AÇIK 750-800 bin TL civarı b segment araç önerisi

barışemre07

Barış
Asfalt Kurutucu
9
25
Marka
Opel
öncelikle herkese merhaba.

İlk aracımı alma sürecindeyim. Bu süreçte b segment araçların hepsine detaylıca bakma şansım oldu. Genel olarak 80-90 bin kilometre altındaki araçlara göz gezdirdim. Aldıktan sonra 3-5 yıl sorunsuz binebileceğim beni bakımlar harici masrafa sokmayacak bir araç arıyorum. Araçta olmazsa olmazlarım:

-otomatik şanzıman
-kronik bir şanzıman motor sorunu bulunmaması
-çok yakmaması
-yakıyosa da azından yaktığı kadar gitmesi
-mümkün olduğunca dolu olması ( geri görüş kamerası ve mümkünse adaptif hız sabitleme şart)
-ağır hasar kaydı olmaması ve kaput gibi kritik parçalarının orijinal en azından değişensiz olması (bunun dışında boya ve diğer parçaların değişenli olması sorun değil)

araçta olmasa da olur dediklerim:

-iç hacim
-konfor

Bütün bu beklentiler sonucunda vag grubunu hem dsg korkusundan hem de bütçemi aştığı için eledim. 208 de bütçemi aşıyor. Arada kaldığım araçlar:

-1.2 corsa
-1.2 c3
-suzuki swift
-1.0 clio ya da bulabilirsem 1.3 clio

Bu araçlar içinde özellikle c3 ve suzuki swift arasında gidip geliyorum. bu bütçeyle ikisinin de dolu paketini almak mümkün gibi görünüyor. c3'ün bana göre tek eksisi 1.2 puretech motorun sorun çıkarma olasılığı (ailede 2016 model 1.6 dizel 308 var. bu sebeple bu konuyu danışabildiğim bir ustamız da var. kendisi bana 1.2 motordan uzak durmamı söylemiş ve elinde bulunan sorunlu araçları göstermişti. internetteki genel yorumlar da bu şekilde.) suzuki swift'in eksileri de ses yalıtımı ve atmosferik motorlu olması (günlük ortalama 50 km yol yapacağım ve bu yolun 15-20 kilometresini 110-120 km civarında hızlarda yapacağım için ses yalıtımına kafam takıldı. ayrıca rotada 2 kilometrelik dik bir yokuş var atmosferik motorun bu güzergahta yakıt tüketimi ne olur emin olamadım) Ayrıca swift tercih edersem hibrit modelini mi yoksa düz benzinli modelini mi tercih etmemi önerirsiniz ? anladığım kadarıyla hibrit model emisyonları düşürmek dışında bir işe yaramıyor.

Genel olarak beklentilerim bu şekilde. Bu araçlardan birini almak istiyorum. sizin önerileriniz ve tecrübelerinizi merak ediyorum.
 
Son düzenleme:
Hepinize tekrardan teşekkür ederim. Suzuki swift ilk planda olmak üzere i20'yi de takibe aldım. Farklı bi soru sorayım. Araç almak için acele etmeye gerek var mı ? Arabaya 1.5-2 ay sonra ihtiyacım olacak. O süreye kadar beklesem bi şeyleri kaçırmış olur muyum. 2.el piyasası böyle durgun gidecekse açıkçası parayı 1-2 ay daha bekletmeyi düşünüyorum.

Şahsi fikrim, 1-2 ay boyunca düzenin olduğu gibi devam edeceği yönünde olur dolayısıyla bir şey kaybetmiş olmazsınız.
 
Merhabalar,

Şirket aracı olarak 2022 model Kia Rio'lar kullanıyoruz. 1.4 CVVT motor ve 6 ileri otomatik şanzımana sahipler. Departmandaki 5 farklı aracı da kullandım. Farklı departmanlardaki araçları da az çok gözlemleyen biri olarak bu araç hakkında yorumlarımı belirtmek isterim.

Genel Değerlendirme
Araçların çok fazla kullanıcısı var ve hepsi bilinçli kullanıcı olamayabiliyor. Genel olarak kilometreler 70-120 bin aralığında. Bu kilometreleri 1.5 yılda yaptılar. Kullanıcılar genel olarak devirli ve çok sakınmadan kullanıyor bu bir gerçek. Arabalar ömür testinden geçiyor denebilir.

