Forum ahalisine genel bilgilendirme amacıyla dayanıklılığı konusuna şöyle açıklık getireyim:Eco modda doğru düzgün kullanmadım diyebilirim, yakıtı makuldu bir de ağır bir araç. Yanlış hatırlamıyorsam 1385 kg olması lazım, 1.4 atmoserik veya 1.3 Multijet çok yeterli çok iyi çekmiyor. Hakkı 1.6 mj. Ama benin bu arabadan bekledigim uçsun kaçsın değildi zaten, uzun yolu beklediğimden konforluydu, şehir içi kullanımı da keyifliydi ancak eşim manuel kullanamadı ve açıkcasi 1.4 motor da çok gürültülü ve dayanıklılığı hakkındaki söylentiler (bir şey yaşamama rağmen) satma kararımı erkene almama neden oldu. Yine de dediğimin arkasındayım 8 aylık tecrübeyle, kullanım kolaylığı olan, makul fiyatlara yurutulebilen bu fiyata bu genişlikte bu ferahlikta başka bir araç yok. 500x de arkadaşımda vardı, o çok basık geldi bana mesela, daha gergin bir araç kesinlikle viraj vs daha kontrollüdür tahminim, daha yeni nesil crossover modellerin hepsi gibi anlamsız geldi. 500L bir MPV sonuçta beklenti de ona göre olmalı. Kötü yanlarından deneyimlediklerimi zaten yazmıştım.
Hiçbir araç, hiçbir motor, bedava bile verilse eğer dayanıklı değilse ticari taksilerde tercih edilmez. Bu motor 10 senedir taksilerde üzerlerinde lpg işkencesi ile kullanılıyor
Yağ eksiltme meselesine gelirsek, en kötü ihtimalle yağ eklenir devam edilir. İki temel sebep yetkili servislerin kalitesiz yağ tercihi ve anlaşmalı olduğu segman üreticisinin yüksek toleranslı vasat kaliteyle yapmış olduğu imalat. Bazı araçlarda kaliteli yağ ile buharlaşmanın önüne geçilerek eksiltme konusu çözülebiliyor, bazı araçlarda da segmanlar daha kaliteli üretimlerle değiştirilerek kökten çözüm sağlanıyor.
Çok yakın arkadaşım da 1.4 benzinli cam tavanlı bir örneğini kullanıyor. Panda'dan buna geçtiler, gayet memnunlar. Kolay kolay 130'u geçmeyen adam. İstanbul şehir içinde de performans beklentisi dik yokuşlarda kalkıp ilerleyebilmesi o kadar. Tatile 4-5 kişiyle çıkıyorlar. Tatil seyahatlerinde de atmosferik araçta vites düşürme gerekliliğini öğrendi, öyle olunca o motor hiçbir koşulda performans olarak yarı yolda bırakmıyor.