AÇIK 750-800 bin TL civarı b segment araç önerisi

barışemre07

Barış
Asfalt Kurutucu
9
25
Marka
Opel
öncelikle herkese merhaba.

İlk aracımı alma sürecindeyim. Bu süreçte b segment araçların hepsine detaylıca bakma şansım oldu. Genel olarak 80-90 bin kilometre altındaki araçlara göz gezdirdim. Aldıktan sonra 3-5 yıl sorunsuz binebileceğim beni bakımlar harici masrafa sokmayacak bir araç arıyorum. Araçta olmazsa olmazlarım:

-otomatik şanzıman
-kronik bir şanzıman motor sorunu bulunmaması
-çok yakmaması
-yakıyosa da azından yaktığı kadar gitmesi
-mümkün olduğunca dolu olması ( geri görüş kamerası ve mümkünse adaptif hız sabitleme şart)
-ağır hasar kaydı olmaması ve kaput gibi kritik parçalarının orijinal en azından değişensiz olması (bunun dışında boya ve diğer parçaların değişenli olması sorun değil)

araçta olmasa da olur dediklerim:

-iç hacim
-konfor

Bütün bu beklentiler sonucunda vag grubunu hem dsg korkusundan hem de bütçemi aştığı için eledim. 208 de bütçemi aşıyor. Arada kaldığım araçlar:

-1.2 corsa
-1.2 c3
-suzuki swift
-1.0 clio ya da bulabilirsem 1.3 clio

Bu araçlar içinde özellikle c3 ve suzuki swift arasında gidip geliyorum. bu bütçeyle ikisinin de dolu paketini almak mümkün gibi görünüyor. c3'ün bana göre tek eksisi 1.2 puretech motorun sorun çıkarma olasılığı (ailede 2016 model 1.6 dizel 308 var. bu sebeple bu konuyu danışabildiğim bir ustamız da var. kendisi bana 1.2 motordan uzak durmamı söylemiş ve elinde bulunan sorunlu araçları göstermişti. internetteki genel yorumlar da bu şekilde.) suzuki swift'in eksileri de ses yalıtımı ve atmosferik motorlu olması (günlük ortalama 50 km yol yapacağım ve bu yolun 15-20 kilometresini 110-120 km civarında hızlarda yapacağım için ses yalıtımına kafam takıldı. ayrıca rotada 2 kilometrelik dik bir yokuş var atmosferik motorun bu güzergahta yakıt tüketimi ne olur emin olamadım) Ayrıca swift tercih edersem hibrit modelini mi yoksa düz benzinli modelini mi tercih etmemi önerirsiniz ? anladığım kadarıyla hibrit model emisyonları düşürmek dışında bir işe yaramıyor.

Genel olarak beklentilerim bu şekilde. Bu araçlardan birini almak istiyorum. sizin önerileriniz ve tecrübelerinizi merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
sadece clio 5 1.0 turbo cvt ve swift hibriti kullandım. bu ikisi arasından swifti tercih ederim. şehir içinde gayet yeterli bir gücü var. ayrıca bana sürmesi daha zevkli geldi. yakıtı baya iyi. tasarımı da güzel... mükemmel bir araba diyemeyiz ama tarz ve mutlu edecek bir araç olduğu kesin
 
Son düzenleme:
sadece clio 5 1.0 turbo cvt ve swift hibriti kullandım. bu ikisi arasından swifti tercih ederim. şehir içinde gayet yeterli bir gücü var. ayrıca bana sürmesi daha zevkli geldi. yakıtı baya iyi. tasarımı da güzel... mükemmel bir araba diyemeyiz ama tarz ve mutlu edecek bir araç olduğu kesin
Ses yalıtımı ve süspansiyon sertliğini kıyaslama şansınız oldu mu ? Bazı kullanıcılar 90 km sonrası kabin içinde çok rüzgar sesi olduğunu ve müzik sesini bastırdığından söz etmişler de bana biraz abartı gibi geldi. Bir de multimedya sistemini çok eleştirmişler 2019 ve 2020 modellerinde sizin görüşünüz nedir ?
 
