Ailenin Yeni D Segmenti : Honda Euro Accord CG8 1.8i LS

Onatygt

Onat YİĞİT
Panpa
547
Marka
Honda
Kendisiyle tanışmamız düşük bütçeyle hem proje hem de günlük kullanım arayışında olduğumuz bir zaman oldu. Otomatik vites oluşundan ötürü annemin de kullanabilecek olduğundan diğer seçeneklerin önüne geçti. İlanda yazıldığı gibiydi araç, eksikleri vardı (zaten satıcı da bize bunları söylemişti). Bizim için önemli olan hususlarda aracın problemi olmadığından ötürü kendisini 23/11/2024 Cumartesi günü noterde güvenli ödeme prosedürü ile aldık. Şansımıza iki tarafta da aynı banka olduğundan alımımız aynı gün gerçekleşti.

Araca yapılanlar ve yapılmışlar:
-Yeni üst kapak (eski sahibi yaklaşık 20k km önce taktırmış)
-Yeni triger seti ve kayışlar
-Ön Z Rot, rotil ve burçların değişmesi; arka burçlarda doğru alınanların değişmesi (2750TL parça maliyeti, işçilik 800TL, ön düzen ayarı 400TL) 409k km 05/12/2024
-Yeni Albien 110kw regülatör, Albien 2ohm Atiker Gold tipi enjektör, Fesa Drive X sıfır ön kit ve motor bölmesi elektrik tesisatının düzenlenmesi, AFR ayarı yapılması (toplam harcama 10150TL) 409k km - 04/12/2024
-Trafik sigortasının yenilenmesi (15319.14TL) 05/12/2024
-Orijinal Honda Enkei jantların çatlaklarının Argon kaynağı ile detaylıca tamir edilmesi, lastiklerin sök tak ve balansı (toplam harcama 1150TL) 410k km 01/1/2025
-Muayeneden 2.defa kalış :D (El freni ayar cıvatasının çıkması sonucu tek tarafın tutmasından yaşandı) 02/1/2025
-Gösterge paneli ışıklarının halojenden LED'e çevrilmesi patlayan ampullerin orijinal halojenler ile değişmesi 01/1/2025
-Kalorifer peteğinin temizlenmesi (700TL) 01/1/2025

Yapmak için planlananlar ve alınanlar:
-Pioneer KEH-4005RDS teyp takımı (sıfır kutusunda) (3000TL)
-Bagaj için izolasyon 6mm kalınlığında 1mX2m izolasyon keçesi
-Honda ses sistemi soketi (planlanan)
-Bir takım yazlık lastik (planlanan)
-Disklerin tornalatılması (planlanan)
-Cam krikosunun onarılması, merkezi kilit kumanda sisteminin değişmesi (planlanan)
-Külbüratör conta takımı (720TL)
-Garrett GT1241V veya GT1544V turbo alınıp turbolanması (düşünülen)



Fotoğraflar:
64903_5fa0e9d1170e6007552fe07bec0b64e5.jpg
64906_707e5ff6f314a674fe10b1e786542c9f.jpg
64861_ca697c516689ad58f6016b7bd027f54e.jpg
 
Hayırlı olsun, planladığınız uygulamaları da paylaşırsanız mükemmel olur. Okur okur helal olsun deriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Hayırlı olsun, planladığınız uygulamaları da paylaşırsanız mükemmel olur. Okur okur helal olsun deriz.
Turbo veya kompresör orijinal beyinde zor ama yapılır. Aslında kompresör hesaplamayla çok daha iyi oluyor ama fiyatlar malum. Yakın gelecekte bazı kozmetik geliştirmeleri de yapacağız.
 
Öncelikle hayırlı olsun,2013 18 eylülde ilk sahibinden 130.000km dolaylarında almıştık, gümüş gri renk, otomatik, 1.8 2000 model

motoru o yıllarda avrupa'nın en iyi motoru gibi bir ödül almıştı F18B gibi bir kodu olması lazım. Yüksek hız stabilizasyonu, hissiyatları çok güzel olan bir araçtı. Dünyada tam sayıyı bilmesem de sadece 5000 civarı var diye biliyorum nadir denir mi tartışılır ama Türkiye'de kesinlikle nadir. Tek olumsuz yanı japon klasiği ses yalıtımı ve hacimli atmosferik motor+tork kovertörlü şanzımanın yüksek tüketimi.

2018 de satmıştık, satıldığına en çok üzüldüğüm 2 arabadan biridir.

Sizi süperbilmiş halkımızın ön yargı-korkutmalarına karşı uyarmak isterim.
'yeeğenim satılmaz bu': biz aracımızı ilana koyduktan 2 saat (120 dakika evet) kapora aldık bir sonraki gün satıldı, hemde istanbul'dan mersine geldiler.
'gardaşım barçası neyin yoh bunun': bir civic kadar yaygın değil ancak 2018 de satmadan evvel komple direksiyon kutusunu getirttik. ingiltereden 2 haftaya geldi. sanırım 200 euro gibi bir paraydı o zamanlar. Şu anda nasıldır bilemem. Ancak hiç değilse çıkma olarak bulunabilir kanaatimce.
Direksiyon kutusu biraz ses yapıyordu. satma niyetimiz başladıktan sonra alan arkamızdan sövmesin diye değiştirttik :)

Yeniden hayırlı olsun, gözü passattan başka araba görmeyen dayıları dinlemeyin.
*herhangi bir şekilde passat kötülemesi yoktur.

bu arada unutmuşum; koltuk kadifesi çok hoşuma giderdi benim.
 
Son düzenleme:
Öncelikle hayırlı olsun,2013 18 eylülde ilk sahibinden 130.000km dolaylarında almıştık, gümüş gri renk, otomatik, 1.8 2000 model

motoru o yıllarda avrupa'nın en iyi motoru gibi bir ödül almıştı F18B gibi bir kodu olması lazım. Yüksek hız stabilizasyonu, hissiyatları çok güzel olan bir araçtı. Dünyada tam sayıyı bilmesem de sadece 5000 civarı var diye biliyorum nadir denir mi tartışılır ama Türkiye'de kesinlikle nadir. Tek olumsuz yanı japon klasiği ses yalıtımı ve hacimli atmosferik motor+tork kovertörlü şanzımanın yüksek tüketimi.

2018 de satmıştık, satıldığına en çok üzüldüğüm 2 arabadan biridir.

Sizi süperbilmiş halkımızın ön yargı-korkutmalarına karşı uyarmak isterim.
'yeeğenim satılmaz bu': biz aracımızı ilana koyduktan 2 saat (120 dakika evet) kapora aldık bir sonraki gün satıldı, hemde istanbul'dan mersine geldiler.
'gardaşım barçası neyin yoh bunun': bir civic kadar yaygın değil ancak 2018 de satmadan evvel komple direksiyon kutusunu getirttik. ingiltereden 2 haftaya geldi. sanırım 200 euro gibi bir paraydı o zamanlar. Şu anda nasıldır bilemem. Ancak hiç değilse çıkma olarak bulunabilir kanaatimce.
Direksiyon kutusu biraz ses yapıyordu. satma niyetimiz başladıktan sonra alan arkamızdan sövmesin diye değiştirttik :)

Yeniden hayırlı olsun, gözü passattan başka araba görmeyen dayıları dinlemeyin.
*herhangi bir şekilde passat kötülemesi yoktur.

bu arada unutmuşum; koltuk kadifesi çok hoşuma giderdi benim.
Öncelikle yorumunuz için teşekkürler.

Evet F18B2 kodlu motoru 2000 yılında 1.8LT kategorisinde yılın motoru ödülünü kazanmış. D segmenti ortalamasında fiyatları daha makul olduğu için tercih edilebilecek bir araç. Parça konusunda sarf malzemeleri kolay bulunuyor lakin sarf malzemesi olmayan parçalarda biraz sıkıntı yaşanıyor açıkçası. Satış konusunda kişiden kişiye değişir sahip olduğumuz diğer araçlarda kolay satılan araçlar olmadığından normal bir durum.

