Şöyle ki, turbo ile LPG'nin zıt şeyler olduğunu düşünüyorum. Turbonun performansına ihtiyaç varsa, aynı araçtan iktisatlı tüketim beklenmemesi gerektiğini düşünüyorum, bastığın kadar yakacaktır. Bir araç LPGli olacaksa atmosferik motorlu olması gerektiğini düşünüyorum, kaldı ki Opellerin atmosferikleri bile bazı markalara göre LPG dayanımında daha başarısız diye söyleniyor.
Fazla yakıt tüketeceğinin farkındayım. Astra j 1.6 kullanmıştım, sakin sürüş senaryosunda bile İstanbul'da kimi C sınıfı araçlarla 7.3-7.4 tüketime sahip olduğuma benzer rota ve sürüş şeklinde 9.4 lt altına düşüremedim.
Her şeyi geçtik diyelim, LPG ile turbolu aracın uyumu vs. LPG'nin turbolu araçlara uygulanması da daha maliyetli. Kaç yıl önce 7-8 bin liralardan bahsediliyordu. Km başına tüketim düşecek diye başta bu kadar yüksek bir parayı vermek benim mantığımla uyuşmuyor. Bir de alınan arabaya verilen zarar ve muhtemelen ikinci elde satmak istendiğinde kişilerin yaklaşımı LPGsiz araç kadar hoş olmayacaktır.