Son düzenleme:
Hocam, KKTC'de sokak başı Swift çakılı olduğu için askerlik sürecimde bazı Swift sahibi uzman çavuşlarla ve bazı sanayii ustalarıyla konuştuğumda yeni Swiftlerde CVT şanzıman arızası olma ihtimalinden bahsederlerdi. Ben de size Hyundai i20 önereyim. Özellikle 1.4 MPI Elite Smart paketleri böyle cam tavanlı falan hep gözüme hoş gelmişlerdir. Yine şahsen pek favorim olmasa da piyasada Fiesta da önerilip beğenilir. Bir defasında içi bordo olan bir modelini görmüştüm hoşuma gitmişti epey. Yine daha uygun fiyatlara Kia Rio bulabilirsiniz ki güzel araçlardır zannımca. Bir de yine Kıbrıs'da görüp çok beğendiğim Mazda Demio'lar var. Ülkemizde Mazda 2 adı altında geçiyor ve Mazda'lar arızasızlıklarıyla biliniyorlar, en azından yeni modelleri. Umarım gönlünüze göre güzel bir araç alırsınız :)
 
Hocam, KKTC'de sokak başı Swift çakılı olduğu için askerlik sürecimde bazı Swift sahibi uzman çavuşlarla ve bazı sanayii ustalarıyla konuştuğumda yeni Swiftlerde CVT şanzıman arızası olma ihtimalinden bahsederlerdi. Ben de size Hyundai i20 önereyim. Özellikle 1.4 MPI Elite Smart paketleri böyle cam tavanlı falan hep gözüme hoş gelmişlerdir. Yine şahsen pek favorim olmasa da piyasada Fiesta da önerilip beğenilir. Bir defasında içi bordo olan bir modelini görmüştüm hoşuma gitmişti epey. Yine daha uygun fiyatlara Kia Rio bulabilirsiniz ki güzel araçlardır zannımca. Bir de yine Kıbrıs'da görüp çok beğendiğim Mazda Demio'lar var. Ülkemizde Mazda 2 adı altında geçiyor ve Mazda'lar arızasızlıklarıyla biliniyorlar, en azından yeni modelleri. Umarım gönlünüze göre güzel bir araç alırsınız :)
Bütçeyi 850 civarlarına kadar esnetebilsem 2020 ve üstü i20'yi düşünüyordum da aynı dolulukta swiftle aralarında yakşalık 80-100 bin lira fiyat farkı olunca vazgeçtim hocam. Bütçeyi arttırabilsem 1.2 130'luk corsayı da ciddi düşünüyorum da fiyatlar maalesef. Mazdayı da aileye araç bakarken çok istemiştim mazda 3'e hastayım. o da nasip olmamıştı. Teşekkür ederim ikinize de yanıtlarınız için.
 
Swift'in hybrid'ini alırsanız, 6 üzerinde yaktırmanız çok zor. Özel çaba gösterirseniz belki. Yalıtımı da kaliteli bir işlemle kökten çözülebilecek mesele.
c3 konusunda ustanız doğru söylemiş.
corsa 1.2 dediğiniz F kasaysa, motorun c3'teki puretech olduğunu hatırlatmak isterim. aynı motorun corsa'da bir de turbo bonusu var.
clio5 toplam paket olarak çok mantıklı araçtır (ki satış rakamları da bunu gösteriyor). ama şanzımanı inanılmaz bir güç kaybı yaşattığı için çok yakıyor.
yukarıda @TheDavsanci nın da bahsettiği kia rio basarsanız bir miktar gider (yaklaşık clio kadar), bir de sorunsuzdur.
Ben de listeye Toyota Yaris ekleyeyim. sürüş makinesi. Yalıtım zayıf ama Swift'e söylediğimi buna da söyleyeyim, o iş çözülebilir bir şey.
Bir de adaptif cc'den vazgeçebilirseniz 1.5 Jazz'lar vardır. Pek bilinmez ama bu araçlar bu motorla şaka makinesi oluyor. Yalıtım ve konfor yine temel Japon sorunu olarak bunlarda da geçerli https://www.sahibinden.com/honda-jazz-1.5-dynamic
 
Performans konusunu eleyebilirseniz ben de i20 öneririm, o fiyata güncel kasa i20 bulunur. Tam otomatik 6 ileri şanzımanı ve güvenilir motoruyla sizi memnun eder. Yakıt konusunda memnun etmezse, lpg taktırma şansınız da olur, bu motor tamamen uyumlu.
 
Swift'in hybrid'ini alırsanız, 6 üzerinde yaktırmanız çok zor. Özel çaba gösterirseniz belki. Yalıtımı da kaliteli bir işlemle kökten çözülebilecek mesele.
c3 konusunda ustanız doğru söylemiş.
corsa 1.2 dediğiniz F kasaysa, motorun c3'teki puretech olduğunu hatırlatmak isterim. aynı motorun corsa'da bir de turbo bonusu var.
clio5 toplam paket olarak çok mantıklı araçtır (ki satış rakamları da bunu gösteriyor). ama şanzımanı inanılmaz bir güç kaybı yaşattığı için çok yakıyor.
yukarıda @TheDavsanci nın da bahsettiği kia rio basarsanız bir miktar gider (yaklaşık clio kadar), bir de sorunsuzdur.
Ben de listeye Toyota Yaris ekleyeyim. sürüş makinesi. Yalıtım zayıf ama Swift'e söylediğimi buna da söyleyeyim, o iş çözülebilir bir şey.
Bir de adaptif cc'den vazgeçebilirseniz 1.5 Jazz'lar vardır. Pek bilinmez ama bu araçlar bu motorla şaka makinesi oluyor. Yalıtım ve konfor yine temel Japon sorunu olarak bunlarda da geçerli https://www.sahibinden.com/honda-jazz-1.5-dynamic
Rio'nun 1.0 turbo modellerine baktım 850'den başlıyor sanırım. jazz da öyle maalesef. Elimde sadece swift kalıyor bu seçenekler arasında. clio 5 90 beygirlik modeli de uzun yolda 250 km kullanma şansım oldu gidişi bana yetersiz gelmişti. swift kilo avantajıyla da birlikte daha aşağıda kalmaz sanırım performans konusunda. Hybrid olmayan versiyonunu almak çok bir dezavantaj yaratır mı size göre. Swift'te ısrarcı gibi görünüyorum kusura bakmayın da bütçeme en uygunu o gibi görünüyor.
 
Performans konusunu eleyebilirseniz ben de i20 öneririm, o fiyata güncel kasa i20 bulunur. Tam otomatik 6 ileri şanzımanı ve güvenilir motoruyla sizi memnun eder. Yakıt konusunda memnun etmezse, lpg taktırma şansınız da olur, bu motor tamamen uyumlu.
Yakıt konusunda biraz endişelerim var. 1.0 turbo modellerine bakınca da beni biraz zorluyor şu durumda maalesef.
 
Yakıt konusunda biraz endişelerim var. 1.0 turbo modellerine bakınca da beni biraz zorluyor şu durumda maalesef.

Bu motoru 10 senedir kullanan biri olarak, yakıt tüketimi ve performans olarak cimri olmadığını söyleyebilirim biraz yakıyor. Buna aslında sebep olan şey tam otomatik şanzıman faktörü, bu nedenle şehir içi 8-9 litreler kaçınılmaz olacaktır. Ancak bu devirde altın gibi değerli bir özelliği de oldukça güvenilir olması. Ne şanzıman ne motor sizi yarı yolda bırakmaz ve ikinci elde hakkını verir. Şanzıman yönünde ne baskı balata masrafı, ne mekatronik arıza ihtimali yaratmaz, bu özellikler bu devirde düşük bütçeli alıcılar için oldukça kıymetli özellikler. Motor olarak baktığımızda performans açısından keyifsiz bir motor ancak bozulacak fazla parça bulundurmayan, güvenilir ve kroniği olmayan bir motor bu nedenle tercih sebebi olabilir.
 