Diğer D segmenti döneminin araçlarıyla karşılaştırmak gerekirse ortalama bir araç ama günlük kullanıma biraz daha uygun denilebilir. Daha önceden be şimdi de sahip olduğumuz farklı model başka D segmenti araçlarımızla kıyaslamak gerekirse yalıtımı kötü ama yine de Rover eli değdiği belli olan bir araç kannımca, özellikle dönüş çapının genişliği :D . Yakıt tüketimi konusunda memnun sayılırız aslında. LPG ile genel karmada 10lt altında yakıyor bu da iyi bir değer. Gidişatı vs gayet güzel, kilometresine göre şanzımanı da gayet başarılı.

dipnot: 80'ler ve 90'lar araçlarının kadifeleri ayrıydı bea
 
Bugün sanayide biraz fazla zaman geçirdik kendisiyle. Buji ve külbüratör kapağı civatalarının contalarını değiştirdik. Eksatriğin ve piyanoların temizliği beni açıkçası çok şaşırttı. Günün devamında akü boşaldığından onu şarja bıraktım ve el frenini ayarlayıp testte kontrol ettik (el freni yüzünden 3.kez muayeneye gidecem yarın). Hava filtresi baya kötü durumda olduğu için Japon üretimi (tamircinin önerdiği bir marka) hava filtresiylr değiştirdim. Bunu yaparken gaz kelebeğini ve gaz kelebeği üzerindeki sensörleri de temizledim. Boş boş oturacağıma konsolda yanmayan lambaları değiştireyim diye orta konsolu söktüm; saat, küllük ve vites seçicinin ampullerini değiştirdim. Uzunlarının birisi de patladığı için takım olarak onları da Narva H1 100w ile değiştirdim. Konsolu sökmüşken Honda'nın eşsiz ses sistemi soketini de söktüm, iki taraflı tak kullan yapmak için soketleri İSO sokete çevirdim. Gün içerisinden bazı kareleri ekliyorum.


20250120_191529.jpg
20250120_190806.jpg
20250120_112629.jpg
20250120_112443.jpg
20250120_112434.jpg
 
Bugün sabah muayenesini yaptırdım. Bu sefer sıkıntısız bir şekilde geçti. Egzozdan gelen uğultudan önce bir 60-140 ve 80-160 kadran süresini almak için video çektim. Sonrasında egzozcuda katalizörün içinin boşaltıldığını gördük, onu kestirip yerine susturucu taktırttım. Böylelikle alt devirde gereksiz uğultu geri basınç arttığından ortadan kalktı. Egzoz sesi yine de bana garip geliyor, meğer Honda'ların orijinal egzozları biraz böyleymiş.

Ara hızlanma öncesi:
Ara hızlanma sonrası:
Egzoz sesi son hal:
 
Bugün sabah muayenesini yaptırdım. Bu sefer sıkıntısız bir şekilde geçti. Egzozdan gelen uğultudan önce bir 60-140 ve 80-160 kadran süresini almak için video çektim. Sonrasında egzozcuda katalizörün içinin boşaltıldığını gördük, onu kestirip yerine susturucu taktırttım. Böylelikle alt devirde gereksiz uğultu geri basınç arttığından ortadan kalktı. Egzoz sesi yine de bana garip geliyor, meğer Honda'ların orijinal egzozları biraz böyleymiş.

Ara hızlanma öncesi:
Ara hızlanma sonrası:
Egzoz sesi son hal:
S
Daha önce de konuştuk konu altında hatırlarsınız, araba ilk geldiğinde benim de dikkatimi çekmişti bu ses, bir önceki 99 crv mize benzemiyordu da. Yetkili serviste de ustalar da orijinali böyle dedi :)

Farklı araçlar aynı hikayeler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Entry gönderilmediği zaman zarfında bazı eksikleri fark ettik, bazı sıkıntılar yaşandı ve bazı değişimler yapıldı.

