KAPALI Akü - Alternatör Arızası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

turkischer

Yönetim
Editör
88
Arkadaşlar herkese merhaba,

Dün okulumdaki oto yıkamada aracımı iç dış yıkattım. Akşam 8'de aracımı teslim aldığımda aracın iç aydınlatma lambalarının açık olduğunu gördüm, büyük ihtimalle aydınlatmaları açık bıraktılar. Motoru çalıştırmadan aydınlatmaları kapatıp okula geri döndüm. Akşam 11.30da aracıma bindiğimde tek seferde sorunsuz bir şekilde aracım çalıştı ancak 1-2 metre ilerlediğimde akü lambası, abs lambası ve şanzıman arıza lambası yandı. Şarj sisteminde bir problem olduğunda otomatik şanzıman beynine elektrik yeteri kadar aktarılamadığı için 4 ileri otomatik vitesli aracım sadece 3. viteste kalkıyor, 2500-3000 devir aralığında anca kalkabiliyor. Akü şarj olsun diye aracı 15 dakika her türlü aydınlatma, radyo vb. kapatarak çalıştırdım. Sonrasında akü takviyesi için bir arkadaşımı çağırdım, o gelene kadar 20 dakika boyunca aracı stop etirdim.

Arkadaş gelince aracımın marşı basmadı. Tık sesini aldım ancak araç marş basmıyordu, takviye işini 5-10 dakika boyunca uyguladıktan sonra mecburen farlarımı yakıp yola çıktım, otoyola çıkınca dörtlülerimi yakmak mecburiyetinde kaldım, bir süre sonra dörtlülerim söndü. Sinyal kollarım çalışmadı, kornam zayıftı, bir defa selektör attıktan sonra da farlarım söndü. Sağ olsun arkadan uzunlarını açan arkadaşım sayesinde yola devam ettim. Eve vardığımda 5-10 dakika boyunca motoru çalışır halde bıraktım, bu arada yol boyunca akü, abs ve şanzıman arıza lambalarım yanmaya devam etti. En son motoru kapatıp tekrar çalıştırmayı denedim, yine marş basmadı.

Sorum şu, daha önce herhangi bir zayıflama belirtisi hissettirmeyen alternatör yıkamaya verdiğim 3-4 saat süre zarfında mı bozuldu, yoksa akü ömrünü mü tamamladı? Aracımı şuan bir elektrikçiye dahi götürmeye korkuyorum, şanzımanın sürekli 3. viteste kalması sebebiyle problem yaşatabilir gibime geliyor. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Güvenli sürüşler dileğimle,
 
Büyük ihtimal alternatör şarj etmiyor hocam,
Oto elektrikçiye gidip akü ve akü şarj durumunu ölçtürebilirsiniz, duruma göre alternatör sökülüp bakıma gitmesi gerekebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: turkischer
Büyük ihtimal alternatör şarj etmiyor hocam,
Oto elektrikçiye gidip akü ve akü şarj durumunu ölçtürebilirsiniz, duruma göre alternatör sökülüp bakıma gitmesi gerekebilir.
usta şanzıman sürekli 3. viteste kalıyor ya, benim problemim o. Işıkta falan 3te kalkıp 3te devam etmek şanzıman sağlığı açısından ne kadar doğru sence 3-4 kmlik bir mesafede sorun çıkarır mı
 
araç akünü şarj edemedikten sonra istediğin kadar çalışşsın dolamayacak ve her stop sonrası aynı sorun olacak. Unutulmaması gereken bir şey araç çalıştığında tüm sistemlere enerjinin yetebiliyor olması lazım yani araç çalıştıktan sonra istersen aküyü araçtan çıkar tüm fonksiyonları eksiksiz yerine getirebiliyor olması lazım sorun akü ile ilgili değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: turkischer
Ne yazık ki henüz baktırma fırsatım olmadı, yatıyor birkaç gündür garajda. Aklım sürekli arabada ama götürme imkanı bulamadım henüz
 
İnşallah az bir masrafla hallolur. Kafanıza fazla takmayın bence.
ya benzer sorunu yaşayan bir arkadaşla görüştüm, aracımdaki akü 7-8 yıllık bir akü olduğu için şarj tutmuyor olabileceğini, sonrasında alternatörün de sonradan taktırdığım xenon ampullere yetişecek kapasitede olmayabileceğini söyledi. kendisi aynı durumdan yalnızca akü ile yırtmış, umarım benimki de öyle hallolur. Aracın bir parçasını değiştirmek dahi canımı yakıyor, tutup da alternatörü tamir ettirmek ya da yenisini almak arabanın albenisini götürecek diye canım sıkılıyor
 
Aracın bir parçasını değiştirmek dahi canımı yakıyor, tutup da alternatörü tamir ettirmek ya da yenisini almak arabanın albenisini götürecek diye canım sıkılıyor
İyi düşünelim iyi olsun. Bende bir şeyin orjinalliği bozulunca morali bozulanlardanım ama tamir gerekiyorsa ( ki umarım gerekmez yeni bir aküyle atlatırsınız) yapacak bişey yok :(
 
Arabanın akusunu söküp götür, Bitikse yenisini al. Arabayı neden kımıldatıyorsunki. Aküyü sende sökebilirsin. Servisde onun voltajınıda ölçeler. Sıkıntı yapma bence.
 
V kayışı yerinde üstad, büyük ihtimalle bu aküyü söküp götürme muhabbetini yapacağım gibi duruyor

Bunların aku bagajda idi sanırım. Hiç zorlanmazsın. Sanayide akü ölçmek bedava zaten. parada ödemezsin. Ama sana aku bozuk değil Alternatör sıkıntı var derlerse inanma. Para tuzağı onlar. Sen en kötü test maksatlı bir akü al iyi arkadaşılarının arabalarından. Mühtemelen çok farklı bir akü kullanmıyordur araban.

Ayrıca aküyüde şarj ettirebilirsin. İçindeki madde iyonlaşmış ise bu şekildeski haline getirilebiliyor. Aku 24 saat şarj ediliyor, Akabinde 24 saat havalandırmalı alanda dinlendiriliyor. Eski haline geliyor.

Yani 24 saat şarj edip söküp direk arabana takma. İçinde hidrojen gaz var. Patlar.
 
Bunların aku bagajda idi sanırım. Hiç zorlanmazsın. Sanayide akü ölçmek bedava zaten. parada ödemezsin. Ama sana aku bozuk değil Alternatör sıkıntı var derlerse inanma. Para tuzağı onlar. Sen en kötü test maksatlı bir akü al iyi arkadaşılarının arabalarından. Mühtemelen çok farklı bir akü kullanmıyordur araban.

Ayrıca aküyüde şarj ettirebilirsin. İçindeki madde iyonlaşmış ise bu şekildeski haline getirilebiliyor. Aku 24 saat şarj ediliyor, Akabinde 24 saat havalandırmalı alanda dinlendiriliyor. Eski haline geliyor.

Yani 24 saat şarj edip söküp direk arabana takma. İçinde hidrojen gaz var. Patlar.
Voltajda 14 V çıkarsa sorun yok demek oluyormuş aküde, muhtemelen aküyü tekrar şarj etme olayı yerine yeni aküye girerim, 62 Amperlik akülerden zaten. Öncesinde başka bir araçtan akü takıp deneme fikrim var, kısmetse yapacağım
 
ELM327yi kullanıyorum, ancak takviyeden sonra dahi abs ve şanzıman beynine yeterli voltaj gitmediği için arıza lambası yaktıklarını gördüğüm için obdye güvenip de yanlış bir sonuç almaktan korktum
 
Herkese merhabalar, 2015 yılının 3. ayında üretilmiş akü takılıymış aracın üstünde, eski akümüz devam ediyor sanıyordum. Sonuç şu, akü ölmüş ve alternatör şarj etmeye çalışırken bitmiş. 12v 72Ah akü aldım Varta'nın, 250 TL ödedim. 200 TL de alternatör tamirine gitti, toplamda 450 TL masrafla sorun çözüldü
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...