Aldığım otomobil hiç arıza çıkarmasın diye bir durum çok da söz konusu değil maalesef. Her otomobilde bu ihtimal az da olsa var. Bu seçenekler içinde beklentinizi en iyi karşılayacak otomobil Swift gibi görünüyor. Yalıtım işi @bt dediği gibi kolayca çözülebilir, kaldı ki kişiden kişiye de değişecek bir durumdur belki buna gerek dahi kalmayacak sizin nezdinizde.
 
208'ler var 1.5 dizel eat8'li, geçen kullanma fırsatım oldu yakıt az performans iyi. Motor şanzıman sorunsuz. Ailede pejo varmış aynı ustadan devam etme şansınız da olur ama 850 civarı piyasası sanırım benzinli olanlar daha pahalı nedense
 
Son düzenleme:
Bu motoru 10 senedir kullanan biri olarak, yakıt tüketimi ve performans olarak cimri olmadığını söyleyebilirim biraz yakıyor. Buna aslında sebep olan şey tam otomatik şanzıman faktörü, bu nedenle şehir içi 8-9 litreler kaçınılmaz olacaktır. Ancak bu devirde altın gibi değerli bir özelliği de oldukça güvenilir olması. Ne şanzıman ne motor sizi yarı yolda bırakmaz ve ikinci elde hakkını verir. Şanzıman yönünde ne baskı balata masrafı, ne mekatronik arıza ihtimali yaratmaz, bu özellikler bu devirde düşük bütçeli alıcılar için oldukça kıymetli özellikler. Motor olarak baktığımızda performans açısından keyifsiz bir motor ancak bozulacak fazla parça bulundurmayan, güvenilir ve kroniği olmayan bir motor bu nedenle tercih sebebi olabilir.
Teşekkür ederim. İ20 ve rio'yu da alıcı gözüyle tekrar takibe aldım. uygun bir araç düşerse değerlendiricem.
Aldığım otomobil hiç arıza çıkarmasın diye bir durum çok da söz konusu değil maalesef. Her otomobilde bu ihtimal az da olsa var. Bu seçenekler içinde beklentinizi en iyi karşılayacak otomobil Swift gibi görünüyor. Yalıtım işi @bt dediği gibi kolayca çözülebilir, kaldı ki kişiden kişiye de değişecek bir durumdur belki buna gerek dahi kalmayacak sizin nezdinizde.
Teşekkür ederim. Bir yakınımızda swift var test sürüşü yapıp swift işini netleştirmeyi düşünüyorum.
208'ler var 1.5 dizel eat8'li, geçen kullanma fırsatım oldu yakıt az performans iyi. Motor şanzıman sorunsuz. Ailede pejo varmış aynı ustadan devam etme şansınız da olur ama 850 civarı piyasası sanırım benzinli olanlar daha pahalı nedense
Bu segmentte en çok ilgimi çeken araç 208. Dizel otomatiklerinin allure paketleri türkiyeye çok az getirmişler sanırım piyasada yok.
 
Swift sorunsuzluğu ve pratikliğiyle öne çıkıyor fakat totalde araba olarak ele alırsak 208 1.5 dizel EAT şanzımanıyla segmentinin ötesinde bir kombinasyona sahip. 1.2 yerine kesinlikle dizeli alınır, 130 hp olmasının yanı sıra torku ile beklentinizin önüne geçecektir.

Tek dezavantajı adblue sistemi sıkıntı çıkarabilir. Basit bir yazılım müdahalesiyle iptal edip uzun süre sorunsuz binebilirsiniz.
 
