800cc araca performans için neler yapabiliriz ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

omuraycil

Asfalt Kurutucu
56
Arkadaşlar 2500 sorento aracım sehiricinde yakıt fiyatlarından dolayı fazla yakmaya baslayınca bende 800 cc lik sehirici gezmek icin daewoo matiz aldım aldıgımda lpg li idi hala lpg li :D fakat lpg benzin farketmiyor aracın performansı boyuna gücüne göre gayet iyi trabzondan istanbula hiç durmadan tek mars 12 saatte geldim motoru genel olarak sağlıklı ve bakımlı ama suan görev gereği bulundugum yerin rakımı 1600 ve aracım atmosferik bu sebeple burada güc kaybı yasıyorum bunu nasıl telafi edebilirim
Açık hava filtresi,Düz boru,İridyum buji,katkı v.s. neler önerirsiniz kullanıpta faydasını gördüğünüz uygulamalar nelerdir.

araca Tr den yazılım atan yok onu elemek zorundayız
 
Lpg'yi tankıyla birlikte sökerek başlayabilirsiniz. Hem benzin daha sağlıklı çalışır, hem de lpg tankının ağırlığından kurtulursunuz. Bakımlı ve randımanlı şekilde çalışan motor yetmezse arka koltukları sökebilirsiniz:) Kaliteli bir hava filtresi de belki 1-2 hp verir o arabaya. Genelde ağırlık azaltma önerileri yaptım çünkü o motora pek bir şey yapılmaz. Diğer işlemlerin maliyeti de çok tutar, satıp 1.0 motorlu bir araba alsanız daha ucuza gelir :)
 
açık hava filtresi'nin pek güç artırdığı söylenemez. düz boru vs. de alt devri öldürür gitsin diye basarsınız bastıkça daha çok yakar.

kayda değer tek güç artışı turbo besleme olur o da bi araba masraf açar. muhtemelen forged piston vs. olmadığı için bu motor için, kısa sürede motoru ele alırsınız. hoş TR'de bu aracı turbolayabilecek usta da pek yok.
 
Yüksek rakımda performans düşüşünü hissedeceksin hep atmosferikte. Diğer arkadaşlar gibi ben de LPG sistemini sök diyorum. Zaten benzinde de fazla yakmaz o araç.
 
Lpg'yi tankıyla birlikte sökerek başlayabilirsiniz. Hem benzin daha sağlıklı çalışır, hem de lpg tankının ağırlığından kurtulursunuz. Bakımlı ve randımanlı şekilde çalışan motor yetmezse arka koltukları sökebilirsiniz:) Kaliteli bir hava filtresi de belki 1-2 hp verir o arabaya. Genelde ağırlık azaltma önerileri yaptım çünkü o motora pek bir şey yapılmaz. Diğer işlemlerin maliyeti de çok tutar, satıp 1.0 motorlu bir araba alsanız daha ucuza gelir :)

Ben olsam bende lpg taktirmazdim ama takilmis duruyo benim performans kaybim benzindede ayni yani yakitla bi alakasi yok lpg yi sokmek bana sadece 15-20 kg anca bi agirlik kaybettiricek baska bi getirisi olmaz bi acik hava filtresini denemek istiyorum
 
Yüksek rakımda performans düşüşünü hissedeceksin hep atmosferikte. Diğer arkadaşlar gibi ben de LPG sistemini sök diyorum. Zaten benzinde de fazla yakmaz o araç.
Lpg sisteminin cok bi ağırlığı yok sadece tank oda 10-15 kg anca ama rakimdan dolayi benzindede durum ayni enjeksiyonlu oldugu icin benzin lpg rahat kullanabiliyorum dusuk rakimda performansi cok cok iyi 1.3 dizel gibi gidiyor
 
LPG'yi sök çok yakmaz dediğiniz aracın fabrika verisi şehir içi 7,9lt şehir dışı 5,1lt.

