Merhaba
Bugün ilerde araba değiştimek istersem ne almalıyım diye düşünürken, seçeneklerin çok olması sebebiyle bir exel tablosu yapmaya karar verdim. Bir petrolhead olduğumdan, donanımları görmeksizin, bana gerekli olan 7 kriter üzerinden araçları tablolarda sıralamaya soktum. Butce olarak maksimum 50 bin tl gözden çıkartmak kaydı ile 33 adet sıfır aracı inceledim. Şu günlerde kullanım maliyetlerini ön planda tutsamda, esas işi olan arabanın taşıma kapasitesi, otoban hızları ve sollamalarda hızlanma hareketleride yarattığı tehlikyi minimumda tutmak için bazı Tork güc gibi önemli değerleride göz önünde bulundurdum.
Bu 33 adet , 50 bin altı otomobilin donanım farketmeksizin, fiyat olarak sıralaması. Birinci Sandero ...
Ama herşey fiyatmıdır. spritmonitör.de sitesinden gerçek kullanıcların , gercek yakıt ortalamaları üzerinden 100 km maliyetlerini sıraladım. Tabiki birinci Hyundai i10 1,0 LPG
Yakıt değerlerini hesaplarken baz aldığım fiyatlar. Benzin: 4.86 Motorin: 4.24 LPG: 2.59
Tabi yakıt herşey değil, Çoluk çoçuklu bir aile olsaydım daha büyük bagaja ihtiyacım olcaktı. Kangoo 1,5 1300 litre bagajı olağan dışı.
Bagaj büyük, yükledik ama otobana çıkınca gaza basınca arabanın yürümeside lazım. En çabuk kim hızlanıyor. Turbo motorlar 10 saniye sınırını zorluyor.
Arabalar iyi güzel hızlandı ama, benzinli turbolar rampada çekişe yetecek torka sahip mi? Maksimum tork lazım o rampalara, en güçlüler ticariler.
Otobanda azcık hız yapmak istediğimizde şöyle tapa gaz yapınca ibre kıranlar hangileri, bakınca Alaman motoru olanlar önde.
Peki yüksek hızlara göğüs gerecek en güçlü motor kimde. Beygirlerin havada uçuştuğu motor hangisi. Japon bir arkadaş kafa sallıyor.
Peki tüm bu veriler ışığında her otomobile bir sıralama yapsak, sıralama puanlarını toplayıp en yüksek puanı hangi araba alacak.
50 bin altı en ideal otomobil 177 puan ile Dacia Dokker çıkmış olsada, ben hemen altındaki 172 puan ile İkinci sıradaki Skoda Fabia 1,2 Tsi Manual arabayı tercih ederim.
Araba seçmenizde faydası olması dileğiyle.
Bugün ilerde araba değiştimek istersem ne almalıyım diye düşünürken, seçeneklerin çok olması sebebiyle bir exel tablosu yapmaya karar verdim. Bir petrolhead olduğumdan, donanımları görmeksizin, bana gerekli olan 7 kriter üzerinden araçları tablolarda sıralamaya soktum. Butce olarak maksimum 50 bin tl gözden çıkartmak kaydı ile 33 adet sıfır aracı inceledim. Şu günlerde kullanım maliyetlerini ön planda tutsamda, esas işi olan arabanın taşıma kapasitesi, otoban hızları ve sollamalarda hızlanma hareketleride yarattığı tehlikyi minimumda tutmak için bazı Tork güc gibi önemli değerleride göz önünde bulundurdum.
Bu 33 adet , 50 bin altı otomobilin donanım farketmeksizin, fiyat olarak sıralaması. Birinci Sandero ...
Ama herşey fiyatmıdır. spritmonitör.de sitesinden gerçek kullanıcların , gercek yakıt ortalamaları üzerinden 100 km maliyetlerini sıraladım. Tabiki birinci Hyundai i10 1,0 LPG
Yakıt değerlerini hesaplarken baz aldığım fiyatlar. Benzin: 4.86 Motorin: 4.24 LPG: 2.59
Tabi yakıt herşey değil, Çoluk çoçuklu bir aile olsaydım daha büyük bagaja ihtiyacım olcaktı. Kangoo 1,5 1300 litre bagajı olağan dışı.
Bagaj büyük, yükledik ama otobana çıkınca gaza basınca arabanın yürümeside lazım. En çabuk kim hızlanıyor. Turbo motorlar 10 saniye sınırını zorluyor.
Arabalar iyi güzel hızlandı ama, benzinli turbolar rampada çekişe yetecek torka sahip mi? Maksimum tork lazım o rampalara, en güçlüler ticariler.
Otobanda azcık hız yapmak istediğimizde şöyle tapa gaz yapınca ibre kıranlar hangileri, bakınca Alaman motoru olanlar önde.
Peki yüksek hızlara göğüs gerecek en güçlü motor kimde. Beygirlerin havada uçuştuğu motor hangisi. Japon bir arkadaş kafa sallıyor.
Peki tüm bu veriler ışığında her otomobile bir sıralama yapsak, sıralama puanlarını toplayıp en yüksek puanı hangi araba alacak.
50 bin altı en ideal otomobil 177 puan ile Dacia Dokker çıkmış olsada, ben hemen altındaki 172 puan ile İkinci sıradaki Skoda Fabia 1,2 Tsi Manual arabayı tercih ederim.
Araba seçmenizde faydası olması dileğiyle.