Ses yalıtımı ve süspansiyon sertliğini kıyaslama şansınız oldu mu ? Bazı kullanıcılar 90 km sonrası kabin içinde çok rüzgar sesi olduğunu ve müzik sesini bastırdığından söz etmişler de bana biraz abartı gibi geldi. Bir de multimedya sistemini çok eleştirmişler 2019 ve 2020 modellerinde sizin görüşünüz nedir ?
Süspansiyonlar 10 numara. Bir kere çok konforlu. Kolay kolay diplenmiyor. Yalıtım ise b sınıfı standartlarında diyebilirim. Çok yalıtılmış bir araç değil fakat içeride fırtınalar da kopmuyor. Ben şahsen çok beğenmiştim.
Sizin baktığınız bütçelere yakın gelen 2016 fiesta 1.0 ecoboost powershift titanyum x kullanıyorum. Şayet swift de turbo motor kullanılsaydı gözü kapalı alırdım. Kendi kullandığım aracı önermeyi pek sevmem fakat aklınıza düşerse diye söylüyorum. 79 bin km dir fiesta yı sıkıntısız kullanıyorum. Ayağıma gerektiğinde hakim olabilen biriyim. Ankara şehir içinde 6.5 litre ile dolaşıyorum. aşağıdaki ilanı da örnek olsun diye paylaşıyorum.
 
Son düzenleme:
Rio'nun 1.0 turbo modellerine baktım 850'den başlıyor sanırım. jazz da öyle maalesef. Elimde sadece swift kalıyor bu seçenekler arasında. clio 5 90 beygirlik modeli de uzun yolda 250 km kullanma şansım oldu gidişi bana yetersiz gelmişti. swift kilo avantajıyla da birlikte daha aşağıda kalmaz sanırım performans konusunda. Hybrid olmayan versiyonunu almak çok bir dezavantaj yaratır mı size göre. Swift'te ısrarcı gibi görünüyorum kusura bakmayın da bütçeme en uygunu o gibi görünüyor.
Swift'e alternatif olarak aşağıdaki gibi örnekleri de düşünebilirsiniz. İlandaki km'yi de çok dert etmeyin. Hafif kasada motorun verdiği güç ve tork değerleri şov yapacaktır. Aynı güç çıkışıyla Mazda 3'ü kullanıyoruz, oradan tahmin yürütüyorum =)
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...isinde-duzenli-bakimli-yaris-1183234023/detay

Ben de Swift'ten başka yerlere yönlendiriyormuş gibi gözüktüm kusura bakmayın da, farklı bakış açıları için şeyyapıyorum. Swift in hibrit olmayanını almak çok bir dezavantaj yaratmaz.

Bu arada bütçenizi düşünürken ilandaki araçların fiyatlarını -100k kadar düşürme ihtimaliniz olduğunu her zaman göz önünde bulundurun.
 
Teşekkür ederim. İ20 ve rio'yu da alıcı gözüyle tekrar takibe aldım. uygun bir araç düşerse değerlendiricem.

Teşekkür ederim. Bir yakınımızda swift var test sürüşü yapıp swift işini netleştirmeyi düşünüyorum.

Bu segmentte en çok ilgimi çeken araç 208. Dizel otomatiklerinin allure paketleri türkiyeye çok az getirmişler sanırım piyasada yok.
İ20lere bakarken airbaglere dikkat edin, araç donanım olarak dolu olsa bile 2 airbagli olabiliyor,

Riolarda en boş pakette bile 6 airbag standarttı yanlış hatırlamıyorsam
 
Ses yalıtımı ve süspansiyon sertliğini kıyaslama şansınız oldu mu ? Bazı kullanıcılar 90 km sonrası kabin içinde çok rüzgar sesi olduğunu ve müzik sesini bastırdığından söz etmişler de bana biraz abartı gibi geldi. Bir de multimedya sistemini çok eleştirmişler 2019 ve 2020 modellerinde sizin görüşünüz nedir ?
Hocam hem kuzen arada verdiğinde hem de ehliyet kursunda clio 5 kullandım , en ufak sarsıntıyı bile çok hissettiriyordu, manueli hissiz çok yumuşak geçişleri ama otomatiğini bilmiyorum manuel kadar kötü olamaz. Ses yalıtımı ve iç mekan kalitesi evlere şenlik.
 
