AÇIK 80.000 TL Bütçeyle Araç Tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mertt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mertt

Mert
Senkromeççi
20
25
Herkese iyi forumlar. Konu başlığından anlaşılacağı üzere 80.000 TL bütçem var fazlası yok maalesef.

Aradığım özellikler şunlar;
-Hb veya sedan farketmez aile aracı olacak ama tek ben kullanacağım için biraz da bana hitap etmesi açısından hb olması daha iyi.

-Gündelik kullanmalık haftalık tatilde gezmelik az yakan.

-Dizel tercihim malum akaryakıta gelen zamlardan sonra benzinle lpg aynı düzeye ulaştığı için bir farkı kalmadı fakat yüksek km li dizellerden de korkuyorum açıkçası. Sürpriz yapma şansı yüksek. Bir yanım benzine kaymıyor değil.

-Manuel vites
-Klima, hız sabitleyici vs. gibi özellikler olursa daha iyi olur.

Aklımda şu modeller var ama benim fiyat aralığımda temizini bulmak çok zor;
-Renault Clio 3 1.5dci
-Opel Corsa D 1.3cdti
-Vw Polo 1.4tdi

Başka öneriniz veya fikriniz varsa açığım teşekkürler şimdiden...
 
Son düzenleme:
Kendi aracım olan Xsara yı önerebilirim. Yaklaşık 1 yıl önce fazla km yapmak zorunda kalacağım için tercih etmiştim. Şimdiye kadar yakıt, problemsizlik konusunda beni hiç üzmedi. İyi ki almışım diyorum. Fiyat/performans konusunda yukarda bir araç. İkinci eli ağır olduğu için diğer araçlardan daha uyguna alınabiliyor. Kısa vadede al-sat yapılmayacaksa tercihinizi bu yönde yapabilirsiniz. C segmenti olması sebebiyle daha güncel B segmenti otomobillerden daha konforlu bir araç.
 
Şuanda LPG taktırmanın mantıklı olduğunu düşünmüyorum, amorti için ciddi km yapmak gerekecektir ancak hali hazırda aracında LPG takılı olup da kim söktürmeye başlamış merak ediyorum hala bariz şekilde benzinden
8.66 benzin 7.3 lpg durumunde bariz sekilde ekonomik olamaz zaten.
Kim sokturuyor derseniz ;
kvlznf.jpg
 
Kozmetik olarak çok iyileri var yapılı felan ama alırken motora da dikkat etmek lazım gerçi multijet sıkıntı olacağını düşünmüyorum pek.
Corsa'larda en rahat olunacak kısım motorudur emin olabilirsiniz. =) Motora kadar bir sürü yeri var bakılması gereken. Bir de kesinlikle kozmetiğine aldanmayın. Görünmeyen yerlerde masrafı çok olabilir. Bakım onarım geçmişi bilinen, tercihen uzun süreli kullanıcısından veya sürekli yetkili servis bakımı görmüş araçlar bakmanızda fayda var
 
Hocam lancer benzin tüketimi lt/100 km de ne kadar lpg taktırmaya gerek var mıdır acaba
Araçta yol bilgisayarı olmadığı için litre bazından bir şey diyemeyeceğim ama daha bu sabah kaçırdığım otobüsün peşine düştüm kırıkkaleden kırşehirin girişine kadar (90 km falan) 140'ın altına inmeden 150'yi geçmeden gittim araçta tam yarım depo benzin vardı ve tabiri caizse bir tırnak falan düştü gösterge. Benim tahminim benzini şehirlerarası ortalama 5.5 - 6.5 litre en fazla yakar öyle basarsanız falan belki 7 der. Şehir içi de yine 7 - 8.5 civarlarında yakar. Biz lpg taktırmadık ve gerek de yok bence. 2016'da Carisma varken de 50 litrelik tüple 450 km falan yapmıştık bizim peder şaşkınlığından araca sövmüştü 😅. Mitsubishileri gerçekten tavsiye ederim şahsen.
 
Araçta yol bilgisayarı olmadığı için litre bazından bir şey diyemeyeceğim ama daha bu sabah kaçırdığım otobüsün peşine düştüm kırıkkaleden kırşehirin girişine kadar (90 km falan) 140'ın altına inmeden 150'yi geçmeden gittim araçta tam yarım depo benzin vardı ve tabiri caizse bir tırnak falan düştü gösterge. Benim tahminim benzini şehirlerarası ortalama 5.5 - 6.5 litre en fazla yakar öyle basarsanız falan belki 7 der. Şehir içi de yine 7 - 8.5 civarlarında yakar. Biz lpg taktırmadık ve gerek de yok bence. 2016'da Carisma varken de 50 litrelik tüple 450 km falan yapmıştık bizim peder şaşkınlığından araca sövmüştü 😅. Mitsubishileri gerçekten tavsiye ederim şahsen.
Hocam 2016'da LPG fiyatları 2 TL'nin altındaydı yanlış hatırlamıyorsam. Şuan LPG 7 TL'lerde.

Birde gösterge her zaman somut veri vermiyor, yakıt deposunun şekli - göstergenin kalibrasyonu ayrıca göstergenin hassasiyeti gibi birçok durum söz konusu. Depo yarıya kadar yavaş yavaş azalıp, yarıdan sonra bir anda azalabiliyor. Lancer hakkında bilgim yok fakat yine de litre gibi net veri olsa iyi olurdu :)
 
Ticarilerin vergisi, muayenesi ve hız sınırı sorun olmayacaksa ticarilere yönelin. 20 yıllık arabayla uğraşmaktansa 10 yaşında ticari alın en azından sorun açma ihtimali daha az olur. O kadar Allah'ın belası bir dönemde yaşıyoruz ki, belkide çoğu insanın eline geçemeyeceği 80.000 TL'ye temiz binek araç bulmak zorlaşmış.
 
Son düzenleme:
Hocam 2016'da LPG fiyatları 2 TL'nin altındaydı yanlış hatırlamıyorsam. Şuan LPG 7 TL'lerde.

Birde gösterge her zaman somut veri vermiyor, yakıt deposunun şekli - göstergenin kalibrasyonu ayrıca göstergenin hassasiyeti gibi birçok durum söz konusu. Depo yarıya kadar yavaş yavaş azalıp, yarıdan sonra bir anda azalabiliyor. Lancer hakkında bilgim yok fakat yine de litre gibi net veri olsa iyi olurdu :)
E hocam haklısınız eyvallah da o toplara girersek hiçbir aracın verilerine güvenemeyiz ki. Araçta yol bilgisayarı da olmayınca net verilerden bahsedemiyorum. O verileri hesaplayacak kadar da sürmedik aracı henüz. Daha doğrusu hiç depo fulleyip hesap yapamadık malum fiyatlar 😅. Fabrika verileri 5 - 8.8 litre diyor. Aşağı yukarı bu civarlarda yaktığını düşünüyorum da. Bir de torku yüksek beygiri düşük araç. Vites oranları da fena değil. Bu araç istesek de çok yakamaz zaten 😀. Ayrıca 2016daki mukayeseyi lira üzerinden değil de litre üzerinden yaptım. Ben de bazen yanlış okuyorum hatta lira ne doğruca litre desene diyorum hakikaten litre yazmış oluyorlar genelde 😀
 
Son düzenleme:
Kendi aracım olan Xsara yı önerebilirim. Yaklaşık 1 yıl önce fazla km yapmak zorunda kalacağım için tercih etmiştim. Şimdiye kadar yakıt, problemsizlik konusunda beni hiç üzmedi. İyi ki almışım diyorum. Fiyat/performans konusunda yukarda bir araç. İkinci eli ağır olduğu için diğer araçlardan daha uyguna alınabiliyor. Kısa vadede al-sat yapılmayacaksa tercihinizi bu yönde yapabilirsiniz. C segmenti olması sebebiyle daha güncel B segmenti otomobillerden daha konforlu bir araç.
Xsara düşünülebilir hocam aslında, alıp orta vade kullanıp kendimi toplayınca model yükseltebilirim.
 
Corsa'larda en rahat olunacak kısım motorudur emin olabilirsiniz. =) Motora kadar bir sürü yeri var bakılması gereken. Bir de kesinlikle kozmetiğine aldanmayın. Görünmeyen yerlerde masrafı çok olabilir. Bakım onarım geçmişi bilinen, tercihen uzun süreli kullanıcısından veya sürekli yetkili servis bakımı görmüş araçlar bakmanızda fayda var
Geneli turşu olmuş araçlar tabi model bazında eski olsa da popüler bir araç hocam piyasası hızlı benim fikrim donanıma bakmadan temizini bulup almak.
 
Araçta yol bilgisayarı olmadığı için litre bazından bir şey diyemeyeceğim ama daha bu sabah kaçırdığım otobüsün peşine düştüm kırıkkaleden kırşehirin girişine kadar (90 km falan) 140'ın altına inmeden 150'yi geçmeden gittim araçta tam yarım depo benzin vardı ve tabiri caizse bir tırnak falan düştü gösterge. Benim tahminim benzini şehirlerarası ortalama 5.5 - 6.5 litre en fazla yakar öyle basarsanız falan belki 7 der. Şehir içi de yine 7 - 8.5 civarlarında yakar. Biz lpg taktırmadık ve gerek de yok bence. 2016'da Carisma varken de 50 litrelik tüple 450 km falan yapmıştık bizim peder şaşkınlığından araca sövmüştü 😅. Mitsubishileri gerçekten tavsiye ederim şahsen.
Sizin anlattığınızda da hayret ettim açıkcası :) Bu kadar az yaktığını tahmin etmiyordum, zaten motorin ile benzin arasında da kuruş farkı kaldı. Yüksek km dizel alıp sorunlarıyla uğraşmak yerine benzinli atmosferik bir japon almak daha mantıklı gelmeye başladı.
 
Ticarilerin vergisi, muayenesi ve hız sınırı sorun olmayacaksa ticarilere yönelin. 20 yıllık arabayla uğraşmaktansa 10 yaşında ticari alın en azından sorun açma ihtimali daha az olur. O kadar Allah'ın belası bir dönemde yaşıyoruz ki, belkide çoğu insanın eline geçemeyeceği 80.000 TL'ye temiz binek araç bulmak zorlaşmış.
Son cümlenize o kadar katılıyorum ki... Hocam ticari alıp her sene muayene ile uğraşmak istemiyorum çünkü işimden dolayı pek vaktim olmuyor.
 
Sizin anlattığınızda da hayret ettim açıkcası :) Bu kadar az yaktığını tahmin etmiyordum, zaten motorin ile benzin arasında da kuruş farkı kaldı. Yüksek km dizel alıp sorunlarıyla uğraşmak yerine benzinli atmosferik bir japon almak daha mantıklı gelmeye başladı.
Sizi şöyle Japon köşesine alalım 😀
 
O bütçeye en iyisinden olmasa bile alınabilecek en konforlu en güvenli en donanımlı ve en az yakacak araba tartışmasız laguna 2 1.9 dci olur. Privilege serisi donanıma doyurur lakin elektronik olarak ufak tefek arızalar verir. Pek çoğu artık bilinen basit arızalar ama tamamen arabadan anlamayan birisi için kabus gibi gelebilir. Expression plus paketlerinde elektronik arıza hiç yok. Hatta bir arıza yok kronik diyebileceğim. Ben olsam düşünmeden exp. plus paket alırım. Privilege sahibiyim ama pek çok oyuncağını kullanmıyorum ve gereksiz buluyorum.
 
1.6 HDI temizinden bi 307 önerecektim fakat bir de ne göreyim, 50-60 binlik arabalar 90-100 bin bandına uçmuş... üzücü.