ile turbolu aracın uyumu vs. LPG'nin turbolu araçlara uygulanması da daha maliyetli. Kaç yıl önce 7-8 bin liralardan bahsediliyordu. Km başına tüketim düşecek diye başta bu kadar yüksek bir parayı vermek benim mantığımla uyuşmuyor. Bir de alınan arabaya verilen zarar ve muhtemelen ikinci elde satmak istendiğinde kişilerin yaklaşımı LPGsiz araç kadar hoş olmayacaktır.
Teşekkürler güzel açıklamışsınız
 
Astra 1.4 T alırsanız sadece satmanızı önerebilirim. :)

Başınıza çift kavrama derdi almayı kabul ederseniz Megane III Coupe 1.5 dci edc modelleri de vardır. Hatta Megane III'ün sw kasaları bile çok sportif tasarıma sahiptir. Az yakar, çok kaçar.
Önerdiğiniz kasayı ilan olarak atabilir misiniz zahmet olmazsa? Kasalardan felan pek anlamıyorum da 😂😂😂