Skora fabia ya da seat ibiza da olabilir. Dsg biraz soru işareti ama km si düşük olacağı için ve bakımları düzenli yapıldıysa iki araç düşünülebilir.
 
Swift sorunsuzluğu ve pratikliğiyle öne çıkıyor fakat totalde araba olarak ele alırsak 208 1.5 dizel EAT şanzımanıyla segmentinin ötesinde bir kombinasyona sahip. 1.2 yerine kesinlikle dizeli alınır, 130 hp olmasının yanı sıra torku ile beklentinizin önüne geçecektir.

Tek dezavantajı adblue sistemi sıkıntı çıkarabilir. Basit bir yazılım müdahalesiyle iptal edip uzun süre sorunsuz binebilirsiniz.

Süspansiyonlar 10 numara. Bir kere çok konforlu. Kolay kolay diplenmiyor. Yalıtım ise b sınıfı standartlarında diyebilirim. Çok yalıtılmış bir araç değil fakat içeride fırtınalar da kopmuyor. Ben şahsen çok beğenmiştim.
Sizin baktığınız bütçelere yakın gelen 2016 fiesta 1.0 ecoboost powershift titanyum x kullanıyorum. Şayet swift de turbo motor kullanılsaydı gözü kapalı alırdım. Kendi kullandığım aracı önermeyi pek sevmem fakat aklınıza düşerse diye söylüyorum. 79 bin km dir fiesta yı sıkıntısız kullanıyorum. Ayağıma gerektiğinde hakim olabilen biriyim. Ankara şehir içinde 6.5 litre ile dolaşıyorum. aşağıdaki ilanı da örnek olsun diye paylaşıyorum.

Swift'e alternatif olarak aşağıdaki gibi örnekleri de düşünebilirsiniz. İlandaki km'yi de çok dert etmeyin. Hafif kasada motorun verdiği güç ve tork değerleri şov yapacaktır. Aynı güç çıkışıyla Mazda 3'ü kullanıyoruz, oradan tahmin yürütüyorum =)
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...isinde-duzenli-bakimli-yaris-1183234023/detay

Ben de Swift'ten başka yerlere yönlendiriyormuş gibi gözüktüm kusura bakmayın da, farklı bakış açıları için şeyyapıyorum. Swift in hibrit olmayanını almak çok bir dezavantaj yaratmaz.

Bu arada bütçenizi düşünürken ilandaki araçların fiyatlarını -100k kadar düşürme ihtimaliniz olduğunu her zaman göz önünde bulundurun.

İ20lere bakarken airbaglere dikkat edin, araç donanım olarak dolu olsa bile 2 airbagli olabiliyor,

Riolarda en boş pakette bile 6 airbag standarttı yanlış hatırlamıyorsam

Hocam hem kuzen arada verdiğinde hem de ehliyet kursunda clio 5 kullandım , en ufak sarsıntıyı bile çok hissettiriyordu, manueli hissiz çok yumuşak geçişleri ama otomatiğini bilmiyorum manuel kadar kötü olamaz. Ses yalıtımı ve iç mekan kalitesi evlere şenlik.

Skora fabia ya da seat ibiza da olabilir. Dsg biraz soru işareti ama km si düşük olacağı için ve bakımları düzenli yapıldıysa iki araç düşünülebilir.

Hepinize tekrardan teşekkür ederim. Suzuki swift ilk planda olmak üzere i20'yi de takibe aldım. Farklı bi soru sorayım. Araç almak için acele etmeye gerek var mı ? Arabaya 1.5-2 ay sonra ihtiyacım olacak. O süreye kadar beklesem bi şeyleri kaçırmış olur muyum. 2.el piyasası böyle durgun gidecekse açıkçası parayı 1-2 ay daha bekletmeyi düşünüyorum.
 
Son düzenleme: