KAPALI 50.000 Lira Civarına Otomatik Vites - İmkansız Araba mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Karabey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Karabey

Asfalt Kurutucu
18
42
Marka
Peugeot
- 53.000 liraya kadar
- 10 yaşından genç, 100 bin km altında
- Hasarlı olmayacak, komple boyalı olmayacak.
- Atmosferik, basit motor fakat şehir içi 100 km'de 8 litre benzinin üzerine çıkmayacak, LPG olmayacak
- En azından 4 airbag, ESP ve hız sabitleme olacak
- A sınıfı olmayacak
- Hintli, Çinli olmayacak

Şimdi geldim zurnanın son deliğine. Yukarıdaki kriterlere göre Punto Evo alırım diyordum, ancak eşimden gelen son kriter işi değiştirdi.

- Otomatik Vites olacak fakat robotize yarı otomatik olmayacak.

Şimdi bu madde üzerine biraz konuşabiliriz. Puntoların Dualogic şanzımanları için çok kötü yorumlar okudum. Hem robot bozuluyor diyorlar, hem de kararsız diyorlar. Benim robotize şanzımanla bir sorunum yok aslında ancak kararsız bir şanzımanın acemi sürücülere tehlike arz edeceğini düşünüyorum açıkçası. Çalan şarkıları kontrol edemediğim için ömrüm boyunca radyo dinlememiş adamım, şimdi vitesi robota bırakmak çok saçma geliyor ama yapacak bir şeyim yok, bu noktada hanımcıyım.

Şimdi bu bilgi ışığında son maddeyi şöyle de güncelleyebiliriz, ancak önceliğim yukarıdaki şekliyle kalması. Yani tork konvertörlü ya da cvt şanzımanlı.

- Otomatik vites olacak fakat eğer yarı otomatik olacaksa kronik sorunu olmayan ve kesinlikle kararsızlık yaşatmayan, iyi çalışan bir otomatik şanzıman olacak.


Sanki imkansız bir araç arıyorum, ne dersiniz? Bu civarlardaki araçların otomatik şanzımanları hakkında her türlü yorumunuzu da alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
50 bine era almakta ne biliyim. Cidden bu paraya aradıklarınız zor en azından cruise control feragat edilebilir bişey. Bende çok severim ama 6-7 yıldır sahip olduğum araçlarda yok yaşanabiliyor olmadan

1.4 era nın manueliyle biraz zaman geçirdim bana hiç güven vermemişti. Uzun yolda falan uçacakmış gibi hissettiriyordu biraz. Hatta yüksek hızlarda yoldaki bozukluktn dolayı ciddi bi savrulma yaşamıştık yolun genişliği ve boş olması kurtarmıştı. Ve hatta o bindiğim araba yine çok saçma bi şekilde savrulup perte çıkmıştı. Bu dediğim abs ve esp olmayan versiyon için geçerli tabi

Bugün arkadaşımın Era'sı ile bir tur attım, araba 2010 model gibi hissettirmiyor, 90'lardan kalma bir araca benzettim açıkçası. Listeden çıktı.


Micra, tahammül edemediğim az sayıda araçtan biri. Clio 3 ise robotize şanzıman.

Cruze yakıt tüketimi olan ve sorunları olan bşr araba uzak durun bence

Chevrolet grubundan uzak duracağım, en önemli kriterim kronik sorunların olmaması.

Dün akşam youtube'da "80.000 liraya Panda City Cross" diye bir başlık gördüm. Panda 4x4'ler bayıldığım araçlardandır. Fiat sitesine girip baktım, çok beğendim. "Yarın gideyim bayiye bir bakayım" derken 4x4 olmadığını, normal Panda'ya kıyafet giydirdiklerini farkedip büyük hayal kırıklığına uğradım.

Olduğundan farklı görünmeye çalışan arabayı da insanı da sevmem. Epey kızdım...

Nihayetinde karar verdim, 50.000 liraya istediğim gibi bir araba yok. Bütçemi arttırmaya karar verdim. Sanırım 70.000 liralara kadar çıkacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Şimdi Chevrolet Aveo bakıyordum. Yeni kasa 2012 model, 1.4 benzinli olanlarına. GM 6T40 diye bir tam otomatik şanzıman varmış sanırım. Fakat yakıt tüketimi fabrika verisi şehir içi 9 litre.

Bu da LPG demek ki artık LPG istemiyorum gerçekten. Son olarak da şöyle bir habere rastladım ki hepimizden uzak olsun, cidden kabus olmuş.

Şu haberi ilk günden beri kesinlikle gerçekçi bulmuyorum. O kasa Aveo'ların gelebilecek en kötü hale gelmiş örneklerini şirket aracı olarak kullandım. Bir arabada hız sabitleyici bozulursa frene basarsınız devreden çıkar. Devreden çıkaracak sensör bozuldu diyelim, en kötü ihtimalle sert fren yaparsınız araç stop eder. Öyle şuraya çarptım buraya çarptım gibi bir durum söz konusu olamaz. Hız sabitleyicinin kumandası bozulmuşken ve dikkati ona dağıtmışken yapılan bir kaza olduğunu düşünüyorum. Kaskoda kusur meselesi veya dava açıp para koparma gibi bir sebeple bu şekilde yansıtılmış olabilir. Kesinlikle Aveo'nun fanı bir insan değilim, ama büyük mantık hatalarını da paylaşmak isterim.
-Otm. seçeneği varsa o kasada Aveo düşünebilirsiniz. Eski Daewoo kasalarında var olduğunu zaten biliyorum. Eski kasasının güvenliği ve yol tutuşu son derece zayıftır ama bunların dışında çoğu beklentinizi karşılar.
-Bunun dışında ilk kasa i20'lere bakabilirsiniz. Makul hasarlı ve makul km'de örneklerini bulmak mümkün.
-Hasar durumu konusunu biraz detaylı incelemeniz kaydıyla şu örnek gibi Fiesta Titanium'lara bakabilirsiniz.(Trend'de hız sabitleyici yok) Çoğu örneğin Esp'si yoktur ama çoğu aracın aksine ihtiyacı da yoktur. Tek handikapı güvenlik paketli nadir örnekleri dışında hep 2 havayastığı olması. Zamanında ncap'ten 5 yıldızı vardı ama tabii testteki araçlar hep 7 airbag'e sahip oluyor =)

Bahsettiğiniz beklentilerde sizi en çok yoracak konu yakıt tüketimi olacaktır. 8 lt'yi 9-9,5 yaparsanız bu iş çözülür :)

Edit:
...
Nihayetinde karar verdim, 50.000 liraya istediğim gibi bir araba yok. Bütçemi arttırmaya karar verdim. Sanırım 70.000 liralara kadar çıkacağım.
O zaman B sınıfında tork konvertörlü seçenekler artar.
- Peugeot 208'in 1.2 motor ve eat6 şanzımanlı konfigürasyonlarına bakabilirsiniz. Muhtemelen temizi bulunacaktır.
- Güncel kasa i20'nin Elite donanımına bakabilirsiniz. Yakıt yine 9 lt'ye çıkacaktır ama diğer donanımlarına göre 6 havayastığı avantajı olacaktır.
- Kia Rio'nun i20'ye benzer konfigürasyonuna bakabilirsiniz. Denk arabalar olmalarına rağmen ithal olması nedeniyle piyasası bir tık düşüktür.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve dthhasan
Şu haberi ilk günden beri kesinlikle gerçekçi bulmuyorum. O kasa Aveo'ların gelebilecek en kötü hale gelmiş örneklerini şirket aracı olarak kullandım. Bir arabada hız sabitleyici bozulursa frene basarsınız devreden çıkar. Devreden çıkaracak sensör bozuldu diyelim, en kötü ihtimalle sert fren yaparsınız araç stop eder. Öyle şuraya çarptım buraya çarptım gibi bir durum söz konusu olamaz. Hız sabitleyicinin kumandası bozulmuşken ve dikkati ona dağıtmışken yapılan bir kaza olduğunu düşünüyorum. Kaskoda kusur meselesi veya dava açıp para koparma gibi bir sebeple bu şekilde yansıtılmış olabilir. Kesinlikle Aveo'nun fanı bir insan değilim, ama büyük mantık hatalarını da paylaşmak isterim.
-Otm. seçeneği varsa o kasada Aveo düşünebilirsiniz. Eski Daewoo kasalarında var olduğunu zaten biliyorum. Eski kasasının güvenliği ve yol tutuşu son derece zayıftır ama bunların dışında çoğu beklentinizi karşılar.
-Bunun dışında ilk kasa i20'lere bakabilirsiniz. Makul hasarlı ve makul km'de örneklerini bulmak mümkün.
-Hasar durumu konusunu biraz detaylı incelemeniz kaydıyla şu örnek gibi Fiesta Titanium'lara bakabilirsiniz.(Trend'de hız sabitleyici yok) Çoğu örneğin Esp'si yoktur ama çoğu aracın aksine ihtiyacı da yoktur. Tek handikapı güvenlik paketli nadir örnekleri dışında hep 2 havayastığı olması. Zamanında ncap'ten 5 yıldızı vardı ama tabii testteki araçlar hep 7 airbag'e sahip oluyor =)

Bahsettiğiniz beklentilerde sizi en çok yoracak konu yakıt tüketimi olacaktır. 8 lt'yi 9-9,5 yaparsanız bu iş çözülür :)

Edit:

O zaman B sınıfında tork konvertörlü seçenekler artar.
- Peugeot 208'in 1.2 motor ve eat6 şanzımanlı konfigürasyonlarına bakabilirsiniz. Muhtemelen temizi bulunacaktır.
- Güncel kasa i20'nin Elite donanımına bakabilirsiniz. Yakıt yine 9 lt'ye çıkacaktır ama diğer donanımlarına göre 6 havayastığı avantajı olacaktır.
- Kia Rio'nun i20'ye benzer konfigürasyonuna bakabilirsiniz. Denk arabalar olmalarına rağmen ithal olması nedeniyle piyasası bir tık düşüktür.


Haberin altında yorumlarda bir kişi bu kazayı yapan kişi olduğunu iddia etmiş. Dediğine göre arabanın beyni komple yanmış!? Bilemiyorum gerisini açıkçası.

Peugeot 208, Hyundai i20, Kia Rio, Mitsubishi Space Star, Suzuki Swift ilk gözüme çarpanlar bu bütçe aralığında. İncelemeye devam edeceğim, bakalım...
 
Peugeot 208 de iki farklı otomatik şanzıman kullanılıyormuş. Bir tanesi 1.2 atmosferiklerde kullanılan 5 ileri ETG5 yarı otomatik şanzıman, diğeri ise 1.2 turbo beslemeli motorlarda kullanılan 6 ileri EAT6 şanzıman.

EAT6 şanzıman kullanılanlar 70000 lira altında pek yok. Olanlar da genelde problemli. 208 elendi bu durumda.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...