Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

turbo lagını minimum düzeye indirip, alt deviri canlandırabiliriz. EGR iptali olmazsa olmaz :) güç istiyorum derseniz de %15 soft %25 hard olarak geçiyor... Yurt dışında gelende her stock araca %20 civarında gücünü yükseltip yazılım atıyorlar. Burası TR yakıt kalitesi, motor hacminin düşüklüğü nedeniyle bu oran aşağı düşebilir :)
Turbo lag dan sıkıntı yok dediğim aralıkta güç yok araba 240 torkunu 1900 devirlerde vermeye başlıyor sırf onu aşağıya çekmek için yazılım atmayı düşünüyorum. Buna bağlı olarak 2000 devirde 95 km hızı da yükseltip uzun yolda da tüketimi düşürebilirim diye hayaller kurdum ne kadar doğru hayaller bilmiyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
kobay lazımmı kobay ahaha :D
lazım valla ahahah :D :D

kazasız, belasız, kırımsız sürüşler. Yazılımı kendiniz atmanız daha güzel olmuş. İstanbuldaysanız dosthane şekilde bir deneme yapabiliriz.:)
muğladayım eğer bodruma tatile gelirseniz yazın bir şeyler yapabiliriz :D

Turbo lag dan sıkıntı yok dediğim aralıkta güç yok araba 240 torkunu 1900 devirlerde vermeye başlıyor sırf onu aşağıya çekmek için yazılım atmayı düşünüyorum. Buna bağlı olarak 2000 devirde 95 km hızı da yükseltip uzun yolda da tüketimi düşürebilirim diye hayaller kurdum ne kadar doğru hayaller bilmiyorum :)
ee kanka şöyle bir şey yapalım... tork bandını aşağıya çektik alt devirler canlı oldu geldik senin hayaline :D eskisine oranla misal 120 ile uzun yolda yakıt tasarrufu yapmak istiyorsun diyelim. 120 de 2400-2500 civarına geldiğini varsayarsak o devir aralığındaki yakıt miktarını düşürüp yakıt zamanlamasını ufak bir şekilde artırırız. püskürtme basıncı ve turbo basınıcını da hesaplayıp artırırsak normalinden daha az yakar. bunu da gaz pedalına oranla yapabiliriz. %20 altı bastığın zaman o devirlerde tasarruf moduna geçer. üstü basınca yürür :) <3 daha çok böyle kombinasyon var. Zamanı gelince uygun bir dille anlatacağım herkese :D
 
Son düzenleme:
Peki bizim golfleri kaç bg yapıyosun dr.ozi?Dışarıda çoğu kişi 140-145 bg yapıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Peki bizim golfleri kaç bg yapıyosun dr.ozi?Dışarıda çoğu kişi 140-145 bg yapıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Valla istersen 160hp de yaparız :D ama önceliğimiz motorun düzenli ve sağlıklı bir şekilde çalışmasıdır. Şöyle söyleyeyim 127-130hp ideal ama aracı iyi tanıyıp yazılımı ona göre atarsak yazılımla 130hp olmuş araç 140 hp gibi gider. Turbo&enjektörü zorlamadan hem de tabii motorun ısısını da yükseltmeden.
 
1.5 - 1.6 dizeller için genelde 120-130 hp 300-320 nm tork idealdir. Hem motoru çok yormaz hem de yeterince gider. Zaten çoğu motorun güncellenmiş fabrikasyon hali de bu civarda değerlerle çıkıyor piyasaya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
lazım valla ahahah :D :D


muğladayım eğer bodruma tatile gelirseniz yazın bir şeyler yapabiliriz :D


ee kanka şöyle bir şey yapalım... tork bandını aşağıya çektik alt devirler canlı oldu geldik senin hayaline :D eskisine oranla misal 120 ile uzun yolda yakıt tasarrufu yapmak istiyorsun diyelim. 120 de 2400-2500 civarına geldiğini varsayarsak o devir aralığındaki yakıt miktarını düşürüp yakıt zamanlamasını ufak bir şekilde artırırız. püskürtme basıncı ve turbo basınıcını da hesaplayıp artırırsak normalinden daha az yakar. bunu da gaz pedalına oranla yapabiliriz. %20 altı bastığın zaman o devirlerde tasarruf moduna geçer. üstü basınca yürür :) <3 daha çok böyle kombinasyon var. Zamanı gelince uygun bir dille anlatacağım herkese :D
2000 devirin altında ne kadar hız yaparsam o kadar iyi. Mübarek motor az yakıyor tamam da bir sesi var traktör yanında vtec açıyor sanki. Bide muhteşem citroen muhendisligi sağolsun motor arabanın içinde :D
 
2000 devirin altında ne kadar hız yaparsam o kadar iyi. Mübarek motor az yakıyor tamam da bir sesi var traktör yanında vtec açıyor sanki. Bide muhteşem citroen muhendisligi sağolsun motor arabanın içinde :D
@yaso dan öğrendiğim şeyleri hemen sana satayım knk :D motor yağı kaliteli olck, enjektörü temizleticen, egryi iptal edicen tmmdır :D yakıtı da kaliteli güvenilir bi yerden aldın mı motor sesinde azalma olur :D
 
Jargon gittikçe esnafa doğru kayıyor :D Piyasaya hazırsınız beyler. =)
Öyle de demeyelim de sorulan soruya göre verilecek cevap değişiyor haliyle diyelim abi :) Şuan piyasaya hazır olabilmemiz için Ozan'ın Afyona birkaç kere daha gidip sınavlarını vermesi, benim de turbo söküp takmadan önce hocamın istediği manyetik karıştırıcı denen zımbırtıyı bitirme ödevi olarak teslim etmem lazım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Beyler bu egr nedir harbiden? İptali kaç paraya olur mekanik ve elektronik olarak? İptal edince ne olur? Dpf nin de içini boşaltsak kara duman mi atarız üzerinde kat durursa? Bunları araştırıyorum ama hiç doğru düzgün anlatıp cevap veren yok sizden dinlemek istiyorum. İnternetten bak derseniz de haklısınız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Beyler bu egr nedir harbiden? İptali kaç paraya olur mekanik ve elektronik olarak? İptal edince ne olur? Dpf nin de içini boşaltsak kara duman mi atarız üzerinde kat durursa? Bunları araştırıyorum ama hiç doğru düzgün anlatıp cevap veren yok sizden dinlemek istiyorum. İnternetten bak derseniz de haklısınız :)
Egr de kör conta var (yazılımla da kapatıldı), dpf nin de içi boş 3000 devir sonrası vaziyet böyle :) fiyatları hakkında bilgim yok.
 
Son düzenleme:
Öyle de demeyelim de sorulan soruya göre verilecek cevap değişiyor haliyle diyelim abi :) Şuan piyasaya hazır olabilmemiz için Ozan'ın Afyona birkaç kere daha gidip sınavlarını vermesi, benim de turbo söküp takmadan önce hocamın istediği manyetik karıştırıcı denen zımbırtıyı bitirme ödevi olarak teslim etmem lazım :D
bu manyetik karştırcı kimyacıların kullandıklarından mı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Beyler bu egr nedir harbiden? İptali kaç paraya olur mekanik ve elektronik olarak? İptal edince ne olur? Dpf nin de içini boşaltsak kara duman mi atarız üzerinde kat durursa? Bunları araştırıyorum ama hiç doğru düzgün anlatıp cevap veren yok sizden dinlemek istiyorum. İnternetten bak derseniz de haklısınız :)
50 ₺ ye egr valfini söküp kör conta dedikleri metal plaka ile valf girişini kapatıyorlar (tavsiye edilmez). Yazılımla iptali normal bir yazılım ücreti kadar. Ecuya direk olarak egr valfine egzoz gazı göndermemesini söylüyorsun. Bu durumda motor zorlanmadan hallediyorsun yani senin motorun artık tamamen egr siz oluyor.
bu manyetik karştırcı kimyacıların kullandıklarından mı ?
Aynen bro bilgin varsa yardımlarını beklerim