KAPALI 77.000'e Sıfır Toyota Corolla

OtoPark_Berkay

Berkay
Düz Yol Gazcısı
26
Elimizde 2010 model Legend donanım adı altında özel üretim 1.5dCİ Renault Megane 2'miz var bu aracı satıp en fazla 80.000'e falan bir araba almayı istiyoruz(sıfır veya 2.el).Babam kendi yaşından dolayı kilometresi düşük bundan sonra uzun süre götüreceği bir araba bakıyordu,aklımıza Corolla geldi ve şuan 1.6 benzin baz donanım ile 77.000tl gibi güzel bir rakama satılıyor sizce 1.6 benzinli motoru yakıt konusunda üzer mi?(senede 8000 civarı kilometre yapıyoruz)
 
Elimizde 2010 model Legend donanım adı altında özel üretim 1.5dCİ Renault Megane 2'miz var bu aracı satıp en fazla 80.000'e falan bir araba almayı istiyoruz(sıfır veya 2.el).Babam kendi yaşından dolayı kilometresi düşük bundan sonra uzun süre götüreceği bir araba bakıyordu,aklımıza Corolla geldi ve şuan 1.6 benzin baz donanım ile 77.000tl gibi güzel bir rakama satılıyor sizce 1.6 benzinli motoru yakıt konusunda üzer mi?(senede 8000 civarı kilometre yapıyoruz)
Hangi şehirde yaşıyorsunuz? Genelde kullandığınız bir güzergah var mı? Varsa nasıl bir güzergah (trafik durumu, coğrafi durumu)? Aracı nasıl kullanıyorsunuz? vb. bir çok değişken var. Direkt olarak evet üzer veya hayır üzmez demek doğru değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Uzun yolda zaten üzmez. Şehir içinde de sakin giderseniz tüketimi ortalama 8lt içerisinde tutabilirsiniz. Megane dci'dan sonra çok gelse de C sınıfı 1.6 atmosferik araba için normal bir değer. Ama arada gazlarız filan derseniz araba ciddi yakmaya başlıyor, yüksek performansının karşılığı olan yakıtı istiyor :)
Yakıt konusu önceliğinizse ve kafanızın rahat etmesini istiyorsanız Corolla ve Auris'in 1.33 motorlu versiyonlarına bakabilirsiniz. Performansı sakin aile kullanımı için yeterli, donanım olaraksa bazı noktalarda zayıf kalır ama onun dışında sorunsuz bildiğiniz Toyota'dır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
yılda 8 bin km için 1.6 atmosferik motor gayet mantıklı.Toyota'nın 132 ps lik motoru,Valvematic sistemi de olduğundan bir tık daha verimli geleneksel atmosferiklere göre.Sessizdir,alt devirleri kısmen canlıdır,uzun ömürlüdür.Ama ne olursa olsun uzun yolda bir turbo benzinli gibi ne yakar ne de gider,tork fakiri bir motor olduğu için eğer yüksek performans beklentiniz varsa bunu veremez.Multidrive S CVT şanzımanla birlikte de epey keyifsiz olmakta bu motor.

Corollanın genel eleştirisine gelirsek,yakın zamanda kasa değiştirecek ve baz donanım benzinli araca göre fiyatı yine yüksek.C sınıf standartlarında konforu var,süspansiyon darbe emişleri oldukça tatmin edici,malzeme kalitesi yeterli.Lakin teyp dizilimi,klima kontrolleri olsun çağdışı izlenimi veriyor,trim sesleri geliyor ve içinde bir adet şaka gibi olan casio saatten bozma bir saat mevcut.Arka diz mesafesi sınıfında liderliğe oynamıyor,yeterli.Bagajı sınıfına göre küçük.

Bu araç alınırsa uzun süre aile kullanımı için alınacak mantıklı araçlar arasında,ama bir performans,bir kalite ya da donanım seviyesi olarak çokta birşey beklememek gerek.
 
Uzun yolda zaten üzmez. Şehir içinde de sakin giderseniz tüketimi ortalama 8lt içerisinde tutabilirsiniz. Megane dci'dan sonra çok gelse de C sınıfı 1.6 atmosferik araba için normal bir değer. Ama arada gazlarız filan derseniz araba ciddi yakmaya başlıyor, yüksek performansının karşılığı olan yakıtı istiyor :)
Yakıt konusu önceliğinizse ve kafanızın rahat etmesini istiyorsanız Corolla ve Auris'in 1.33 motorlu versiyonlarına bakabilirsiniz. Performansı sakin aile kullanımı için yeterli, donanım olaraksa bazı noktalarda zayıf kalır ama onun dışında sorunsuz bildiğiniz Toyota'dır.

Hocam 1.6'nın 8lt yakacağı senaryoda 1.33 ile 7.3lt falan görülür herhalde. 1.33'ün max yakacağı ile 1.6'nın max yakacağı arasındaki fark aynı olmayacaktır tabii ki ama sakin kullanımda fark max 1lt olur diye düşünüyorum.

yılda 8 bin km için 1.6 atmosferik motor gayet mantıklı.Toyota'nın 132 ps lik motoru,Valvematic sistemi de olduğundan bir tık daha verimli geleneksel atmosferiklere göre.Sessizdir,alt devirleri kısmen canlıdır,uzun ömürlüdür.Ama ne olursa olsun uzun yolda bir turbo benzinli gibi ne yakar ne de gider,tork fakiri bir motor olduğu için eğer yüksek performans beklentiniz varsa bunu veremez.Multidrive S CVT şanzımanla birlikte de epey keyifsiz olmakta bu motor.

Corollanın genel eleştirisine gelirsek,yakın zamanda kasa değiştirecek ve baz donanım benzinli araca göre fiyatı yine yüksek.C sınıf standartlarında konforu var,süspansiyon darbe emişleri oldukça tatmin edici,malzeme kalitesi yeterli.Lakin teyp dizilimi,klima kontrolleri olsun çağdışı izlenimi veriyor,trim sesleri geliyor ve içinde bir adet şaka gibi olan casio saatten bozma bir saat mevcut.Arka diz mesafesi sınıfında liderliğe oynamıyor,yeterli.Bagajı sınıfına göre küçük.

Bu araç alınırsa uzun süre aile kullanımı için alınacak mantıklı araçlar arasında,ama bir performans,bir kalite ya da donanım seviyesi olarak çokta birşey beklememek gerek.

Bu fiyata hangi marka bu sınıfta, bu genişlikte araba satıyor (rakipleri 10 küsur yıldır aynı kasasıyla çok yakan Astra sedan 1.6 ve Megane 1.6)? Corolla fiyatıyla ve kullanılan 1.6 motoruyla (gerek yakıt gerek performans verileri) eşsiz.
Araç içiyle ilgili yorumlarınız genel bir gözlem olarak kabul edilemez. Kişisel beğeni ve zevkiniz.
Bagajı litre olarak kimi rakibininkinden küçük kimi rakibininkinden büyük ama yükleme alanı, bagaj ağzı falan oldukça iyi. Bundan fazla litre verip kullanım imkânı sunmayan arabalardan değil.
Atmosferiğin hakkı verilerek kullanılırsa performans beklentisinde bıdık turbolar kadar hatta fazlasını verir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve yaso
Hocam 1.6'nın 8lt yakacağı senaryoda 1.33 ile 7.3lt falan görülür herhalde. 1.33'ün max yakacağı ile 1.6'nın max yakacağı arasındaki fark aynı olmayacaktır tabii ki ama sakin kullanımda fark max 1lt olur diye düşünüyorum.



Bu fiyata hangi marka bu sınıfta, bu genişlikte araba satıyor (rakipleri 10 küsur yıldır aynı kasasıyla çok yakan Astra sedan 1.6 ve Megane 1.6)? Corolla fiyatıyla ve kullanılan 1.6 motoruyla (gerek yakıt gerek performans verileri) eşsiz.
Araç içiyle ilgili yorumlarınız genel bir gözlem olarak kabul edilemez. Kişisel beğeni ve zevkiniz.
Bagajı litre olarak kimi rakibininkinden küçük kimi rakibininkinden büyük ama yükleme alanı, bagaj ağzı falan oldukça iyi. Bundan fazla litre verip kullanım imkânı sunmayan arabalardan değil.
Atmosferiğin hakkı verilerek kullanılırsa performans beklentisinde bıdık turbolar kadar hatta fazlasını verir.

Yanlış anlaşılmasın,hepsi benim gözlemlerim.Kişiden kişiye göre değişir bu durum,valvematic motor epey verimli motor lakin,aynı hacim ya da 1.4 turbo motorlarla ben mukayese edilebileceğini düşünmüyorum,sorunsuzluk hariç.
 
@sputnik araç İstanbul içi kullanılacak dediğim gibi senede 8000km falan yapacak bunun 1500 2000e yakını uzun yolda olur babam İETT emeklisi olduğu için şehir içi hatlı otobüslere ücretsiz binebiliyor bundan dolayı araba fazla gezmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
@Mertcan 1.5dci'lerinde babamın gözü varda genellikle 90.000 civarlarında 2.elleri ,1.6 benzinliye bakarsak performans olarak Corolla'dan geride , Corolla'nın 6 ileri manuel şanzımanı uzun yolda Megane'nın 5 ilerisine göre daha iyi yakıt ve sessizlik sağlayacağından eminim donanım olarakta Corolla daha zengin gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
1.6 132 lik ünite corollayı çok güzel yürütüyor. Performans olarak 1.0 ve 1.2 tsi lardan üstün. Alt devirleri canlı şehiriçi sakin kullanımda gaz tepkisi baya iyi pedalın 10 da 1 lik kısmıyla haşır neşir oluyorsunuz. Bu yüzden benzin ile 7-8 litrelerde gezer diye düşünüyorum Malzemeleri kalitesiz hissettiriyo ama aslında kaliteli ve ömürlük, bu klasik Japon mühendisliği.
Araba sessiz ve yolda akıp gidiyor, kullanırken içiniz hep rahat yanlışlıkla vites cırtlatsanız motor soğukken devir kesici yapmak zorunda kalsanız 10 kişi arabaya binip arkası yere sürte sürte dere tepe bayır aşsanız bile acaba bişi olur mu diye düşünmemek paha biçilemez bir his.
 
arkadaşımda 2017 1.33 var soğuk motorla o şehiriçi 8 lt ben 8.3 lt yakıyorum öyle afaki bir fark yok 1.6 ile yakıt açısından
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
1.6 132 lik ünite corollayı çok güzel yürütüyor. Performans olarak 1.0 ve 1.2 tsi lardan üstün. Alt devirleri canlı şehiriçi sakin kullanımda gaz tepkisi baya iyi pedalın 10 da 1 lik kısmıyla haşır neşir oluyorsunuz. Bu yüzden benzin ile 7-8 litrelerde gezer diye düşünüyorum Malzemeleri kalitesiz hissettiriyo ama aslında kaliteli ve ömürlük, bu klasik Japon mühendisliği.
Araba sessiz ve yolda akıp gidiyor, kullanırken içiniz hep rahat yanlışlıkla vites cırtlatsanız motor soğukken devir kesici yapmak zorunda kalsanız 10 kişi arabaya binip arkası yere sürte sürte dere tepe bayır aşsanız bile acaba bişi olur mu diye düşünmemek paha biçilemez bir his.
ne dmk tsı dan üstn len?? sn hç tsı motora bndn mi?? 1000 yıl öncki modoru glip savunorsnuz?? ( kendisi 1000 yıllık süspansiyona sahip golf 250 milyar vermiştir.)
 
Corolla 1.33 ile Denizli-Aydın Aydın-Denizli yaptım toplamda 350 km civarı 80-90 km'si Aydın şehiriçi ve Denizli şehiriçi trafiği. Ortalama 5.4 sakin kullanımda. Denizli-Aydın arasındaki sinir bozucu ışıklarında hemen hemen hepsine yakalandım. Ortalama gayet iyi.

LPG ile gerçekten bedavaya gezilebilecek bir araç Corolla, tek eksiği donanım başka bir sıkıntısı yok.
 
Son düzenleme:
Son zamanlarda firmaların tr politikası atmosferik motor araçları fabrika çıkış garantili lpg takıp satmak oldu. Diğer türlü atmoların yakıt farkları turbolar gibi arada uçurum olan seviyelerde değil ortalamaya vurduğunda biraz fazla yakıyorlar. Oyüzden mantıksız oluyor lpgsiz almak. Hem boş hem benzinli bir atmosferik yerine turbo motorlu araç bakın derim. O da boş olur ama en azından motor yönünden biraz canlı olur. yıllık 8bin km yapan bilinçli bir kullanıcının arabasının motoru da toyota motoru olmak zorunda değil sıfır km her araç talihsiz bir durum olmadıgı sürece 10 sene sıkıntısız götürür.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Son zamanlarda firmaların tr politikası atmosferik motor araçları fabrika çıkış garantili lpg takıp satmak oldu. Diğer türlü atmoların yakıt farkları turbolar gibi arada uçurum olan seviyelerde değil ortalamaya vurduğunda biraz fazla yakıyorlar. Oyüzden mantıksız oluyor lpgsiz almak. Hem boş hem benzinli bir atmosferik yerine turbo motorlu araç bakın derim. O da boş olur ama en azından motor yönünden biraz canlı olur. yıllık 8bin km yapan bilinçli bir kullanıcının arabasının motoru da toyota motoru olmak zorunda değil sıfır km her araç talihsiz bir durum olmadıgı sürece 10 sene sıkıntısız götürür.
Hocam o bahsettiğiniz gibi talihsiz bir durumu 1.2 tsi motorda yaşadık. O yüzden atmosferik motor candır diyenlerdenim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj
1.6 132 lik ünite corollayı çok güzel yürütüyor. Performans olarak 1.0 ve 1.2 tsi lardan üstün. Alt devirleri canlı şehiriçi sakin kullanımda gaz tepkisi baya iyi pedalın 10 da 1 lik kısmıyla haşır neşir oluyorsunuz. Bu yüzden benzin ile 7-8 litrelerde gezer diye düşünüyorum Malzemeleri kalitesiz hissettiriyo ama aslında kaliteli ve ömürlük, bu klasik Japon mühendisliği.
Araba sessiz ve yolda akıp gidiyor, kullanırken içiniz hep rahat yanlışlıkla vites cırtlatsanız motor soğukken devir kesici yapmak zorunda kalsanız 10 kişi arabaya binip arkası yere sürte sürte dere tepe bayır aşsanız bile acaba bişi olur mu diye düşünmemek paha biçilemez bir his.
Babam bilinçli bir kullanıcı öyle soğuk motorla falan gazlayacak hali yokta(motorun sağlam hissettirmesinden dolayı yaptığınız teşbihi anladım :D)tek isteği az yakması şuan ki Megane 2'sinden memnun gerçekten temiz bir araç ama kilometresi 149.000 oldu hani ileride bakım derdi açmasını istemiyor bide hazır şuan birazcık daha çalışabiliyorken kilometresi düşük modeli yüksek bir araç alıp ileride daha az değer kaybetmesini istiyor yani malzeme kalitesi falan hiç takmaz :D Yorumlarınız için teşekkürler