Ağır hasarlı araç statüsündeki araçların trafikten çekilmesi için kanun teklifi meclise sunuldu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan g.c.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ÖTV ve KDV'siz araç satışı için kanun teklifi Meclis'e sunuldu. MHP Milletvekili İsmail Özdemir'in verdiği kanun teklifinin detayları ortaya çıktı.

25 YAŞ VE ÜSTÜ ARAÇ SAHİPLERİNİ KAPSIYOR​

Teklif kapsamında değerlendirilecek araçların 2000 ve öncesine ait olmasına dikkat çekildi. Özellikle 25 yaş ve üstü aracı olanları ilgilendiren teklifte hurda teşviği kapsamında KDV ve ÖTV'siz araç satışı yapılmasına imkan sağlanacak.

VERGİ MUAFİYETİ DE GELİYOR​

Bu araçlarını geri dönüşüme veren vatandaşlar bir defaya mahsus vergiden muaf tutulması da öngörülüyor.

YERLİ ÜRETİME İLTİMAS SAĞLANACAK​

Türkiye'nin haberine göre, MHP'li vekil İsmail Özdemir teklifle ilgili " 2000 yılı öncesi (25 yaş ve daha üstü) modele sahip araçların geri dönüşüme verilmesini sağlamak, yerine daha çevreci ve güvenli “yerli üretim” araçların alınmasını teşvik etmek amacıyla Türkiye’de üretilmiş olması kaydıyla yeni alınacak araçlardan ÖTV alınmamasını öngörüyoruz." dedi.

Teklifin gerekçesinde Türkiye'de trafiğe kaydı bulunan araçların yaş ortalamasının 14,5 olduğu ve araçların yüzde 25'lik kısmının ise 21 yaştan büyük olduğu vurgulandı.

Teklifle tek bir araçla geçimini sağlayan şoför esnafının aracını yenilemek ve 10 yıl ticari olarak kullanmak şartıyla, alacağı aracın ÖTV'den muaf tutulması istendi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Sabah sabah işyerinde bomba gibi patlayan haber oldu.

Daha dün ülkemizde ki araçların ortalama yaş yüksekliğinden bahsetmiştik ki bugün bu haberi görmüş olduk.

Ben şahsen devlet kurumlarına peçete ve tuvalet kağıdı alırken bile tasarruf teşviklerini bahane eden bir zihniyet varken bu yasanın bu zamanda çıkmasını ihtimal dahilinde görmüyorum ancak burası elbette ki Türkiye!
 
muafiyet zaten olmaz da, en son ötv de belli bir miktar indirim yapıldığı dönemde Tofaş üretim durduruyordu mesela stok alanı kalmadı satamıyoruz diyip. Bayiler peşimizde dolanıyodu nolur araba alın diye anca o zaman bişeyler olmuştu satışlar biraz hızlansın diye. Şimdi öyle bi durum yok benim bildiğim zaten satılan bi şeye niye teşvik versinler
 
Gelecek sene ötv geliri hedeflerini %30-40 arttırmışken biraz zor gibi görünüyor. Diyelim ki yaptılar bir delilik, uyguladılar. Bu sefer de gümrük mevzuatı problem.

"Türkiyede üretilenlerden ötv almıyorum" diyemezsin Avrupa gümrük birliğinde. Bu sefer diğerlerine örtülü ambargo uygulamış oluyorsun. Ancak TOGG'da da yapılan gibi "şu motorlu, şu güçte, şu fiyatta araçtan vergi almıyorum" diyebilirsin. Onda da tüm marka modelleri kapsar. TR'de üretilen araç spec'lerine giren her firma yararlanabilir.

Bana biraz, son dönemlerde -haklı olarak- yerle bir olan imajlarını toparlamak için ortaya öyle bir umut bırakmak gibi geldi. Nasılsa yapmasalar bile bundan 2-3 ay sonra bu teklifi onlara hatırlatacak kimse olmayacak. Kitlenin boşluğuna güveniyorlar :)
 
Son düzenleme:
Gelecek sene ötv geliri hedeflerini %30-40 arttırmışken biraz zor gibi görünüyor. Diyelim ki yaptılar bir delilik, uyguladılar. Bu sefer de gümrük mevzuatı problem.

"Türkiyede üretilenlerden ötv almıyorum" diyemezsin Avrupa gümrük birliğinde. Bu sefer diğerlerine örtülü ambargo uygulamış oluyorsun. Ancak TOGG'da da yapılan gibi "şu motorlu, şu güçte, şu fiyatta araçtan vergi almıyorum" diyebilirsin. Onda da tüm marka modelleri kapsar. TR'de üretilen araç spec'lerine giren her firma yararlanabilir.

Bana biraz, son dönemlerde -haklı olarak- yerle bir olan imajlarını toparlamak için ortaya öyle bir umut bırakmak gibi geldi. Nasılsa yapmasalar bile bundan 2-3 ay sonra bu teklifi onlara hatırlatacak kimse olmayacak. Kitlenin boşluğuna güveniyorlar :)
bu 2019 daki ötv şeyi ülke sınırları içinde üretilenleri kapsıyordu sanki yanlış mı hatırlıyorum
 
Sigortaların kolay perte çıkartmasını engellemek için getirildiği söyleniyor ama bu durum piyasada talebi de arttırmayacak mı?