KAPALI 50,000 TL Altı Otomobiller Kıyaslanması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Bugün ilerde araba değiştimek istersem ne almalıyım diye düşünürken, seçeneklerin çok olması sebebiyle bir exel tablosu yapmaya karar verdim. Bir petrolhead olduğumdan, donanımları görmeksizin, bana gerekli olan 7 kriter üzerinden araçları tablolarda sıralamaya soktum. Butce olarak maksimum 50 bin tl gözden çıkartmak kaydı ile 33 adet sıfır aracı inceledim. Şu günlerde kullanım maliyetlerini ön planda tutsamda, esas işi olan arabanın taşıma kapasitesi, otoban hızları ve sollamalarda hızlanma hareketleride yarattığı tehlikyi minimumda tutmak için bazı Tork güc gibi önemli değerleride göz önünde bulundurdum.

0yJzrV.jpg


Bu 33 adet , 50 bin altı otomobilin donanım farketmeksizin, fiyat olarak sıralaması. Birinci Sandero ...

nE0log.jpg


Ama herşey fiyatmıdır. spritmonitör.de sitesinden gerçek kullanıcların , gercek yakıt ortalamaları üzerinden 100 km maliyetlerini sıraladım. Tabiki birinci Hyundai i10 1,0 LPG
Yakıt değerlerini hesaplarken baz aldığım fiyatlar. Benzin: 4.86 Motorin: 4.24 LPG: 2.59
88RzOQ.jpg


Tabi yakıt herşey değil, Çoluk çoçuklu bir aile olsaydım daha büyük bagaja ihtiyacım olcaktı. Kangoo 1,5 1300 litre bagajı olağan dışı.
PQJDZ5.jpg


Bagaj büyük, yükledik ama otobana çıkınca gaza basınca arabanın yürümeside lazım. En çabuk kim hızlanıyor. Turbo motorlar 10 saniye sınırını zorluyor.
rEz1Gm.jpg


Arabalar iyi güzel hızlandı ama, benzinli turbolar rampada çekişe yetecek torka sahip mi? Maksimum tork lazım o rampalara, en güçlüler ticariler.

VEWDmv.jpg


Otobanda azcık hız yapmak istediğimizde şöyle tapa gaz yapınca ibre kıranlar hangileri, bakınca Alaman motoru olanlar önde.

XdR6aD.jpg


Peki yüksek hızlara göğüs gerecek en güçlü motor kimde. Beygirlerin havada uçuştuğu motor hangisi. Japon bir arkadaş kafa sallıyor.
D3gDzZ.jpg


Peki tüm bu veriler ışığında her otomobile bir sıralama yapsak, sıralama puanlarını toplayıp en yüksek puanı hangi araba alacak.

G3Mm1v.jpg


50 bin altı en ideal otomobil 177 puan ile Dacia Dokker çıkmış olsada, ben hemen altındaki 172 puan ile İkinci sıradaki Skoda Fabia 1,2 Tsi Manual arabayı tercih ederim.

Araba seçmenizde faydası olması dileğiyle.
 
o zaman bütçeyi azıcık arttırıp 85k alınacak en iyi arabalar diye baksak baya hoş olabilir ama bir yerden sonra donanımda önem kazanıyor o da var

65000 tl ye 7 ileri dct accent blue alabiliyorken ayni fiyata elantrada alabiliyon. Segmenti ve donanimi buyuk fakat manual araba. Hal boyle olunca kriterler artiyor. Icinden cikilmasi zor. Manualin tuketimi dusuk konforu yuksektir. Hiz sabitleme vardir. Derken ipler kopar.
 
65000 tl ye 7 ileri dct accent blue alabiliyorken ayni fiyata elantrada alabiliyon. Segmenti ve donanimi buyuk fakat manual araba. Hal boyle olunca kriterler artiyor. Icinden cikilmasi zor. Manualin tuketimi dusuk konforu yuksektir. Hiz sabitleme vardir. Derken ipler kopar.
işte o yüzden segmente ayırmak mantık kazanıyor. eğer dediğim gibi segmente ayırıp donanımları eklerseniz bu iş olur bence
 
Bu arada kendi otomobili hic öven bir yazi yazmadim. Paranin alabilcegi en iyi profile sahip otomobili cikardim. Ama hyundai i10 kapisi ve bir dacia sandero kapisi zaten agirlik olarak bile bam başka. Konfor ve donanim tercihleride eklenince bu liste degiskenlik gosterecektir.
 
Puan sisteminde çok büyük bir adaletsizlik olduğunu görüyorum. Çok küçük farklar yüzünden büyük puan kayıpları yaşanmış. Sıralama yerine kendim bir puan vererek tekrar yapıcağım listeyi.
 
Hocam ellerine sağlık. Senin çalışmanda da göze batıyor, şu Swift neden tutulmaz anlamıyorum. Kalıbım azıcık ufak olsa direk gidip bakacağım bir araba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Vay anasını. Müthiş bir çalışma olmuş. Kesinlikle kriter olarak kullanılır ve bu kadar datanın yanyana getirilip bir bilgiye dönüşmesi çok güzel olmuş.

Para çok zor kazanılan bir şey, bir otomobil alıp 3 yıl kredi borcuna gireceksek bunu en mantıklı şekilde yapmak gerek. Galeri galeri dolaşıp pazarlamacı showroom sahiplerinin gazına gelip araba almaktansa, bilinen verileri yan yana getirip karşılaştırmak daha mantıklı geliyor. Bu veriler sana bir fikir sunar. İlk o arabaya bakmaya gidersin. içine binip sinmeyince diğer bir alttaki arabaya gidersin. Ben Dokkeri bildiğim için en yüksek o puan aldı diye o arabayı alacak değilim. Fabiayı showroomda ve otoshowda inceleme fırsatım oldu. Çok beğendim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yselimkaya
Puanlama sizin de belirttiğiniz gibi çok adaletsiz. Mesela top speed kısmında 1 puan alan araçla 30 puan araç arasında sanki 30 kat fark var gibi oluyor. Onun yerine herkes kendi top speed'i kadar puan alsa daha düzgün olur. mesela i10 145 puan alırken ibiza 184 puan alır. Oran olarak bakınca daha adaletli olur. Buna benzer şekilde tüm kategorilerde puanlar daha büyük bir skalada verilmeli, en kötü araç atıyorum 70 puan alırken en iyi araç 100 puan alcak şekilde, vs.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...