Ailemizin Yeni Üyesi - Volkswagen Tiguan 1.4TSI S&S

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan g.c.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured

g.c.

Gökhan
Panpa
1,773
Marka
Volkswagen
Yaklaşık sekiz yıllık Asx birlikteliğimizden sonra yeni yıla yeni bir araçla girmenin mutluluğunu yaşıyoruz.

Araç 2015'in ikinci yarısında üretilen 125lik 5N kasa koduyla bilinen Tiguan.

117bin km'de, 1.5 parça boyalı(sağ kapılar)&değişensiz, Manuel vites, açılabilir cam tavanlı, Sport&Style donanıma sahip.

Yaklaşık 750 kilometre deneyimim oldu. Rahatlıkla söyleyebilirim ki SUV segmentine göre çok ama çok sessiz araç. Üzerinde (215/60 r17) karmoron 2020 üretimi yaz lastikleri mevcut. Her ne kadar diş derinliği 5 mm civarında olsa da hem hali hazırda lastiğin kendi karakteristiği hemde geçen yıllar içinde hamur yapısının sertleşmiş olmasına rağmen 130lu süratlere kadar yol sesi çok az vardı. Yİne 130 sonrasında yan aynalardan değilde cam tavan üzerinden ses yapması da dikkatimi çekti.

Amortisör sönümlemesi, yanal rüzgarlarda direksiyonda tedirgin edici herhangi bir yönelim olmaması arabanın elbetteki artıları. Tabi birde nispeten az olan tüketimi, 750 Km karma tüketim ortalamam 6.4 lt oldu.

Eksiklerine gelecek olursam, arka koltuklar toplamda Asx'e nazaran daha farlar. İç aydınlatmada sarı holajenler çok yetersiz. Koltuk döşemeleri(alcantra dedikleri) sanki 100 yıl öncesinden kalmış gibi yıpranmış gözüküyor. Döşemeler çok kirli ve kaderine terk edilmiş gibiydi. İlk iş onlara el attım. Halı yıkama makinasıyla tüm koltuklar ve döşemeyi ilk günkü haline getirdim. Ufak tefek kozmetik eksiklerini yavaş yavaş halledeceğim.

Tavsiyeleriniz olursa dinlemek isterim. IMG_20250105_131606.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20250105_131652.jpg
    IMG_20250105_131652.jpg
    1.9 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20250104_143107.jpg
    IMG_20250104_143107.jpg
    3.5 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20250104_144934.jpg
    IMG_20250104_144934.jpg
    4.4 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin maşaallah diyelim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Hayırlı olsun hocam, güzel günlerde kullanın inşallah. Birde DSG olsa tadından yenmezdi.

ASX'den sonra sizi fazlasıyla tatmin edeceğini düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela göstermesin maşaallah diyelim.
Hepimiz kazasız belasız kullanalım inş.
Yaza lastik lazım olacak şimdiden kurcalamaya başladım :)
Zamanı geldiğinde fikrini alacağım.

Hayırlı olsun hocam, sağlıklı günlerde kullanın.

Teşekkür ederim hocam.

Aracınız hayırlı olsun.

Sağolun.

Hayırlı olsun.Kazasız güzel günlerde binin.

Hepimiz inşallah, kazadan beladan uzak olalım.
Hayırlı olsun hocam, güzel günlerde kullanın inşallah. Birde DSG olsa tadından yenmezdi.

ASX'den sonra sizi fazlasıyla tatmin edeceğini düşünüyorum.

Konfor olarak tabiki çok fark var hele invite pakete göre, bir sürü oyuncağım oldu :)
Yakışıklılık göre bence Asx daha güzeldi.
 
Aracı alalı neredeyse 1 ay oldu.
Bu süre zarfında yavaş yavaş tanış olduk kendisiyle.

Aracın kozmetik olarak ufak eksiklerini gidermeye çalışıyorum.

İçerideki aydınlatmalar komple led'e çevrildi. Özellikle arka tarafta gece bir şey bulmak halojen sarı ışıklarda mümkün değildi.

Aracın orta konsol arkasındaki ve bagajdaki çakmaklıkların ikisinin de kapakları kopuk ve enerji beslemeleri yoktu. Onları elden geçirdim.
Arka tarafta QC 3.0 destekleyen iki adet usb çıkışımız oldu ki araçta yalnızca bir adet vardı.

1738360698194.png

Ekli dosyayı görüntüle IMG_20250131_163557.jpg


Yedek anahtarı vardı ancak çalışmıyordu. Sıvı temasından dolayı kurtarılamaz olduğundan yenilemek zorunda kaldım.
Hal böyle olunca anahtarımız üst kasa oldu :) Ana anahtarı yedeğe çektik.

1738360985851.png


Şimdi torpidoda biraz sarkma var ve orta konsol arkasında ki bardak tutucuya sıra geldi.
Sonrada 120 bin bakımı için servise gidecek.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Yıllık bakım zamanı;

Salıncak burçları patlaktı, yenilendi. Rot balans yapıldı.

Bujiler az da olsa yatak yapmış haldeydi, risk almaya gerek yok. 4 adet Bosch buji görevi devraldı.

V kayışı ve rulman yenilendi.

Yağ rica üzerine Castrol yerine liqui moly ile değiştirildi.

Şanzıman yağı yenilendi.

Yağ kaçağı ve terleme yok.
Amortisörler ve balata disk iyi durumda.
Sonraki bakıma aklımızda soru işareti olan bir yer kalmadı

Maliyet; işçilik dahil 15.000 TL oldu.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20250215_115855.jpg
    IMG_20250215_115855.jpg
    3.3 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20250215_115849.jpg
    IMG_20250215_115849.jpg
    3.9 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20250215_122613.jpg
    IMG_20250215_122613.jpg
    4.3 MB · Görüntüleme: 0
Araçta tek trim sesi muhtemelen yetkili! bir abimizin polen filtresine ulaşmaya çalışırken zarar verip sarkmasına sebep olduğu torpidodan geliyordu.
Plastik kaynak göze hoş gelmeme ihtimalini de göz önüne alarak torpidoyu önce plastik macun ile yapıştırdık sonra iki gün işkenceler vasıtasıyla taş gibi yapışıp kalmasını sağladık. Sonuç kusursuz bir iş oldu. Artık araçta hiç ses yok 🧿

Maliyet: 700 TL