KAPALI ABS var mı yok mu nasıl anlayabilirim?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar gösterge panelini incelerken dikkatimi çekti ABS lambası var. Defalarca 70 80 ile sert fren denemesi yaptım ıslakta veya kuruda asla tekerler kilitlenmiyor ve pedalda vuruntu var. Ama iyice emin olmak için kaputun altından ABS beyni gibi şeyler aradım ama bulamadım. R19'larda bu beyin veya ekipmanları nerede oluyor bir bilginiz var mı? Ya da anlamanın başka bir yolu var mı?
 
Arkadaşlar gösterge panelini incelerken dikkatimi çekti ABS lambası var. Defalarca 70 80 ile sert fren denemesi yaptım ıslakta veya kuruda asla tekerler kilitlenmiyor ve pedalda vuruntu var. Ama iyice emin olmak için kaputun altından ABS beyni gibi şeyler aradım ama bulamadım. R19'larda bu beyin veya ekipmanları nerede oluyor bir bilginiz var mı? Ya da anlamanın başka bir yolu var mı?
Hocam yani kilitlemiyorsa ABS vardır.

ABS'nin kendine has bir sesi de vardır zaten eski arabalarda duyulabilir. Böyle bir elektronik ses ard arda duyulur ön tarafta.
 
kaygan bir zemin bulun tehlike oluşturmayacak kadar yüksek hızda fren yaparak dönmeye çalışın en garanti test olur :D Zaten dediğinize göre abs var araçta pedalda vuruntu olmaz abs siz araçta zemin kitle-bırak yapacak durumda değilse (çok çok düşük bi ihtimal bu da)
 
Arkadaşlar gösterge panelini incelerken dikkatimi çekti ABS lambası var. Defalarca 70 80 ile sert fren denemesi yaptım ıslakta veya kuruda asla tekerler kilitlenmiyor ve pedalda vuruntu var. Ama iyice emin olmak için kaputun altından ABS beyni gibi şeyler aradım ama bulamadım. R19'larda bu beyin veya ekipmanları nerede oluyor bir bilginiz var mı? Ya da anlamanın başka bir yolu var mı?
Pedalda vuruntu varsa, pedal kızaklama sırasında ayağınıza vurup geri zemine iniyorsa, ABS vardır.Anlamanın en iyi yolu aracınızda kitapçık varsa kitapçıkta anlatan yere bakmak olabilir, ya da aracınız motor bölmesini, fren ana merkezininin olduğu yerleri çekip atarsanız yardımcı olabiliriz.
 
Son düzenleme:
Hocam yani kilitlemiyorsa ABS vardır.

ABS'nin kendine has bir sesi de vardır zaten eski arabalarda duyulabilir. Böyle bir elektronik ses ard arda duyulur ön tarafta.
Arabanın her yerinden ses geldiği için öyle bir ses duyduysam da fark edememişimdir hocam. Kuruda kesinlikle kilitlenmiyor yaşta durmaya yakınken kilitleniyor tekrar yürüyor yürüdükten sonra duruyor. Bu anlarda fren ayağıma net bir şekilde vuruyor bırakıyor ama belki diskte yamuk olabilir o yüzden emin olamadım.
kaygan bir zemin bulun tehlike oluşturmayacak kadar yüksek hızda fren yaparak dönmeye çalışın en garanti test olur :D Zaten dediğinize göre abs var araçta pedalda vuruntu olmaz abs siz araçta zemin kitle-bırak yapacak durumda değilse (çok çok düşük bi ihtimal bu da)
Şehiriçi kullandığım için aracı öylr bir test yapamam maalesef. İlk aracım efsane kasa corollaydı onda frene dokunsam kilitleniyordu onla bunu kıyaslayınca bana göre abs var ama kesin bir şey diyemiyorum .
Pedalda vuruntu varsa, pedal kızaklama sırasında ayağınıza vurup geri zemine iniyorsa, ABS vardır.Anlamanın en iyi olur aracınızda kitapçık varsa kitapçıkta anlatan yere bakmak olabilir, ya da aracınız motor bölmesini, fren ana merkezininin olduğu yerleri çekip atarsanız yardımcı olabiliriz.
Kitapçıkları maalesef yok hocam. Fren ana merkezi nerede oluyor?
 
Arabanın her yerinden ses geldiği için öyle bir ses duyduysam da fark edememişimdir hocam. Kuruda kesinlikle kilitlenmiyor yaşta durmaya yakınken kilitleniyor tekrar yürüyor yürüdükten sonra duruyor. Bu anlarda fren ayağıma net bir şekilde vuruyor bırakıyor ama belki diskte yamuk olabilir o yüzden emin olamadım.

Şehiriçi kullandığım için aracı öylr bir test yapamam maalesef. İlk aracım efsane kasa corollaydı onda frene dokunsam kilitleniyordu onla bunu kıyaslayınca bana göre abs var ama kesin bir şey diyemiyorum .

Kitapçıkları maalesef yok hocam. Fren ana merkezi nerede oluyor?
Bence kesinlikle var arabanızda abs ve düzgün de çalışıyo yazdığınıza göre durmaya yakın kayıp bırakmalar falan tam abs davranışı

Diskler fren pedalında vuruntu yapmaz zaten titreşim yapar daha çok
 
Bence kesinlikle var arabanızda abs ve düzgün de çalışıyo yazdığınıza göre durmaya yakın kayıp bırakmalar falan tam abs davranışı

Diskler fren pedalında vuruntu yapmaz zaten titreşim yapar daha çok
O benim refleksimde olabilir ya belki kaymaya başlayınca freni yavaşça bırakmışımdır. O yüzden varsa beynini ekipmanlarını görüp emin olmak istiyorum. Birde karda sert fren yaptığımda önler değil arkadan kaymıştı el freni çekmişim gibi bu da belki işimize yarar söyleyeyim dedim.
 
Aracınızda muhtemelen ABS var, bir ara sanayiye uğradığınızda bir ustaya sorabilirsiniz.Hatta parçacıya bile girseniz size o yıllarda çıkmış R19 1.6 RNi'lerin ABS'li olup olmadığını ve olanların da kaputta nerede olduğunu söyler.Kitapçık ya da servis manueli indirebiliyorsanız internetten, siz de bir bakın derim.
 
Aracınızda muhtemelen ABS var, bir ara sanayiye uğradığınızda bir ustaya sorabilirsiniz.Hatta parçacıya bile girseniz size o yıllarda çıkmış R19 1.6 RNi'lerin ABS'li olup olmadığını ve olanların da kaputta nerede olduğunu söyler.Kitapçık ya da servis manueli indirebiliyorsanız internetten, siz de bir bakın derim.
Bunların donanımları çok karışık hocam. TR özel üretim olduğu için yabancı kaynaklarıda bilgi yok. Bendeki RNE ama çelik jant direksiyondan kumanda konsol üstü tweeter klima gibi donanımları var. Bu özelliklerde başka rne'lerde var malum sitede. Ama absli olanlarıj çoğunda airbag var bende yok.
Kontağı açarken abs lambası yanıp sönüyorsa olduğunu anlayabilirsiniz aynı zamanda.
O da %100 doğru değil ya. Çalışmayan bir çok gösterge var konsolda sisler uzunlar gibi. bununda zamanında ampulu patladıysa ya da geçmişse yapılmamış olabilir. Mecbur bir ustaya baktıracağım.
 
Bence illaki denk gelecektir. Hafif nemli ya da ıslak zeminde sert fren yaptığınızda aracı yönlendirmeye çalışın. Ben bu bahsettiğimi 40 km/h hızla bile yapabiliyordum. Hatta geçenlerde 97 model Polo'da böyle bir deneme yaptım. 40'dan fazla değildi araç.
 
Kaymak asfaltı bulun camları indirin 80-100 frene tekmeyi koyun lastiklerden ses geliyor ve araba kızaklıyorsa yok :D
 
ABS soketi nasıl bir şey hocam?
Şimdi kaba taslak şöyle anlatayım, her elektronik parçanın sigortası olacaktır doğal olarak. Sigorta kutusunda da her elektronik parçanın yeri de ayrıdır ve soketlerin girdiği yerleri de farklıdır. Bazen mesela elektrikçiye gideriz ya sigorta kutusunu açıp bir sigorta değişerek hemen parçanın yapılma nedeni orada sigortanın yanmasıdır.
Sigorta kutusunda her parçanın yerinin ayrı olduğu gibi bu yerlerin de bir şeması bulunur. Bu şemadan bakarak anlayabilir ve onu kontrol edersiniz. Belki de sigortası yanmış olabilir. Ama hiçbir sigorta yoksa yani yeri boşsa o özellik yok demektir.


Örnek olarak o yılların arabalarının sigorta kutusundan birkaç fotoğraf bırakayım, r19 aradım da bulamadım. İkinci fotoğraf r9 un ve güzel açıklamış
uno-70s-sigorta-panosu-degerler.png

a9ac5a04e4e5e9066ddd8949339e5101.jpg
 
Son düzenleme:
Dün hava yağmurluydu frenleri bol bol denedim. 40-50KMH altında herhangi bir vurma yok kızaklama nadiren oluyor. 60KMH üstünde vurma başlıyor kızaklama durmaya yakınken ön iyice çökünce oluyor sonra kendiliğinden bırakıyor araç duruyor. Direksiyonu sağa sola çevirmeyi deneyemedim maalesef lastikler yazlık petlas pt311 güvenemedim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...