AÇIK 600k otomatik araç önerisi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bugold
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bugold

Arda
Senkromeççi
8
22
Marka
Peugeot
Merhaba arkadaşlar şimdiden iyi forumlar dilerim,Önerebileceğiniz 600bin tl ye kadar otomatik vites araba var mı? tavsiye edebileceğiniz?

ufak da bir sorum olacak hyundai accent era otomatik vites alınır mı kronik sorunları fazlamı?
 
Son düzenleme:
Çözüm
Uzun Ömürlü Motor + Uygun Parça + Dizel : Renault Fluence/Megane/Symbol
Kaliteli + Benzinli + Alman Grubu : AstraJ/JettaMK5/İnsignia

Tavsiye bir kaç marka model : Hyundai Accent Blue / Mitsubishi Attrage / C-Elysee - 301 /

Merhaba arkadaşlar şimdiden iyi forumlar dilerim,Önerebileceğiniz 600bin tl ye kadar otomatik vites araba var mı? tavsiye edebileceğiniz?

ufak da bir sorum olacak hyundai accent era otomatik vites alınır mı kronik sorunları fazlamı?
600k TL'ye kadar otomatik vites araba var. O bütçeyle eski premium otm. de bulunur, güncel fluence otm. de bulunur. Nasıl bir şey aradığınıza bağlı.

Accent Era yol tutmaz, bir de gittiğinin yarısı kadar bile duramaz. Onun dışında şeridinde kaldığı müddetçe ömürlük arabadır. Hakkında sadece direksiyon kutusu kroniği duydum o kadar.
 
Uzun Ömürlü Motor + Uygun Parça + Dizel : Renault Fluence/Megane/Symbol
Kaliteli + Benzinli + Alman Grubu : AstraJ/JettaMK5/İnsignia

Tavsiye bir kaç marka model : Hyundai Accent Blue / Mitsubishi Attrage / C-Elysee - 301 /

 
Çözüm
Megane 3/ Fluence EDC vitesli olan modellerin şanzıman beyni genelde 10.yaştan sonra bozulma potansiyeli taşıyor. Eğer Megane 3 veya Fluence bakacak olursanız şanzıman beyninin durumunu kontrol ettirseniz iyi olur. Veya pazarlığı buna göre yapabilirsiniz.
 
Ben C4 alirdim. E hdi yari otomatik mcp sanziman. Vites gecisleri iyi degil ama tamiri kolay, basit sanziman. Motor zaten gayet iyi. Arac da guzel donanimli. Tek eksisi arka torsiyon olabilir.
 
600k TL'ye kadar otomatik vites araba var. O bütçeyle eski premium otm. de bulunur, güncel fluence otm. de bulunur. Nasıl bir şey aradığınıza bağlı.

