galiba en güzel örnek Tesla model x diyebilirim,2500 kg lık bir suv a göre fizik kurallarını baya bir zorluyor, kabinin altında yer alan aküler sayesinde bu aracı devirmek de imkansıza yakın
Son düzenleme:
Yakıt deposu için daha iyi bir önerin var mı? Şahin'de arka koltuğun arkasındadır mesela. Aşağıda şaft, diferansiyel filan var çünkü.evet devrilirse devasa aküler büyük bir problem yaşatacaktır ama kedi gibi herzaman 4 lastik üstüne geleceğini düşünüyorum,buna 5 den fazla takla attırana bir madalya lazım,bencede farklı bir standart gerekiyor,hatta model x in ıslak zemin performansını çok merak ediyorum, p100 d modeli 680 beygirlerde ve torku da 960 nm, ıslak zeminde bu ağırlığa rağmen bir kayma olur diye düşünüyorum yada sürüş modları ile pedal tepkisini düşürecek bir yazılımı olmalı.
peki benim merak ettiğim, içten yanmalı motorlu arabalarda neden yakıt deposunu dikdörtgen biçimde bagaj altına alıyorlar(çoğunlukla),bu aküler gibi eni ,boyu geniş ama yüksekliği dar bir yakıt deposu neden yapılmıyor??
Yakıt deposu için daha iyi bir önerin var mı? Şahin'de arka koltuğun arkasındadır mesela. Aşağıda şaft, diferansiyel filan var çünkü.
Videoda gözüken Tesla bataryaları gibi ipince bir depo istiyorsan birden çok sebeple sıkıntı yaratır.
En başta, içindeki yakıt miktarını ölçmek iyice zorlaşır. En küçük sarsıntıda bir tarafında yakıt hiç yokken diğer tarafında full olur.
Bunun dışında, yakıt pompası için da farklı bir çile olur. O kadar dar alana yakıt pompasının sığdırılması için özel ar-ge yapılması gerekebilir.
Tabii bir de o bataryalar gibi geniş yüzeyle meydana konunca alttan alınabilecek darbelerle deponun delinme riski de artacak. Bu da bambaşka bir sorun kalemi.
O kadar yer varken tavana koysak dünyanın en saçma hareketi olur zaten
evet devrilirse devasa aküler büyük bir problem yaşatacaktır ama kedi gibi herzaman 4 lastik üstüne geleceğini düşünüyorum,buna 5 den fazla takla attırana bir madalya lazım,bencede farklı bir standart gerekiyor,hatta model x in ıslak zemin performansını çok merak ediyorum, p100 d modeli 680 beygirlerde ve torku da 960 nm, ıslak zeminde bu ağırlığa rağmen bir kayma olur diye düşünüyorum yada sürüş modları ile pedal tepkisini düşürecek bir yazılımı olmalı.
peki benim merak ettiğim, içten yanmalı motorlu arabalarda neden yakıt deposunu dikdörtgen biçimde bagaj altına alıyorlar(çoğunlukla),bu aküler gibi eni ,boyu geniş ama yüksekliği dar kabinin altında bir yakıt deposu neden yapılmıyor??
akü yangınını söndürecek bir sistem gerekiyor ozamanRollover crash test düşük hızda yapıldığı için ve arabanın ağırlığının büyük bir kısmı batarya sebebiyle tabanda olduğu için devrilmiyor. Şu teste bakıp vay anasını sihirli herhalde diye düşünen çok fazladır ..
Hızını alıp bir devrilirse o ağırlığın da etkisiyle önünde de herhangi bir engel yoksa taklacı güvercine döner bu araba, üstüne de bomba gibi patlar
Güvenlik testinin standardı değişirse araç da güvenli olmaktan çıkar yalnız. O biraz SUV'lar için NCAP düzenlensin demek gibi bir şey.Yalnız devirmeyi başaranın da kurtulması çok zor. O piller çok fazla ağırlık yapıyor. İşler tersine dönerse hiç hoş olmaz. Bu arada, km77 başta olmak üzere geyik testi yapan kuruluşların elektrikli araçlar için farklı bir standart belirlemeleri gerekiyor bence. Çünkü çok ağırlar ve kesinlikle çevik olamıyorlar.
akü yangınını söndürecek bir sistem gerekiyor ozaman
SUVlar için değil ama elektrikli araçlar için yapılması gereken değişik testler olmalı benceGüvenlik testinin standardı değişirse araç da güvenli olmaktan çıkar yalnız. O biraz SUV'lar için NCAP düzenlensin demek gibi bir şey.
Ek teste lafım yok da halihazırdaki güvenlik testlerinin elektrikli otomobiller için değiştirilmesi saçma olur bence. Sonuçta hepsi aynı yolda, aynı trafikte gidiyor.SUVlar için değil ama elektrikli araçlar için yapılması gereken değişik testler olmalı bence
demek istediğim şey bu araçların tamamen elektronik olmasından kaynaklı problemlerin kullanıcıdan önce test merkezleri tarafından bulunması. alttan darbe , pillerin suya teması, aşırı sıcaklıklardaki tepkimeleri falan filan ,bunların üstünde durulması lazım bence, Tesla çok soğuk kış yaşayan ülkelerde kullanılıyor ,daha haberlere bir sorun yansımadı ama Arap yarım adası gibi bir yerde Tesla kullanmak ın sonucu ne olur bilemiyorum.Ek teste lafım yok da halihazırdaki güvenlik testlerinin elektrikli otomobiller için değiştirilmesi saçma olur bence. Sonuçta hepsi aynı yolda, aynı trafikte gidiyor.
O da doğru. En azından lastikleri filan özel üretmeleri gerekir. Standart binek lastiklerini, ağırlığa dayanıklı farklı hamurlarla E.V. versiyonlarını üretmeleri daha makul bir beklenti.Güvenlik testinin standardı değişirse araç da güvenli olmaktan çıkar yalnız. O biraz SUV'lar için NCAP düzenlensin demek gibi bir şey.
+1. Arabalarda yıllardır karter koruyucu denen parça kullanılıyor. Bu piller alttan darbe alıp ezilse ne olacak. Arabalar da 2 tonu geçiyor, öyle hafif zıplamakla kurtulmaz.Yeri geliyor sel oluyor; kurtulabilmek için benzinli araba 20, dizel araba 40 cm suda gitmeye çalışıyor. Bir elektrik kaçağı olsa kaportayı yüksek gerilim hattı yapıp yolcuları içinde mahsur bırakır mı? Bunlar henüz soru işareti.SUVlar için değil ama elektrikli araçlar için yapılması gereken değişik testler olmalı bence