Herkese Merhabalar
Babamın Taunus ile ilgili daha önce çok defalar sohbet ettik ama konu açmadım sanırım(yaşlandım vallahi hatırlamıyorum açmışsam bana link atın sileyim arama yaptım bulamadım da )
Her neyse
Aracımız 1990 model. 2.0 Motor Gls (Grand lux sport) olarak tabir edilen modelden. Hidrolik direksiyona sahip ve 5 ileri şanzımanı var. 1986 model sonrası modeller ile birlikte bu da Türkiye'de otosan'da yapılanlardan. Eski taunus klasikleri gibi olduğu düşünülmese de 79-86 yılları arası üretilenlerden görsel bakımdan çok farklı değil. Ebatlar aynı ve bunda hidrolik direksiyon sayesinde daha yüksek konfor, 2.0 motor sayesinde daha seri ve ağır kasasıyla başa çıkabilen bi güç var. Arkadan itişin vermiş olduğu keyifle birleşince uzun yolda gerçekten çok konforlu. Motorda bi conta yaktık
Şimdi Malum taunus toplanıyor. Tam anlamıyla restore sayılmaz ama çürük çarık ezik vs ne var ne yoksa elden geçiyor. Komple boyanacak. Tavan iç kapı koltuk döşemeleri komple değişiyor. Sürece dair bir kaç bir şey paylaşmak istiyorum.
Aracın eski haline dair bi iki foto paylaşmıştım aslında daha önce ama konu bütünlüğü açısından ekleyeyim istedim.
Önce kapılar ve arka tampon söküldü. Ön tamponun içi ve ön çamurluklarda herhangi bir sıkıntı yok ancak marşpiyellerin dışı çürüktü, dış saç değişecek diye düşünüyorduk ama kesince iş farklı çıktı. Marşpiyellerin içi de çürük çıktı. Sebebi ise bizden önceki sahibinin yaptırmış olduğu gerizekalıca işlem. Marşpiyellerin çürüğü üstübüyle doldurmuşlar.Üzerine çelik macunu vurup boyamışlar. Ben arabayı yıkatırken sudan sallanan ince ipi çektikçe geldiğine görünce farketmiştim. Üstübüyle doldurulduğu için yağan yağmur kar vs üstübü ıslandıkça marşpiyellerin içi de çürümüş... Bu işlemi yapan kaportacıyı burdan sövgüyle anıyorum...
Malum marşpiyellerin içi de çürük çıkınca bi an işleme başladığımıza pişman olduğumuz doğrudur. Hem maliyet arttı hem de kaportacımıza daha fazla iş düşecekti... 2 yan marşpiyelleri de sıfır olarak aldık ve işleme devam ettik. 2 marşpiyel fiyatı 260 TL bu arada
İki marşpiyel değişti. Çok daha sağlam hale geldi. Önceki halinde yanlardan gelecek bi darbede arabanın çok ciddi hasar alacağı belliymiş çünkü. Allah korumuş, şimdi daha güvenli.
Camlar söküldü ve cam lastiklerinin altında da çürükler çıktı. Bu da can sıktı tabi, daha fazla emek demekti çünkü. Ve Tabi ki daha fazla zaman kaybı...
Arkadaki spoiler'ı söktük. Hem çok eskimişti, birleşim yerleri yıpranmıştı hem de bagaja ciddi ağırlık yapıyordu. Bagaj yayları ağırlığı kaldırmıyor bagajı açtığımızda bi elimizde kapağı tutmak zorunda kalıyorduk. Tabi bi de orjinalde spoiler yok. O yüzden iptal ettik. Haliyle bagaj kapağıyla birleşim yerleri ortaya çıktı, oralar yamandı.
Koltuklar tavan döşemesi oldukça yıpranmış haldeydi. (fotoğraflarını çekmeyi unutmuşum ama olsundu )
Tavan döşemeleri fabrikasyon etiketli döşemeler çıktı. Arka sağ sol pandizotlar güneş ışınlarından çürümüş haldeydi, elimle bastırdığımda köpük gibi ufalanıyordu Komple söküldü. paspaslar taban döşemeleri falan da değişecek. Koltuklar elden geçirilip süngerleri değiştirilecek ve dış kılıfı da babamın seçtiği benim pek içime sinmeyen bi desenle kaplanacak. Kapı döşemeleri de eskimişti, yılların verdiği etkiyle epey eğrilmişti.Onlar da değişecek.Kapı döşemeleri 80 TL, Tavan döşemesi de 80 TL. henüz almadım ama buldum. Boya sonrası alacağım. Arka sağ sol pandizotları bulamıyorum, nasıl yapacağıma emin değilim. Çıkma falan ayarlamamız gerekebilir. Liste çıkarıp bakacağım.
