KAPALI 80.000 TL'ye Kadar Hatchback, Otomatik, Tasarruflu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ooaj

Senkromeççi
10
32
Marka
Opel
Merhaba herkese,

Ben şuanda Opel Corsa 2010 111. yıl 1.4 Twinport kullanıyorum. Arabadan çok fazla yakıt haricinde pek bir şikayetim yok. Ama bu aralar İstanbul içinde çok fazla kullanmaya başladım, o yüzden yakıt daha da sorun olmaya başladı. Yani ben biraz da devirli kullanıyorum fakat yine de ortalama 9 Lt ile kullanıyorum. O yüzden 80,000'e kadar şuanda alternatif daha tasaruflu, ve mümkünse daha atik bir araba arıyorum. Tercihlerim:

- 2011 ve sonrası olması. Bunda rasyonel bir sebebim yok ama 2010 öncesi alınacak arabalarla sanayide daha çok uğraşmak istemiyorum açıkcası.
- Otomatik vites.
- Hatchback.
- Yakıt konusunda biraz cimri :)
- Geniş olması gerekmiyor, bekarım zaten.

Aklımda seçenek olarak Opel Astra vardı fakat bu fiyata galiba LPG'siz az yakanını bulmak mümkün değil. Diğer seçeneklerim ise:
- Audi A1
- Renault Clio
- Renault Megane Hatchback
- Alfa Romeo Giuiletta (LPG'li)
- Kia Ceed
- Honda Civic (Hatchback?)
- Toyota Auris
- Toyota Yaris
- Ford Focus
- Ford Fiesta

Yada araba almak yerine sizce şuanda hali hazırda kullandığım arabaya LPG takmak daha mı mantıklı olur? Bu arada Leon, VW, Skoda gibi arabalara DSG'lerinden dolayı hiç yanaşmak istemedim ama doğru mu bir karar bilemiyorum.

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Hocam haklısınız, yani ben etrafta tanıdıktan temiz C segment araç bulamazsam ki bulabileceğimi sanmıyorum, dediğiniz gibi B segment ve temiz araçlara yöneleceğim ki attığınız Fabia'lar gerçekten hoşuma gitti. Peki aynı mantıkla İbiza'lar hakkında ne düşünüyorsunuz? Örneğin linkteki [1] araç da temiz gibi duruyor.

[1] https://www.sahibinden.com/ilan/vas....0-eco-tsi-dsg-servis-bakimli-735137750/detay
Bu kasalar da hiç fena değil. Bir arkadaşımda var ve yakıtından falan oldukça memnun. Zaten fabia - ibiza - polo bunların hepsi vag grubunun araçları olduğundan yakıtları da aşağı yukarı benzer olacaktır. Ama bu kasa ibiza bir önceki kasa olarak geçiyor. Fabia da yanlışım yoksa henüz güncelliğini koruyor. Buna ek olarak kullanıcılardan duyduğum geri bildirimlere göre Seat - Skoda markaları arasında Skoda lehine kalite farkı biraz daha iyi deniyor. Bunu vag grubuna yakın arkadaşlar benden daha iyi yorumlayacaktır. Ama benim bildiğim bu şekilde. Yinede düşük km ve yeni model olmasıyla cazip bir tercih.
 

modeli ve kilometresi itibarı ile uzun yıllar binilecek otomobil, 1.4 t-jet motoru başarılı buluyorum sorunsuz ve ekonomiktir.
bence egea en mantıklı seçim.

Hocam bahsettiğiniz fiyatlar galiba yalnızca manueller için geçerli.

Bu kasalar da hiç fena değil. Bir arkadaşımda var ve yakıtından falan oldukça memnun. Zaten fabia - ibiza - polo bunların hepsi vag grubunun araçları olduğundan yakıtları da aşağı yukarı benzer olacaktır. Ama bu kasa ibiza bir önceki kasa olarak geçiyor. Fabia da yanlışım yoksa henüz güncelliğini koruyor. Buna ek olarak kullanıcılardan duyduğum geri bildirimlere göre Seat - Skoda markaları arasında Skoda lehine kalite farkı biraz daha iyi deniyor. Bunu vag grubuna yakın arkadaşlar benden daha iyi yorumlayacaktır. Ama benim bildiğim bu şekilde. Yinede düşük km ve yeni model olmasıyla cazip bir tercih.

Hocam şuan fıldır fıldır hem temiz İbiza hem de önerdiğiniz gibi Fabia da bakıyorum. Çok teşekkürler tekrardan :) Pulsar da bir tık fazla yakıyor ama onu da çok beğendim başka bir üyenin önerisiyle.
 
Hocam bahsettiğiniz fiyatlar galiba yalnızca manueller için geçerli.



Hocam şuan fıldır fıldır hem temiz İbiza hem de önerdiğiniz gibi Fabia da bakıyorum. Çok teşekkürler tekrardan :) Pulsar da bir tık fazla yakıyor ama onu da çok beğendim başka bir üyenin önerisiyle.
ıbıza ve fabia ya baktıktan sonra yinede pulsara bakın derim zira arada boyut farkı aşırı 100 km de 1 litre civarı fazla yakıttan mı bahsediyoruz bence yinede kullanmadan içine binmeden karar vermeyin derim hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun ::)
 
ıbıza ve fabia ya baktıktan sonra yinede pulsara bakın derim zira arada boyut farkı aşırı 100 km de 1 litre civarı fazla yakıttan mı bahsediyoruz bence yinede kullanmadan içine binmeden karar vermeyin derim hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun ::)
eğer ibiza ve fabia gibi b segmenti yeterli geliyorsa az yakan mitsubishi atrage 1.2 cvt intense plus paketine de bakın derim anahtarsız giriş çalıştırma dahil dolu bir araç ve az yakıyor bagaj da büyük

bir de tam otomatik 208 lere bakabilirsiniz örnek ilan
 
Son düzenleme:
şeklil ve tarz
1568981667100.png
 
Birlikte çalıştığım bir arkadaşım geçen yıl İbiza 1.0 tsi aldı. Onunki manuel ama sanırım donanımlı versiyon...
Neyse, donanım listesini bilemiyorum ama genel olarak gerek performans (95hp onunki) gerekse yakıt olarak araçtan memnun ...

Hafif bir araç... böyle olunca çok sıkıştırılmadığında yakıtı da makul oluyor.. Bence de temiz, tercihen garantisi devam eden, çok yüksek km de olmayan ... veya en azından iyi niyet kapsamında servis bakımlı bir araçta yaşamazsınız.Benzer düşüncelerim tüm VW grubu için geçerli.

Onun dışında tabiki ne kadar ekonomi aradığınız da önemli. 1.0 TSI dan daha ekonomik olsun derseniz direk dizellere kaymanız lazım ki, onlarında tüketimi yakın olur. Dizel Toyota, otomatik şanzımanlarıyla birlikte önermem. Bütçeniz dahilinde belki uygun fiyata tam otomatik, temiz bir Ceed alınabilir ... onla da şehir içinde 7-7.5 lt dizel ile dolaşırsınız .. daha da artabilir hatta..


Çok aykırı gibi gelebilir ama bir ara Citroen C4 ler BlueHDI motor ve EAT6 tam otomatik şanzımanla satılmıştı.. belki böyle bir alternatifi de düşünebilirsiniz... ekonomik (tüketim olarak) bir seçenek olur.
 
ıbıza ve fabia ya baktıktan sonra yinede pulsara bakın derim zira arada boyut farkı aşırı 100 km de 1 litre civarı fazla yakıttan mı bahsediyoruz bence yinede kullanmadan içine binmeden karar vermeyin derim hangisi olursa olsun şimdiden hayırlı olsun ::)

Hocam Pulsar gerçekten güzel, zaten satın alacağım da temiz olup içime sinerse sadece 1 litre diye çok fazla takmam, teşekkürler :)
eğer ibiza ve fabia gibi b segmenti yeterli geliyorsa az yakan mitsubishi atrage 1.2 cvt intense plus paketine de bakın derim anahtarsız giriş çalıştırma dahil dolu bir araç ve az yakıyor bagaj da büyük

bir de tam otomatik 208 lere bakabilirsiniz örnek ilan

Attrage'ler küçük ama galiba sedan, ben direkt olarak hatchback bakıyorum hocam. Peugoet 208 attığınız temiz araba ama, her ne kadar çok da önemli olmasa 0-100 performansı biraz düşük gibi geldi :D

Hocam bunlar güzel fakat yakıt olarak benim halihazırda olan ile aynı yakıyor gibi duruyor, o yüzden büyük eksi şuan.

Birlikte çalıştığım bir arkadaşım geçen yıl İbiza 1.0 tsi aldı. Onunki manuel ama sanırım donanımlı versiyon...
Neyse, donanım listesini bilemiyorum ama genel olarak gerek performans (95hp onunki) gerekse yakıt olarak araçtan memnun ...

Hafif bir araç... böyle olunca çok sıkıştırılmadığında yakıtı da makul oluyor.. Bence de temiz, tercihen garantisi devam eden, çok yüksek km de olmayan ... veya en azından iyi niyet kapsamında servis bakımlı bir araçta yaşamazsınız.Benzer düşüncelerim tüm VW grubu için geçerli.

Onun dışında tabiki ne kadar ekonomi aradığınız da önemli. 1.0 TSI dan daha ekonomik olsun derseniz direk dizellere kaymanız lazım ki, onlarında tüketimi yakın olur. Dizel Toyota, otomatik şanzımanlarıyla birlikte önermem. Bütçeniz dahilinde belki uygun fiyata tam otomatik, temiz bir Ceed alınabilir ... onla da şehir içinde 7-7.5 lt dizel ile dolaşırsınız .. daha da artabilir hatta..


Çok aykırı gibi gelebilir ama bir ara Citroen C4 ler BlueHDI motor ve EAT6 tam otomatik şanzımanla satılmıştı.. belki böyle bir alternatifi de düşünebilirsiniz... ekonomik (tüketim olarak) bir seçenek olur.

Şuan olarak aynen bahsettiğiniz gibi İbiza ve Fabia temiz az kilometreli ve 2017-2018 civarı bakıyorum ki iyi niyet garantisi de olsun. Onun dışında C4 aykırı değil hatta C4 ile beraber DS4 vs de radarımdaydı, onlara da bakıyorum yani.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...