Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark MK1

Ekli dosyayı görüntüle 24501
Siz böyle durduğuna bakmayın alttan yağ damlatıyormuş...

...1 günlüğüne Alfin'e konuk oldu. Şanzımanı söküldü; baskı balata, motor keçeleri ve şanzıman yağı değişti, pırıl pırıl teslim edildi.

...
Park ettiği yerde yağ izi bırakmayan arabada İtalyan ruhunu sorgularım :) Yağ kaçağı Alfa'ların şanındandır. Güle güle kullanın. Yürütebilecek kadar iyi bir gelir düzeyinde olursam ben de eski bir Alfa sahibi olmak istiyorum.
 
inspection.jpg

Muayeneden geçmiş 156'nın gururlu bakışı :D İlk seferde arka koltuk orta emniyet kemerinin koltuğun altında olması, koltuğunda vidali olması ve emniyet kemerini oradan çıkaramam sebebiyle emniyet kemerinden ağır kusur yiyerek şaka gibi kaldık. Koltuğu söküp alttan emniyet kemerini çıkarıp tekrar girip geçtik neyse ki. İlk sefer de sadece LPG logosu olmamasından hafif kusur yemişken ikinci seferde kontrol etmemelerine rağmen hobi olarak bir şeyler doldurmuşlar... Ne bileyim yani ne diyecesin ne diyeceğine deyip demeyeceğine...
156_Momo_Interior.jpg

Vee sonunda Momo ahşap direksiyonumuzu da taktırdık. Deri kısımlarına biraz onarım gerekiyor onun dışında oldukça iyi durumda.
 
Ekli dosyayı görüntüle 24868
Muayeneden geçmiş 156'nın gururlu bakışı :D İlk seferde arka koltuk orta emniyet kemerinin koltuğun altında olması, koltuğunda vidali olması ve emniyet kemerini oradan çıkaramam sebebiyle emniyet kemerinden ağır kusur yiyerek şaka gibi kaldık. Koltuğu söküp alttan emniyet kemerini çıkarıp tekrar girip geçtik neyse ki. İlk sefer de sadece LPG logosu olmamasından hafif kusur yemişken ikinci seferde kontrol etmemelerine rağmen hobi olarak bir şeyler doldurmuşlar... Ne bileyim yani ne diyecesin ne diyeceğine deyip demeyeceğine...
Ekli dosyayı görüntüle 24869
Vee sonunda Momo ahşap direksiyonumuzu da taktırdık. Deri kısımlarına biraz onarım gerekiyor onun dışında oldukça iyi durumda.
Ahşap direksiyon cuk diye oturmuş güzel bir Alfa’ya en iyi o giderdi zaten koyu yeşil bej-sarı iç döşemede de sırıtmamış direksiyon uyum sağlamış.Muayeneyi geçmene sevindim.Bu muayene ilkinde geçilen bir şey değil herhalde :S. Aracın içi de güzel duruyor naçizane tavsiyem vites körüğünü siyah renkte yapman olacaktır o yılların bej rengini bulmak zor olduğu için siyah güzel oturur ton farkını kapatır :) geriye ahşap vites topuzu kalıyor :D orijinalde var mı öyle ahşap tasarımlar Alfa’da?

Maşallah 🧿
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
156_lusso_interior.jpg

Orijinalde tam dediğin gibi Momo ahşap direksiyon ve vites topuzu ayrıca ahşap görünüm konsol var. Vites ve el freni körüğü siyah renkte. Yanılmıyorsam Lusso donanım paketi olarak geçiyor. Benimki bayağı toplama onun yanında.
 
Ekli dosyayı görüntüle 24872
Orijinalde tam dediğin gibi Momo ahşap direksiyon ve vites topuzu ayrıca ahşap görünüm konsol var. Vites ve el freni körüğü siyah renkte. Yanılmıyorsam Lusso donanım paketi olarak geçiyor. Benimki bayağı toplama onun yanında.
Estağfurullah, adım adım mükemmele doğru gidecek toplama falan olmaz öyle kelimeler, sevmediğim kelimeler :), gayet şıkı şıkı :) Ahşap direksiyonda cuk oturmuş tekrardan, attığın diğer örnek görselle de sanırsam orijinal görüntüye pek bir şey kalmamış :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
Son güncellemeden bu yana yapılan ufak tefek şeyler.
156-Tyre-Change.jpg

Kışlıklar söküldü ve aracı aldığımda üzerinde olan Jinyu Gallopro YH12 205/60/15(orijinal ebat) yazlık lastiklere geçildi.
156-Back-Lights.jpg

Sağ stop lambası sürekli yanmayı kesiyordu. Soketi söktüm ve sorunun kaynağı açıktı; korozyonu temizledim, lehim ile mümkün olduğunca düzelttim ve halloldu.
before.jpg

Aldığım ahşap direksiyonun deri birleşim noktaları kötü durumdaydı. Son kalan derileri de söküp bi miktar zımparalayıp sıvı deri boyası ile boyadım, sonuç mükemmel olmasa da beni tatmin etmeye yetti. Aracı kullanırken elime boya geçme durumu olmadı.
156-Momo.jpg
43333_f7ab8fa8f9c77177f5705cf924025501.jpg

Bej renk PVC paspasları atıp yerine siyah paspas takımı aldım, koltukların rengi kendini daha da göstermeye başladı ancak bir temizlik ve bakım istiyor.
156-Back-Seats-.jpg

Momo-Seats.jpg
156-Interior.jpg

156-Center-Dash-Gauges.jpg

Beyaz arkaplanlı, yeşil renkli göstergeler.
156-Speedometer.jpg

2.jpg
 
Daha önceden Alfa 156 denememiştim hele 2.0 T.Spark hiç denememiştim, Alfa sürdüğüm de söylenemez. Ama işte bugün bir ilk oldu, direksiyonun başına geçtim, Petrolhead diyoruz yazıyoruz ama J.Clarksonun deyişiyle yarım petrolhead olduk sanırım..Hafif gazlama ve daha çok @Sirius ’un gazlamasıyla kabin içerisinde deneyimledim.

Araç hakkında ön yargılarım vardı.Ama bugün nispeten şaşırdım.D segmenti olmasına rağmen dar virajlı yollarda elinden geldiği kadar tutunmaya çalıştı araba tam önden kayacakken arka süspansiyon garip ve çok ani hissedilebilir bir şekilde sizi içeriye sokuyor ve çizginizde gidiyorsunuz. Yani kısa şasili hafif siklet Clio I im vardı belki onun kafadan açılır dediğim yerlerde inadına tutundu, kocaman gövdesiyle. Aşırı zorlamadıkça korkulan senaryolar yaşanmıyor(Not: Aşırı zorladık çok az korktuk ama alışığız bu işlere devam... :D ) .Bunlar harici aracın D segment oluşunu gizleyen sürüş ve sürücü odaklı bir araç hissettim günün sonunda.

Yalıtım seviyesi o zamanın ortalama bir D segmenti seviyesinde, süspansiyonlar böbrek taşı düşürtmüyor ama çukurları hissedebiliyorsunuz.Bence aracı hissetmek için biraz da olsa çukuru hissetmenin bir yanlış tarafı yok.E36 ile çok benzeşiyor bu konuda.

Tasarım olarak çok şaşırttı, yer yer 70 lere gönderme yapılırken yer yer de postmodern çizgiler ve fütüristik çizgiler var.Ya sev ya terket diyordum, Alfa için gerçekten de öyle tasarım anlamında.

Bagajı tam bağımsız süspansiyondan dolayı gözüme biraz ufak geldi ama ziyanı yok, sürüşte faydasını gördüğüm şey iç mekanda moralimi bozmazdı.

İç mekan malzeme kalitesi olarak çoğu yerde Alfa’yı başarılı görsem de bir takım incik boncuk parçalarda insanın canını sıkabilir.

Kadranlar çok iyi sürücünün yanındaki kişi kesinlikle kadranda km devir saati vb gibi detayları göremiyor, söför olmadığına kıskandırıyor yanda otururken :D

Motor sesi alt devirlerde 2.0 gibi olmasa da üst devirlerde çok zevkli bir sesi var downshiftlerde falan insan hep bu bantta kalmak istiyor insan.

Motor gücü ise 155 idi herhalde yanılmıyorsam, gidişi 2.0 arabadan beklenildiği gibi eksiği yok, 1.6-1.8 lere göre oldukça fazlası var.Otobanda daha fazla farkedilir muhtemelen.

İçeride garip garip Alfa-Momo logoları görüyorsunuz dolayısıyla arabayı seven insanlar için içeride sıkılmak pek mümkün değil, sadece cam bitimi biraz yüksekte dolayısıyla boyu kısa olanları rahatsız edebilir.

Direksiyonunu aşırı sevdim(abartmıyorum), tepkiler çok net, ağırlığı çok yerinde bugüne kadar bindiğim araçlarda en hisli direksiyona sahip olanı bence buydu.Zamanenin E46 sına bindim mesela onda çok az da olda yapaylık hissi vardı, ama 156’da şaka gibiydi, gerçekten iyi bir kramayer direksiyon gibi desem yanlış olmaz. :D .Vites geçişleri çok net yolları kısa ve kemikli, frenleri çok sıkamadım ama yeterli geldi.

Kısaca söylemek gerekirse, ön yargılarımın çoğunu kırdı, doğruya doğru yalana gerek yok :) bazılarını da kısmi olarak doğruladı.Bu arada 147 şasisinde çok daha zevkli olacağını düşünüyorum bu kombinasyonun.

Araç özelinde de şunu söyleyebilirim bej deri koltuklarla, metalik yeşil 2.0 Alfa şımartıyor insanı, sahibinin iyi günlerde kazasız belasız binmesini temenni ederim.



Not:Alfa 75’i şimdi daha çok merak ediyorum.
 
Yine bir yağ damlatma sorunu ile karşılaştık ve bu sebeple servise gitmişken bazı eksikleri de giderelim dedik. Bazı tanıştığım-karşılaştığım Alfa kullanıcılarının tavsiyesi üzerine Alfa Garaj'a götürdüm. Tek tek düzgünce ne sorun olduğunu ve bunların çözümünü anlattı, ağzından laf almak için kırk takla atmama gerek kalmadı. Ayrıca aracımın motor bakımı geçen sene burada yapılmış.

1562019.jpg


Yağ kaçağı direksiyon hortumundan kaynaklanıyormuş, daha önce de tamir görmüş ancak belli ki ömrünün sonuna gelmiş. Direksiyon hortumu yeni tip 147'lerde olanlarla değişti, direksiyon yağı değişti. Yapılan kontrolde aksta boşluk tespit edildi, iç aks kafaları ve keçeler değişti. Varyatör aracı aldığımdan beri sıkıntılıydı ilk çalıştırmada dizel sesi geliyordu, varyatör söküldü ve tamir seti ile halledildi, ses düzeldi. Sağ ayna belli bir hızdan sonra sallanmaya başlıyordu, o söküldü daha önce içi dağılmış ve silikonla tutturulmuş bu nedenle yenisiyle değişti. Bu arada frenler de ömrünün son demlerinde ileride de ön-arka disk ve balataları değiştirmeyi planlıyorum.
 
Yine bir yağ damlatma sorunu ile karşılaştık ve bu sebeple servise gitmişken bazı eksikleri de giderelim dedik. Bazı tanıştığım-karşılaştığım Alfa kullanıcılarının tavsiyesi üzerine Alfa Garaj'a götürdüm. Tek tek düzgünce ne sorun olduğunu ve bunların çözümünü anlattı, ağzından laf almak için kırk takla atmama gerek kalmadı. Ayrıca aracımın motor bakımı geçen sene burada yapılmış.

Ekli dosyayı görüntüle 27839

Yağ kaçağı direksiyon hortumundan kaynaklanıyormuş, daha önce de tamir görmüş ancak belli ki ömrünün sonuna gelmiş. Direksiyon hortumu yeni tip 147'lerde olanlarla değişti, direksiyon yağı değişti. Yapılan kontrolde aksta boşluk tespit edildi, iç aks kafaları ve keçeler değişti. Varyatör aracı aldığımdan beri sıkıntılıydı ilk çalıştırmada dizel sesi geliyordu, varyatör söküldü ve tamir seti ile halledildi, ses düzeldi. Sağ ayna belli bir hızdan sonra sallanmaya başlıyordu, o söküldü daha önce içi dağılmış ve silikonla tutturulmuş bu nedenle yenisiyle değişti. Bu arada frenler de ömrünün son demlerinde ileride de ön-arka disk ve balataları değiştirmeyi planlıyorum.

misss çiçek gibi olmuştur direksiyonu da motorun çalışma sesi de :)

varyatör tamir seti ve masrafı ile ilgili rakam bilgin varsa paylaşabilir misin hacım ? Malum forumlarda en çok sorulan soru varyatör :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Sirius
misss çiçek gibi olmuştur direksiyonu da motorun çalışma sesi de :)

varyatör tamir seti ve masrafı ile ilgili rakam bilgin varsa paylaşabilir misin hacım ? Malum forumlarda en çok sorulan soru varyatör :)
Varyatöre normalde triger değişiminde bakıyorlarmış, ben trigeri daha önce değiştirdiğim için sadece varyatöre bakıldı.

120 TL orijinal tamir seti ve 200 TL işçilik. 300'e halledildi. Eğer varyatör tamir edilecek durumu çoktan aşmış olsaydı çıkma parça için 500 TL denmişti.
 
Varyatöre normalde triger değişiminde bakıyorlarmış, ben trigeri daha önce değiştirdiğim için sadece varyatöre bakıldı.

120 TL orijinal tamir seti ve 200 TL işçilik. 300'e halledildi. Eğer varyatör tamir edilecek durumu çoktan aşmış olsaydı çıkma parça için 500 TL denmişti.
Buradan alfalarda bi varyatör arızası var arabayı çöpe at alma sakın aman varyatör canım varyatör diyenlere duyurulur :)))))
 
Bazı teknik fotolar:
156-Explained.jpg

16V-Twin-Spark.jpg
Twin-Spark-16V.jpg
Alfa-156-Front-Suspension.jpg

Double-wishbone süspansiyon
Alfa-156-Rear-Suspension.jpg

Çok kollu MacPherson süspansiyon
Öncülü 155'in yükseldiği Type Three platformunun büyük bir revizyondan geçmiş halinde yükseliyor 156. Platform, Alfa'nın planladığı süspansiyon düzeni için elden geçirilmiş ve şasi rijitliği artırılmış bu güncellemeler sonucunda Alfa 156 modelinde 155'in aksine önde double wishbone süspansiyon yer alırken, arkada -temelini Lancia'nın attığı ve E-Segment Alfa 164'te de kullanılmış olan- çok kollu MacPherson bağımsız süspansiyon yer alıyor. Bu platform sadece Alfa modellerinde (156-147-GT) ve Lancia Lybra (156'nın konfor ve kalitesi ön planda bulunan kardeşi) tarafından kullanıldı.

MK1 156 için son mekanik Alfa Romeo sedanı (berlina) denilebilir. Euro2 normlarına uyan (CF2) AR323.01 kodlu 2.0 16V Twin Spark motorumuz 155 beygir gücünde ve 187 nm torka sahip, dönemindeki rakiplerine kıyasla maksimum torkunu oldukça düşük devirde, 3500 devirde veriyor, maksimum beygir gücünü ise 6400 devirde veriyor yani hem alt devirler hem üst devirler dolu dolu. Aracın sesi çok karakteristik, Twin Spark'lara özgü tatlı bir homurtuya sahip ve bunda fabrika çıkışı olarak bulunan Headers'ın da etkisi bulunuyor. Varyatör'ün etkisi ile motor 2 farklı kişiliğe sahip; alt devirlerde tatlı bir homurtu ile şehiriçi sakin sürüşünüzü yapabilirken 4 bin devir sonrası apayrı bir senfoni başlıyor ve sürüş keyfi katlanıyor. Motor 7000 devirde kesiciye giriyor ve kesiciye girene kadar devamlı bir ivmelenme var. Gaz teli olması ile tepkiler net, gecikmesiz (makyajla elektronik gaz pedalı geliyor). Araçta herhangi bir elektronik yardımcı yok (ESP, ASR makyajla geliyor). 0-100 8.5 saniye maksimum hız 216 km/s fabrika verisi. Kendim ölçüm yapmadım ancak başarılı bir ivmelenmesi var, dönemin 2.0 hot-hatchleri seviyesinde, 180'i çok rahat görüyorsunuz ve yüksek hızlarda aracın yola yapıştığını hissediyorsunuz. Virajlarda bir miktar yatma olsa da güven veriyor ve siz aksine uğraşmadıkça tutuşu bırakmıyor. Özellikle hızlı virajlarda -3,4,5. vitesle girilen- çok keyifli. Önden kayma yok gibi bir şey -oldukça absürt hareketler yapmak gerekli bunun için-. Arka süspansiyonun Passive Rear-Wheel Steering özelliği bulunuyor; bu aracın viraj kabiliyetlerini ve sürüş eğlencesini yukarı taşıyan bir etken. Viraja gereğinden hızlı girdiğinizi hissettiğinizde aracın arkası yavaşça geliyor ve hizaya giriyor. Ayrıca aracın arkasını istediğiniz gibi getirebiliyorsunuz, lift-off'a, scandinavian-flick'e çok iyi cevap veriyor ve kayma sanki RWD kullanıyormuşçasına son derece kontrollü. Alfa'nın önde double-wishbone süspansiyon kullanmasının önemli sebeplerinden biri de direksiyon hissiyatıydı ve bu mühendisliğin karşılığı alınmış; direksiyon için şimdiye kadar kullandığım en hisli direksiyon diyebilirim, dönüş çapı eksi olarak söylenebilir park ederken, dönüşlerde ekstra manevra gerekebiliyor.
Alıntıda teknik bilgi ve sürüş hissiyatından bahsettim.
 
45684_be0abb673048ccbecdff0676d0bcd7c8.jpg

10 bin km güncellemesi. Kendisini alalı 10 ay oldu ve pandemi sürecinde 2-3 ay yatmış olmasına rağmen iyi bir km yaptık. Gün geçtikçe ve km yaptıkça aracı daha da tanıdım ve hala bilmediğim yönleri olduğunu görüyorum. Yaptığım km'nin yarısını uzun yolda yaptım ve konforu ve sürüş keyfiyle son derece zevkli yolculuklar oldu. Yakıt tüketimi yönünden hep yüzümü güldürdü. Son dönemde yaptırdığım, giderilen bazı eksikler: Aracın teybinde bluetooth bulunmuyordu ancak teybin arka yüzünde bluetooth modülü için AUX yuvası bulunuyordu. Modülü alıp montajını yaptırdım. Bluetooth güzel nimet.
bluetoothmodule.JPG

Yedek anahtar yaptırıldı. (Evet, VW anahtarı :D)
anahtar.jpg

Ve son olarak LPG sisteminin filtreleri değiştirildi, çifti için 100 TL.
156-sideview.jpg
 
Son düzenleme:
Gazlarız, hafta sonu adres ver geleyim, ciddiyim. Kar-kış kıyamet gelmeden.

Geçen sefer sen biraz fazla zorladın :S tepedeki u da biraz korkmuştum itiraf edeyim. Ben alıştım artık patlamaya, olursa olur diyorum cana bir şey gelmesin mal hallolur. Gerçi en son ne zaman 1-2 dakikadan fazla köküne kadar zorladım hatırlamıyorum-belki o gün biraz-, ama neredeyse son 1-2 yıldır azıcık sıkıp bırakır oldum, Clio'daki aşırılıklar bitti.


Kurtlar döküldü, ama fotoğrafların boyutu yüksek dökülmüyor, plakasızlardan bir kaç tane attım. Devamı Sirius'da artık :D


Kadranları da kadın göğüslerine benzetecek kadar ne yaşadıysam, profilden aynı öyle ama.hatatat




Ha bir de Sonbaharda yeşilin binbir tonu isimli çalışma.



Böyle stres atmaya dostlar edinin. Güya 2.0'dan aşağısı kurtarmıyor ama cep delik, cepken delik.hatatatDaha da kimse sorgulamasın petrolheadliği.