KAPALI 80.000 TL'ye Kadar Hatchback, Otomatik, Tasarruflu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ooaj

Senkromeççi
10
31
Marka
Opel
Merhaba herkese,

Ben şuanda Opel Corsa 2010 111. yıl 1.4 Twinport kullanıyorum. Arabadan çok fazla yakıt haricinde pek bir şikayetim yok. Ama bu aralar İstanbul içinde çok fazla kullanmaya başladım, o yüzden yakıt daha da sorun olmaya başladı. Yani ben biraz da devirli kullanıyorum fakat yine de ortalama 9 Lt ile kullanıyorum. O yüzden 80,000'e kadar şuanda alternatif daha tasaruflu, ve mümkünse daha atik bir araba arıyorum. Tercihlerim:

- 2011 ve sonrası olması. Bunda rasyonel bir sebebim yok ama 2010 öncesi alınacak arabalarla sanayide daha çok uğraşmak istemiyorum açıkcası.
- Otomatik vites.
- Hatchback.
- Yakıt konusunda biraz cimri :)
- Geniş olması gerekmiyor, bekarım zaten.

Aklımda seçenek olarak Opel Astra vardı fakat bu fiyata galiba LPG'siz az yakanını bulmak mümkün değil. Diğer seçeneklerim ise:
- Audi A1
- Renault Clio
- Renault Megane Hatchback
- Alfa Romeo Giuiletta (LPG'li)
- Kia Ceed
- Honda Civic (Hatchback?)
- Toyota Auris
- Toyota Yaris
- Ford Focus
- Ford Fiesta

Yada araba almak yerine sizce şuanda hali hazırda kullandığım arabaya LPG takmak daha mı mantıklı olur? Bu arada Leon, VW, Skoda gibi arabalara DSG'lerinden dolayı hiç yanaşmak istemedim ama doğru mu bir karar bilemiyorum.

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Yazdığınız listede Giuletta LPG kesinlikle elenmeli. Sanayiyle uğraşmak istemiyorum diyosunuz tasarruf diyosunuz sizi memnun etmeyecektir. Onun dışında diğer arabalara yorum yapılacaktır
 
bana göre 80.bin tl gibi paraya b segment yerine c segment araba alınabilir belirlediğiniz listede bana göre en mantıklı 2013-2016 toyota auris bakılabilir ne gibi kronik sorunları arızaları var araştırılıp alınabilir güzel araçlara benziyor
 
Yazdığınız listede Giuletta LPG kesinlikle elenmeli. Sanayiyle uğraşmak istemiyorum diyosunuz tasarruf diyosunuz sizi memnun etmeyecektir. Onun dışında diğer arabalara yorum yapılacaktır

Hocam teşekkürler. Bu arada listeye eklemedim ama, DS4 ve C4 gibi seçenekler de var aklımda.

Tasarruflu otomatik istanbul trafiği devirli kullanma 404 not found

Amacım illa da tabii ki 3 Lt yakması değil, fakat şuan halihazırdaki aracım 9-9.5 lt yakıyor, benim için şuan 7 Lt bile gayet güzel tasarruf olacaktır.
 
alfa romeo giuletta 1,6 jtdm. otomatik olanların fiyatı ne kadar bilmiyorum. ben 9 senedir kullanıyorum beni bir gün bile olsun üzmedi. istanbul içi yoğun trafikte yakıt 6 / 6,5 Lt civarı. az yakar iyi kaçar.
 
Yaris 1.5 benzinli veya Hybrid seçenekleri var. CVT şanzımanla yeterince ekonomik olacaktır.
Şunun gibi Suzuki Swift'ler var
Aynı fiyatlarda S-Cross'lar var. Crossover olsa da C segmentine alternatif olabilir diye belirtmek istedim. Kullandığınız Corsa'dan az yakacağı kesin :)
Şimdilik aklıma başka seçenek gelmedi.

C sınıfına çıkarsanız model yılını çok düşmeniz gerekir. Aksi takdirde aldıktan sonra sizi üzebilecek arabalara kalırsınız.
 
Dsg şanzımana garantisi devam etmeyen, servis bakımlı olmayan araçlar için negatif bakmanız normal. Ama şunun gibi sıfır kokusu üstünde, garantisi devam eden, 2018 model bir araç olursa Dsg alınabilir. İyi niyet garantisi de bozulmamış olur. Neticede almayı düşündüğünüz clio, megane, focus gibi araçlar da tıpkı Dsg gibi çift kavrama kullanıyor.

Yerinizde olsam tertemiz, az yakan, performansı da gayet iyi, doluluğu da yerinde sıfır kokusu üstünde Fabia alır geçerim. En azından trameriymiş, hasarıymış bilmem nesiymiş kafanıza takılmaz. Sıfır almışsınız gibi rahatça kullanırsınız.
 
Son düzenleme:
giulietta ve lpg aman aman



hazır corsa sahibi iken opel astra j kasaya ne dersiniz

Hocam Astra J'lerin dizellerinde hatchback kasa var mı acaba? Yoksa önerdiğiniz normal benzinli modeli ve LPG ikilisi falan mı?

Yaris 1.5 benzinli veya Hybrid seçenekleri var. CVT şanzımanla yeterince ekonomik olacaktır.
Şunun gibi Suzuki Swift'ler var
Aynı fiyatlarda S-Cross'lar var. Crossover olsa da C segmentine alternatif olabilir diye belirtmek istedim. Kullandığınız Corsa'dan az yakacağı kesin :)
Şimdilik aklıma başka seçenek gelmedi.

C sınıfına çıkarsanız model yılını çok düşmeniz gerekir. Aksi takdirde aldıktan sonra sizi üzebilecek arabalara kalırsınız.

Bahsettiğiniz arabaları da şimdi listeye aldım hocam onlara da detaylı bakıyor olacağım, teşekkürler. :)

Dsg şanzımana garantisi devam etmeyen, servis bakımlı olmayan araçlar için negatif bakmanız normal. Ama şunun gibi sıfır kokusu üstünde, garantisi devam eden, 2018 model bir araç olursa Dsg alınabilir. İyi niyet garantisi de bozulmamış olur. Neticede almayı düşündüğünüz clio, megane, focus gibi araçlar da tıpkı Dsg gibi çift kavrama kullanıyor.

Yerinizde olsam tertemiz, az yakan, performansı da gayet iyi, doluluğu da yerinde sıfır kokusu üstünde Fabia alır geçerim. En azından trameriymiş, hasarıymış bilmem nesiymiş kafanıza takılmaz. Sıfır almışsınız gibi rahatça kullanırsınız.

Hocam açıkcası Fabia direkt olarak hiç aklıma gelmemişti, peki DSG şanzımanlı eğer temiz ve yeni bir Polo bulunabilirse o da alternatif olabilir mi Fabia'ya sizce?
 
Hocam açıkcası Fabia direkt olarak hiç aklıma gelmemişti, peki DSG şanzımanlı eğer temiz ve yeni bir Polo bulunabilirse o da alternatif olabilir mi Fabia'ya sizce?
Eğer aracın garantisi devam ediyorsa yahut sürekli servis bakımlı ise tabi ki alınabilir. Ben hiç çift kavrama istemiyorum deseydiniz o zaman size sadece tam otomatik önerirdik. Ama clio, megane, focus gibi araçlara baktığınıza göre çift kavramaya pek karşı değilsiniz. Vw en azından şanzımanda sorun olursa servis bakımlı olduğu sürece iyi niyete sokuyor. Renault veya Ford'da böyle bir şeyi görmeniz pek kolay değil. Misal çift kavrama şanzımanlı bir focus alırsanız garantili bile olsa Ford sizden o paranın hepsini alır. Hepsini almamaları için de çok uğraşmanız gerekir. Dediğim gibi vw'de garantisi devam eden yahut etmese bile sürekli servis bakımı görmüş bir araç olduğu sürece sıkıntı olmaz.

80-85'e şöyle polo örnekleri var. Artık hangisi içinize sinerse ama Fabia için konuşursak 3 yaş daha genç bir araba almak her zaman daha avantajlıdır hele otomobil piyasası günden güne böyle yükselirken, eldekinin yerine yenisini koymak zorlaşırken.
 
Son düzenleme:
Eğer aracın garantisi devam ediyorsa yahut sürekli servis bakımlı ise tabi ki alınabilir. Ben hiç çift kavrama istemiyorum deseydiniz o zaman size sadece tam otomatik önerirdik. Ama clio, megane, focus gibi araçlara baktığınıza göre çift kavramaya pek karşı değilsiniz. Vw en azından şanzımanda sorun olursa servis bakımlı olduğu sürece iyi niyete sokuyor. Renault veya Ford'da böyle bir şeyi görmeniz pek kolay değil. Misal çift kavrama şanzımanlı bir focus alırsanız garantili bile olsa Ford sizden o paranın hepsini alır. Hepsini almamaları için de çok uğraşmanız gerekir. Dediğim gibi vw'de garantisi devam eden yahut etmese bile sürekli servis bakımı görmüş bir araç olduğu sürece sıkıntı olmaz.

80-85'e şöyle polo örnekleri var. Artık hangisi içinize sinerse ama Fabia için konuşursak 3 yaş daha genç bir araba almak her zaman daha avantajlıdır hele otomobil piyasası günden güne böyle yükselirken, eldekinin yerine yenisini koymak zorlaşırken.
Hocam aslında ilk tercihim çift kavrama değil tam otomatik olur her zaman ama maalesef çift kavrama kadar az yakmıyor tam otomatikler galiba. Yani tam otomatik az yakan bir alternatif pek bulamadım açıkcası.

Fabia'dan tek çekintim kasasının biraz diğer rakiplerine göre çirkin olması, ama 2018 çok temiz ve fiyatı da uygun Fabia bulursam tabii ki kasasının çok çirkin olması önemli olmayacaktır.
 
pılsar test sürüşü yapmıştım içi fena geniş aracın ilanlarda bulup test etmenizi öneririm vergi dilimi de 1.2 olduğu için az
Vallahi yalan değil varlığından bile neredeyse haberim yoktu siz bahsedene kadar ama şimdi radarıma aldım :) Biraz da kullanıcı yorumu okuduktan sonra bulabilirsem bir test sürüşü yapmak isterim ben de.
 
Hocam aslında ilk tercihim çift kavrama değil tam otomatik olur her zaman ama maalesef çift kavrama kadar az yakmıyor tam otomatikler galiba. Yani tam otomatik az yakan bir alternatif pek bulamadım açıkcası.

Fabia'dan tek çekintim kasasının biraz diğer rakiplerine göre çirkin olması, ama 2018 çok temiz ve fiyatı da uygun Fabia bulursam tabii ki kasasının çok çirkin olması önemli olmayacaktır.
Şimdi hocam kasa beğeniniz konusunda bir şey diyemem tabi bunlar kişisel tercihler. Ama şöyle bir durum var; belirttiğiniz rakam tam geçiş rakamı. Temiz ve az kullanılmış B segment mi yoksa km olarak yüksek ve tam olarak ne olduğu belli olmayan C segment mi sorusuna dönüyor olay. Tabi ki düşeş gelip temiz, içinize sinen, kriterlerinizi karşılayan, sağlam bir C segment bulma ihtimaliniz var. Ama bu ihtimal kolay olmadığından bunun üstünden değerlendirme yapmak çok mantıklı olmaz.

2.elde en önemli şey temizlik, mümkün olduğunca yeni bir model olması ve bu ikisi yanında ihtiyaçlarınıza maksimum oradan cevap verebiliyor olmasıdır bana kalırsa. Bu kriterleri karşılayan bir araç bulduğunuzda tasarım gibi sizi fazla üzmeyecek handikapları bir miktar göz ardı etmek gerekiyor bence. Tasarımını beğendiğiniz başka bir araç alıp canınızı sıkan unsurları olursa hiç bir anlamı kalmaz. Az yakan, sağlam ve ihtiyaçlarınızı karşılayan tam otomatik 308, astra k gibi araçlar önermek isterdim ama dediğim üzere bunlar hep kumar. Yinede siz bilirsiniz ama dediğim üzere garantisi devam eden, iyi niyeti olan yeni bir çift kavramalı araç en azından riski minimuma indirir. Kafanız bir tek şanzımana takılır onun da iyi niyeti var deyip yolunuza devam edersiniz. Öbür türlü km yapmış, temizliğinden emin olmadığınız c segmentler belki şanzıman olarak sizi üzmez ama diğer konularda yarı yolda bırakabilir. Artık tercih sizin.
 
Vallahi yalan değil varlığından bile neredeyse haberim yoktu siz bahsedene kadar ama şimdi radarıma aldım :) Biraz da kullanıcı yorumu okuduktan sonra bulabilirsem bir test sürüşü yapmak isterim ben de.
hem c segmenti ,hem yeni model hemde güvenilir otomatiği var ve belirttiğiniz rakamlarda düşük km alabiliyorsunuz daha ne olsun::))
 
Şimdi hocam kasa beğeniniz konusunda bir şey diyemem tabi bunlar kişisel tercihler. Ama şöyle bir durum var; belirttiğiniz rakam tam geçiş rakamı. Temiz ve az kullanılmış B segment mi yoksa km olarak yüksek ve tam olarak ne olduğu belli olmayan C segment mi sorusuna dönüyor olay. Tabi ki düşeş gelip temiz, içinize sinen, kriterlerinizi karşılayan, sağlam bir C segment bulma ihtimaliniz var. Ama bu ihtimal kolay olmadığından bunun üstünden değerlendirme yapmak çok mantıklı olmaz.

2.elde en önemli şey temizlik, mümkün olduğunca yeni bir model olması ve bu ikisi yanında ihtiyaçlarınıza maksimum oradan cevap verebiliyor olmasıdır bana kalırsa. Bu kriterleri karşılayan bir araç bulduğunuzda tasarım gibi sizi fazla üzmeyecek handikapları bir miktar göz ardı etmek gerekiyor bence. Tasarımını beğendiğiniz başka bir araç alıp canınızı sıkan unsurları olursa hiç bir anlamı kalmaz. Az yakan, sağlam ve ihtiyaçlarınızı karşılayan tam otomatik 308, astra k gibi araçlar önermek isterdim ama dediğim üzere bunlar hep kumar. Yinede siz bilirsiniz ama dediğim üzere garantisi devam eden, iyi niyeti olan yeni bir çift kavramalı araç en azından riski minimuma indirir. Kafanız bir tek şanzımana takılır onun da iyi niyeti var deyip yolunuza devam edersiniz. Öbür türlü km yapmış, temizliğinden emin olmadığınız c segmentler belki şanzıman olarak sizi üzmez ama diğer konularda yarı yolda bırakabilir. Artık tercih sizin.

Hocam haklısınız, yani ben etrafta tanıdıktan temiz C segment araç bulamazsam ki bulabileceğimi sanmıyorum, dediğiniz gibi B segment ve temiz araçlara yöneleceğim ki attığınız Fabia'lar gerçekten hoşuma gitti. Peki aynı mantıkla İbiza'lar hakkında ne düşünüyorsunuz? Örneğin linkteki [1] araç da temiz gibi duruyor.

[1] https://www.sahibinden.com/ilan/vas....0-eco-tsi-dsg-servis-bakimli-735137750/detay
hem c segmenti ,hem yeni model hemde güvenilir otomatiği var ve belirttiğiniz rakamlarda düşük km alabiliyorsunuz daha ne olsun::))

Hocam gerçekten araba hoşuma gitti, sadece bir tık fazla yakıyor diğer araçlara göre galiba.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...