Arkadaşlar herkese merhaba,
Dün okulumdaki oto yıkamada aracımı iç dış yıkattım. Akşam 8'de aracımı teslim aldığımda aracın iç aydınlatma lambalarının açık olduğunu gördüm, büyük ihtimalle aydınlatmaları açık bıraktılar. Motoru çalıştırmadan aydınlatmaları kapatıp okula geri döndüm. Akşam 11.30da aracıma bindiğimde tek seferde sorunsuz bir şekilde aracım çalıştı ancak 1-2 metre ilerlediğimde akü lambası, abs lambası ve şanzıman arıza lambası yandı. Şarj sisteminde bir problem olduğunda otomatik şanzıman beynine elektrik yeteri kadar aktarılamadığı için 4 ileri otomatik vitesli aracım sadece 3. viteste kalkıyor, 2500-3000 devir aralığında anca kalkabiliyor. Akü şarj olsun diye aracı 15 dakika her türlü aydınlatma, radyo vb. kapatarak çalıştırdım. Sonrasında akü takviyesi için bir arkadaşımı çağırdım, o gelene kadar 20 dakika boyunca aracı stop etirdim.
Arkadaş gelince aracımın marşı basmadı. Tık sesini aldım ancak araç marş basmıyordu, takviye işini 5-10 dakika boyunca uyguladıktan sonra mecburen farlarımı yakıp yola çıktım, otoyola çıkınca dörtlülerimi yakmak mecburiyetinde kaldım, bir süre sonra dörtlülerim söndü. Sinyal kollarım çalışmadı, kornam zayıftı, bir defa selektör attıktan sonra da farlarım söndü. Sağ olsun arkadan uzunlarını açan arkadaşım sayesinde yola devam ettim. Eve vardığımda 5-10 dakika boyunca motoru çalışır halde bıraktım, bu arada yol boyunca akü, abs ve şanzıman arıza lambalarım yanmaya devam etti. En son motoru kapatıp tekrar çalıştırmayı denedim, yine marş basmadı.
Sorum şu, daha önce herhangi bir zayıflama belirtisi hissettirmeyen alternatör yıkamaya verdiğim 3-4 saat süre zarfında mı bozuldu, yoksa akü ömrünü mü tamamladı? Aracımı şuan bir elektrikçiye dahi götürmeye korkuyorum, şanzımanın sürekli 3. viteste kalması sebebiyle problem yaşatabilir gibime geliyor. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Güvenli sürüşler dileğimle,
Dün okulumdaki oto yıkamada aracımı iç dış yıkattım. Akşam 8'de aracımı teslim aldığımda aracın iç aydınlatma lambalarının açık olduğunu gördüm, büyük ihtimalle aydınlatmaları açık bıraktılar. Motoru çalıştırmadan aydınlatmaları kapatıp okula geri döndüm. Akşam 11.30da aracıma bindiğimde tek seferde sorunsuz bir şekilde aracım çalıştı ancak 1-2 metre ilerlediğimde akü lambası, abs lambası ve şanzıman arıza lambası yandı. Şarj sisteminde bir problem olduğunda otomatik şanzıman beynine elektrik yeteri kadar aktarılamadığı için 4 ileri otomatik vitesli aracım sadece 3. viteste kalkıyor, 2500-3000 devir aralığında anca kalkabiliyor. Akü şarj olsun diye aracı 15 dakika her türlü aydınlatma, radyo vb. kapatarak çalıştırdım. Sonrasında akü takviyesi için bir arkadaşımı çağırdım, o gelene kadar 20 dakika boyunca aracı stop etirdim.
Arkadaş gelince aracımın marşı basmadı. Tık sesini aldım ancak araç marş basmıyordu, takviye işini 5-10 dakika boyunca uyguladıktan sonra mecburen farlarımı yakıp yola çıktım, otoyola çıkınca dörtlülerimi yakmak mecburiyetinde kaldım, bir süre sonra dörtlülerim söndü. Sinyal kollarım çalışmadı, kornam zayıftı, bir defa selektör attıktan sonra da farlarım söndü. Sağ olsun arkadan uzunlarını açan arkadaşım sayesinde yola devam ettim. Eve vardığımda 5-10 dakika boyunca motoru çalışır halde bıraktım, bu arada yol boyunca akü, abs ve şanzıman arıza lambalarım yanmaya devam etti. En son motoru kapatıp tekrar çalıştırmayı denedim, yine marş basmadı.
Sorum şu, daha önce herhangi bir zayıflama belirtisi hissettirmeyen alternatör yıkamaya verdiğim 3-4 saat süre zarfında mı bozuldu, yoksa akü ömrünü mü tamamladı? Aracımı şuan bir elektrikçiye dahi götürmeye korkuyorum, şanzımanın sürekli 3. viteste kalması sebebiyle problem yaşatabilir gibime geliyor. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Güvenli sürüşler dileğimle,