'67 VW type3 Notchback 1600A restorasyonu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@yselimkaya
Klasik bir arabayı değerli kılan onu kullananlardır. Sen Cumhuriyet döneminin önemli bir doktoruna ait otomobili keşfetmiş bulmuşsun. Bu arabayı gerçekten düzgün bir şekilde restore edeceksen işlemleri yap. Ama restorasyonda sıkıntı olacaksa bu haliyle bile inanılmaz fiyata satabilirsiniz. Şu anki hali ile 20000 dolar ederi var. Cem Yılmaz bilse alır.
 
Muhteşem bir proje hayırlı olsun. İmrenerek ve kıskanarak takip ediyorum benim vosvos alacak kadar bile cesaretim olamadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yselimkaya
@yselimkaya
Klasik bir arabayı değerli kılan onu kullananlardır. Sen Cumhuriyet döneminin önemli bir doktoruna ait otomobili keşfetmiş bulmuşsun. Bu arabayı gerçekten düzgün bir şekilde restore edeceksen işlemleri yap. Ama restorasyonda sıkıntı olacaksa bu haliyle bile inanılmaz fiyata satabilirsiniz. Şu anki hali ile 20000 dolar ederi var. Cem Yılmaz bilse alır.

Çok sağolun güzel düşünceleriniz için. Amacım çok iyi bir şekilde restore edip ömrümün sonuna kadar saklamak. Eğer bir gün koleksiyon yaparsam da tam ortasına koyacağım araba bu olacak.
 
Çok güzel bir araba, tutkuyla bağlanmak için hikayesi de hazır. Güle güle toplayıp kullanırsınız umarım.

volkswagen-1500-notchback-8.jpg

volkswagen-1500-notchback-9.jpg
 
Ağaçlar içinde puslu, yalnız, biraz da ürpertici villalar. O villardan birinin tozlu yıllanmış garajından çıkan yıllara inat dipdiri kalabilmiş bir araç. Herşeyden önemlisi de o aracın ardında, keyifle okunan bir kitap gibi soluksuz okunacak, araca her baktığında tekrar kendine bağlayacak, yıllar sonra çocuklara hatta torunlara bile miras bırakılabilecek bir hikaye çıkması.
Konuyu sürekli takipteyim bundan sonra, bizleri merakta bırakmayın. Aracın hikâyesi gerçekten çok hoşuma gitti.
Kolay gelsin.
 
Soluksuz okudum. Harika bir araba, üstelik mazisi de bayağı koyu. Tabi alt kısmına bakmadan kesin hüküm vermek istemem ama 25 yıl boyunca kaportada en ufak bir deformasyon olmadan yatması mucize gibi bir şey. Kısacası çok kârlı bir alışveriş olmuş.

Bu yıl bir restorasyon fikrim vardı ama hem yetiştirebileceğim yeterli zaman, hem de uygun mekan sorunsallarından dolayı ertelemek zorunda kaldım. Gerçekleştirebilirsem kesinlikle sizin tecrübelerinizden faydalanacağım :) Gelişmeler oldukça paylaşmayı ihmal etmeyin lütfen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yselimkaya
Çok güzel bir araba, tutkuyla bağlanmak için hikayesi de hazır. Güle güle toplayıp kullanırsınız umarım.
Teşekkür ederim, mavi olanı benim arşivimde de var baya güzel duruyor. İnşallah o günler yakındır :)

Ağaçlar içinde puslu, yalnız, biraz da ürpertici villalar. O villardan birinin tozlu yıllanmış garajından çıkan yıllara inat dipdiri kalabilmiş bir araç. Herşeyden önemlisi de o aracın ardında, keyifle okunan bir kitap gibi soluksuz okunacak, araca her baktığında tekrar kendine bağlayacak, yıllar sonra çocuklara hatta torunlara bile miras bırakılabilecek bir hikaye çıkması.
Konuyu sürekli takipteyim bundan sonra, bizleri merakta bırakmayın. Aracın hikâyesi gerçekten çok hoşuma gitti.
Kolay gelsin.
Gerçekten bir retorasyondan fazlası bir hikaye oluşacak bittiğinde. Sağolun.

Anlatımınız çok güzel keyifle okudum. Emeklerinizin karşılığını inşallah fazlasıyla alırsınız.
Teşekkür ederim, inşallah :)

Araba da, evrakları da, yaşadıkların ve yaşayacakların da inanılmaz değerli :)
Teşekkür ederim, evraklar önemli;)

Soluksuz okudum. Harika bir araba, üstelik mazisi de bayağı koyu. Tabi alt kısmına bakmadan kesin hüküm vermek istemem ama 25 yıl boyunca kaportada en ufak bir deformasyon olmadan yatması mucize gibi bir şey. Kısacası çok kârlı bir alışveriş olmuş.
Bu yıl bir restorasyon fikrim vardı ama hem yetiştirebileceğim yeterli zaman, hem de uygun mekan sorunsallarından dolayı ertelemek zorunda kaldım. Gerçekleştirebilirsem kesinlikle sizin tecrübelerinizden faydalanacağım :) Gelişmeler oldukça paylaşmayı ihmal etmeyin lütfen.

Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için, 50 yaşındaki bir vosvos için en ufak bir deformasyonu yok diyemeyeceğim maalesef:confused: İş çok. Sizin düşündüğünüz araç neydi? Çok mantıklı bahaneleriniz var, yer ve zaman çok önemli:D
 
Teşekkür ederim, mavi olanı benim arşivimde de var baya güzel duruyor. İnşallah o günler yakındır :)


Gerçekten bir retorasyondan fazlası bir hikaye oluşacak bittiğinde. Sağolun.


Teşekkür ederim, inşallah :)


Teşekkür ederim, evraklar önemli;)



Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için, 50 yaşındaki bir vosvos için en ufak bir deformasyonu yok diyemeyeceğim maalesef:confused: İş çok. Sizin düşündüğünüz araç neydi? Çok mantıklı bahaneleriniz var, yer ve zaman çok önemli:D
Evet şimdi bir daha düşündüm de en ufak deformasyonu yok derken biraz iyimser düşünmüş olabilirim. 50 yaşındaki bir aracın yorgunluğu gibi faktörleri göz önünde tutarsak özellikle kaportanın görünen kısmının altında sağlam bir iş sizi bekliyor olabilir.
Ben sulu 126 Bis ya da '72 Renault 12 TL'den birisini aslına uygun restore etmeyi düşünüyordum. Bu tarz çalışmalarda her parça hemen bulunamayacağı için zamanın bol olması düşünülecek ilk konulardan birisi, üniversite döneminde çoğunlukla şehir dışında olduğum için dar zamanda içime sinmeden yapmaktansa geniş bir zamanda her şeyiyle ilgilenmek istedim. Bakalım kısmet :)
 
Evet şimdi bir daha düşündüm de en ufak deformasyonu yok derken biraz iyimser düşünmüş olabilirim. 50 yaşındaki bir aracın yorgunluğu gibi faktörleri göz önünde tutarsak özellikle kaportanın görünen kısmının altında sağlam bir iş sizi bekliyor olabilir.
Ben sulu 126 Bis ya da '72 Renault 12 TL'den birisini aslına uygun restore etmeyi düşünüyordum. Bu tarz çalışmalarda her parça hemen bulunamayacağı için zamanın bol olması düşünülecek ilk konulardan birisi, üniversite döneminde çoğunlukla şehir dışında olduğum için dar zamanda içime sinmeden yapmaktansa geniş bir zamanda her şeyiyle ilgilenmek istedim. Bakalım kısmet :)
Aynı fikir bende de vardı 10 yıl sulu bis aradım sahibinden zamanında 600 1000 tl arasındaydı parçası yok zor olur deyip kandirdilar almadım , halbuki 14 yaşımda 1 aylık maasimla a labiliyordum şimdiki aklım olsa direk alırdım :)
 
Gerçekten harika bir yazı olmuş. Okurken içim ısındı. Bir de tam bunu okurken bilgisyarımda sıradaki şarkı olarak Metin Kemal Kahraman - Deniz Koydum Adını şarkısı çalmaya başladı. Kendimi zaman yolculuğu yapmış gibi hissediyorum. Konuyu merakla takip ediyorum. Benim ailem de Gebze'de yaşıyor ve haftasonları ben de Gebze'deyim. Siz de hala Gebze'de iseniz restorasyon sürecinde ara sıra aracı görmeyi çok isterim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yselimkaya
Gerçekten harika bir yazı olmuş. Okurken içim ısındı. Bir de tam bunu okurken bilgisyarımda sıradaki şarkı olarak Metin Kemal Kahraman - Deniz Koydum Adını şarkısı çalmaya başladı. Kendimi zaman yolculuğu yapmış gibi hissediyorum. Konuyu merakla takip ediyorum. Benim ailem de Gebze'de yaşıyor ve haftasonları ben de Gebze'deyim. Siz de hala Gebze'de iseniz restorasyon sürecinde ara sıra aracı görmeyi çok isterim :)

Teşekkür ederim, Gebzedeyim , yoğunlaştığım süreçlerde gelip görebilirsiniz ancak plansız ilerlediği için söz veremeyeceğim:)

Vayy bee.Kolay gelsin restorasyon konusunda.Kocaeli'de hangi sanayiye gidecek?Yazıyı da baştan sona okudum.Takipteyim:)
Teşekkür ederim, Kocaeline değil de ufak tefek işler için Gebzede bir kaç tanıdık var , Maltepede çok tavsiye edilen bir motor ustası var ona bir bakacağım, Maslak sanayiye de kaporta için gidecek. Daha araştırma aşamasında sayılırım en iyilerini bulmam gerekiyor.:cool:
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Teşekkür ederim, Gebzedeyim , yoğunlaştığım süreçlerde gelip görebilirsiniz ancak plansız ilerlediği için söz veremeyeceğim:)


Teşekkür ederim, Kocaeline değil de ufak tefek işler için Gebzede bir kaç tanıdık var , Maltepede çok tavsiye edilen bir motor ustası var ona bir bakacağım, Maslak sanayiye de kaporta için gidecek. Daha araştırma aşamasında sayılırım en iyilerini bulmam gerekiyor.:cool:
Naçizane bir tavsiyem olacak:
Ne yaparsanız yapın arabanızı hiç bir ustaya bırakmayın. Bırakırsanız bile her gün gidip kontrol edin.

Bizim zamanında 1963 Taunus'umuz vardı. Çocuk olmama rağmen net hatırlıyorum, özel tavsiye ve referans üzerine kalkıp İstanbul'dan İskenderun'a gitmiştik. Bir kaç aylık bir restorasyon süreci amaçlanmıştı. Sonrasında ses çıkmamıştı ve zamanı gelip de gittiğimizde arabayı 4 takoz üstünde bulmuştuk. Babam parçalarının çoğunun peşine düşüp sanayide arayıp bulup bir kısmını toplamıştı ve yürüyecek kadar olunca İstanbul'a geri getirmiştik. Sağ ön yolcu koltuğu sırtı, ön panjur, gaz pedalı, iç kapı ve cam kolları, yolcu kapı döşemesi, İstanbul'da tamamlayabildiğimiz benim hatırladığım bir kaç detaydı. Jant kapaklarını ise hiç bulamamıştık. Kimsenin başına gelmemesi gereken bir olay bu.

Aracınızı uzun süre göremeyecekseniz kendi garajınıza mutlaka geri getirin. Bu kadar değerli bir arabayı ne kadar güvenirseniz güvenin sanayideki bir tamirhaneye uzun süreli bırakmayın.

Tertemiz ve eksiksiz toparlayabilmeniz dileğiyle.. :)
 
Naçizane bir tavsiyem olacak:
Ne yaparsanız yapın arabanızı hiç bir ustaya bırakmayın. Bırakırsanız bile her gün gidip kontrol edin.

Bizim zamanında 1963 Taunus'umuz vardı. Çocuk olmama rağmen net hatırlıyorum, özel tavsiye ve referans üzerine kalkıp İstanbul'dan İskenderun'a gitmiştik. Bir kaç aylık bir restorasyon süreci amaçlanmıştı. Sonrasında ses çıkmamıştı ve zamanı gelip de gittiğimizde arabayı 4 takoz üstünde bulmuştuk. Babam parçalarının çoğunun peşine düşüp sanayide arayıp bulup bir kısmını toplamıştı ve yürüyecek kadar olunca İstanbul'a geri getirmiştik. Sağ ön yolcu koltuğu sırtı, ön panjur, gaz pedalı, iç kapı ve cam kolları, yolcu kapı döşemesi, İstanbul'da tamamlayabildiğimiz benim hatırladığım bir kaç detaydı. Jant kapaklarını ise hiç bulamamıştık. Kimsenin başına gelmemesi gereken bir olay bu.

Aracınızı uzun süre göremeyecekseniz kendi garajınıza mutlaka geri getirin. Bu kadar değerli bir arabayı ne kadar güvenirseniz güvenin sanayideki bir tamirhaneye uzun süreli bırakmayın.

Tertemiz ve eksiksiz toparlayabilmeniz dileğiyle.. :)
Geçmiş olsun kötü olmuş.
 
Bunun Kitapını Yazsan Sıkılmadan Okurum Valla :)
Çok teşekkürler düşünceniz için ;)

Naçizane bir tavsiyem olacak:
Ne yaparsanız yapın arabanızı hiç bir ustaya bırakmayın. Bırakırsanız bile her gün gidip kontrol edin.

Bizim zamanında 1963 Taunus'umuz vardı. Çocuk olmama rağmen net hatırlıyorum, özel tavsiye ve referans üzerine kalkıp İstanbul'dan İskenderun'a gitmiştik. Bir kaç aylık bir restorasyon süreci amaçlanmıştı. Sonrasında ses çıkmamıştı ve zamanı gelip de gittiğimizde arabayı 4 takoz üstünde bulmuştuk. Babam parçalarının çoğunun peşine düşüp sanayide arayıp bulup bir kısmını toplamıştı ve yürüyecek kadar olunca İstanbul'a geri getirmiştik. Sağ ön yolcu koltuğu sırtı, ön panjur, gaz pedalı, iç kapı ve cam kolları, yolcu kapı döşemesi, İstanbul'da tamamlayabildiğimiz benim hatırladığım bir kaç detaydı. Jant kapaklarını ise hiç bulamamıştık. Kimsenin başına gelmemesi gereken bir olay bu.

Aracınızı uzun süre göremeyecekseniz kendi garajınıza mutlaka geri getirin. Bu kadar değerli bir arabayı ne kadar güvenirseniz güvenin sanayideki bir tamirhaneye uzun süreli bırakmayın.

Tertemiz ve eksiksiz toparlayabilmeniz dileğiyle.. :)

Sağolun, dediğiniz senaryolara benzer şeyler ben de duydum. Bu konuda aşırı bir hassasiyet göstereceğim. Sizinki de kötü bir tecrübe olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...