945 derecelik Egzos Sıcaklığı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai

Merhaba
Normalde basıp gittiğim bir yoldur Paşaköy yolu, Bir sürü rampası vardır, sık sık sollama yapılır.
Dün gece annemi eve bıraktıktan sonra eve giderken, LPG ile yaptığım ölçüm testlerini video kaydettim. Motor yük altında iken, özelikle rampalarda, LPG yakıtın EGT sıcaklığını nasıl bir anda 400 derece artırdığını görünce insan şaşırıyor. Bilmiyorum bu 945 gibi dereceler egzos katalizörü için çok mu yüksek. Her şekilde motorumun su sıcaklığı pek artmıyor. 87- 92 arasında gidip geliyor. Esas sorun, motora giren havanın dur kalk trafikte 65 dereceye çıkabiliyor olması. Araba dur kalk trafiğe hiç gelemiyor gibi. Hemen kaput altı ısınıyor.
Bu sıcaklıklar hakkında yorumlarınızı merak ediyorum. Herşey yolundamı, normalmi. Yoksa fazla yüklenmemek mi gerekir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
abi o sıcaklıklar kat için normal diye biliyorum araba ani yükte cok hava alıp cok yakıt yakar buda doğal olarak egsozdan daha fazla akış yapar normal bence bir anda ısınması. birde odb uygulaması olarak ne kullanıyorsun arayüz cok güzelmiş
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
yanma sonu sıcaklıklar 900-1000 derece civarına çıkıyor, subap kafaları, subap sapları, oturma yüzeyleri, piston kafaları, piston etek, yağ boşlukları v.s gibi motor parçaları bu sıcaklıklarda verimli çalışması için üretiliyor, sonradan takılmış LPG sistemleri bu nedenden ötürü subaplarda ve sekmanlarda problem oluşturuyor çünkü yanma sonu sıcaklığı 200-300 derece daha fazla.
motorun en çok yakıt harcadığı ve yük altına girdiği durum ilk kalkıştır, dur-kalk trafikte bunun için süper bir sınavdır o nedenden ötürü motor fazla ısınır, hararet suyunuz 90 derece civarında gezmesi motorunuzun silindir kapağına giden suyun sıcaklığıdır, gizli hararet denilen olayda var nedir bu gizli hararet? motorunuz örneğin 2000 devirde rampa çıkarken gaz pedalına uygulanan komutu arttırırsanız içeriye giden yakıt/hava artacaktır fakat motorunuzun mekaniği o an bunu kaldıracak devirde değil fakat yanmanın şiddeti artacak = ısı ve devir artmamaktadır. bunun bir göstergesi yok
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...