-Arka lastiklerde takılı orijinal Enkei jantlardaki çatlaklar başka kollarında da hafif hafif kendisini belli ettiğinden 4x114.3 15inç ET60 kara jant alınarak geçici olarak çözüldü. Merkezi kilit kumandası sistemi değişti, git gel yapan ve genellikle çalışmayan Spal AS80 merkezi kilit kontrol modülünden kurtulduk.
-Orijinal olarak kelen Kenwood KRC-578R (Honda'ya özel mask serisi) sökülerek orijinal Honda ses sistemi soketi kesilmeden tak çıkar şekilde İSO soket ile lehimli ve makaronlu bir şekilde güncellendi. Pioneer KEH-P4005 soketi de lehimli ve makaronlu şekilde İSO soket yapılarak tak&kullan sisteme dönderdik ve tesisatın kesilmesinden oluşabilecek problemleri engelledik. Arka hoparlörlere paralel bir şekilde Reiss RS-TA27 tweeterlarımı taktım ve gayet güzel bir akustik elde ettik. Tweeter kabini temin ederek en güvenli şekilde montajını da yapacağım.
-Şanzıman yapının aşırı dur kalk trafikte fazla ısındığını tespit ettik, yağı yeni olduğundan uygun soğutma sistemi modifikasyonları yapmayı düşünüyorum.
-Orijinal Hella farların camlarının ve içinin kirliliğinden dolayı aydınlatması zayıf ve sağ tarafın far yuvasından çıkması olumsuz bir durum. Bu sıkıntıları ekonomik bir şekilde halletmeyi düşünüyorum olmazas bir takım far alınacak gibi görülüyor.

Ses sisteminden ufak bir demo bırakıyorum:
 
Araca son mesajdan beri şunlar yapıldı:

-KN Kutu içi hava filtresi
-Buji kablosu takımı
-Yan sanayi PCV valfi (D serisi ile aynıymış)
-Sol ön üst tabla burçlarının sökülüp yerine yenisinin kaynatılması (aldığımız ve baktığımız tablalar geniş geldi orijinalini bulamadık)
-Sis farı ampullerinin Seger H1 55w 2700k ile değişimi
-Direksiyonda ki boşluğun mafsaldaki sebebinin bulduk
-Motor yağı değişimi Elf Moligraf F1 10w40
-Direksiyon körükleri değişimi
-Farların tarafımca dışarıdan elimden geldiğince temizlenmesi


Güncel kilometre 413.0xxkm
 
Tatsız bi olayla araca devam etsek de ne kendisine ne de bana zarar vermediğinden kendisine bir teşekkür borçluyum.

28 Nisan gecesi Isparta'dan Malatya'ya dönerken yoldaki dalgalanma ve sol tekerin alt ve üst rotilinin yerinden çıkmasından (nasıl çıktığını amlayamadık herhangi bir deformasyonları vs de yoktu) dolayı aracı 200mt'ye yakın şeritte tutmama rağmen sağ ön lastiğin dirence dayanamayıp patlamasıyla tarlaya iniş yaptım. Yolun boş olmasının ve tarlaya doğru eğimin iyi olmasıyla beraber arabayı iyice yavaşlattığımdan herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Sigorta çekicisiyle ilk Beyşehir'e oradan da ücretli şekilde Konya'ya çektirdim. Babamın tanıdığı tamirciye arabayı bıraktık ve geri döndük. Gelecek hafta bir sıkıntı çıkmazsa arabayı alacağız, sadece artık ufak bir kaporta masrafımız ve yeni bir jant takımı ihtiyacımız var.
20250428_001141.jpg
IMG-20250428-WA0004.jpeg
20250428_015954.jpg
IMG-20250428-WA0006.jpeg
20250428_020420.jpg
 
Tatsız bi olayla araca devam etsek de ne kendisine ne de bana zarar vermediğinden kendisine bir teşekkür borçluyum.

28 Nisan gecesi Isparta'dan Malatya'ya dönerken yoldaki dalgalanma ve sol tekerin alt ve üst rotilinin yerinden çıkmasından (nasıl çıktığını amlayamadık herhangi bir deformasyonları vs de yoktu) dolayı aracı 200mt'ye yakın şeritte tutmama rağmen sağ ön lastiğin dirence dayanamayıp patlamasıyla tarlaya iniş yaptım. Yolun boş olmasının ve tarlaya doğru eğimin iyi olmasıyla beraber arabayı iyice yavaşlattığımdan herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Sigorta çekicisiyle ilk Beyşehir'e oradan da ücretli şekilde Konya'ya çektirdim. Babamın tanıdığı tamirciye arabayı bıraktık ve geri döndük. Gelecek hafta bir sıkıntı çıkmazsa arabayı alacağız, sadece artık ufak bir kaporta masrafımız ve yeni bir jant takımı ihtiyacımız var.
Ekli dosyayı görüntüle 50495Ekli dosyayı görüntüle 50496Ekli dosyayı görüntüle 50497Ekli dosyayı görüntüle 50498Ekli dosyayı görüntüle 50499
geçmiş olsun hocam, Allah'tan taklaya falan gelmemiş
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Tatsız bi olayla araca devam etsek de ne kendisine ne de bana zarar vermediğinden kendisine bir teşekkür borçluyum.

28 Nisan gecesi Isparta'dan Malatya'ya dönerken yoldaki dalgalanma ve sol tekerin alt ve üst rotilinin yerinden çıkmasından (nasıl çıktığını amlayamadık herhangi bir deformasyonları vs de yoktu) dolayı aracı 200mt'ye yakın şeritte tutmama rağmen sağ ön lastiğin dirence dayanamayıp patlamasıyla tarlaya iniş yaptım. Yolun boş olmasının ve tarlaya doğru eğimin iyi olmasıyla beraber arabayı iyice yavaşlattığımdan herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Sigorta çekicisiyle ilk Beyşehir'e oradan da ücretli şekilde Konya'ya çektirdim. Babamın tanıdığı tamirciye arabayı bıraktık ve geri döndük. Gelecek hafta bir sıkıntı çıkmazsa arabayı alacağız, sadece artık ufak bir kaporta masrafımız ve yeni bir jant takımı ihtiyacımız var.
Ekli dosyayı görüntüle 50495Ekli dosyayı görüntüle 50496Ekli dosyayı görüntüle 50497Ekli dosyayı görüntüle 50498Ekli dosyayı görüntüle 50499
Geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışsın..

66831_e09ec5c402503c2a9901193d4516884c.jpg
 
  • Haha
Tepkiler: Onatygt
geçmiş olsun hocam, Allah'tan taklaya falan gelmemiş
Sağolun, direksiyonda farklılığı hissedince yavaşlamaya başladım ama yoldaki dalgalanmayla fazla yavaşlayamadan olan oldu bende aracı şeritte tutup su kanalına girmeden yavaşlatmaya çalıştım. Hayatımda ilk defa ince yanağı çok gerekli buldum.
Geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışsın..

Ekli dosyayı görüntüle 50501
Teşekkürler. Ne olduysa bir anda oldu zaten yukarıda da belirttiği gibi, direksiyonda değişik bir titreme hissedince direk yavaşlamaya başladım sonra kırılınca aracı şeritte tuttum ama lastik patlayınca olan oldu. Jandarmanın yoldaki izleri görünceki şaşkınlığı olayın büyüklüğünü gösteriyordu.
 
Şöyle ruhla maddiyatla birlikte bakılan korunan arabaları hep sevdim. Bir de japon olunca ayrı seviyorum zaten. Kazasız belasız
Teşekkürler. Açıkçası kendimi bildim bileli hep arabamız olması ve babamın işinden dolayı boş vakitlerimin hep arabayla seyahat etmemle bana aşılandı diyebilirim. Kimin arabası olursa olsun elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım hep bundan mütevellit.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Tatsız bi olayla araca devam etsek de ne kendisine ne de bana zarar vermediğinden kendisine bir teşekkür borçluyum.

28 Nisan gecesi Isparta'dan Malatya'ya dönerken yoldaki dalgalanma ve sol tekerin alt ve üst rotilinin yerinden çıkmasından (nasıl çıktığını amlayamadık herhangi bir deformasyonları vs de yoktu) dolayı aracı 200mt'ye yakın şeritte tutmama rağmen sağ ön lastiğin dirence dayanamayıp patlamasıyla tarlaya iniş yaptım. Yolun boş olmasının ve tarlaya doğru eğimin iyi olmasıyla beraber arabayı iyice yavaşlattığımdan herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Sigorta çekicisiyle ilk Beyşehir'e oradan da ücretli şekilde Konya'ya çektirdim. Babamın tanıdığı tamirciye arabayı bıraktık ve geri döndük. Gelecek hafta bir sıkıntı çıkmazsa arabayı alacağız, sadece artık ufak bir kaporta masrafımız ve yeni bir jant takımı ihtiyacımız var.
Ekli dosyayı görüntüle 50495Ekli dosyayı görüntüle 50496Ekli dosyayı görüntüle 50497Ekli dosyayı görüntüle 50498Ekli dosyayı görüntüle 50499
Geçmiş olsun hocam, Allah beterinden korusun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt