AÇIK 700-710k tavsiye

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Alper45
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alper45

Panpa
2,237
27
Selamlar OTOPARK ailesi,

Gerek geçen gün şanzıman yağını kendi kendine bitirmesi(sesten anlaşıldı da kurtardık), gerek klimasız olması, gerek başka sebeplerden ötürü 24 yıllık(he ya dile kolay 24 yıl) yoldaşımız olan Opel Vectra'yı yenilemek gibi bir düşünceye giriştik(ailem girişti daha doğrusu, olur olmaz Allah kerim)

Kriterlerimiz şu şekilde :

1)Benzinli olacak. Babam dizele pek sıcak bakmıyor, LPG olur, TSI olur ama dizel, ı ııh. Sevmiyor.

2)Mümkün mertebe yeni bir araç olmasını istiyorum. Yani gidip de 2007-2008 olmasın, mümkünse 2014 üstü olsun. Kısaca, B segment olsun da diyebiliriz bu durumda.

3)Renault Symbol, Peugeot 301, Citroen C-Elysee ve Dacia grubu olmasın. Bu bütçeye bu araçlardan birini başta ben almak istemem, babam da almaz, aldırmak da istemem(Bu araçlar fiyatına göre F/P ama daha kaliteli bir iç mekan vs. beklentimiz var)

4)Oluru varsa, geniş bir bagaj ve iç hacim.

Aklımdakiler :
1)Tabii ki de ilk seçeneğimiz Fiat Egea. 1.4 Fire motor yağ yakar mı ikileminden kurtulabildiğim anda babama Urban veya üstü bir paketi direkt göndereceğim de işte o yağ yakma kroniği, kafamı fazla fazla kurcalıyor.

2)Skoda Fabia/Seat Ibiza 1.2 TSI 90ps(denk gelirse station wagonu) : LPG ile uğraşmayız, çekiş güzel olur, donanım vs de tatmin eder, şehir içi yakıtı da üzmez diye düşünüyorum ama, kafamı karıştıran tek kısım iç hacim/hatchback için bagaj. Onun dışında en azından benim kafamda, bütün kısımlar artı.

3)Opel Astra H/J 1.6 atmosferik : 1.4 turboların 2012 civarına baksak emme manifoldu kroniği cartı curtu düşündürüyor, 1.6 atmosferik(hele hele A16XER gibi bir motor) 2 litre atmosferikten sonra nasıl gelir onu da bilemiyorum.

4)Renault Clio 4 makyajlı 0.9 turbo : Bu aracı Vectra ile kaza yaptıktan sonra ikame olarak baya bir kullandım. Şehir içi kullanım kolaylığı çok güzel kabul, motorun sesi çok güzel o da kabul ama, o rüzgar sesi beni bu aracı listenin sonuna itmeye yetti. İç hacim dar ve rüzgar sesi gerçekten kötü. Uzun vadede ciddi can sıkar kendi adımıza.

Kriterlerimiz bu şekilde, varsa sizin de önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim :)
 
Son düzenleme:
Selamlar OTOPARK ailesi,

Gerek geçen gün şanzıman yağını kendi kendine bitirmesi(sesten anlaşıldı da kurtardık), gerek klimasız olması, gerek başka sebeplerden ötürü 24 yıllık(he ya dile kolay 24 yıl) yoldaşımız olan Opel Vectra'yı yenilemek gibi bir düşünceye giriştik(ailem girişti daha doğrusu, olur olmaz Allah kerim)

Kriterlerimiz şu şekilde :

1)Benzinli olacak. Babam dizele pek sıcak bakmıyor, LPG olur, TSI olur ama dizel, ı ııh. Sevmiyor.

2)Mümkün mertebe yeni bir araç olmasını istiyorum. Yani gidip de 2007-2008 olmasın, mümkünse 2014 üstü olsun. Kısaca, B segment olsun da diyebiliriz bu durumda.

3)Renault Symbol, Peugeot 301, Citroen C-Elysee ve Dacia grubu olmasın. Bu bütçeye bu araçlardan birini başta ben almak istemem, babam da almaz, aldırmak da istemem(Bu araçlar fiyatına göre F/P ama daha kaliteli bir iç mekan vs. beklentimiz var)

4)Oluru varsa, geniş bir bagaj ve iç hacim.

Aklımdakiler :
1)Tabii ki de ilk seçeneğimiz Fiat Egea. 1.4 Fire motor yağ yakar mı ikileminden kurtulabildiğim anda babama Urban veya üstü bir paketi direkt göndereceğim de işte o yağ yakma kroniği, kafamı fazla fazla kurcalıyor.

2)Skoda Fabia/Seat Ibiza 1.2 TSI 90ps(denk gelirse station wagonu) : LPG ile uğraşmayız, çekiş güzel olur, donanım vs de tatmin eder, şehir içi yakıtı da üzmez diye düşünüyorum ama, kafamı karıştıran tek kısım iç hacim/hatchback için bagaj. Onun dışında en azından benim kafamda, bütün kısımlar artı.

3)Opel Astra H/J 1.6 atmosferik : 1.4 turboların 2012 civarına baksak emme manifoldu kroniği cartı curtu düşündürüyor, 1.6 atmosferik(hele hele A16XER gibi bir motor) 2 litre atmosferikten sonra nasıl gelir onu da bilemiyorum.

4)Renault Clio 4 makyajlı 0.9 turbo : Bu aracı Vectra ile kaza yaptıktan sonra ikame olarak baya bir kullandım. Şehir içi kullanım kolaylığı çok güzel kabul, motorun sesi çok güzel o da kabul ama, o rüzgar sesi beni bu aracı listenin sonuna itmeye yetti. İç hacim dar ve rüzgar sesi gerçekten kötü. Uzun vadede ciddi can sıkar kendi adımıza.

Kriterlerimiz bu şekilde, varsa sizin de önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim :)
Hocam 1.4 egea yağ yakma mevzusu niye bu kadar ucu açık bir konu ben çözemedim. Kimisi kronik sorunlu motor diyor kimisi kronik sorunu yok sizde sorun var deyip sanki babasının markasıymış gibi savunmaya çalışıyor. Yağ yakma sorununu çözmek için youtube'da bir beyefendi yağ soğutucusu bile yaptı ama bir işe yaramamıştı diye hatırlıyorum ki üzülmesine gerek yok tamamen Fiat'ın suçu. Eskisi de böyle yenisi de böyle. Biraz gezineyim dedim sarı sitede, arkadaş boş paket araçları neredeyse sıfırına yakın ilana koyan var. Bayılıyorum bizim milletin bunu yapmasına.

Clio 4 yerine 5 bakılabilir fakat yine de ufak bi ses yalıtımı maliyetine girilir, içi aman aman genişlemedi ya da benim boy ve kilo orantım yüzünden böyle düşünüyorum. Hocam bana direksiyonu clio'ların hep ağır gelmiştir, siz rahat ettiyseniz tabi ne mutlu bana.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...1.0-firefly-lounge-20-fatura-1194181348/detay Dizel istemediğinizi söylediğiniz için benzinli bakındım sw bir tek bu çıkıyordu.

Renoların dolusu bile boş olduğu için örnek bile atmıyorum.
 
Hocam 1.4 egea yağ yakma mevzusu niye bu kadar ucu açık bir konu ben çözemedim. Kimisi kronik sorunlu motor diyor kimisi kronik sorunu yok sizde sorun var deyip sanki babasının markasıymış gibi savunmaya çalışıyor. Yağ yakma sorununu çözmek için youtube'da bir beyefendi yağ soğutucusu bile yaptı ama bir işe yaramamıştı diye hatırlıyorum ki üzülmesine gerek yok tamamen Fiat'ın suçu. Eskisi de böyle yenisi de böyle. Biraz gezineyim dedim sarı sitede, arkadaş boş paket araçları neredeyse sıfırına yakın ilana koyan var. Bayılıyorum bizim milletin bunu yapmasına.

Clio 4 yerine 5 bakılabilir fakat yine de ufak bi ses yalıtımı maliyetine girilir, içi aman aman genişlemedi ya da benim boy ve kilo orantım yüzünden böyle düşünüyorum. Hocam bana direksiyonu clio'ların hep ağır gelmiştir, siz rahat ettiyseniz tabi ne mutlu bana.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...1.0-firefly-lounge-20-fatura-1194181348/detay Dizel istemediğinizi söylediğiniz için benzinli bakındım sw bir tek bu çıkıyordu.

Renoların dolusu bile boş olduğu için örnek bile atmıyorum.
Bu km de olduktan sonra yaşı genç olsa ne yazar ki
 
1.0 motor için 2021 ekimde haberi çıkmış, şubat 2022 de satışına başlamış. 2,5 yılda 210 bin km. Sizce taksimi? Filo mu?
Bence çok kullanmış birisi.
Filo - Taksi bu kadar dolu araba almaz diye düşünüyorum.

ÖTV'den dolayı yatırım amaçlı alıyorlar da, bu motorla bu dolulukta ve SW zor.
 
Son düzenleme:
Sonuç : Dizele sıcak bakmıyorum, alsam da içime sinmeyecek. Performansı düşük olsun önemli değil zaten şehir içi kullanıyoruz, üstten eksantrikli motorların hepsi yağ eksiltir(ben yanlış desem de babam kararı vermiş çoktan :)) Yeni olsun, düşük km olsun ben sanayiye gitmek istemiyorum, lpg de takmayı düşünmem söylemleri sonucunda, benim de eksiklerini sayıp araca olur dememle beraber kesin kararımız Egea Cross 1.4 Fire Urban paket oldu(üste kalan bütçe krediye kaldı artık). Aklımızda bir araç var, bakalım, olursa onu alacağız.

Tavsiye : Bir arabaya 24 sene binmeyin, istediğiniz kadar bakın, illaki yolda kalırsınız..
 
Son düzenleme:
Tavsiye : Bir arabaya 24 sene binmeyin, istediğiniz kadar bakın, illaki yolda kalırsınız..
Kesinlikle, uzun vadede yaş>km.

Yani 2008 model 150.000KM'de araç yerine 2020 model 250.000'de araç daha mantıklıdır.

Tabi şimdi 150.000'de E220CDI W211 vs. 250.000'de 1.3TCe demiyorum. Ki bu da genelde geçerlidir.

150.000'de E60 vs. 250.000'de G30 diyorum mesela 🤔 G30'un daha az sorun çıkarması lazım.

Eski arabadaki elektronik arızaların çözümü.. ya da kozmetik ayrıntıları eski kaline getirmek, yeni arabaya motor yapmaktan daha zor olabilir.
 
Kesinlikle, uzun vadede yaş>km.

Yani 2008 model 150.000KM'de araç yerine 2020 model 250.000'de araç daha mantıklıdır.

Tabi şimdi 150.000'de E220CDI W211 vs. 250.000'de 1.3TCe demiyorum. Ki bu da genelde geçerlidir.

150.000'de E60 vs. 250.000'de G30 diyorum mesela 🤔 G30'un daha az sorun çıkarması lazım.

Eski arabadaki elektronik arızaların çözümü.. ya da kozmetik ayrıntıları eski kaline getirmek, yeni arabaya motor yapmaktan daha zor olabilir.
Eski arabaya motor yaptırmak falan da yaramıyor, patlıyor bir yerde. 24 senelik tecrübeden şunu söyleyebilirim ki, gerçekten yaş>km. Eski aracın elektroniği bitmiyor genelde..
 
Sonuç : Dizele sıcak bakmıyorum, alsam da içime sinmeyecek. Performansı düşük olsun önemli değil zaten şehir içi kullanıyoruz, üstten eksantrikli motorların hepsi yağ eksiltir(ben yanlış desem de babam kararı vermiş çoktan :)) Yeni olsun, düşük km olsun ben sanayiye gitmek istemiyorum, lpg de takmayı düşünmem söylemleri sonucunda, benim de eksiklerini sayıp araca olur dememle beraber kesin kararımız Egea Cross 1.4 Fire Urban paket oldu(üste kalan bütçe krediye kaldı artık). Aklımızda bir araç var, bakalım, olursa onu alacağız.

Tavsiye : Bir arabaya 24 sene binmeyin, istediğiniz kadar bakın, illaki yolda kalırsınız..
Kısıtlı bütçeyle yüksek model arayışı için en mantıklı araçlardan biri. Şimdiden güle güle kullanın.
 
Katılıyorum.Egea bu araçlardan daha kaliteli net şekilde.
Yeni kasa Symbol'e de, Egea Cross'a da, Egea Sedan'a da bindim. Symbol tamam eyvallah içi gerçekten geniş, 1.5dci çok güzel motor ama, müzik sistemi iyi değil(bence), arka süspansiyonu özellikle arkada oturan için net bir şekilde kötü ve araba 100km'den sonra gerçekten yerden kesildiğini belli ediyor. Dilatasyonlardan filan geçerken yolcu olarak beni bile ciddi tedirgin ediyor.
 
Yeni kasa Symbol'e de, Egea Cross'a da, Egea Sedan'a da bindim. Symbol tamam eyvallah içi gerçekten geniş, 1.5dci çok güzel motor ama, müzik sistemi iyi değil(bence), arka süspansiyonu özellikle arkada oturan için net bir şekilde kötü ve araba 100km'den sonra gerçekten yerden kesildiğini belli ediyor. Dilatasyonlardan filan geçerken yolcu olarak beni bile ciddi tedirgin ediyor.
egea >>>> 301-elysee >> symbol benim fikrim,

bu araçların şöyle bir ortak yönü var, boş paketleri berbat,
hem malzeme kalitesi açısından hem de güvenlik açısından bunu diyorum,

ozellikle 301-elysee tarafinda kafalik ve koltuk yanal destekleri değişecek düzeyde bir fark var boş-dolu paket arasında,

symbolun dolusu bile kötüydü,

egeada ise 2 airbag oluyor sadece, bide malzemeler çok ucuz oluyor dolu olanlara göre,


mümkün mertebe egea tarafında kalmak lazım bu listede