Araçlarımız linkteki model

1723792180250.png


Motor
Sakin şehir içi kullanımda gayet akıcı, uzun yolda performans beklerseniz kafa ütülüyor biraz da yakıyor ancak beklediğinizi verebilmek için elinden geleni yapıyor.
1.4 atmosferik motor efendi kullanılırsa gayet ekonomik.
Uzun yolda 100-110 sakin kullanımda 5-6 litreler yakabiliyor.
Düz ayak şehir içi kullanımında trafik yoksa yine 7 litre civarı yakıyor.
Rampalı-sakin kullanımlarda şehir içinde 8 litre civarında geziyor.
Sakinliği elden bırakıp performans istediğinizde olaya şanzıman dahil oluyor. ve bu değerlerin hepsi yükseliyor.
Şehir içinde 9-10 litreleri görüyorsunuz. Uzun yolda da 120-160 temposuyla yine 7-8 litre civarına çıkıyor.
Tapa gaz 150-200 gidince 60 kilometrede 11-12 litre ortalama da gördüm :D
Top speed olarak göstergede 204km/h gördüm. Araç stabil kalsa da epey hafifliyor. Hiçbir otomobille yüksek hızları tavsiye etmiyorum.

Şanzıman
6 ileri tork konvertörlü. Şehir içinde konforlu ve gayet kullanışlı. İlk gaz tepkisi güzel. Tork konvertörü uğultusu kabine biraz fazla geliyor.
Uzun yolda yüksek hız sonrası veya rampa kullanımları sonrası o uğultu iğrenç bir hal alıyor. Genel kullanıcı kitlesine yetecek bir şanzıman olduğunu düşünüyorum. 100-120 civarı otoban kullanımında gayet yeterli oranlar sunuyor.

Yalıtım ve Kalite Hissiyatı
Clio'dan daha yüksek, Corsa'dan daha düşük. Genel olarak B sınıfı standartlarında.

Konfor
Sınıf standartlarının üzerinde bir süspansiyon konforu sunuyor. Lastik yanaklarının da bunun üzerine olumlu etkisi mevcut.

Sürüş
Gerek var mı sorgulanır ancak viraj yapabilirsiniz tatmin edecek bir dengesi var
Uzun virajlarda yüksek hızı tolere edebiliyor. Tedirgin eden bir yapısı yok
ABS çok pimpirik çalışıyor. ESP biraz daha toleranslı.

Farlar
Görüş olarak vasat üstü ortalama altı. Bu yüzden güzel bir ampul istiyor
Otomatik far iyi çalışıyor

İç Hacim ve Oturuş Pozisyonları
Boyum 193. şöför koltuğunda idealimi yakalıyorum ancak koltuk uzun yolda bel boyun bölgelerinde ağrıya sebep oluyor.
Arkada baş ve diz mesafem limitte ancak B sınıfı standartlarının üzerinde bir iç hacmi var(jazz bu değerlendirmenin dışındadır :D )
Bagaj 300 litre ancak yapısı güzel. 300 olup 250 gibi hissettirenlerden ziyade 350 gibi hissettiriyor.

Hız sabitleme, bluetooth ve klima sınıf standartlarındaki sistemler ayarında çalışıyor. Çok üst düzey değiller. Hoparörler standart adama yeter.

Genel olarak güncel, uygun fiyatlı, otomatik vitese giriş yapılabilecek güzel bir araç. Verdiği paraya ne alacağını bilenlere tavsiye ederim. Kriterleri yükseltmek isterseniz yaş artar. Yaş artmasın derseniz fiyat artar. Otomobil seçiminde yaşanan genel sıkıntı. Ne kadar ekmek o kadar köfte :)
 
Merhabalar,

Şirket aracı olarak 2022 model Kia Rio'lar kullanıyoruz. 1.4 CVVT motor ve 6 ileri otomatik şanzımana sahipler. Departmandaki 5 farklı aracı da kullandım. Farklı departmanlardaki araçları da az çok gözlemleyen biri olarak bu araç hakkında yorumlarımı belirtmek isterim.

Genel Değerlendirme
Araçların çok fazla kullanıcısı var ve hepsi bilinçli kullanıcı olamayabiliyor. Genel olarak kilometreler 70-120 bin aralığında. Bu kilometreleri 1.5 yılda yaptılar. Kullanıcılar genel olarak devirli ve çok sakınmadan kullanıyor bu bir gerçek. Arabalar ömür testinden geçiyor denebilir.

Araçlarımız linkteki model

Ekli dosyayı görüntüle 47359

Motor
Sakin şehir içi kullanımda gayet akıcı, uzun yolda performans beklerseniz kafa ütülüyor biraz da yakıyor ancak beklediğinizi verebilmek için elinden geleni yapıyor.
1.4 atmosferik motor efendi kullanılırsa gayet ekonomik.
Uzun yolda 100-110 sakin kullanımda 5-6 litreler yakabiliyor.
Düz ayak şehir içi kullanımında trafik yoksa yine 7 litre civarı yakıyor.
Rampalı-sakin kullanımlarda şehir içinde 8 litre civarında geziyor.
Sakinliği elden bırakıp performans istediğinizde olaya şanzıman dahil oluyor. ve bu değerlerin hepsi yükseliyor.
Şehir içinde 9-10 litreleri görüyorsunuz. Uzun yolda da 120-160 temposuyla yine 7-8 litre civarına çıkıyor.
Tapa gaz 150-200 gidince 60 kilometrede 11-12 litre ortalama da gördüm :D
Top speed olarak göstergede 204km/h gördüm. Araç stabil kalsa da epey hafifliyor. Hiçbir otomobille yüksek hızları tavsiye etmiyorum.

Şanzıman
6 ileri tork konvertörlü. Şehir içinde konforlu ve gayet kullanışlı. İlk gaz tepkisi güzel. Tork konvertörü uğultusu kabine biraz fazla geliyor.
Uzun yolda yüksek hız sonrası veya rampa kullanımları sonrası o uğultu iğrenç bir hal alıyor. Genel kullanıcı kitlesine yetecek bir şanzıman olduğunu düşünüyorum. 100-120 civarı otoban kullanımında gayet yeterli oranlar sunuyor.

Yalıtım ve Kalite Hissiyatı
Clio'dan daha yüksek, Corsa'dan daha düşük. Genel olarak B sınıfı standartlarında.

Konfor
Sınıf standartlarının üzerinde bir süspansiyon konforu sunuyor. Lastik yanaklarının da bunun üzerine olumlu etkisi mevcut.

Sürüş
Gerek var mı sorgulanır ancak viraj yapabilirsiniz tatmin edecek bir dengesi var
Uzun virajlarda yüksek hızı tolere edebiliyor. Tedirgin eden bir yapısı yok
ABS çok pimpirik çalışıyor. ESP biraz daha toleranslı.

Farlar
Görüş olarak vasat üstü ortalama altı. Bu yüzden güzel bir ampul istiyor
Otomatik far iyi çalışıyor

İç Hacim ve Oturuş Pozisyonları
Boyum 193. şöför koltuğunda idealimi yakalıyorum ancak koltuk uzun yolda bel boyun bölgelerinde ağrıya sebep oluyor.
Arkada baş ve diz mesafem limitte ancak B sınıfı standartlarının üzerinde bir iç hacmi var(jazz bu değerlendirmenin dışındadır :D )
Bagaj 300 litre ancak yapısı güzel. 300 olup 250 gibi hissettirenlerden ziyade 350 gibi hissettiriyor.

Hız sabitleme, bluetooth ve klima sınıf standartlarındaki sistemler ayarında çalışıyor. Çok üst düzey değiller. Hoparörler standart adama yeter.

Genel olarak güncel, uygun fiyatlı, otomatik vitese giriş yapılabilecek güzel bir araç. Verdiği paraya ne alacağını bilenlere tavsiye ederim. Kriterleri yükseltmek isterseniz yaş artar. Yaş artmasın derseniz fiyat artar. Otomobil seçiminde yaşanan genel sıkıntı. Ne kadar ekmek o kadar köfte :)
İ20 ve rio'yu da ciddi olarak listeme ekledim. Dediğim gibi 1 ay civarı 2.el piyasasını takip etmeyi düşünüyorum. Artık orada önüme fırsat olarak hangi model düşerse alırım. Cevap için teşekkürler.
 
Hepinize tekrardan teşekkür ederim. Suzuki swift ilk planda olmak üzere i20'yi de takibe aldım. Farklı bi soru sorayım. Araç almak için acele etmeye gerek var mı ? Arabaya 1.5-2 ay sonra ihtiyacım olacak. O süreye kadar beklesem bi şeyleri kaçırmış olur muyum. 2.el piyasası böyle durgun gidecekse açıkçası parayı 1-2 ay daha bekletmeyi düşünüyorum.
Şöyle söyleyeyim: Dün bir baktım, 1,5 ay önce aldığım Jazz'ın ilan fiyatları %10 - %20 arası artış göstermiş. Aldığınız her gün bir sonraki güne göre kârdasınız. Piyasa ölü, 2 ay sonra da ölü olacak. Ama fiyatlar her türlü artıyor olacak. Hatta 1 ay kadar sonra bir hareketlenme olabilir, üniversite öğrencileri ilk arabalarını alacak olabilir. Bir ihtimal piyasayı hızlandırıp yükseltebilir. Tamamen varsayım, ytd