Kapıların dışındaki bantlarıda çürüdüğü için komple sökmüştüm. Tabi kapılara sekmanlı monteli olduğu için delik delik kaldı kapılar, bugün yamalarını yapıyor. Kapıların altlarında da kısmi çürümeler vardı, sağ ön kapı ise iflah olmaz haldeydi. Hurdalıktan çıkma kapı bulduk, inanamadım ama bulduğum kapı cidden çok iyi durumda. Sıfırından farksız denir ya, aynen öyle
Ön panjurda çatlaklar vardı, bağlantı yerleri kırılmıştı. Attık çöpe, yenisini alacağız. Sinyal lambaları değişecek. Kapı pencere lastikleri de yılların verdiği yorgunlukla çürümüş haldeydi. Pencere lastiklerini ellediğimde onlar da köpük gibi ufalanıyordu Komple söküldü, yenilenecek. Tahmini 150 TL'ye mal olacak.
Şoför kısmındaki marşpiyel kesilirken yanlışlıkla hemen altından geçen kablolar da kesilmiş. Elektrik tesisatı elden geçecek. Salı veya çarşamba günü kaportacıdaki işlemler bitecek ve boyaya gidecek. Önce macun, zımpara ve boya. Komple beyaz boyanacak. Babamı boya değişikliğinden vazgeçirdim sonunda. 1500 TL'ye pazarlık yaptık. Motor içinde görünen yerleri boyayacaklar. Onun harici her yer komple boyanacak.
Motoru indirmeyi de planladık ama 500 TL gibi bi ek masraf var. İşlem daha da uzayacak. Bu yüzden çok işime gelmiyor açıkcası, zaten motor yanları önleri arkası falan boyanacak motor sökülmeden de.
Ayrıca üzerindeki lastikler 2008 üretimi 4 lastik alacağız. Yüksek ihtimalle barum alacağız., tanesi 150 TL.
Egsoz çürümüş,tornavidayla çekicle vurduğun yer bile çöküyor. Komple egsoz değişecek. Babam 200 TL'ye pazarlık yapmış, emin değilim ben de bi görüşeceğim
Orta konsol kol dayama hoparlörler arka taunus yazıları vs alacağım abik kubik gibi görülen ama toplayınca 400 500 TL'yi bulacak masraflar olacak.
Tahmini toplamda maliyeti şu an için 4 lastik dahil 3.500 TL Civarı olacak.
Gelişme oldukça konuyu güncelleyeceğim. Biraz geç kaldım konuyu açmakta ama olsundu, teşekkürler buraya kadar sabredip okuyan herkese
Babamın Taunus ile ilgili daha önce çok defalar sohbet ettik ama konu açmadım sanırım(yaşlandım vallahi hatırlamıyorum açmışsam bana link atın sileyim arama yaptım bulamadım da )
Her neyse
Aracımız 1990 model. 2.0 Motor Gls (Grand lux sport) olarak tabir edilen modelden. Hidrolik direksiyona sahip ve 5 ileri şanzımanı var. 1986 model sonrası modeller ile birlikte bu da Türkiye'de otosan'da yapılanlardan. Eski taunus klasikleri gibi olduğu düşünülmese de 79-86 yılları arası üretilenlerden görsel bakımdan çok farklı değil. Ebatlar aynı ve bunda hidrolik direksiyon sayesinde daha yüksek konfor, 2.0 motor sayesinde daha seri ve ağır kasasıyla başa çıkabilen bi güç var. Arkadan itişin vermiş olduğu keyifle birleşince uzun yolda gerçekten çok konforlu. Motorda bi conta yaktık
Şimdi Malum taunus toplanıyor. Tam anlamıyla restore sayılmaz ama çürük çarık ezik vs ne var ne yoksa elden geçiyor. Komple boyanacak. Tavan iç kapı koltuk döşemeleri komple değişiyor. Sürece dair bir kaç bir şey paylaşmak istiyorum.
Aracın eski haline dair bi iki foto paylaşmıştım aslında daha önce ama konu bütünlüğü açısından ekleyeyim istedim.
Önce kapılar ve arka tampon söküldü. Ön tamponun içi ve ön çamurluklarda herhangi bir sıkıntı yok ancak marşpiyellerin dışı çürüktü, dış saç değişecek diye düşünüyorduk ama kesince iş farklı çıktı. Marşpiyellerin içi de çürük çıktı. Sebebi ise bizden önceki sahibinin yaptırmış olduğu gerizekalıca işlem. Marşpiyellerin çürüğü üstübüyle doldurmuşlar.Üzerine çelik macunu vurup boyamışlar. Ben arabayı yıkatırken sudan sallanan ince ipi çektikçe geldiğine görünce farketmiştim. Üstübüyle doldurulduğu için yağan yağmur kar vs üstübü ıslandıkça marşpiyellerin içi de çürümüş... Bu işlemi yapan kaportacıyı burdan sövgüyle anıyorum...
Malum marşpiyellerin içi de çürük çıkınca bi an işleme başladığımıza pişman olduğumuz doğrudur. Hem maliyet arttı hem de kaportacımıza daha fazla iş düşecekti... 2 yan marşpiyelleri de sıfır olarak aldık ve işleme devam ettik. 2 marşpiyel fiyatı 260 TL bu arada
İki marşpiyel değişti. Çok daha sağlam hale geldi. Önceki halinde yanlardan gelecek bi darbede arabanın çok ciddi hasar alacağı belliymiş çünkü. Allah korumuş, şimdi daha güvenli.
Camlar söküldü ve cam lastiklerinin altında da çürükler çıktı. Bu da can sıktı tabi, daha fazla emek demekti çünkü. Ve Tabi ki daha fazla zaman kaybı...
Arkadaki spoiler'ı söktük. Hem çok eskimişti, birleşim yerleri yıpranmıştı hem de bagaja ciddi ağırlık yapıyordu. Bagaj yayları ağırlığı kaldırmıyor bagajı açtığımızda bi elimizde kapağı tutmak zorunda kalıyorduk. Tabi bi de orjinalde spoiler yok. O yüzden iptal ettik. Haliyle bagaj kapağıyla birleşim yerleri ortaya çıktı, oralar yamandı.
Koltuklar tavan döşemesi oldukça yıpranmış haldeydi. (fotoğraflarını çekmeyi unutmuşum ama olsundu )
Tavan döşemeleri fabrikasyon etiketli döşemeler çıktı. Arka sağ sol pandizotlar güneş ışınlarından çürümüş haldeydi, elimle bastırdığımda köpük gibi ufalanıyordu Komple söküldü. paspaslar taban döşemeleri falan da değişecek. Koltuklar elden geçirilip süngerleri değiştirilecek ve dış kılıfı da babamın seçtiği benim pek içime sinmeyen bi desenle kaplanacak. Kapı döşemeleri de eskimişti, yılların verdiği etkiyle epey eğrilmişti.Onlar da değişecek.Kapı döşemeleri 80 TL, Tavan döşemesi de 80 TL. henüz almadım ama buldum. Boya sonrası alacağım. Arka sağ sol pandizotları bulamıyorum, nasıl yapacağıma emin değilim. Çıkma falan ayarlamamız gerekebilir. Liste çıkarıp bakacağım.
Kapıların dışındaki bantlarıda çürüdüğü için komple sökmüştüm. Tabi kapılara sekmanlı monteli olduğu için delik delik kaldı kapılar, bugün yamalarını yapıyor. Kapıların altlarında da kısmi çürümeler vardı, sağ ön kapı ise iflah olmaz haldeydi. Hurdalıktan çıkma kapı bulduk, inanamadım ama bulduğum kapı cidden çok iyi durumda. Sıfırından farksız denir ya, aynen öyle
Ön panjurda çatlaklar vardı, bağlantı yerleri kırılmıştı. Attık çöpe, yenisini alacağız. Sinyal lambaları değişecek. Kapı pencere lastikleri de yılların verdiği yorgunlukla çürümüş haldeydi. Pencere lastiklerini ellediğimde onlar da köpük gibi ufalanıyordu Komple söküldü, yenilenecek. Tahmini 150 TL'ye mal olacak.
Şoför kısmındaki marşpiyel kesilirken yanlışlıkla hemen altından geçen kablolar da kesilmiş. Elektrik tesisatı elden geçecek. Salı veya çarşamba günü kaportacıdaki işlemler bitecek ve boyaya gidecek. Önce macun, zımpara ve boya. Komple beyaz boyanacak. Babamı boya değişikliğinden vazgeçirdim sonunda. 1500 TL'ye pazarlık yaptık. Motor içinde görünen yerleri boyayacaklar. Onun harici her yer komple boyanacak.
Motoru indirmeyi de planladık ama 500 TL gibi bi ek masraf var. İşlem daha da uzayacak. Bu yüzden çok işime gelmiyor açıkcası, zaten motor yanları önleri arkası falan boyanacak motor sökülmeden de.
Ayrıca üzerindeki lastikler 2008 üretimi 4 lastik alacağız. Yüksek ihtimalle barum alacağız., tanesi 150 TL.
Egsoz çürümüş,tornavidayla çekicle vurduğun yer bile çöküyor. Komple egsoz değişecek. Babam 200 TL'ye pazarlık yapmış, emin değilim ben de bi görüşeceğim
Orta konsol kol dayama hoparlörler arka taunus yazıları vs alacağım abik kubik gibi görülen ama toplayınca 400 500 TL'yi bulacak masraflar olacak.
Tahmini toplamda maliyeti şu an için 4 lastik dahil 3.500 TL Civarı olacak.
Gelişme oldukça konuyu güncelleyeceğim. Biraz geç kaldım konuyu açmakta ama olsundu, teşekkürler buraya kadar sabredip okuyan herkese