Bu fiyat seviyesinde daha güçlü ve çok daha az yakan alternatif Daihatsu Cuore var, eğer takas vb. ile geçme imkanınız varsa onu araştırmanızı öneririm.

Matiz-Cuore
Silindir hacmi 796cc-989cc
Beygir 51-58
Tork 69-94
Tüketim ş.içi 7,9-5,5
Tüketim ş.dışı 5,1-3,3
0-100 hızlanma 17sn-11,1sn
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67 ve bt
LPG'yi sök çok yakmaz dediğiniz aracın fabrika verisi şehir içi 7,9lt şehir dışı 5,1lt.

Bu fiyat seviyesinde daha güçlü ve çok daha az yakan alternatif Daihatsu Cuore var, eğer takas vb. ile geçme imkanınız varsa onu araştırmanızı öneririm.

Matiz-Cuore
Silindir hacmi 796cc-989cc
Beygir 51-58
Tork 69-94
Tüketim ş.içi 7,9-5,5
Tüketim ş.dışı 5,1-3,3
0-100 hızlanma 17sn-11,1sn

Cuore fiyat olarak daha pahalı bi 5-6 bin tl fazla ben 12 bine aldım değişensiz boyasız matizi ama aralarında cok aman aman bi fark yok matiz 52 beygir cuore 1.0 motor 58 bg agırlık olarakta sadece cuore bi 60-70 kg daha hafif zaten benim tek sıkıntım suanlık görev geregi durdugum 1600 rakımlı yer düşük rakımda dediğim gibi sorunum yok

birde sunu sorucam herkes lpg yi sök diyor ama sökmeye ne gerek var sürekli benzinde kullandıktan sonra tek kazancı 20 kg bişey olacak
 
Yüksek rakımda performans düşüşünü hissedeceksin hep atmosferikte. Diğer arkadaşlar gibi ben de LPG sistemini sök diyorum. Zaten benzinde de fazla yakmaz o araç.
lpg sistemini sökmek ile kullanmamak arasında ne fark var sadece bi 20 kg tank boru beyin agırlıgı değilmi ?
 
Arkadaşlar 2500 sorento aracım sehiricinde yakıt fiyatlarından dolayı fazla yakmaya baslayınca bende 800 cc lik sehirici gezmek icin daewoo matiz aldım aldıgımda lpg li idi hala lpg li :D fakat lpg benzin farketmiyor aracın performansı boyuna gücüne göre gayet iyi trabzondan istanbula hiç durmadan tek mars 12 saatte geldim motoru genel olarak sağlıklı ve bakımlı ama suan görev gereği bulundugum yerin rakımı 1600 ve aracım atmosferik bu sebeple burada güc kaybı yasıyorum bunu nasıl telafi edebilirim
Açık hava filtresi,Düz boru,İridyum buji,katkı v.s. neler önerirsiniz kullanıpta faydasını gördüğünüz uygulamalar nelerdir.

araca Tr den yazılım atan yok onu elemek zorundayız
eğer araca 1-2 kişi binilecekse ve performansının artması için ben olsam; lpg yi sökerdim, arka koltukları,ön konsolu,stepneyi,arka kapı içlerini sökerdim, depoyu fullemezdim,yeterince alırdım yakıtı,belki yakıta alkol karıştırırdım :D:D:D
 
eğer araca 1-2 kişi binilecekse ve performansının artması için ben olsam; lpg yi sökerdim, arka koltukları,ön konsolu,stepneyi,arka kapı içlerini sökerdim, depoyu fullemezdim,yeterince alırdım yakıtı,belki yakıta alkol karıştırırdım :D:D:D

Hocam ne yaptın sen arabanın yarısını evde bıraktın sadece gecici görev yerimde bu sorunu yasıyorum baska yerde sıkıntı yok hem bunları söküp performans artısı sagladık diyelim ya yol tutusu fren mesafesi bunlar ne olacak :D:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...