KAPALI 60.000 tl’ye Kadar Benzinli Otomatik Araba Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hayalli

Asfalt Kurutucu
7 Tem 2018
19
2
595
Merhaba arkadaslar,
Ablam’a 2012 model ve üstü, benzinli ve tam otomatik veya da cvt şanzımanlı bir araba bakıyoruz. Araba Trabzon’da kullanılacağı için yokuşta kaydırmaması çok önemli. Kendisi hala acemi sayılır o yüzden ve Trabzon’da genellikle yokuşlu yerlerde kullanılacağı için yarı otomatikle uğraşmamaya karar verdik. Arabanın az yakması da bizim için önemli bir kriter. 3 tane model belirledik gibi ki bunlar da 2013-2016 Suzuki Swift, Honda Jazz (2012-cvt) ve 2014-2016 Toyota Yaris. Siz bu modellerden hangilerini önerirsiniz ve neden önerirsiniz? Fiyati uygun diye 1.4 2013-2015 Tam otomatik Opel Corsa ve 2011-2012 Ford Fiesta 1.4 4 ileri tork konventörünü de bir düşündük. Siz bu arabaları da dahil ederseniz hangisini ve neden tavsiye edersiniz? Şimdiden teşekkürler
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Merhaba arkadaslar,
Ablam’a 2012 model ve üstü, benzinli ve tam otomatik veya da cvt şanzımanlı bir araba bakıyoruz. Araba Trabzon’da kullanılacağı için yokuşta kaydırmaması çok önemli. Kendisi hala acemi sayılır o yüzden ve Trabzon’da genellikle yokuşlu yerlerde kullanılacağı için yarı otomatikle uğraşmamaya karar verdik. Arabanın az yakması da bizim için önemli bir kriter. 3 tane model belirledik gibi ki bunlar da 2013-2016 Suzuki Swift, Honda Jazz (2012-cvt) ve 2014-2016 Toyota Yaris. Siz bu modellerden hangilerini önerirsiniz ve neden önerirsiniz? Fiyati uygun diye 1.4 2013-2015 Tam otomatik Opel Corsa ve 2011-2012 Ford Fiesta 1.4 4 ileri tork konventörünü de bir düşündük. Siz bu arabaları da dahil ederseniz hangisini ve neden tavsiye edersiniz? Şimdiden teşekkürler

Yaris'te yokuş kalkış desteği yok. Seri olunmazsa kayar.
Benzinli bir araç için makul tüketimi var vs. bütün olarak baktığımızda önereceğim bir araç ama üstte yazdığımın bilinmesinde yarar var.

2014 model 1.2 tsi polo bakılabilir bi tık daha bütçeyi aşabilirseniz. 65 66 civarına alınır.
Yokuşu bol yerde, acemi bir sürücüye DSG aldırmak iyi sonuçlar vermeyebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hayalli

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
tavsiye edeceğim araçları yazmışsınız zaten :) Fiesta 1.4 zetec ve tam otomatik kombinasyonu odun sobası kadar sağlamdır ama fiesta çok dar bir araba. Jazz alın, CVT şanzıman ile birlikte şehir içi çok keyifle kullanırsınız ve bozulmaz tüketimi azdır.
Çift kavramaya sakın girmeyin :)
 

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
Yokuşu bol yerde, acemi bir sürücüye DSG aldırmak iyi sonuçlar vermeyebilir.
O kısmı atlamışım hocam ama zaten 1.2 tsi 2014 modellerde yokuş kalkış desteği var bir sorun yaratacağını düşünmüyorum kullanıcı açısından. Dsg ne kadar dayanır orasını bilemem de 1.2 tsilarda duymadım dsgden yana sıkıntı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hayalli

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,131
1
3,131
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Micra kullandım ben kısa bir süre. CVT şanzıman tam bayan işi, kesinlikle kaydırmıyor frenden çektiğiniz anda yürüyor. İçi ferah, görüş alanı çok iyi hakim hissettiriyor. Ama CVTyi kullanmayı öğrenene kadar hep 8 litre üstü yaktı istanbul trafiğinde. Biraz alışınca 7.5 civarına düştü. malzeme kalitesini falan beğenmemiştim ben ama. Bir de 2017 model bir arabada full donanımda bile park sensörü yoktu. Hız sabitleyici vardı ama park sensörü yoktu.. Onu alacağıma biraz daha yaşlı olsun Jazz olsun derim şu an alacak olsam muhtemelen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hayalli

hayalli

Asfalt Kurutucu
7 Tem 2018
19
2
595
Öncelikle herkesten geç cevap yazabildiğim için özür diliyorum foruma bakabilecek uygun zamanı ancak bulabildim.
2014 model 1.2 tsi polo bakılabilir bi tık daha bütçeyi aşabilirseniz. 65 66 civarına alınır.

Çift kavrama kesinlikle düşünmüyoruz. Trabzon gibi yokuşu çok olan bir şehirde bir aceminin elinde çok kötü sonuçlar doğurabilir çift kavrama o yüzden sadece tam otomatik veya da cvtli bir araba düşünüyoruz

Yaris'te yokuş kalkış desteği yok. Seri olunmazsa kayar.
Benzinli bir araç için makul tüketimi var vs. bütün olarak baktığımızda önereceğim bir araç ama üstte yazdığımın bilinmesinde yarar var.


Yokuşu bol yerde, acemi bir sürücüye DSG aldırmak iyi sonuçlar vermeyebilir.

2014 sonrası yarislerde yokuş desteği yok mu Ben var zannediyordum o yüzden daha mantıklı bakıyordum yarise. Yokuş desteğinin olmaması cidden kötü oldu. Dsg ile ilgili görüşünüze kesinlikle katılıyorum.

tavsiye edeceğim araçları yazmışsınız zaten :) Fiesta 1.4 zetec ve tam otomatik kombinasyonu odun sobası kadar sağlamdır ama fiesta çok dar bir araba. Jazz alın, CVT şanzıman ile birlikte şehir içi çok keyifle kullanırsınız ve bozulmaz tüketimi azdır.
Çift kavramaya sakın girmeyin :)

1.4 tam otomatik fiestaların yakıtının çok olması bizi düşündürüyor ama yine de fiyatı uygun. 45.000 tl civarlarına bulunabiliyorlar diye biliyorum. Temiz bir yaris veya jazz içinse 10-15.000tl daha fazla vermek gerekiyor. Aradaki fiyat farkı kadar 2-3 sene de benzin parası vereceğini düşünmüyorum ama daha detaylı bir hesaplama yapmama gerekiyor bunun için. Jazzların piyasası daha yüksek yaristen. 2012 model cvt jazz için 2015-2016 model yaris alınabiliyor bu yüzden kararsız kalıyoruz yarisle jazz arasında.

Micra kullandım ben kısa bir süre. CVT şanzıman tam bayan işi, kesinlikle kaydırmıyor frenden çektiğiniz anda yürüyor. İçi ferah, görüş alanı çok iyi hakim hissettiriyor. Ama CVTyi kullanmayı öğrenene kadar hep 8 litre üstü yaktı istanbul trafiğinde. Biraz alışınca 7.5 civarına düştü. malzeme kalitesini falan beğenmemiştim ben ama. Bir de 2017 model bir arabada full donanımda bile park sensörü yoktu. Hız sabitleyici vardı ama park sensörü yoktu.. Onu alacağıma biraz daha yaşlı olsun Jazz olsun derim şu an alacak olsam muhtemelen.

Micraya da baktık ama ablam pek beğenmedi micrayı. Bir de micra için ses yalıtımı baya zayıf diyorlar bu da canımızı sıkmadı desek yalan olur. Şu anda ya jazz ya da yaris arasında gidip geliyoruz.

Jazzın model yılının düşük olması biraz düşündürüyor. 2015-2016 full yaris alınabiliyor 2012 jazz parasına. I-shift olanları daha ucuz ama I-shift şanzımanı öneren pek yok
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
2014 sonrası yarislerde yokuş desteği yok mu Ben var zannediyordum o yüzden daha mantıklı bakıyordum yarise. Yokuş desteğinin olmaması cidden kötü oldu. Dsg ile ilgili görüşünüze kesinlikle katılıyorum.

Güncel kasa, ikinci makyajlı (2017-...) Yaris'i bilmiyorum ama bende ilk makyajlı kasa (2015) var, yokuş kalkış desteği yok. Eğim az ise vites D konumunda olduğu zaman araç geri gitmez, ama eğim fazlaysa kayar.

O kısmı atlamışım hocam ama zaten 1.2 tsi 2014 modellerde yokuş kalkış desteği var bir sorun yaratacağını düşünmüyorum kullanıcı açısından. Dsg ne kadar dayanır orasını bilemem de 1.2 tsilarda duymadım dsgden yana sıkıntı.

Üstteki mesajı yokuş kalkış desteği için değil genel olarak DSG karakteri için demiştim. Yokuşlu yer, dikkatsiz de kullanılırsa (trafik çoksa manuel olarak 1-2 atın vs. bir sürü şey yazılıyor) dert olabilir diye düşünmüştüm.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hayalli

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,131
1
3,131
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Micraya da baktık ama ablam pek beğenmedi micrayı. Bir de micra için ses yalıtımı baya zayıf diyorlar bu da canımızı sıkmadı desek yalan olur. Şu anda ya jazz ya da yaris arasında gidip geliyoruz.

Daha önce hangi otomobile bindiniz bilmiyorum ama uzun süre Alman kullanmış biri Micra'ya motosiklet niyetine binebilir, o kadar zayıf yalıtımı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: hayalli

hayalli

Asfalt Kurutucu
7 Tem 2018
19
2
595
Güncel kasa, ikinci makyajlı (2017-...) Yaris'i bilmiyorum ama bende ilk makyajlı kasa (2015) var, yokuş kalkış desteği yok. Eğim az ise vites D konumunda olduğu zaman araç geri gitmez, ama eğim fazlaysa kayar.



Üstteki mesajı yokuş kalkış desteği için değil genel olarak DSG karakteri için demiştim. Yokuşlu yer, dikkatsiz de kullanılırsa (trafik çoksa manuel olarak 1-2 atın vs. bir sürü şey yazılıyor) dert olabilir diye düşünmüştüm.
2017 sonrası modelleri çok daha pahalı. Bütçe ona yetmiyor ne yazık ki. Yokuşturma kaydırma olayından bahsettiğiniz için teşekkür ederim bu bizim için baya önemli çünkü trabzon yokuşu bol olan bir yet ve yokuşta kaydırmaması bizim için önemli.
Dsg için söylediklerinize katılıyorum. Teyzemlerde 2014 skoda superb 1.6 tdi dsg var. Araba 2 sene önce şanzıman arızası verip şanzıman beyni değiştirildi iyi niyet garantisi altında 4500tl ye yaptırılmıştı ve skoda servis sorumlusunun bize söylediğiyse sizin söylediklerinizle aynı olmuştu. Ekstradan eğimli yerlerde park edildiğinde arabanın önce N’ye aldınıp sonra da el freni çekilip ayağın frenden çekilmesi ve arabanın ağırlığı el frenine bindikten sonra P’ye alınması gerektiği gibi teferruatlardan bahsettiler. O zamandan sonra herhangi yarı kavramalı bir arabaya olan bakış açım değişti
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik

hayalli

Asfalt Kurutucu
7 Tem 2018
19
2
595
Daha önce hangi otomobile bindiniz bilmiyorum ama uzun süre Alman kullanmış biri Micra'ya motosiklet niyetine binebilir, o kadar zayıf yalıtımı :D
Ben kendim bu zamana kadar 1.4 benzinli 2004 fiesta asm şanzımanlı, 2007 1.5 dci megane 2 sedan, 2010 model 1.5 dci symbol, 2011 megane hb 3 1.5 dci, 2015 clio hb 1.5 dci kullandım ve babamın şu andaki arabası 2011 focus mk 2.5 1.6 tdci. Kısa süreli olaraksa bmw 520d, 95 mercedes e200, 2014 skoda superb 1.6 tdi , seat ibiza 1.2 manuel benzinli, 99 model siena ve 2016 model 1.6 benzinli otomatik auris kullandım. Şu andaki arabamız focustan dolayı yalıtımdan baya çektiyoruz micranın yalıtımı 2011 model fiesta 1.4 tam otomatikten daha mı kötüdür yoksa iyi midir?
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,131
1
3,131
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Ben kendim bu zamana kadar 1.4 benzinli 2004 fiesta asm şanzımanlı, 2007 1.5 dci megane 2 sedan, 2010 model 1.5 dci symbol, 2011 megane hb 3 1.5 dci, 2015 clio hb 1.5 dci kullandım ve babamın şu andaki arabası 2011 focus mk 2.5 1.6 tdci. Kısa süreli olaraksa bmw 520d, 95 mercedes e200, 2014 skoda superb 1.6 tdi , seat ibiza 1.2 manuel benzinli, 99 model siena ve 2016 model 1.6 benzinli otomatik auris kullandım. Şu andaki arabamız focustan dolayı yalıtımdan baya çektiyoruz micranın yalıtımı 2011 model fiesta 1.4 tam otomatikten daha mı kötüdür yoksa iyi midir?

Micra'nın tavanı yüksek, camları da bu yüzden epey büyük. Bence yalıtım noktasında en büyük zaafı buradan kaynaklanıyor. Baya bi görüş alanı sağlamış ama yalıtıma da olumsuz yansımış haliyle. Ben 1.92 adamım ve hiç sıkıntı yaşamadan sığdım Micra'ya. Fiesta'da sıkılmıştım biraz ama kullanmadım sadece direksiyonuna şöyle bir oturmuşluğum var. Tahminimce Micra daha kötüdür yalıtım olarak, yine de deneyimlemek en iyisi.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
2017 sonrası modelleri çok daha pahalı. Bütçe ona yetmiyor ne yazık ki. Yokuşturma kaydırma olayından bahsettiğiniz için teşekkür ederim bu bizim için baya önemli çünkü trabzon yokuşu bol olan bir yet ve yokuşta kaydırmaması bizim için önemli.
Dsg için söylediklerinize katılıyorum. Teyzemlerde 2014 skoda superb 1.6 tdi dsg var. Araba 2 sene önce şanzıman arızası verip şanzıman beyni değiştirildi iyi niyet garantisi altında 4500tl ye yaptırılmıştı ve skoda servis sorumlusunun bize söylediğiyse sizin söylediklerinizle aynı olmuştu. Ekstradan eğimli yerlerde park edildiğinde arabanın önce N’ye aldınıp sonra da el freni çekilip ayağın frenden çekilmesi ve arabanın ağırlığı el frenine bindikten sonra P’ye alınması gerektiği gibi teferruatlardan bahsettiler. O zamandan sonra herhangi yarı kavramalı bir arabaya olan bakış açım değişti
Rica ederim.

Bende CVT olmasına rağmen üstte yazdığınız gibi park ediyorum (önceki aracım tork konvertörlüydü, onda da öyle park ediyordum. Genel olarak otomatikleri böyle park edin diyorlar), hem de yokuş veya düz zemin fark etmeksizin.
Arabayı park edeceğim konuma getirince ayak frenine basıp N'ye alıyorum, el frenini çekiyorum. Ayak frenini bırakıyorum, araba kendini bırakıyor olduğu yere (yokuştaysa o bırakma çok daha iyi anlaşılıyor). Ondan sonra P'ye alıyorum. Kısa bir süre sonra alışkanlık hâline geliyor zaten. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Corsa ve Fiesta'nın tam otm. şanzımanları taş gibidir ama tükerimleri yokuşlu bölgede 10lt civarlarında olur, ciddi üzer. Araç her gün kullanılacaksa sıkıntı olur. Micra'nın yalıtım vasattır, uzun yol sürüşü de yan rüzgarlardan etkilenmesi nedeniyle vasattır, ama araba ekonomiktir. Listelediğiniz araçlar çok mantıklı seçenekler, hangisinin temizini bulursanız onu alın. :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım