Konu sahibi kusura bakmasın, konu saptı biraz. Son mesajımı yazıyorum.
Sormadım onu bir ara denk geldik o zaman söyledi.Ww den geçiş yapınca sanırım düşük gelmiş olabilir passat kullanıyordu.
80 küsüre gelmiş araba kendisi life modelini alıp doldurdu. Kullandığı önceki araba dolu olduğu için bunu da doldurmuş. Performansı beklediğim gibi değil diyordu yalıtımı falan bundan da şikayetçiydi zaten. Diğer konularda beklentiyi karşılıyor demişti açıkcası bende kullanmadan bir şey diyemem. Herkesin zevki farklı olabiliyor siz beğenirsiz başka biri beğenmez belli olmuyor durum. Aslında internette inceleme yapanlarda genelde yalıtımı ve yol tutuşu konusunda çok iyi şeyler söylememiş. Benim tek sıkıntım ise 80k verip sıfır araba alıp içi boş bir araba almak belki donanıma önem verdiğim için olabilir bilemiyorum. Arabaya bindiğinde bazı oyuncakların oluşu güzel bir his.
Elbette öyle. Corolla benim de çok beğendiğim bir araba değildir ama piyasa şartlarında mantıklı bir arabadır, onu demeye çalışıyordum. 75 bin liraya bu performansta (1.6 life için konuşuyorum-hatta 1.33 bile mantıklıydı genişlik vs. arayanlar için), bu yakıt tüketiminde, bu sınıfta, bu genişlikte bir araç daha yok.
Forumda daha önce de konuşulmuştu, life donanım bomboş bir araba. Ama maalesef fiyatlar bu seviyelere geldi. 2011'de Life donanım yoktu, Corolla 1.33 Comfort diye satılıyordu ve buna kıyasla dolu bir arabaydı (deri direksiyon, sis farı, katlanan aynalar, daha kaliteli ses sistemi), o zamanlar o araba 34.500 liraya satılıyordu, 7 yılda geldiğimiz durum ortada.
Bugün Pöjo'ya gitsek 208'in başlangıç donanım 1.2 motor manuel şanzıman aracın liste fiyatı 78.500, 301 gibi güvenlikten falan nasibini almamış, korkunç derecede bomboş (direksiyon derinlik vs. dahi yok), B sınıfı sedan bir arabaya 1.2 manuel için istedikleri fiyat 71 bin lira.
Honda'da Civic 1.6 manuel 97 bin liradan başlıyor.
Volkswagen Polo 1.0 trendline (tsi değil) 75 bin lira (2 yıl kadar önce Golf 1.2tsi midline+ için 59 bin liralık teklif almıştım, comfortline için 66 bin liralık teklif almıştım).
Fiat Egea en ucuz 71 bin liradan başlıyor.
Vs. vs. diye gidiyor.
Böylesi bir ortamda çok mantıklı, benim demek istediğim buydu.
Yoksa daha önce de konuşmuştuk. Yalıtımı önceki kasaya göre iyi olsa da, sınıfındaki Almanlarla kıyaslayınca iyi değildir, yere fazla yakın olması sorundur, yumuşak doku meraklısı kişileri tatmin etmez, oyuncaklarla dolu değildir vs. Ama bu paraya hiç bir marka öyle şeyler vermiyor zaten, hatta bu arabanın muadilini bile daha yüksek fiyata veriyorlar.