Accent Era yol tutmaz, bir de gittiğinin yarısı kadar bile duramaz. Onun dışında şeridinde kaldığı müddetçe ömürlük arabadır. Hakkında sadece direksiyon kutusu kroniği duydum o kadar.
5 senelik otomatik benzinli accent era kullanıcısı olarak fikirlerimi sunabilirim. Her şeyden önce accent era 600 binlik bir araç değil bunu belirteyim. Ama 400-520 hadi bilemedin 530 bandında oldukça iyi bir seçenek. 5 sene 70 bin km sonunda bana sadece iki kere buji lastiği, bir kere oksijen sensörü bir kere de radyatör alt hortum arızası çıkardı. Hiçbirinde de yolda bırakmadı. En kötü yanı frenleri diyebilirim. Araba durmuyor :D hele ki 1.5 crdi veya 1.6 benzinli ise oldukça iyi çekiş sunan motor için bu frenler kesinlikle yetersiz. ABS saçma sapan devreye girer. Bir de ERA'larda paketler çok karışık, tek hava yastıklıdan 6 hava yastıklıya, ABS'li ve ABS'siz modelleri olan, arka frenleri diskli ve disksiz olan, ESP'li olan veya ESP'li olmayan, dijital klima sunroof vs olan veya sis lambası olmayan modeller bile mevcut :D. Ben 1.6 atmosferik 112 hp kullanıcısıyım, yaşı ve muadillerine göre çok güzel bir çekişi var bir kere bunu belirteyim, dönemim tork konvertörlü (hyundai üretimi, farklı şanzıman oranları olan, taş gibi bir şanzıman) nispeten yavaş geçişleri olan lock up mekanizmalı bir şanzımana göre bile çok iyi yürüyor araç. Yol tutuş düz yolda çok kötü değil, ama virajlarda kafadan kesinlikle kayıyor ve direksiyon (2009 ve öncesi hidrolik, 2010 ve sonrası elektrik destekli) aşırı hissiz. Uzun zaman kullanınca agresif kullandığınızda bile tepkilerine alışıyorsunuz ama bunun dışında alışma gerektirir. Onun dışında aracın kullanımı çok rahat ve kolaydır. Oturur oturmaz 40 yıllık bir era kullanıcısı gibi hissedersiniz. Çok pratik-kedi gibi bir araçtır. Yokuşlarda kesinlikle düşmez. Ankara'da oturanlar bilirler kepekli rampasını iş gereği haftada 3 kez çıkıyordum, hız kontrol alanından sonra sol şerit benim :) Arka süspansiyonları aşırı esnektir ve aşırı yaylanır. O yüzden ERA'cılar ben de dahil daha kalın dilimli tempra yayı taktırıyoruz ve arka tutuş %30 gibi ciddi bir artış sağlarken konfor da değişmiyor. Ön takımı zayıf derler ancak ben kazaya kadar hiç ön takım ihtiyacı hissetmedim. İç malzemeler serttir ama ömürlüktür, sarkma bozulma olmaz. Trim sesi Allahın emri ona yapacak bir şey yok. Koltuk iskrleti gıcırdar, arka fren kampanaları dolar ve ses yapar. Çoğunlukla itici sesi vardır (yağlı iticiler bu hale çabuk geliyor ama hayati bir sorun yaratmıyor), ben de şahsen 3 senedir itici sesi ile biniyorum bir sorun yaşamadım. Tecrübeli ustalar yaşamazsın da dediler. Yakıt tüketimi dur kalk trafik yoğunluğuna göre ciddi değişiyor. Şehirler arası seyahatte 6,2-6,5 civarı tüketimi oluyor, tempolu sürüşte. Aracı ilk aldığım zamanlar şehir içi 80-8,5 lt bandında gezerken, artık artan Ankara trafiğinde yazın bile 9,2-9,5 altını bile zor görüyorum. geçen gün paylaştım kışın bu rakam 10-11 lt civarına çıkıyor. LPG şart yani. Ben alınca prins technomax taktırmıştım. O zamana kadar benzinle binilmişti araca. Şu zamana kadar hiçbir sorun yaşamadım. %40-45 civarında tasarruf sağlıyor. Bu araçların subap, piston, sekman, blok yapısı aşırı sağlam. İyi bakımla çok uzun süreler iş görüyor. Benim aracımda silindir kapak contasında ufak bir kaçak vardı. O zaman içlere de bakıldı hala pırıl pırıldı. Kapakta da ince torna sonrası takım contayla sahalara geri döndük. Döşemeler kolay kolay bozulmaz, yürüyen aksamı genel olarak sağlamdır. Paslanma pek rastlamadım. Yani güvenlikle ilgili bazı feragatlar sonrası araç fiyatına göre son derece alınabilir, sürdürülebilir bir araçtır. Alan da kısa süre sonra satmıyor bu sebeple. Başka aklınıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz. Bu arada expo, style ya da select donanım almanızı öneririm. Donanımsal parçalar uzun ömürlü bir fransız gibi yaşlısı sorun çıkarmıyor ve paketler arası farklar ciddi farklar.