Aileye yeni dahil olan pandamız 500L 1.4 Fire Mirror

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cerberra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Eco modda doğru düzgün kullanmadım diyebilirim, yakıtı makuldu bir de ağır bir araç. Yanlış hatırlamıyorsam 1385 kg olması lazım, 1.4 atmoserik veya 1.3 Multijet çok yeterli çok iyi çekmiyor. Hakkı 1.6 mj. Ama benin bu arabadan bekledigim uçsun kaçsın değildi zaten, uzun yolu beklediğimden konforluydu, şehir içi kullanımı da keyifliydi ancak eşim manuel kullanamadı ve açıkcasi 1.4 motor da çok gürültülü ve dayanıklılığı hakkındaki söylentiler (bir şey yaşamama rağmen) satma kararımı erkene almama neden oldu. Yine de dediğimin arkasındayım 8 aylık tecrübeyle, kullanım kolaylığı olan, makul fiyatlara yurutulebilen bu fiyata bu genişlikte bu ferahlikta başka bir araç yok. 500x de arkadaşımda vardı, o çok basık geldi bana mesela, daha gergin bir araç kesinlikle viraj vs daha kontrollüdür tahminim, daha yeni nesil crossover modellerin hepsi gibi anlamsız geldi. 500L bir MPV sonuçta beklenti de ona göre olmalı. Kötü yanlarından deneyimlediklerimi zaten yazmıştım.
Forum ahalisine genel bilgilendirme amacıyla dayanıklılığı konusuna şöyle açıklık getireyim:
Hiçbir araç, hiçbir motor, bedava bile verilse eğer dayanıklı değilse ticari taksilerde tercih edilmez. Bu motor 10 senedir taksilerde üzerlerinde lpg işkencesi ile kullanılıyor :D
Yağ eksiltme meselesine gelirsek, en kötü ihtimalle yağ eklenir devam edilir. İki temel sebep yetkili servislerin kalitesiz yağ tercihi ve anlaşmalı olduğu segman üreticisinin yüksek toleranslı vasat kaliteyle yapmış olduğu imalat. Bazı araçlarda kaliteli yağ ile buharlaşmanın önüne geçilerek eksiltme konusu çözülebiliyor, bazı araçlarda da segmanlar daha kaliteli üretimlerle değiştirilerek kökten çözüm sağlanıyor.

Çok yakın arkadaşım da 1.4 benzinli cam tavanlı bir örneğini kullanıyor. Panda'dan buna geçtiler, gayet memnunlar. Kolay kolay 130'u geçmeyen adam. İstanbul şehir içinde de performans beklentisi dik yokuşlarda kalkıp ilerleyebilmesi o kadar. :D Tatile 4-5 kişiyle çıkıyorlar. Tatil seyahatlerinde de atmosferik araçta vites düşürme gerekliliğini öğrendi, öyle olunca o motor hiçbir koşulda performans olarak yarı yolda bırakmıyor.
 
Forum ahalisine genel bilgilendirme amacıyla dayanıklılığı konusuna şöyle açıklık getireyim:
Hiçbir araç, hiçbir motor, bedava bile verilse eğer dayanıklı değilse ticari taksilerde tercih edilmez. Bu motor 10 senedir taksilerde üzerlerinde lpg işkencesi ile kullanılıyor :D
Yağ eksiltme meselesine gelirsek, en kötü ihtimalle yağ eklenir devam edilir. İki temel sebep yetkili servislerin kalitesiz yağ tercihi ve anlaşmalı olduğu segman üreticisinin yüksek toleranslı vasat kaliteyle yapmış olduğu imalat. Bazı araçlarda kaliteli yağ ile buharlaşmanın önüne geçilerek eksiltme konusu çözülebiliyor, bazı araçlarda da segmanlar daha kaliteli üretimlerle değiştirilerek kökten çözüm sağlanıyor.

Çok yakın arkadaşım da 1.4 benzinli cam tavanlı bir örneğini kullanıyor. Panda'dan buna geçtiler, gayet memnunlar. Kolay kolay 130'u geçmeyen adam. İstanbul şehir içinde de performans beklentisi dik yokuşlarda kalkıp ilerleyebilmesi o kadar. :D Tatile 4-5 kişiyle çıkıyorlar. Tatil seyahatlerinde de atmosferik araçta vites düşürme gerekliliğini öğrendi, öyle olunca o motor hiçbir koşulda performans olarak yarı yolda bırakmıyor.
Yani aslında hissiyat demek istediğim, mesela japon ya da kore grubundaki dayaniniklilk hissiyatini bunda alamadım, ben de ufaktan bir yağ eksilte oldu (500ml) kadar. Bu arada yanlış yazdığımı fark ettim, sorun yasamadim. Mobil 1 kullandım 5w40 3000 serisi. Ama şu da var parçaları gerçekten çok ucuz, motor aksamı ve yürüyen aksamı ithal arabalarla kıyaslanamaz. Yürütme maliyeti yakıtı da ekleyince düşük gerçekten. Karoser parçaları, farlar vs gibi 500 serisine özgü olan parçalar konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Hem pahalı hem de servisler ellerinde az stok tutuyorlar, kaza bela durumunda baya uzun süre tedarik sürecini beklemek gerekebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt